Quick fixes liefdesverdriet
woensdag 20 mei 2026 om 07:11
Wat is het gekste of meest onverwachte dat jij ooit hebt gedaan om over je liefdesverdriet heen te komen?
Ik ken de standaard adviezen maar ben opzoek naar wat onbekendere ervaringen of tips. Ik ben in een situatie terecht gekomen waarbij ik liefdesverdriet heb zonder dat ik mijn omgeving hier van af kan weten. En heb weinig ruimte/tijd voor mezelf. Ik heb uberhaupt nog maar 1 keer eerder liefdesverdriet gehad en dat duurde toen een eeuwigheid. Hebben jullie quick fixes of tips die jullie ooit eens snel uit de ludduvuddu hebben getrokken?
Ik ken de standaard adviezen maar ben opzoek naar wat onbekendere ervaringen of tips. Ik ben in een situatie terecht gekomen waarbij ik liefdesverdriet heb zonder dat ik mijn omgeving hier van af kan weten. En heb weinig ruimte/tijd voor mezelf. Ik heb uberhaupt nog maar 1 keer eerder liefdesverdriet gehad en dat duurde toen een eeuwigheid. Hebben jullie quick fixes of tips die jullie ooit eens snel uit de ludduvuddu hebben getrokken?
woensdag 20 mei 2026 om 07:46
Ik heb ooit een wandeltocht in de bergen gemaakt. Een week lang alleen ik, de cadans van mijn voetstappen en de frisse lucht. Na 4 dagen was ik wel over hem heen.
Afleiding en uitzitten.
Klinkt alsof je affaire uit is, dus dan focussen op de mooie en fijne dingen van je gezin. En onderzoeken of je iets mist in je huidige relatie waardoor je gevoelig was voor de aandacht van een ander. Dat vervolgens samen met je partner aanpakken.
Afleiding en uitzitten.
Klinkt alsof je affaire uit is, dus dan focussen op de mooie en fijne dingen van je gezin. En onderzoeken of je iets mist in je huidige relatie waardoor je gevoelig was voor de aandacht van een ander. Dat vervolgens samen met je partner aanpakken.
woensdag 20 mei 2026 om 09:22
woensdag 20 mei 2026 om 09:28
Er zijn geen quick fixes. Dingen verwerken kost nu eenmaal tjd.
Troost en afleiding helpen, maar zijn geen 'fix'. En al helemaal niet quick. Je kan afleiding zoeken in de standaard dingen, zoals chocola of een rebound of in apartere dingen zoals een pelgrimstocht of rond de wereld zeilen, maar het zal altijd tijd kosten.
Troost en afleiding helpen, maar zijn geen 'fix'. En al helemaal niet quick. Je kan afleiding zoeken in de standaard dingen, zoals chocola of een rebound of in apartere dingen zoals een pelgrimstocht of rond de wereld zeilen, maar het zal altijd tijd kosten.
woensdag 20 mei 2026 om 09:40
Ik vind deze quote over depressie eigenlijk hier ook goed bij passen: “Try to treat your mental health exactly like the weather. It is real, it is happening, and it will eventually pass, but there is no point arguing with the rain.” – Stephen Fry
Dus accepteren dat je je kunt voelt, zonder er in te zwelgen, want je weet dat het ook weer over gaat.
Soms kan een rituele afsluiting trouwens helpen, verbrand een brief/foto, wis alle berichten/foto's en blokkeer zijn nummer, schrijf een laatste brief en verbrand die, dat soort dingen kunnen symbolisch helpen.
Dus accepteren dat je je kunt voelt, zonder er in te zwelgen, want je weet dat het ook weer over gaat.
Soms kan een rituele afsluiting trouwens helpen, verbrand een brief/foto, wis alle berichten/foto's en blokkeer zijn nummer, schrijf een laatste brief en verbrand die, dat soort dingen kunnen symbolisch helpen.
woensdag 20 mei 2026 om 09:52
woensdag 20 mei 2026 om 10:14
Ik weet niet of er quick fixes zijn.
Een rebound.
Inderdaad een compleet nieuwe ervaring, bijvoorbeeld een reis maken.
En ik denk vooral je gedachten beïnvloeden. Dus elke keer als je in je hoofd weer naar je ex gaat, aan hem denkt, herinneringen ophaalt, miss zelfs fantaseert hoe het zou zijn als jullie nog bij elkaar zouden zijn, die gedachten meteen afkappen. Je gedachten beïnvloeden je gevoelens dus zolang je in je hoofd naar hem terug blijft doen, is het voor je gevoel ook moeilijk om door te gaan.
Positieve dingen denken, dat beinvloedt uiteindelijk ook je gevoel.
Een rebound.
Inderdaad een compleet nieuwe ervaring, bijvoorbeeld een reis maken.
En ik denk vooral je gedachten beïnvloeden. Dus elke keer als je in je hoofd weer naar je ex gaat, aan hem denkt, herinneringen ophaalt, miss zelfs fantaseert hoe het zou zijn als jullie nog bij elkaar zouden zijn, die gedachten meteen afkappen. Je gedachten beïnvloeden je gevoelens dus zolang je in je hoofd naar hem terug blijft doen, is het voor je gevoel ook moeilijk om door te gaan.
Positieve dingen denken, dat beinvloedt uiteindelijk ook je gevoel.
woensdag 20 mei 2026 om 10:53
Wees dan ook zo eerlijk tegen je partner. Kan ook nu al trouwens, leidt denk ik ook al heel erg af van je liefdesverdriet.
woensdag 20 mei 2026 om 12:01
Niet uit eigen ervaring, maar vond het wel quasi geloofwaardig. Ik zag pas een clipje op instagram, een therapeut die uitlegde dat het helpt om over iemand heen te komen door walging voor diegene bij jezelf op te roepen. Schijnbaar hebben we meestal de neiging om zaken heel zwaar te overromantiseren na een breuk. Hij gaf aan dat men juist exact het tegenovergestelde zou moeten doen. Bewust en actief walging oproepen dus.
woensdag 20 mei 2026 om 12:44
Ik zou zeer terughoudend zijn met algemene experimenten van instagramtherapeuten die jou niet kennen of onderzocht hebben. Niet elke methode is voor iedereen een goed idee.Nieuweling93 schreef: ↑20-05-2026 12:01Niet uit eigen ervaring, maar vond het wel quasi geloofwaardig. Ik zag pas een clipje op instagram, een therapeut die uitlegde dat het helpt om over iemand heen te komen door walging voor diegene bij jezelf op te roepen. Schijnbaar hebben we meestal de neiging om zaken heel zwaar te overromantiseren na een breuk. Hij gaf aan dat men juist exact het tegenovergestelde zou moeten doen. Bewust en actief walging oproepen dus.
woensdag 20 mei 2026 om 13:16
Eens. Maar je kunt simpel beginnen. Elke keer als je aan hem denkt of je zielig/verdrietig voelt, ga je 20 squats doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 20 mei 2026 om 14:34
Ik denk toch dat de quickste fix is om het te doseren, af en toe even voelen en dan weer zodra je kan afleiden en verder. Richten op of bedenken van andere levensdoelen die je motiveren, doelen die bijdragen aan welzijn van anderen.
Reizen als je kan, andere dingen ondernemen dan je anders doet, veel wandelen van en naar bezigheden
Reizen als je kan, andere dingen ondernemen dan je anders doet, veel wandelen van en naar bezigheden
woensdag 20 mei 2026 om 14:54
Wat mij altijd hielp is om vooral terug te kijken naar momenten en eigenschappen
die eigenlijk toch niet zo fijn waren. Niemand is perfect ook niet diegene waar je heimelijk verlieft op bent.
Er zijn altijd wel wat mindere dingen te verzinnen, teleurstellingen, ect. sommige daarvan heb je misschien ook niet willen zien.
die eigenlijk toch niet zo fijn waren. Niemand is perfect ook niet diegene waar je heimelijk verlieft op bent.
Er zijn altijd wel wat mindere dingen te verzinnen, teleurstellingen, ect. sommige daarvan heb je misschien ook niet willen zien.
woensdag 20 mei 2026 om 16:10
Ja hier ook.
Maar ik raad het niet zonder meer aan, zéker als je niet lekker in je vel zit (want het kan je emoties ook versterken).
Dus mocht je het overwegen: lees je goed in, zoek een ervaren- en betrouwbaar iemand die bij je wilt zijn tijdens de trip, gebruik op een plek waar je je fijn en veilig voelt en laat wat je ook wilt gebruiken eerst testen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in