Handdoeken

29-05-2026 10:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 17 jaar intensief gebruik beginnen de Hema handdoeken slecht te worden. Wij drogen de handdoeken aan de lijn en gebruiken geen wasverzachter.

Wat zijn nu nog handdoeken die lang mee gaan?
Venusss schreef:
30-05-2026 08:40
Ik heb al tientallen jaren Walra, maar de laatste jaren zijn die enorm achteruit gegaan in kwaliteit.

Nu toch weer gezwicht voor de AH actie, maar een waarschuwing voor anderen: als je ze de eerste keer wast en in de droger doet komt er een ongekende berg pluis af. Zoveel dat je pluizenfilter te vol raakt en er dus meer brandgevaar is.
Ik zet dus een timer om die pluizen tussendoor steeds te verwijderen.
Ik haal sowieso voor elke keer dat ik de droger aan zet het pluizenfilter leeg.
Ik heb dat met die pluizen ook met Hema handdoeken, en overal kleine draadjes. Nog nooit eerder last van gehad bij Hema handdoeken, en ik heb ze vorig jaar gekocht, dus ze zijn nog relatief nieuw…

Dus ik ben ook op zoek naar handdoeken met betere kwaliteit.
Cootjecatootje schreef:
29-05-2026 20:34
Ik heb ook de Walra van de Alberthein maar die zijn echt flut. We hebben ze nog geen jaar en ze zijn heel dun geworden. Ze gaan wel in de droger, mogelijk slijten ze daardoor sneller. Dus ik lees graag mee voor tips voor handdoeken die wel langer meegaan. Ik doe ze wel graag in de droger omdat ze daar lekker zacht van worden.
Precies, ik heb een hele lading van de Walra spaaractie van AH, maar de kwaliteit is echt om te janken. Via Walra wel al een paar nieuwe ontvangen omdat de gaten er gewoon in vielen.
Ik vind de hotel kwaliteit van de Action echt prima qua prijs kwaliteit, vooral als ze in de week actie zijn
Struinertje schreef:
29-05-2026 19:52
Ik heb echt al jaren ook die van de HEMA, en dat gaat prima. Sommige beginnen wat verwassen te raken, maar dat zijn degene die bovenop liggen en (dus) veel gebruikt en gewassen worden.
Ik heb er belachelijk veel maar ik draai de stapel expres regelmatig om zodat alle handdoeken ongeveer even vaak gebruikt worden.
Irregular_Choice schreef:
30-05-2026 09:17
Ik haal sowieso voor elke keer dat ik de droger aan zet het pluizenfilter leeg.
Ik ook, maar bij deze moet ik serieus na een klein half uur draaien het filter opnieuw leeg halen, dan zit hij helemaal vol. De randen van de trommel ook, daar zit dan een dikke laag van zeker 3 cm.
Ik vraag me af of mijn lat lager ligt. Mijn handdoeken zijn 10-30 jaar oud. Die heel oude zijn tegenwoordig allemaal soort van kleurloos beige en doe ik binnenkort weg. De andere zijn zichtbaar gebruikt, maar nog wel op kleur en drogen ook prima. Toevallig heb ik er laatst twee bij IKEA gekocht. Die voelen nieuw al dunner aan, maar dat vind ik niet per se een nadeel. Ze zijn wel erg leuk.
Ik ben fan van Walra, die heb ik bij AH bij elkaar gespaard.
Blijven dik en zacht.

Op mijn werk (waar we ook douchen) gebruiken we de handdoeken "Hotel Royal" van Action. Die blijven verbazingwekkend mooi.
Erg fijne handdoeken.
https://www.action.com/nl-nl/p/3217009/ ... ken-groen/
Cootjecatootje schreef:
29-05-2026 20:34
Ik heb ook de Walra van de Alberthein maar die zijn echt flut. We hebben ze nog geen jaar en ze zijn heel dun geworden. Ze gaan wel in de droger, mogelijk slijten ze daardoor sneller. Dus ik lees graag mee voor tips voor handdoeken die wel langer meegaan. Ik doe ze wel graag in de droger omdat ze daar lekker zacht van worden.

Die van mij gaan ook altijd in de droger maar daar zie ik echt helemaal geen slijtage oid.
Isabellaa schreef:
30-05-2026 10:16
Ik ben fan van Walra, die heb ik bij AH bij elkaar gespaard.
Blijven dik en zacht.

Op mijn werk (waar we ook douchen) gebruiken we de handdoeken "Hotel Royal" van Action. Die blijven verbazingwekkend mooi.
Erg fijne handdoeken.
https://www.action.com/nl-nl/p/3217009/ ... ken-groen/
Ik denk dat ik op deze over ga stappen. Voor dat geld kan het wel.
Alle handdoeken etc gaan hier op 60° en in de droger.

Enige nadeel is dat ik dan op andere kleuren over moet.
Everything is possible for the one who believes.
Isabellaa schreef:
30-05-2026 10:18
Die van mij gaan ook altijd in de droger maar daar zie ik echt helemaal geen slijtage oid.
Ik vraag me inmiddels af of het aan mijn droger ligt. Ik moet hem voor een handdoekenwas zo’n 3x opnieuw starten (zet zichzelf stil als het filter vol zit), omdat dus het filter bomvol zit.

Irritant, want de droger staat in de schuur.
Everything is possible for the one who believes.
Venusss schreef:
30-05-2026 10:01
Ik ook, maar bij deze moet ik serieus na een klein half uur draaien het filter opnieuw leeg halen, dan zit hij helemaal vol. De randen van de trommel ook, daar zit dan een dikke laag van zeker 3 cm.
Dat is wel echt bizar dan, wat die afgeven 😳 hou je geen handdoek meer over zou je zeggen 🤣
Moiren schreef:
30-05-2026 10:48
Ik denk dat ik op deze over ga stappen. Voor dat geld kan het wel.
Alle handdoeken etc gaan hier op 60° en in de droger.

Enige nadeel is dat ik dan op andere kleuren over moet.
Dat laatste is ook mijn probleem 😁 ik heb nu van IKEA de perfecte kleur voor in onze badkamer. Ik wil ook helemaal niet weer op zoek moeten naar die kleur. Dus ik hoop dat ze nog 20 jaar mee gaan, dan verbouwen we de badkamer wel weer een keer haha!
Bij mijn uitzet (in de jaren 80 :$ )had ik Walraven gespaard, niet kapot of versleten te krijgen. Ruim 20 jaar gebruikt. De Walra van de Appie vind ik minder van kwaliteit maar nog wel goed genoeg. Het beste nu vind ik de handdoeken van Vossen. Duur maar superkwaliteit. Ik kocht ze omdat ik graag de maat 110 X 60 cm heb. De AH handdoeken hebben die maat niet. Mijn badmatten zijn ook van Vossen. Uit 2006. En nog steeds absorberend, zacht en mooi.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Ik heb zelfs nog handdoeken van de V&D :proud: , maar die zijn tegenwoordig natuurlijk niet meer te krijgen.
Wat iemand van een handdoek vindt, zal ook van zijn was-regime afhangen. Als je een handdoek drie keer per week op 90 graden wast, en in een ouderwetse droger stopt, zal hij sneller slijten dan als je hem een paar keer gebruikt, op 40-60 graden wast, en aan de lijn droogt.

Ik ben heel blij met mijn Walra handdoeken, maar ik ben dus geen ‘3x per week wassen op 90 graden’ persoon.
Ik gebruik ook de Action handdoeken en die bevallen prima.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Irregular_Choice schreef:
30-05-2026 10:59
Dat is wel echt bizar dan, wat die afgeven 😳 hou je geen handdoek meer over zou je zeggen 🤣
Dat he!
Met mijn vorige Walra handdoeken heb ik ongeveer 2 jaar gedaan trouwens, wel met intensief dagelijks gebruik.
Ik heb ze van Walra. Inmiddels al 6 jaar, was ze op 60 of 90 graden en ze gaan in de (warmtepomp)droger. Ze zijn nog steeds lekker dik en zien er bijna als nieuw uit.
Ik vraag me af waar hotels hun handdoeken kopen, is er een speciale groothandel voor het hotelwezen? Ik kom regelmatig bij groothandels voor de horeca maar nooit op handdoeken gelet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven