Geld & Recht alle pijlers

Is er vandaag iets via de app toeslagen

02-06-2026 20:45 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een vraagje:

Ik kreeg net verschillende berichtjes icoontjes in mijn telefoon, links boven.
Stond check uw toeslagen,
Daar heb ik een app van, maar daar kan ik alleen bij met digi d, en die moet ik opnieuw aanvragen.

Wie heeft dat ook gehad.
In mijn toeslagen staat niks niet van 25 en 26.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren Quote
Zover ik weet komen officiële berichten van de belastingdienst alleen via de post. Grote kans dat dit spam is, niet op klikken en weggooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yavanna schreef:
02-06-2026 21:23
Zover ik weet komen officiële berichten van de belastingdienst alleen via de post. Grote kans dat dit spam is, niet op klikken en weggooien.
Nee hoor. Steeds meer meldingen komen via hun eigen officiële app. Dit is ook omdat ze van de brieven per post af willen zodra dat mogelijk is. Nu mag dat nog niet van de wetgever.
Daarnaast, via een spammelding kun je niet met je digiD inloggen maar moet je op vage linkjes klikken.

Wat voor meldingen kun je krijgen via de app:
Inkomen controleren: dit wanneer Toeslagen vermoedt dat het geschatte (jaar)inkomen niet meer matcht met de werkelijkheid.

Kinderopvanggegevens controleren:
Als de opgegeven uren of uurprijs afwijkt wat de kinderopvang maandelijks levert aan gegevens aan Toeslagen.

Gegevens niet actueel: Een melding als bepaalde persoonlijke gegevens verouderd lijken te zijn, met het directe verzoek deze aan te passen. Bijvoorbeeld als er iemand op je adres bijkomt.

Kortom, log in zodra je je nieuwe digiD hebt en volg de opdracht die je steeds ziet op diverse media kanalen; Check, pas aan en door!
Zo voorkom je vervelende terugvorderingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
summerheat schreef:
02-06-2026 21:44
Nee hoor. Steeds meer meldingen komen via hun eigen officiële app. Dit is ook omdat ze van de brieven per post af willen zodra dat mogelijk is. Nu mag dat nog niet van de wetgever.
Daarnaast, via een spammelding kun je niet met je digiD inloggen maar moet je op vage linkjes klikken.

Wat voor meldingen kun je krijgen via de app:
Inkomen controleren: dit wanneer Toeslagen vermoedt dat het geschatte (jaar)inkomen niet meer matcht met de werkelijkheid.

Kinderopvanggegevens controleren:
Als de opgegeven uren of uurprijs afwijkt wat de kinderopvang maandelijks levert aan gegevens aan Toeslagen.

Gegevens niet actueel: Een melding als bepaalde persoonlijke gegevens verouderd lijken te zijn, met het directe verzoek deze aan te passen. Bijvoorbeeld als er iemand op je adres bijkomt.

Kortom, log in zodra je je nieuwe digiD hebt en volg de opdracht die je steeds ziet op diverse media kanalen; Check, pas aan en door!
Zo voorkom je vervelende terugvorderingen.
Maar, dan kan TO ook via mijn.overheid inloggen. Hoeft niet door op links te klikken.
Gaat er ook niks mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel,
Het heet notificatie, wat ik ontvangen had.

Ik bel morgen wel even naar toeslagen of ze daar iets kunnen zien.

Ik dacht misschien heeft hier ook iemand de notificatie gehad vandaar dat ik het hier eerst even vroeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
02-06-2026 21:53
Maar, dan kan TO ook via mijn.overheid inloggen. Hoeft niet door op links te klikken.
Gaat er ook niks mis
Zoals ik het lees heeft ze notificatiemeldingen bovenin haar telefoonscherm. Dat komt via de app op je telefoon. Een link komt via mail, sms of WhatsApp. Dat is vaak spam/oplichting maar niet via notificatiemeldingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik me nu afvraag is hoe je blijkbaar wel kunt inloggen op mijn toeslagen met DigiD, en niet met DigiD op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
OgenvanTijgers schreef:
02-06-2026 23:11
Wat ik me nu afvraag is hoe je blijkbaar wel kunt inloggen op mijn toeslagen met DigiD, en niet met DigiD op je telefoon.
dat kan met het intikken van je wachtwoord en Inlognaam
dan krijg je een sms-controle bericht
Alle reacties Link kopieren Quote
summerheat schreef:
02-06-2026 22:00
Zoals ik het lees heeft ze notificatiemeldingen bovenin haar telefoonscherm. Dat komt via de app op je telefoon. Een link komt via mail, sms of WhatsApp. Dat is vaak spam/oplichting maar niet via notificatiemeldingen.
als je inlogt via mijn.overheid, weet je (bijna) zeker dat je niks raars aanklikt
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
03-06-2026 07:06
dat kan met het intikken van je wachtwoord en Inlognaam
dan krijg je een sms-controle bericht
Als je de code van je DigiD app vergeten bent, dan verwijder je de app van je telefoon. Daarna installeer je v die opnieuw (inloggen met wachtwoord en SMS-code).
Het is onmogelijk dat je wel in mijn toeslagen komt een niet in de toeslagen app.
Alle reacties Link kopieren Quote
OgenvanTijgers schreef:
03-06-2026 07:54
Als je de code van je DigiD app vergeten bent, dan verwijder je de app van je telefoon. Daarna installeer je v die opnieuw (inloggen met wachtwoord en SMS-code).
Het is onmogelijk dat je wel in mijn toeslagen komt een niet in de toeslagen app.
klopt, als je geen codes hebt, kun je nergens in
ik dacht dat je je afvroeg hoe je kunt inloggen op mijn.toeslagen/overheid etc zonder DigiD op je telefoon
En dat kan dus prima
Alle reacties Link kopieren Quote
Elsje79 schreef:
02-06-2026 21:58

Ik bel morgen wel even naar toeslagen of ze daar iets kunnen zien.
Nieuwe inloggegevens voor DigiD aanvragen is sneller
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan bij mijn overheid en belastingdienst en toeslagen met DigiD of sms id of rijbewijs.
Dat doe ik altijd met sms.

Ik ga even een rondje toeslagen bellen, en dan mn DigiD weer opnieuw aanvragen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb contact opgenomen met toeslagen,
( 23 min in de wacht ).
Ze kon mij vertellen, dat er gister een notificatie uit is gegaan wat voor de app toeslagen is, wat ze in juni sturen, van is uw inkomen veranderd, en pas aan.

Dit is dus duidelijk.

Iedereen bedankt voor het mee denken,
En dit topic kan gesloten worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag ook een notificatie gehad van de app Toeslagen. Eenmaal ingelogd was de melding: check uw gegevens voor 2026.
In de loop van het jaar kan er best wat veranderen in uw leven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven