Lijf & Lijn alle pijlers

Rommelige benen

09-06-2026 12:48 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even klagen,er zijn veel ergere dingen ….ik weet het,
Maar ouderdomsvlekken,adertjes,sproeten mijn benen zitten er vol mee.
Ik weet …straks in de zon kleuren mijn benen iets en lijkt het wat minder op te vallen.
Veel dames zeggen tegen mij;jij ziet het,een ander niet,valt best mee…
Dit zijn dames met zelf de mooiste egale benen ….
Ik draag ook alleen op vakantie een jurkje in Nederland echt niet.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik ben niet de jongste meer; 59
Ik weet, op deze leeftijd komen er meer vlekken etc..
laseren van de vlekken heeft geen zin…het zijn er zoveel en ze komen ondanks smeren factor 50 weer terug.
dank alvast voor jullie reactie.
SinPermiso schreef:
09-06-2026 17:50
Oh, bij mij werkt die dooddoener juist precies de andere kant op! In plaats van dat de blijdschap over dat alle twee mijn benen het nog (weer) doen ervoor zorgt dat ik ze verstop onder een broek zorgt die blijdschap ervoor dat ik ze met heel veel plezier open en bloot nou juist wel gewoon onder die leuke jurk of rok draag. Het is grote dankbaarheid, geen onverschilligheid.

Nou, dat is mooi toch? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, zouden meer mensen moeten doen. Ik voel me dan weer goed als ik mijn benen wel verstop (mijn buik daarentegen laat ik lekker zwabberen :) ).
Delulu
kiddootje schreef:
09-06-2026 19:45
Ik heb ook aardbeienbenen, epileer ze ook nog.
Nu gebruik ik sinds kort dit:

https://www.kruidvat.nl/mixa-urea-cica- ... gLVJ_D_BwE

En het helpt zeker wat!
Dit is een hele goede tip, ik ga van de week even bij de DM kijken of ze dit ook verkopen. Scheren/epileren doe ik allang niet meer, die huid van mij is veel te gevoelig, dat veroorzaakte bij mij denk ik die rode puntjes.
Delulu
Ik zit vol met seniele angiomen.

Heerlijke term. :roll:
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
09-06-2026 22:28
Ik zit vol met seniele angiomen.

Heerlijke term. :roll:
Huh?
Delulu
Appie888 schreef:
09-06-2026 17:08
claire45
nee ,ik kijk totaal niet zo naar andere vrouwen.
ik vind een leuke lach en vrolijke uitstraling mooier.
maar denk zelf wel vaak…oh ze zullen wel denken…wat een adertjes en vlekken.
maar zit tussen de oren…
Probeer deze vraag eens serieus te beantwoorden: en áls 'ze' inderdaad denken...wat een adertjes en vlekken. Wat dan?
Wat gebeurt er dan? Waarom is dat iets ergs? Nog los van hoe relevant die 'ze' überhaupt voor jou zijn dan.
Fantasy schreef:
09-06-2026 22:12
Nou, dat is mooi toch? Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, zouden meer mensen moeten doen. Ik voel me dan weer goed als ik mijn benen wel verstop (mijn buik daarentegen laat ik lekker zwabberen :) ).
Hier ook een benenverstopper. Ik :heart: dan ook die heerlijk luchtige en wijde slobberbroeken van dunne stof, zoals viscose. Die draag ik de hele zomer door. Mijn armen zien er ook niet uit, dus ook altijd bedekt met dunne blouses van viscose met lange mouwen.

En als ik dit topic lees, baal ik er eigenlijk wel van dat ik niet gewoon kan denken wat boeit mij het wat mensen van mij vinden/mensen zien het niet eens/zijn veel te druk met zichzelf etc. maar ik word er gewoon onzeker van en voel me zekerder als ik de 'juiste' kleding aan heb, dus kleding waar ik me lekker in voel.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Fantasy schreef:
09-06-2026 22:30
Huh?
Ik durf geen plaatje te plakken. Er zijn hier nogal wat gevoelige types.

Maar: seniele angiomen zijn van die vuurrode (bloed)blaartjes.
Solomio schreef:
09-06-2026 22:37
Ik durf geen plaatje te plakken. Er zijn hier nogal wat gevoelige types.

Maar: seniele angiomen zijn van die vuurrode (bloed)blaartjes.
Aha. Ik heb even gegoogled. Kersenwratjes klinkt een stuk minder erg. Nou ja, dat dus.
Delulu
Calamitycat schreef:
09-06-2026 22:36
Hier ook een benenverstopper. Ik :heart: dan ook die heerlijk luchtige en wijde slobberbroeken van dunne stof, zoals viscose. Die draag ik de hele zomer door. Mijn armen zien er ook niet uit, dus ook altijd bedekt met dunne blouses van viscose met lange mouwen.

En als ik dit topic lees, baal ik er eigenlijk wel van dat ik niet gewoon kan denken wat boeit mij het wat mensen van mij vinden/mensen zien het niet eens/zijn veel te druk met zichzelf etc. maar ik word er gewoon onzeker van en voel me zekerder als ik de 'juiste' kleding aan heb, dus kleding waar ik me lekker in voel.
De spijker op zijn kop, zo beleef ik het ook. En ik draag meestal ook van die lekkere wijde broeken, met sneakers eronder. Mijn armen zwabberen ook alle kanten op, maar ik draag wel shirtjes met korte mouwen. Komen mijn tattoos mooier uit :-D.
Delulu
itsnojoke: oke…ik heb er goed over na gedacht ,over jouw vraag en eerlijk; ja dat zou ik wel lastig vinden als mensen dat zouden zeggen,daar zit ik mee en voel ik me toch?.tja….niet lelijk ,maar vervelend gevoel geeft mij dat,
Fantasy schreef:
09-06-2026 22:55
De spijker op zijn kop, zo beleef ik het ook. En ik draag meestal ook van die lekkere wijde broeken, met sneakers eronder. Mijn armen zwabberen ook alle kanten op, maar ik draag wel shirtjes met korte mouwen. Komen mijn tattoos mooier uit :-D.
Sneakers onder wijde broek, check :)
Dat is inderdaad zonde om je tattoos te verstoppen dus zeker blijven dragen die korte mouwen.

Ik heb geen tattoos maar wel armen vol witte en bruine vlekjes en ook nog eens hele dunne polsen en grote handen, kortom niet iets wat ik wil laten zien, ik schaam me daar gewoon voor. Sterker nog, ik ben altijd blij als het herfst en winter wordt, zodat ik me kan verstoppen in nog meer lange broeken, truien etc. Ik voel me gewoon niet senang met warm weer en rokjesdag is dus niet aan mij besteed.

Maar goed, ik vind het oprecht fijn hier te lezen dat mensen gewoon dragen waar ze zin in hebben, en daar ben ik echt een beetje jaloers op.
Wat is er mis met dunne polsen en grote handen? Ik heb de dunste polsen van iedereen die ik ken en best wel grote handen (handschoenmaat 9) en vind dat juist mooi. Helaas is mijn onderstel heel anders gebouwd, met brede enkels en knieën. Ik ben altijd jaloers op mensen met heel smalle enkels (en slanke benen).
Maar ja, ik doe wel een korte broek of jurkje aan als het warm is, anders heb ik vooral mezelf ermee.
Mijn zelfbeeld is gewoon niet zo heel positief vrees ik. Het is dat er best een leuk hoofd op zit, anders kwam ik waarschijnlijk helemaal nooit meer buiten ;-D
Wees blij dat je deze leeftijd hebt gehaald.

Gisteren gehoord dat er gelukkig geen kwaadaardige cellen gevonden zijn.
Wordt vervolgd.
Ik heb ook rommelige benen. Vroeger als kind onwijs veel eczeem gehad, dus nog steeds volop littekens én mijn pigment lijkt soort van 'verschoven' door al dat harde krabben. Zou dat kunnen? Het is erg ongelijk verdeeld over mijn huid, dus heel donkere en veel lichtere plekken door elkaar. Heb dat ook op mijn armen.

Maar echt... en óf ik blote benen 'draag'! Ben allang blij dat ze niet meer bloeden en jeuken.

Ik heb nog nooit van iemand gehoord,. opmerkingen over mijn benen. Als ik het er met iemand eens over heb, zeggen ze soms: oh ja, inderdaad. Maar het was dus niet echt opgevallen.

En zeg nou zelf: kijk je zelf zo goed naar andermans benen? En als je het doet (ik kan bv echt een mooie huid heel erg bewonderen, want dat is dus 'mijn ding), heb je dan ook echt een mening erover? En als je dat idd zou hebben: denk je dan echt dat die ander daar dan weer op zit te wachten?
Het is een driewerf nee: Anderen zien het meestal niet, zoals jij het ziet. Áls ze het zien, hebben ze meestal niet een flinke mening erover. En áls ze een mening hebben, hoeven ze die niet te uiten én jij hoeft je daar niks van aan te trekken.

Je gaat het toch niet te warm lopen hebben, omdat je je eigen benen niet mooi vindt?! Ik kan me er echt niks bij voorstellen... het zijn ook maar functionele dingen hoor.
Niet over benen, maar wel over wat de media ons voorschotelt als norm.

Ik zat laatst oude afleveringen van Greys Anatomy te kijken. Wat me opviel was dat ze allemaal normale gebitten hadden. Met een scheef tandje, een niet zo recht rijtje, een over- of onderbite. Allemaal heel aantrekkelijke acteurs en door hun imperfecties zo charmant en ‘eigen’.

Als je nu een nieuwe serie kijkt zijn al die gebitten superstrak en wit. Zijn alle gezichtskenmerken tot een perfect plaatje gemake-upt of bijgesneden.
En iedereen lijkt op elkaar.

Google voor de grap eens op Mar-a-lago face. Je schrikt je rot.

Benen gaan behandelen met make-up, wat doe je jezelf aan. Je bent mooi zoals je bent en uitstralen dat je OK bent met jezelf, happy met je lijf, is zoveel mooier dan al die kunstgrepen waar je dan ook weer onzeker over moet zijn of het niet afgeeft etc. en of het wel genoeg voor je doet.

Je benen doen het. Wees er blij mee.
Ik heb rommelige benen. En scheve tanden. En nog 10 dingen waar ik ontevreden over ben.

Ik vind het niet leuk. Maar welk lijf of gezicht is perfect? En ben je dan gelukkiger?

Ik heb hard gewerkt aan mentale stabiliteit. Ik baal nog steeds van mijn ontevredenheid maar ik probeer toch te accepteren en te focussen op wat wel ik wel mooi vind.

Ik heb mooi haar en ben sterk :)
granny71 schreef:
10-06-2026 00:02
Wees blij dat je deze leeftijd hebt gehaald.

Gisteren gehoord dat er gelukkig geen kwaadaardige cellen gevonden zijn.
Wordt vervolgd.
Wat een dooddoener, dan kun je je nergens meer druk om maken.

Wel blij dat er bij jou geen kwaadaardige cellen zijn gevonden. :redrose:
Solomio schreef:
10-06-2026 09:49
Wat een dooddoener, dan kun je je nergens meer druk om maken.

Wel blij dat er bij jou geen kwaadaardige cellen zijn gevonden. :redrose:
Hier ben ik het mee eens.

Ik heb zelf kanker gehad, maar dat heeft me helaas niet geholpen om blijer te zijn met mezelf en mijn lijf, al had ik dat natuurlijk wél heel graag gewild. Mijn zelfvertrouwen heeft vanaf jonge leeftijd om diverse redenen enorme deuken opgelopen en dat is al lastig genoeg om mee te dealen in mijn leven. Dus wil ik me graag zeker voelen als ik buiten de deur ben en doe ik kleding aan waarin ik me fijn voel.
We kunnen wel een clubje oprichten van mensen met rommelige benen :high5:
Ik heb ze ook, ik doe het ermee en de rest van de wereld heeft het er ook maar mee te doen. Ze zijn ook nog eens spierwit (ik ben roodharig en bleek) en worden aan het eind van de zomer met geluk netaan een beetje gebroken wit.
Ik draag gewoon jurkjes en korte broeken. En ik kijk heus af en toe wel eens met een beetje jaloezie naar vrouwen met prachtig egale, bruine benen.
Ik zou overigens liever mooie handen hebben dan egale benen. Ik heb kromme worstenvingers en die zie ik zelf vaker dan mijn benen. Maar ach.
Appie888 schreef:
09-06-2026 21:16
vr26;ha ha ik vind jouw reactie wel grappig🤭😉
denk wel ,dat mannen bij echt hele mooie dames benen denken;nou nou zo zo ,niet verkeerd😅
maar,eerlijk, ik denk niet ; wat zullen mannen van mijn benen vinden,maar het is meer het ongemak bij mijzelf wat in mijn hoofd zit
maar….DE REACTIES vandaag. zetten mij wel aan het denken ,indie zin,dat ik het echt een beetje moet accepteren .
het is ook vaak in het begin van de zomer, de overgang van broek en sokken naar de blote voeten en blote benen.
Nee, ik bedoelde eigenlijk of mannen zich ooit druk zouden maken om hun eigen benen 😅 niet wat ze van ónze benen vinden!
Calamitycat schreef:
10-06-2026 11:56
Hier ben ik het mee eens.

Ik heb zelf kanker gehad, maar dat heeft me helaas niet geholpen om blijer te zijn met mezelf en mijn lijf, al had ik dat natuurlijk wél heel graag gewild. Mijn zelfvertrouwen heeft vanaf jonge leeftijd om diverse redenen enorme deuken opgelopen en dat is al lastig genoeg om mee te dealen in mijn leven. Dus wil ik me graag zeker voelen als ik buiten de deur ben en doe ik kleding aan waarin ik me fijn voel.
Precies en als iemand zich dan beter voelt met zelfbruiner/ foundation op de benen, vooral doen. Al blijft het natuurlijk echt jammer dat dat het geval is. Ik ben ook van de zelfbruiner, zonder loop ik niet met blote benen. En dat vind ik best sneu van en voor mijzelf.
Hoewel 10 kilo eraf mij wel meer zelfvertrouwen heeft gegeven wat ook stom is hè 🫣
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
12-06-2026 07:57
Precies en als iemand zich dan beter voelt met zelfbruiner/ foundation op de benen, vooral doen. Al blijft het natuurlijk echt jammer dat dat het geval is. Ik ben ook van de zelfbruiner, zonder loop ik niet met blote benen. En dat vind ik best sneu van en voor mijzelf.
Hoewel 10 kilo eraf mij wel meer zelfvertrouwen heeft gegeven wat ook stom is hè 🫣
Ik realiseerde me, mede door dit topic, dat ik weliswaar probeer me zo min mogelijk te laten beïnvloeden door mijn onzekerheden, maar dat ik toch altijd wel bezig ben met of iets me niet 'stom' staat.
Met één uitzondering: schoenen.
Ik heb een schoenentic, en ik heb best veel schoenen waarvan ik weet dat mensen daar niet van houden, maar dat interesseert me echt niets. Ik vind ze mooi/grappig/leuk. Punt.

Eigenlijk raar dat dat dus blijkbaar kan: overal onzeker over, behalve mijn maatje 44-45 aan mijn voeten.
Solomio schreef:
09-06-2026 21:23
Ja, dit.

Ik ben 62, echt geen idee of ik rommelige benen heb.
Ik draag een korte broek als het warm is.
Jullie doen het er maar mee. :roll:
:heart:
Appie888 schreef:
09-06-2026 21:09
surfer rosa
jij bent een mooi en dapper voorbeeld en wat bizar toch, dat mensen dat uitzich zelf zeggen,
Lief van je, maar ik voel me niet per se dapper. Ik heb me er echt wel onzeker over gevoeld in het verleden, juist omdat anderen er opmerkingen over maakten. Maar goed, ik ben te wit en te ongeduldig voor zelfbruiners, dus dan moet de goegemeente maar mijn benen aanschouwen. ;)
Where is my mind?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven