Lijf & Lijn alle pijlers

Rommelige benen

09-06-2026 12:48 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even klagen,er zijn veel ergere dingen ….ik weet het,
Maar ouderdomsvlekken,adertjes,sproeten mijn benen zitten er vol mee.
Ik weet …straks in de zon kleuren mijn benen iets en lijkt het wat minder op te vallen.
Veel dames zeggen tegen mij;jij ziet het,een ander niet,valt best mee…
Dit zijn dames met zelf de mooiste egale benen ….
Ik draag ook alleen op vakantie een jurkje in Nederland echt niet.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik ben niet de jongste meer; 59
Ik weet, op deze leeftijd komen er meer vlekken etc..
laseren van de vlekken heeft geen zin…het zijn er zoveel en ze komen ondanks smeren factor 50 weer terug.
dank alvast voor jullie reactie.
Zoek op insta Lotte van Eijk eens op, Appie888. ik vind haar heel inspirerend.
Ze had een keer een filmpje hoe ze in een zwembad onder water ging en haar benen in de lucht deed en daarna zei 'this could be you'.
Zo kinderlijk heb ik al zo lang niet meer gezwommen omdat mijn make up en haar dan een zootje wordt maar ik mis dat.
En ik wil ook een korte broek aantrekken als het lekker weer is, zonder eerst allerlei dingen te hoeven doen met die benen.
Ik wil gewoon weer als een kind zijn en niet nadenken over mijn lichaam en wat anderen ervan zullen denken, ik mis dat zo erg.
Joppie schreef:
12-06-2026 07:57
Precies en als iemand zich dan beter voelt met zelfbruiner/ foundation op de benen, vooral doen. Al blijft het natuurlijk echt jammer dat dat het geval is. Ik ben ook van de zelfbruiner, zonder loop ik niet met blote benen. En dat vind ik best sneu van en voor mijzelf.
Hoewel 10 kilo eraf mij wel meer zelfvertrouwen heeft gegeven wat ook stom is hè 🫣
Waarom zou dat stom zijn? Als het je zelfvertrouwen geeft, koester dat. Net als zelfbruiner smeren.
Er zijn wel meer dingen jammer ;) en wat voor de een prima is, is dat voor de ander niet om maar weer eens een dooddoener te gebruiken :)
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Solomio schreef:
12-06-2026 09:45
Ik realiseerde me, mede door dit topic, dat ik weliswaar probeer me zo min mogelijk te laten beïnvloeden door mijn onzekerheden, maar dat ik toch altijd wel bezig ben met of iets me niet 'stom' staat.
Met één uitzondering: schoenen.
Ik heb een schoenentic, en ik heb best veel schoenen waarvan ik weet dat mensen daar niet van houden, maar dat interesseert me echt niets. Ik vind ze mooi/grappig/leuk. Punt.

Eigenlijk raar dat dat dus blijkbaar kan: overal onzeker over, behalve mijn maatje 44-45 aan mijn voeten.
Ik :heart: jouw smaak voor schoenen. En leuk toch juist, dat je daar niet onzeker over bent en ze dus gewoon met verve draagt.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Yejii schreef:
12-06-2026 14:45

Ik wil gewoon weer als een kind zijn en niet nadenken over mijn lichaam en wat anderen ervan zullen denken, ik mis dat zo erg.

Geen idee of dat voor iedereen zo werkt, maar voor mij wel, en ik lees het ook een beetje in hoe je over Lotte van Eijk schrijft: als je iemand zonder enige terughoudendheid pret ziet hebben dan geeft dat je eigenlijk al krijg een heel positief gevoel. Je wil het zelf ook, je vindt het leuk voor de ander, je schiet in de lach om hoe licht en onnozel het is.

Als je door een hele lange winkelstraat loopt op een medium drukke dag dan kan je je aan het einde van nul mensen herinneren wat ze aan hadden, of ze pukkels hadden, of ze hun haar gekamd hadden of dat ze twee totaal verschillende schoenen aan hadden.

Dus als je het heel belangrijk vindt wat mensen van/over je denken dan is zo veel mogelijk pret hebben de meest verstandige aanpak.
SinPermiso schreef:
12-06-2026 19:32
Geen idee of dat voor iedereen zo werkt, maar voor mij wel, en ik lees het ook een beetje in hoe je over Lotte van Eijk schrijft: als je iemand zonder enige terughoudendheid pret ziet hebben dan geeft dat je eigenlijk al krijg een heel positief gevoel. Je wil het zelf ook, je vindt het leuk voor de ander, je schiet in de lach om hoe licht en onnozel het is.

Als je door een hele lange winkelstraat loopt op een medium drukke dag dan kan je je aan het einde van nul mensen herinneren wat ze aan hadden, of ze pukkels hadden, of ze hun haar gekamd hadden of dat ze twee totaal verschillende schoenen aan hadden.

Dus als je het heel belangrijk vindt wat mensen van/over je denken dan is zo veel mogelijk pret hebben de meest verstandige aanpak.
Je hebt helemaal gelijk! Maar zelfs met die wetenschap (en alle peptalk van Lotte) vind ik het nog steeds weleens lastig. Wordt gelukkig wel steeds minder, ik vind ouder worden heel fijn. Je wordt eigenlijk steeds een beetje onzichtbaarder voor lui waar je toch niets aan hebt.
Toen ik jong was, voelde het alsof ik in de spotlights stapte zodra ik de deur uitging.
Nu voel ik me veel meer opgaan in de menigte. Ik weet alleen niet of ik zou willen stoppen met mijn benen ontharen. Als Indo heb ik niet veel lichaamshaar, maar toch. Daar wordt echt wel raar op gereageerd heb ik gezien bij een collega. En ik ben zo gebrainwasht dat ik het ook geen gezicht vind.
Ik heb het ook en ik ben in de 30. Ik heb ook altijd veel blauwe plekken, muggenbulten en sproeten. Heb het geaccepteerd. Egaal zullen ze nooit zijn. Ik draag wel altijd rokjes en korte broeken in de zomer. Ik gebruik wel eens bruinspul maar dat is meer omdat ik het bij mezelf mooier vindt als alles ongeveer hetzelfde kleurtje heeft. Tegen de plekjes enz helpt het juist niet. Sproeten worden juist duidelijker :lol:
patchouli_ schreef:
10-06-2026 02:37
Niet over benen, maar wel over wat de media ons voorschotelt als norm.

Ik zat laatst oude afleveringen van Greys Anatomy te kijken. Wat me opviel was dat ze allemaal normale gebitten hadden. Met een scheef tandje, een niet zo recht rijtje, een over- of onderbite. Allemaal heel aantrekkelijke acteurs en door hun imperfecties zo charmant en ‘eigen’.

Als je nu een nieuwe serie kijkt zijn al die gebitten superstrak en wit. Zijn alle gezichtskenmerken tot een perfect plaatje gemake-upt of bijgesneden.
En iedereen lijkt op elkaar.

Google voor de grap eens op Mar-a-lago face. Je schrikt je rot.

Benen gaan behandelen met make-up, wat doe je jezelf aan. Je bent mooi zoals je bent en uitstralen dat je OK bent met jezelf, happy met je lijf, is zoveel mooier dan al die kunstgrepen waar je dan ook weer onzeker over moet zijn of het niet afgeeft etc. en of het wel genoeg voor je doet.

Je benen doen het. Wees er blij mee.
Wat bedoel je met benen gaan behandelen met make-up? Bedoel je self tanners want dat zijn gewoon een paar druppels die je bij bodylotion doet en dan op je benen smeert. Ik doe het denk ik 1 keer in de 2 weken en soms een paar weken niet.

Ik voel me er prettiger bij, want anders zijn ze spierwit en de rest heeft een lichte tint. Waarom moet ik alles van m’n lichaam maar accepteren als ik me hierdoor beter voel?
ik heb heel erg ie kippevelhuid keratosis pilaris,, ook op de armen. en nu ik ouder wordt veel kleine ronde witte vlekjes en zichtbare adertjes op de benen,
Benen worden er niet gladder op. tip, als ik voor een gelegenheid gladdere benen wil bij een mooie jurk, er zijn teenloze panties van o.a. Kunert en Orobleu met cooling effect. Heel dun, 8, 10 of 12 denier. Staat echt mooi, je ziet niet dat je een panty draagt, en zitten niet benauwd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven