= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Ja, Watever, gelukkig nog niet alleen op het wachtbankje... heb jij al een nieuwe datum "gepland"?

Moet eerlijk zeggen dat ik gewoon graag zeker wil weten dat het deze week nog gaat gebeuren. Als iemand me zwart op wit kan geven dat ik uiterlijk vrijdag ga bevallen dan wacht ik geduldig af, ben wel een beetje klaar met wachten zonder te weten tot wanneer...

VK zei trouwens dat kindje ook nog niet echt goed ingedaald zat nu, dat verschilt bij mij per uur zeg maar... en dat ie zijn ontsluitende werk het beste doet als ie goed laag zit. Nu nog bedenken waardoor ie het best zakt...misschien maar een stuk gaan wandelen?

Vind het trouwens erg fijn om nu al jullie ervaringen te lezen en welke middeltjes helpen bij welke kwaaltjes! Hoef ik straks niet zelf het wiel uit te vinden!

Wow 8 liter vocht bij Pippa? Wat zal ze blij zijn!!! Als ik nog aan die pootjes denk...lachen trouwens van die naam!! Vandaar dat jullie er zo'n schik om hadden!

Hoe zou het zijn bij Quintie??? Zoooooo benieuwd!!!!!!
quote:jojon schreef op 26 juli 2009 @ 09:50:

Pippa gefeliciteerd! Je zoontje heeft een schitterende naam, maar die mag je zelf vertellen als je weer online bent!!!

Got it .

(beter laat dan nooit hè?)
Meis, ik kan me zóooo goed voorstellen dat je zekerheid wilt.

Juist de onzekerheid over het 'wanneer' is zo rot hè? Wist je maar wannéér je zou gaan bevallen. Nou ja, lang zal het in elk geval niet meer duren. De kans is toch wel redelijk groot dat het deze week is, lijkt me? En anders volgende week inleiden?

Balen dat je nog niet gestript kon worden trouwens....
o en er is nog meer babynieuws, Mardjen (zie hyves) is bevallen van een dochter!
Meis, wat duurt dat wachten lang he? Hopelijk niet té lang meer.

Ook niet voor onze hekkensluiter (?) Watever.

Dadelijk even op hyves kijken.

Ik lees dat hier mensen baby al in wipstoeltje doen. Ik heb ergens gelezen dat dit pas vanaf een maand of drie zou ‘mogen’ dus wipstoeltje nog niet 'van stal' gehaald. Onzin?!

Straks wel bizar (vind ik). Ik volgde eens braaf advies op van CB: zoon op zijn buik om hem zijn nekspieren te laten trainen. Niet echt nodig, omdat hij dit ook doet als we hem rechtop houden. Wat doet meneer? Draait zo van buik op de rug! Erg vroeg of niet? Het zal wel toeval zijn, maar nu wil hij dit telkens proberen en dat lukt natuurlijk niet meer. Wel frustrerend voor hem.
Nou zeg Maria, je hebt idd een vlotte zoon, nu al op z'n rug draaien! Hier worden verwoede pogingen gedaan, tot nu toe zonder succes. Wipstoeltje paar dagen geleden voor 't eerst gebruikt, maar dat mag volgens mij alleen nog in de meest "platte" stand, ligstand zeg maar. Zolang het geen uren is kan het volgens mij geen kwaad hoor.

Eerste voeding met infacol zit erin. Drankje ging er moeiteloos in, had meer tegensputteren verwacht aangezien de vit. D en vit. K elke dag een gevecht zijn. Die infacol zal hij wel lekker vinden met die sinasappelsmaak. De afgelopen dagen was dit nu z'n huiluurtjes, maar vooralsnog blijft het rustig. Ik durf nog niet te vroeg te juichen hoor.
Trouwens een berichtje op hyves van Nerwen incl naam van haar zoontje!!!
Ik ga ook niet te vroeg juichen, de voeding net was weer 'drama.' Geen boer, en wel spugen. Geen mondjes, maar een heuse golf. En wederom krampjes. Nou ja, we gaan rustig door.

Wipstoeltje gebruik ik wel eens, na de voeding. Als ik een lamme arm krijg van het rechtop houden, zet ik Miep er wel eens in. Een beetje rechtop om de voeding te laten zakken. Ze vindt het machtig mooi, zit altijd heel belangstellend om zich heen te kijken.

Ik denk dat het net zo werkt als met de Maxi-Cosi, en bijvoorbeeld de speen. Gewoon niet te vaak gebruiken en ook niet te lang. En daarnaast je eigen gevoel blijven volgen.

Maria, grappig zeg. Ik ben benieuwd of het vaker gebeurt, of dat het echt toeval was.
waaaaaaaaaaaah ik word gek! Ik weet nog steeds niet wat de naam is van de zoon van Pippa.......

Bij jou had ik het vrij snel door Ring, maar deze 50 eurocent valt nog niet.
Ik moet even kijken of onze wipstoel in meerdere standen kan, eigenlijk nog geen blik op geworpen. Zwager had stoeltje laatst namelijk voor ons meegenomen.

Denk dat draai van buik naar rug toeval was hoor. Maar we zullen zien!

Grappig hier die Infacol-rage... Hier nog niet nodig, maar niet te vroeg juichen natuurlijk!
Gefeliciteerd Nerwen en Pippa!!!!!

ff snel, nog niets gehoord van Quint en durf haar ook niet te sms en.. wachten duurt lang!!'

Ben nogal druk (hoe druk kun je je maken).. morgen meer.

Trouwens, ff doorzetten met de inflacol en het gaat werken als 'n tierelier! eventueel, bij erge krampen mag je rustig dubbele dosis geven volgens ziekenhuis, doe ik nu ook!!
quote:Watever schreef op 27 juli 2009 @ 22:26:

waaaaaaaaaaaah ik word gek! Ik weet nog steeds niet wat de naam is van de zoon van Pippa.......

Bij jou had ik het vrij snel door Ring, maar deze 50 eurocent valt nog niet.

Nou, Watever bij mij wil het kwartje ook niet vallen hoor!

Kijken of ik het nieuws van Nerwen wel kan vinden op hyves...
Is die Inflacol nu voor krampjes of om boeren te bevorderen? In dat eerste geval zou het wel wat voor zoon kunnen zijn namelijk!
Gelukkig Maria! Ben dus niet de enige. Dat van Nerwen vindt je wel!

Wat heb jij een vlotte zoon zeg!! Vlotter dan die van mij
Infacol zou kleine luchtbelletjes die met voeden in de maag terecht komen samenvoegen tot grotere, waardoor ze beter op te boeren zijn. En het zou ook beter moeten zijn voor de darmen, de gebundelde lucht zou dan als scheten het lichaam gaan verlaten en zo zorgen dat de kramp minder wordt...

Maar goed, wisselend succes dus hier, tot nu toe. Mijn vriend geeft nu voor het eerst afgekolfde melk in een flesje, terwijl ik niet in de buurt ben. Maar ik hoor nog steeds gejammer en huiltjes. Ben benieuwd of ze nu wel boert...
Ik kan de hint wel geven, over de naam van Pippa. Alleen als je heel goed hebt opgelet, weet je het.

Mijn collega heeft ooit eens over mij gedroomd. Eerst dat mijn twintig weken echo niet goed ging en later wel. (Bizar, dat klopte dus ook.) En dat mijn collega een late miskraam zou krijgen. (Bizar, dat gebeurde ook met 16 weken.) Sinds die tijd grapten we steeds over haar dromen dat ze zo voorspellend waren. (Zij is heel nuchter en gelooft daar absoluut niet in.) Vlak voor ik met verlof ging had ze weer een droom over mij. Ik zou een jongetje krijgen... En hij had dezelfde naam als het zoontje van Pippa. Sinds die tijd is ze 'Miep' dus steeds als grap zo blijven noemen als het zoontje van Pippa heet.

Verder zeg ik niks.
BABYNIEUWS

Ja, joepie! Gisterenavond om 22.45 was het dan zover! Ze is er!!Het was heftig, schrijft Quint, maar ze mogen einde van de ochtend naar huis!

Ook vanaf hier, lekker genieten van je nieuwe gezinnetje en goed laten verwennen...
Jaaaaaa, Quintie en man: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter

Wel een lange bevalling, zo te lezen. Poe hee.

Ik ben héél benieuwd naar je verhaal hoor ! Enne.... welkom thuis voor straks.

Lekker genieten van je meissie.

XXX
Nou Meis en Watever, aan jullie de eer om te vechten voor de sluitingsdatum .

Volgens mij staat er in de gebruiksaanwijzing v/d Infacol dat het 2 dagen duurt voordat 't echt werkt. Ben dus benieuwd Ring en Jojon hoe het morgen gaat !

Ik ga nog effe de druk eraf kolven. Dan douchen/aankleden. Daarna voeden en dan kraamvisite.

Tot later !
Hey kwam even inbreken met goed nieuws, maar het is al bekend hier!!

Ben heel blij voor Quint dat haar mooie Quintekind er is!!

Nu kunnen ze lekker genieten van het nieuwe gezinnetje!

Iedereen die bevallen is (aah en de 2 hekkensluiters, die nog moeten ) heel veel geluk met ed mooie nieuwe kleine mensjes. Juli is ene prachtmaand om jarig te zijn. Ik heb vorige week mijn 30ste verjaardag gevierd, dus ik kan het weten . Geniet van de bijzondere (en zware) tijd dat jullie kindjes nog zulke kleine hulpeloze wurmpjes zijn!

Groetjes Frans
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Jane: en of die Infacol gaat werken...

Hier al 3 dagen luiers die zo vol zijn.. Hmmm, zal je de details besparen. Gisteren heb ik hem maar even meegenomen onder de douche (dat spaarde doekjes zeg maar..) Haha
voor Quintie en haar dochtertje, gefeliciteerd!!!

Ik durf écht nog niet te juichen hoor over die infacol, maar er wordt hier druk en hard geboerd na de voeding en sinds gistermiddag pas een keer gespuugd. En gisterenavond géén krampjes.... wordt vervolgd hoor, hou jullie op de hoogte.
Quintie, van harte gefeliciteerd!

Op hyves zie ik trouwens ook geen bericht van Nerwen. Kan aan mij liggen? Of bedoel je op haar persoonlijke pagina, want daar kan ik niet op! En ik let niet zo goed op, blijkt wel weer, van Pippa nog geen idee namelijk.
He, das raar, nu staan er berichten van gisteravond 21.30 uur op hyves die ik gisteren om 22.30 uur nog niet kon lezen!? Toen heb ik dus ook gezocht naar nieuws van Nerwen, maar was het bij mij nog niet geactualiseerd. Nu wel, dus wat dat betreft weer bij...

By the way: vanochtend is zoon weer van buik op rug gerold!

Gisteravond wilden we hem trouwens wakker maken voor de laatste voeding (met gekolfde melk), maar hij was niet wakker te krijgen. Jammer, want nu werd hij dus wel midden in de nacht wakker. Ik had de hoop dat hij anders een ruk van 12 tot 6 uur zou maken!
Hoera voor Quintie en haar dochter!! Was net al op d'r hyve maar daar stond nog niks...

Nou Watever? Hoe is het bij jou? Stiekum al begonnen? Hier nog niks...iemand nog tips om kind te laten zakken???

Als het goed is dan hoor ik vandaag of ik nog een voetreflexmassage krijg in een poging de weeen op te wekken, dat schijnt erg goed te werken...en verder poets ik maar gewoon weer een beetje verder, en ik denk dat ik straks nog maar een stuk ga wandelen ofzo, baat het niet dan schaadt het niet...
anoniem_29814 wijzigde dit bericht op 28-07-2009 09:59
Reden: mosterd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven