Extra creche ochtend om ´eigen tijd´ te hebben?

27-07-2009 21:02 283 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja dat is nu mijn dilemma. Ik kamp al ruim een half jaar met allerlei lichamelijke klachten, alles laten controleren, maar (gelukkig!) niks medisch. Alleen overbelasting. Met als opdracht van de huisarts om een goede balans te zoeken tussen rust nemen en rustig aan doen en goed bewegen. Nu is de mogelijkheid om jongste elke week een ochtend extra naar de creche te brengen, oudste zit dan op school en zo heb ik een paar uurtjes om iets voor mezelf te doen. (slapen/sporten/studeren voor mijn opleiding, of gewoon een keer op de bank zitten en uit het raam te kijken.....). Maar het voelt eigenlijk een beetje raar om dat te doen... ik denk dat ik me dan schuldig ga voelen dat ik zomaar iets niet-nuttigs aan het doen ben, en mijn kind ergens ´dump´. (hij heeft het erg goed naar zijn zin op de creche, dus daar ligt het niet aan).

Heeft iemand hier ervaring mee, of een mening over? (met het gevaar om op dit forum als ontaarde moeder uitgeroepen te worden....).

Groetjes, Mariap
quote:fleurtje schreef op 27 juli 2009 @ 22:43:

[...]

Wat een rare insteek. Het gaat niet om wat hij voor mij voelt of voelde, het gaat erom wat hij voor zijn kinderen voelt. Ik doe er toch niet toe?!

Nee Fleur , jij doet er inderdaad niet toe. Maar de kinderen ook even niet, als jouw man een nieuwe vrouw heeft.

Sorry voor mijn cynisme kan me voorstellen dat het zo overkomt maar zo gaat het in realiteit, wat ik zelf ervaren heb en ook bij vriendinnen gezien heb.

En het is heel logisch hoor dat je dit belachelijk vind klinken en het je totaal niet kan voorstellen van je man, zo was ik ook en vele andere vrouwen.

Een blind vertrouwen hebben in je man is ook normaal en logisch als je samen bent.

Maar de werkelijkheid is dat dat totaal kan veranderen als er een scheiding komt.
Hai!

Mijn zoontje zit vrijdag de hele dag op Creche en ik werk dan alleen de ochtend, heb dus de vrijdagmiddag voor mezelf. Inderdaad gewoon om even lekker te niksen, naar de markt te gaan of met vriendinnen af te spreken, maar ook om bijvoorbeeld tandartsafspraken ofzo in te plannen. Ik voel me er ook echt niet schuldig om en mijn man vind het ook prima zo.

Dus als jij er behoefte aan hebt, gewoon doen!
quote:Stoeptegel schreef op 27 juli 2009 @ 22:47:

[...]

Nee Fleur , jij doet er inderdaad niet toe. Maar de kinderen ook even niet, als jouw man een nieuwe vrouw heeft.

Sorry voor mijn cynisme kan me voorstellen dat het zo overkomt maar zo gaat het in realiteit, wat ik zelf ervaren heb en ook bij vriendinnen gezien heb.

En het is heel logisch hoor dat je dit belachelijk vind klinken en het je totaal niet kan voorstellen van je man, zo was ik ook en vele andere vrouwen.

Een blind vertrouwen hebben in je man is ook normaal en logisch als je samen bent.

Maar de werkelijkheid is dat dat totaal kan veranderen als er een scheiding komt.

Dan zal het ook wel te maken hebben met wat jij in je omgeving ziet, ik zie dat nl dus níet.

En ik vind het irritant als je zegt dat ik het me totaal niet voor kan stellen bij mijn man. IK kan me nl weer totaal niet voorstellen dat je dit niet aan zag komen bij JOUW man, dat je nooit iets gemerkt hebt tijdens het huwelijk.

[...]

Ik denk écht dat je hier even voor jezelf moet spreken, Stoeptegel. In mijn optiek hebben de kinderen er voor jouw man nooit heel veel toe gedaan, als ik dit zo lees.
quote:fleurtje schreef op 27 juli 2009 @ 22:44:

[...]

Jouw ex (dus ook de man die je getrouwd hebt) is en was dus gewoon een loser. Sorry, meer kan ik er niet van maken.

Tuurlijk gunt hij jou niet meer vrije tijd. Maar als jij je kinderen niet vaker wilt zien dan dat, dan ben je in mijn ogen gewoon een vader van 0,0. Echt waar.

Ja Fleur, het was een loser NA de scheiding, toen hij zijn nieuwe liefje had. Daarvoor niet. We hadden goede afspraken hoor etc. Alles verviel toen hij over zijn oren was.

Maar dat is grotendeels verleden tijd gelukkig. Er zijn wel heel wat jaren overheen gegaan maar onderschat niet de komst van een andere vrouw in het leven van je exman. Die krijgt meestal enorme zeggenschap in het geheel.
quote:fleurtje schreef op 27 juli 2009 @ 22:51:

[...]

Ik denk écht dat je hier even voor jezelf moet spreken, Stoeptegel. In mij optiek hebben de kinderen er voor jouw man nooit heel veel toe gedaan, als ik dit zo lees.Ja natuurlijk spreek ik voor mezelf, en vele andere vrouwen. En onze kinderen zijn altijd zeer belangrijk voor hem geweest, en nog steeds.
quote:bassiste schreef op 27 juli 2009 @ 22:49:

Hai!

Mijn zoontje zit vrijdag de hele dag op Creche en ik werk dan alleen de ochtend, heb dus de vrijdagmiddag voor mezelf. Inderdaad gewoon om even lekker te niksen, naar de markt te gaan of met vriendinnen af te spreken, maar ook om bijvoorbeeld tandartsafspraken ofzo in te plannen. Ik voel me er ook echt niet schuldig om en mijn man vind het ook prima zo.

Dus als jij er behoefte aan hebt, gewoon doen!En waarom moet ik voor jouw kosten opdraaien dan? Als je het allemaal zo prima vindt waarom betaal je het dan niet zelf?
quote:Stoeptegel schreef op 27 juli 2009 @ 22:52:

[...]

Ja Fleur, het was een loser NA de scheiding, toen hij zijn nieuwe liefje had. Daarvoor niet. We hadden goede afspraken hoor etc. Alles verviel toen hij over zijn oren was.

Maar dat is grotendeels verleden tijd gelukkig. Er zijn wel heel wat jaren overheen gegaan maar onderschat niet de komst van een andere vrouw in het leven van je exman. Die krijgt meestal enorme zeggenschap in het geheel.Ik wil zoveel zeggen, maar ik besef dat het weinig zin heeft. Nee, ik kan niet in de toekomst kijken, maar een ander kan ook niet invullen hoe mijn vriend is of zal worden. Ik weet hoe mijn vriend is, wat zijn principes zijn en waar hij voor staat. Ik weet waar hij voor gaat, relatie of niet, verliefd of niet (klein voorbeeld: hij heeft ooit zijn vader beloofd dat hij bij hem mag wonen als moeder eerder overlijdt. Hij houdt zich daar aan, of ik het er nou mee eens ben of niet. Dus nee, ik geloof niet dat een nieuwe partner veel melk in de pap te brokkelen heeft als het over zijn kínderen gaat).
quote:Stoeptegel schreef op 27 juli 2009 @ 22:53:

[...]

Ja natuurlijk spreek ik voor mezelf, en vele andere vrouwen. En onze kinderen zijn altijd zeer belangrijk voor hem geweest, en nog steeds.Maar als iemand een nieuwe partner voor laat gaan, als hij dan als een blad aan een boom omdraait... Hóe belangrijk kunnen je kinderen dan zijn?! Vraag je je dat nooit af?
quote:bassiste schreef op 27 juli 2009 @ 22:49:

Hai!

Dus als jij er behoefte aan hebt, gewoon doen!

Maar vraag jij voor die uren ook subsidie aan?

Ik voel me al schuldig als ik om 14 uur klaar ben met werken maar mijn kindje pas na 16.30 uur mag komen halen (regels van het kdv).
quote:princessofthefnggalaxy schreef op 27 juli 2009 @ 22:54:

[...]

En waarom moet ik voor jouw kosten opdraaien dan? Als je het allemaal zo prima vindt waarom betaal je het dan niet zelf?Helemaal mee eens! (maar volgens mij is mijn standpunt ondertussen wel duidelijk )
quote:xana schreef op 27 juli 2009 @ 22:56:

[...]

Maar vraag jij voor die uren ook subsidie aan?

Ik voel me al schuldig als ik om 14 uur klaar ben met werken maar mijn kindje pas na 16.30 uur mag komen halen (regels van het kdv).Met het huidige systeem kom je niet eens onder de subsidie uit
quote:fleurtje schreef op 27 juli 2009 @ 22:50:

[...]

Dan zal het ook wel te maken hebben met wat jij in je omgeving ziet, ik zie dat nl dus níet.

En ik vind het irritant als je zegt dat ik het me totaal niet voor kan stellen bij mijn man. IK kan me nl weer totaal niet voorstellen dat je dit niet aan zag komen bij JOUW man, dat je nooit iets gemerkt hebt tijdens het huwelijk.

Nee, ik had dit nooit aan zien komen bij mijn ex. Mijn hele omgeving niet. Hij gaf juist af op vaders die zich zo gedroegen, hij was het toonbeeld van een goede vader voor mij, en voor iedereen.

Totdat zij verscheen.

Ik begrijp dat je verontwaardigd bent, ik zou dat jaren terug ook geweest zijn als iemand dit zo gesteld had als ik nu doe. Ik had diegene keihard uitgelachen. Mijn man, zo ?! Nee ik kende hem toch door en door dat zou hij nooit doen. Ik heb toch aardig wat verrassingen gehad. Maar Fleur ik hoef jou nergens van te overtuigen. Het enige wat ik wil zeggen is dat je nooit iemand helemaal kent. Dat is onmogelijk. Je weet nooit hoe iemand zal reageren in een bepaalde situatie. Een nieuwe situatie is nl altijd nieuw.

En het is voor jou toch ook helemaal niet relevant. Ik heb die ervaring al achter de rug dus mijn mening is al gekleurd.
quote:calvijn1 schreef op 27 juli 2009 @ 22:20:

[...]

Bedenk me dat mijn mening over dit onderwerp gebaseerd is op hoe wij de opvang regelen (opa's&oma's)

Ik weet niet of ik het zou kunnen om mijn kind naar kdv te sturen als hij daar al 3 dagen komt. 3 dagen is voor mij denk ik ook de grens.En als je nou eens geen opa's of oma's hebt en je bent qua opvang aangewezen op eens een keertje spelen bij deze of gene. Dan ben je al heel gauw afhankelijk van (betaalde) opvang voor het serieuze werk.
quote:princessofthefnggalaxy schreef op 27 juli 2009 @ 22:57:

[...]

Met het huidige systeem kom je niet eens onder de subsidie uit Hoe bedoel je dat?
quote:princessofthefnggalaxy schreef op 27 juli 2009 @ 22:54:

[...]

En waarom moet ik voor jouw kosten opdraaien dan? Als je het allemaal zo prima vindt waarom betaal je het dan niet zelf?

Precies! Dat schoot mij ook te binnen!? Als iedereen er zo over denkt, dan snap ik heel goed dat de kosten van de kinderopvang de pan uit reizen!

Ik ben ook gescheiden, werk 5 dagen per week en van de vader hoef ik weinig te verwachten. Maar geen haar op mijn hoofd de kids in het weekend te laten logeren om tijd voor mijzelf te hebben! Ik heb dus amper tijd voor mijzelf maar die tijd komt vanzelf wel weer.....
Ik herken het verhaal Stoeptegel haar ex helaas héél goed.
quote:fleurtje schreef op 27 juli 2009 @ 22:56:

[...]

Maar als iemand een nieuwe partner voor laat gaan, als hij dan als een blad aan een boom omdraait... Hóe belangrijk kunnen je kinderen dan zijn?! Vraag je je dat nooit af?Nee hoor dat vraag ik me niet meer af. Ik heb het me wel afgevraagd natuurlijk. Dit is allemaal lang geleden gebeurd en mijn ex en ik zijn daar uit gekomen. Zijn kinderen zijn alles voor hem, dat is een feit de situatie is niet helemaal hetzelfde gebleven gelukkig!
quote:xana schreef op 27 juli 2009 @ 23:02:

[...]

Hoe bedoel je dat?Je vraagt toeslag aan voor een X aantal uur en ter controle lever je de jaarstaat in van het kinderdagverblijf. Op de jaarstaat staan alle totaal uren. Voor al die uren ontvang je automatisch de volledige toeslag. Ook al zou je niet willen. Het KDV gaat vast geen aparte jaarstaten uitdraaien.
quote:schouderklopje schreef op 27 juli 2009 @ 23:01:

[...]

En als je nou eens geen opa's of oma's hebt en je bent qua opvang aangewezen op eens een keertje spelen bij deze of gene. Dan ben je al heel gauw afhankelijk van (betaalde) opvang voor het serieuze werk.Prima, dat betekent dat je je netwerk goed moet opbouwen of inderdaad kiezen voor betaalde opvang die je dan ook zelf betaald.
quote:schouderklopje schreef op 27 juli 2009 @ 23:01:

[...]

En als je nou eens geen opa's of oma's hebt en je bent qua opvang aangewezen op eens een keertje spelen bij deze of gene. Dan ben je al heel gauw afhankelijk van (betaalde) opvang voor het serieuze werk.Tja... Hier maar aan een kant opa en oma, maar die wonen te ver weg om bij te springen en ik vind, voor mezelf en mijn kinderen, drie dagen ook meer dan genoeg. Moet dus idd een andere oplossing zoeken...
quote:princessofthefnggalaxy schreef op 27 juli 2009 @ 22:31:

Per 1 januari is deze discussie volgens mij helemaal niet meer aan de orde. Dan worden de opvang uren weer gerelateerd aan de gewerkte uren en vallen dit soort snoepdagen van de mama's die willen genieten van de rust gelukkig weer in het water.

De kosten die gepaard gaan met de huidige regeling zijn voor de Nederlandse burger een enorme last!

Dit heb ik dus nergens kunnen terugvinden. Het was een voorstel dat nog uitgewerkt moet worden en waar niet alle partijen het mee eens zijn. De richtlijnen van hoe het eruit zal moeten komen te zien en per wanneer zijn ook nog vaag.

Het enige wat nu ligt is dat er een urengrens van 230 uren per maand ligt geloof ik.
quote:schouderklopje schreef op 27 juli 2009 @ 23:08:

[...]

Dit heb ik dus nergens kunnen terugvinden. Het was een voorstel dat nog uitgewerkt moet worden en waar niet alle partijen het mee eens zijn. De richtlijnen van hoe het eruit zal moeten komen te zien en per wanneer zijn ook nog vaag.

Het enige wat nu ligt is dat er een urengrens van 230 uren per maand ligt geloof ik.We zullen het gaan zien hoe de nieuwe regeling eruit komt te zien. Precies weten doe ik het ook niet. Wat ik wel weet is dat onnodig gebruik maken van zowel dit als ander soort regelingen van de overheid onnodig veel geld kosten voor de Nederlandse burger. Willen we blijven leven in een maatschappij als deze zullen we toch echt aandacht moeten blijven besteden aan dit soort zaken. Het loopt toch anders volledig uit de hand?
Ik heb ooit eens gehoord hoeveel mensen gebruik maken van vergoeding voor de oppas zodat ze even tijd voor hun zelf hadden.....Ik schrok mij écht rot!

Ze kunnen het volgens mij ondervangen door te verplichten je arbeidscontract in te dienen bij de aanvraag voor vergoeding kinderopvang, zodat men kan zien hoeveel uur je per week werkt, tel daar dan een x-tijd op voor reistijd werk-kinderopvang en geef daar de vergoeding voor! Ze zouden er héél wat op kunnen besparen.......

En de werkenden die het écht nodig hebben, kunnen er recht op blijven houden!

[...]

Stoeptegel, sorry dat ik het zeg en het heeft verder ook niks met het onderwerp te maken. Maar ik denk dat je gewoon nul komma nul beoordelingsvermogen hebt als het op mannen aankomt.

Er is 1 ding dat ik zeker weet en daar mijn hand voor durf te verwedden: als mijn man en ik uit elkaar gaan, zal hij mij waarschijnlijk kunnen schieten. Maar zijn kind zal hij nooit maar dan ook nooit willen missen. Hij zal eerder het volledig voogdijschap willen dan dat hij zijn kind opoffert. En geloof me dat ik hem genoeg ken om te weten dat hij zal vechten voor zijn kind. Dat kun je al aan een man zien/merken hoe hij is als vader en partner. Treurig voor jou dat je dat beoordelingsvermogen niet had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven