Vakantiebudget 10000
dinsdag 16 juni 2026 om 09:39
Hoi allemaal,
Zie door de bomen het bos niet meer. Wil in juli/aug op vakantie. Kunnen jullie me helpen?
Eisen:
- max 10000€
- moet vallen tussen 18 juli en 8 augustus
- minimaal 15 dagen
- Gezin is: man, vrouw en kinderen van 9, 7 en 6.
- zonzeker
- geen italie (kans op hagel, regen)
- leuk park voor kinderen met veel zwemmogelijkheden en glijbanen
- ook stukje cultuur, wat leuks van het land kunnen zien, zonder dat het vervelend wordt voor de kinderen (ook gezien de warmte)
Zie door de bomen het bos niet meer. Wil in juli/aug op vakantie. Kunnen jullie me helpen?
Eisen:
- max 10000€
- moet vallen tussen 18 juli en 8 augustus
- minimaal 15 dagen
- Gezin is: man, vrouw en kinderen van 9, 7 en 6.
- zonzeker
- geen italie (kans op hagel, regen)
- leuk park voor kinderen met veel zwemmogelijkheden en glijbanen
- ook stukje cultuur, wat leuks van het land kunnen zien, zonder dat het vervelend wordt voor de kinderen (ook gezien de warmte)
dinsdag 16 juni 2026 om 14:20
Dit iets in Bulgarije?
Blijf je twee tientjes onder je budget:
https://www.corendon.nl/bulgarije/zwart ... %7C%7Ctrue
dinsdag 16 juni 2026 om 14:29
Ik zie 2.500 pp. maal 5 is 12.500mamaonbekend schreef: ↑16-06-2026 14:20Dit iets in Bulgarije?
dinsdag 16 juni 2026 om 14:30
Ik betaal ook al meer dan 700 euro voor een weekje op camping staan in NL met eigen caravanIrregular_Choice schreef: ↑16-06-2026 13:41Echt absurd ja! Moet zeggen dat ik kampeerplekken ook heel duur vind geworden hoor. €50,- Per nacht is echt niks meer tegenwoordig. Voor een stukje gras en een toilet en douche die je moet delen.
Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 16 juni 2026 om 14:35
Voor hetzelfde geld zit je 2 weken in Thailand in een hotel (LO) met glijbanen.
https://www.prijsvrij.nl/vakanties/thai ... Vakanty.nl
Of dit hotel met mega aquapark gratis naast het hotel voor ca. 4.5K. Losse vliegtickets erbij en dan kom je ook een heel eind.
https://www.booking.com/Share-o0QKry
https://www.prijsvrij.nl/vakanties/thai ... Vakanty.nl
Of dit hotel met mega aquapark gratis naast het hotel voor ca. 4.5K. Losse vliegtickets erbij en dan kom je ook een heel eind.
https://www.booking.com/Share-o0QKry
dinsdag 16 juni 2026 om 14:49
Nou inderdaad, ik dacht ook: wow 10.000 euro, wat een budget. Maar blijkbaar is dat dus helemaal niet veel? En dan nog de kans dat het er zodanig warm is dat je eigenlijk niks kan ondernemen. Nee, dat zou mijn vakantie niet zijn. Wij gaan vaak zo'n 10 dagen in een huisje op een camping in Frankrijk of nu dit jaar naar Duitsland. Dit jaar een huisje voor 1400 euro, waar uiteraard benzine en eten bijk komt. Zuid Frankrijk was 2200 euro voor het huisje 2 jaar terug. 10.000 euro zou ik zelf nooit uitgeven voor een zonvakantie. Voor een bijzondere reis: prima. Maar voor 2 weken aan t zwembad liggen niet. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.cognac schreef: ↑16-06-2026 10:43Wat een bedrag... maar rondje booking met deze eisen, aantal personen en reisdagen laat zien dat je dus inderdaad alleen al voor verblijf dit bedrag kwijt bent en dat zit daar de vlucht nog niet bij in. Terwijl mijn gevoel in eerste instantie zei: 10.000 euro dan zijn je opties toch eindeloos groot??!
dinsdag 16 juni 2026 om 14:56
dinsdag 16 juni 2026 om 15:01
Ik zou het voor een vakantie op de camping ook niet uitgeven nee. Maar wat is een bijzondere reis? Wij waren een paar jaar terug met 3en ruim €5500,- kwijt voor een rondreis door Denemarken. Wel 3 weken, maar goed. Geen heel bijzondere reis, maar het was het echt wel waard. Komende herfst zal het ruim €10.000 zijn voor een week New York. Ja, dat is wel een bijzondere reis. Maar uiteindelijk is het ook maar 1 week.Tulpje22 schreef: ↑16-06-2026 14:49Nou inderdaad, ik dacht ook: wow 10.000 euro, wat een budget. Maar blijkbaar is dat dus helemaal niet veel? En dan nog de kans dat het er zodanig warm is dat je eigenlijk niks kan ondernemen. Nee, dat zou mijn vakantie niet zijn. Wij gaan vaak zo'n 10 dagen in een huisje op een camping in Frankrijk of nu dit jaar naar Duitsland. Dit jaar een huisje voor 1400 euro, waar uiteraard benzine en eten bijk komt. Zuid Frankrijk was 2200 euro voor het huisje 2 jaar terug. 10.000 euro zou ik zelf nooit uitgeven voor een zonvakantie. Voor een bijzondere reis: prima. Maar voor 2 weken aan t zwembad liggen niet. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
dinsdag 16 juni 2026 om 15:04
Lekker zwart wit.Tulpje22 schreef: ↑16-06-2026 14:49Nou inderdaad, ik dacht ook: wow 10.000 euro, wat een budget. Maar blijkbaar is dat dus helemaal niet veel? En dan nog de kans dat het er zodanig warm is dat je eigenlijk niks kan ondernemen. Nee, dat zou mijn vakantie niet zijn. Wij gaan vaak zo'n 10 dagen in een huisje op een camping in Frankrijk of nu dit jaar naar Duitsland. Dit jaar een huisje voor 1400 euro, waar uiteraard benzine en eten bijk komt. Zuid Frankrijk was 2200 euro voor het huisje 2 jaar terug. 10.000 euro zou ik zelf nooit uitgeven voor een zonvakantie. Voor een bijzondere reis: prima. Maar voor 2 weken aan t zwembad liggen niet. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
dinsdag 16 juni 2026 om 15:15
Ben Egypte fan, maar daar wil je in juli echt niet zijn!
dinsdag 16 juni 2026 om 15:35
Wel burkini-vriendelijk denk ikpoohtjesschrijft schreef: ↑16-06-2026 10:48en Dubai dan of Qatar? Alleen in hoogseizoen wel prijzig en ontzettend warm, voor mij persoonlijk te warm eerlijk gezegd.
Turkije 5* is chique-de-friemel hoor.
Tip: bodrum, daar waait het meer
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 16 juni 2026 om 15:40
Het is wél veel vind ik, maar blijkbaar ook waar je ongeveer op gaat uitkomen als je met deze wensen gaat zoeken. Voor minder kan het ook maar dan zul je ergens wensen of voorkeuren moeten aanpassen denk ik.Tulpje22 schreef: ↑16-06-2026 14:49Nou inderdaad, ik dacht ook: wow 10.000 euro, wat een budget. Maar blijkbaar is dat dus helemaal niet veel? En dan nog de kans dat het er zodanig warm is dat je eigenlijk niks kan ondernemen. Nee, dat zou mijn vakantie niet zijn. Wij gaan vaak zo'n 10 dagen in een huisje op een camping in Frankrijk of nu dit jaar naar Duitsland. Dit jaar een huisje voor 1400 euro, waar uiteraard benzine en eten bijk komt. Zuid Frankrijk was 2200 euro voor het huisje 2 jaar terug. 10.000 euro zou ik zelf nooit uitgeven voor een zonvakantie. Voor een bijzondere reis: prima. Maar voor 2 weken aan t zwembad liggen niet. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
dinsdag 16 juni 2026 om 15:47
Mja....mijn voorkeur heeft het ook niet. Maar aan het zwembad en onder een parasol vind ik het wel te doen.
dinsdag 16 juni 2026 om 15:51
dinsdag 16 juni 2026 om 15:54
Is dat een citroen, je avatar?Milestone schreef: ↑16-06-2026 15:51Lekker even opscheppen dat je met je gezin van 5p. nog 10.000 euro over hebt om op vakantie te gaan.
Ik word sowieso moe van mensen die het forum als gratis travelcounselor gebruiken. Ik weet nog wel iemand voor je die graag met je meedenkt TO, maar dan wel betaald.
dinsdag 16 juni 2026 om 16:00
Hoezo is dit opscheppen? €2000 pp voor een vakantie is niet echt lowbudget, maar ook zeker niet om erover te moeten opscheppen?Milestone schreef: ↑16-06-2026 15:51Lekker even opscheppen dat je met je gezin van 5p. nog 10.000 euro over hebt om op vakantie te gaan.
Ik word sowieso moe van mensen die het forum als gratis travelcounselor gebruiken. Ik weet nog wel iemand voor je die graag met je meedenkt TO, maar dan wel betaald.
dinsdag 16 juni 2026 om 16:02
Hoezo? Snap niet goed wat ik fout zeg. IK (mening) zou nooit 10.000 euro uitgeven aan een zonvakantie in die zin van dat ik 2 weken aan het zwembad of aan het strand ga liggen. Dat zou ik er niet voor over hebben. Ik schrik er ook van dat dat tegenwoordig blijkbaar zoveel kost. In de zomervakantie vind ik het niet nodig zo'n reis te maken, mij veel te warm. Maar in de herfstvakantie vind ik dat wel leuk. Maar als het dan ook richting de 10.000 euro gaat dan sla ik toch over. Heb dat er gewoon niet voor over.
Maak je een echt bijzondere reis, naar Afrika, Australië ik noem maar wat, dan zou ik daar eerder veel geld voor over hebben. Volgens mij is TO gewoon op zoek naar een zonvakantie in Turkije ofzo toch. Niks mis mee, maar ik zou daar persoonlijk dus geen 10.000 euro voor over hebben.
tulpje22 wijzigde dit bericht op 16-06-2026 16:05
17.68% gewijzigd
dinsdag 16 juni 2026 om 16:03
TO heeft het toch al een paar gehad over cultuur? Over dingen ondernemen? Ze wil graag mooi weer en dingen zien.Tulpje22 schreef: ↑16-06-2026 16:02Hoezo? IK (mening) zou nooit 10.000 euro uitgeven aan een zonvakantie in die zin van dat ik 2 weken aan het zwembad of aan het strand ga liggen. Dat zou ik er niet voor over hebben. Ik schrik er ook van dat dat tegenwoordig blijkbaar zoveel kost.
Maak je een echt bijzondere reis, naar Afrika, Australië ik noem maar wat, dan zou ik daar eerder veel geld voor over hebben. Volgens mij is TO gewoon op zoek naar een zonvakantie in Turkije ofzo toch. Niks mis mee, maar ik zou daar persoonlijk dus geen 10.000 euro voor over hebben.
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 16 juni 2026 om 16:04
Kos een optie?
https://www.sunweb.nl/vakantie/griekenl ... ype=Flight
Het kan dan natuurlijk wel warm zijn. Wellicht te warm om er echt op uit te gaan.
https://www.sunweb.nl/vakantie/griekenl ... ype=Flight
Het kan dan natuurlijk wel warm zijn. Wellicht te warm om er echt op uit te gaan.
dinsdag 16 juni 2026 om 16:06
Je schrijft zonvakantie en aan het zwembad liggen in 1 adem. Net alsof dat hetzelfde is. Omdat je toevallig ergens heen gaat waar de zon schijnt, wil toch nog niet zeggen dat je alleen aan het zwembad ligt?Tulpje22 schreef: ↑16-06-2026 16:02Hoezo? IK (mening) zou nooit 10.000 euro uitgeven aan een zonvakantie in die zin van dat ik 2 weken aan het zwembad of aan het strand ga liggen. Dat zou ik er niet voor over hebben. Ik schrik er ook van dat dat tegenwoordig blijkbaar zoveel kost.
dinsdag 16 juni 2026 om 16:10
Nee, ik ook niet. Maar de vraag was niet: Als jij 10.000 euro mag uitgeven aan vakantie(s), hoe zou dat er dan uitzien?Tulpje22 schreef: ↑16-06-2026 16:02Hoezo? Snap niet goed wat ik fout zeg. IK (mening) zou nooit 10.000 euro uitgeven aan een zonvakantie in die zin van dat ik 2 weken aan het zwembad of aan het strand ga liggen. Dat zou ik er niet voor over hebben. Ik schrik er ook van dat dat tegenwoordig blijkbaar zoveel kost. In de zomervakantie vind ik het niet nodig zo'n reis te maken, mij veel te warm. Maar in de herfstvakantie vind ik dat wel leuk. Maar als het dan ook richting de 10.000 euro gaat dan sla ik toch over. Heb dat er gewoon niet voor over.
dinsdag 16 juni 2026 om 16:11
Maar die echt bijzondere reis, waar jij het over hebt, krijg je niet voor 10k voor 5 personen.Tulpje22 schreef: ↑16-06-2026 16:02Hoezo? Snap niet goed wat ik fout zeg. IK (mening) zou nooit 10.000 euro uitgeven aan een zonvakantie in die zin van dat ik 2 weken aan het zwembad of aan het strand ga liggen. Dat zou ik er niet voor over hebben. Ik schrik er ook van dat dat tegenwoordig blijkbaar zoveel kost. In de zomervakantie vind ik het niet nodig zo'n reis te maken, mij veel te warm. Maar in de herfstvakantie vind ik dat wel leuk. Maar als het dan ook richting de 10.000 euro gaat dan sla ik toch over. Heb dat er gewoon niet voor over.
Dat is nu net het punt. Is het veel geld? Absoluut. Maar dat zijn toch wel de huidige prijzen. Al is TO natuurlijk wel laat met boeken.
dinsdag 16 juni 2026 om 16:12
dinsdag 16 juni 2026 om 16:20
Dat heb ik ook hoor. Maar komt ook omdat wij een vakantie naar een zonnige bestemming maar voor 1 week doen. Voor 2 weken ben je al het dubbele kwijt dus, wat logisch is.Tulpje22 schreef: ↑16-06-2026 16:12On sorry, overheen gelezen. Maar ook dat soort vakanties bedoel ik voor mezelf wel met: niet ervoor over hebben. Dat soort dingen, wat ondernemen op vakantie, beetje cultuur, hoort bij mij inderdaad ook bij een zomervakantie, maar zou ik geen 10.000 euro voor over hebben. Maar dat is gewoon persoonlijk. Ik ben vakanties van iets meer dan 2000 euro voor een huisje voor 10 dagen gewend. Prijzen van 10.000 euro schrik ik echt van. Maar zat net even wat te googlen en zie inderdaad dat dat voor vliegvakanties redelijk normaal is met een gezin. Ik sla dan echt over. Wat ik zeg, voor een echt bijzondere vakantie (buiten Europa bijv, zou graag keer naar Afrika gaan) wil ik dat, of meer, eraan uitgeven. Maar niet voor een reis naar Turkije, Griekenland etc. Geen commentaar, maar schrik gewoon oprecht van de prijzen.
Zo lang bij een hotel met waterpark verblijven zou ik zelf niet uitkiezen maar boek je daar 14 nachten voor 5 mensen dan kost het wel wat ja. Zeker als het 14 nachten met een all inclusive formule is.
Je hebt 100% gelijk dat het een enorm bedrag is, ik krijg al helemaal visioen over eilanden in de Indische oceaan, met zo ongeveer een privé zwembad en een butler die alles voor je doet en regelt maar daar kan je vrees ik nog wel een nul achter plakken dan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in