Temperatuur in huis

25-06-2026 12:35 221 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:O Wat raar dat dit topic er nog niet is!

Edit: Laat ook gerust weten wat de temperatuur op je werk is natuurlijk.
edda wijzigde dit bericht op 25-06-2026 12:37
47.44% gewijzigd
Sterrenstof74 schreef:
25-06-2026 16:03
Nauwelijks wind hier helaas, dus zit binnen (waar het 28 graden is)
Misschien zo toch 5 minuten buiten zitten, zodat het binnen (even) koel aanvoelt :)
Ah dat is balen. Volgens mij wel grote verschillen in het land...

Dat wordt mijn tactiek morgen ook, even naar buiten en dan waarderen dat het binnen toch 10 graden koeler is.

Sterkte!
83km met de auto, 79km met de fiets en hemelsbreed 57km noord van Zelhem
LemoosGaatDoor schreef:
25-06-2026 15:49
25 graden. Daarvoor zet ik wel al dagen de wekker om 05.00 om dan een uur lang echt alle deuren en ramen open te gooien om te laten doorluchten en afkoelen.

Buiten op terras onder luifel: 38,5. Als ik het binnen te benauwd vind, ga ik even naar buiten voor vijf minuten en dan is binnen weer heerlijk. Locatie: Zuid-Limburg.
Ja bij ons dezelfde tactiek toegepast, maar vanochtend werkte het niet echt meer, het was niet meer genoeg afgekoeld buiten. Het was vanochtend nog 27 graden binnen. Nu zit ik op kantoor waar een soort koelsysteem het op een graad of 24 houdt. Ik ben benieuwd naar de schade in huis over een uurtje...
Mijniebelle schreef:
25-06-2026 13:40
Ik volg dit topic niet, want ik ben té jaloers op mensen die er koel bij zitten (of zelfs airco hebben). :@@:

Serieus, mijn leven in de zomer zou 100% beter zijn met een vaste airco, maar we wonen in een (koop)appartement waar dat niet mag/kan/whatever.

Sowieso is de binnenhuistemperatuur met dit soort weken echt een soort ongezonde obsessie voor me.
Ik zou het nog eens navragen. Bij mijn dochter kon en mocht het ook niet. Ze hebben een tweede offerte aangevraagd, problemen uitgelegd en het kan wel. Volgende week wordt deze geplaatst.
"Boring conversation anyway"
Ik was een aantal jaren geleden in zuid Italie en daar was het zo'n 40+ graden maar het huisje waar ik zat was zo koel dat ik binnen een vestje aan moest.

Net als in Marokko, buiten snikheet en in huis gewoon fris en 's nachts moest je gewoon echt onder een dik pak dekens liggen.
happyapple schreef:
25-06-2026 16:40
Ja bij ons dezelfde tactiek toegepast, maar vanochtend werkte het niet echt meer, het was niet meer genoeg afgekoeld buiten. Het was vanochtend nog 27 graden binnen. Nu zit ik op kantoor waar een soort koelsysteem het op een graad of 24 houdt. Ik ben benieuwd naar de schade in huis over een uurtje...
28 graden binnen nu, joepie 🫣😅
30,5 beneden, bovenverdiepingen nog warmer. Het is in veel andere jaargetijden hartstikke leuk, zo'n oude hoekwoning met overal ramen en veel licht. Nu wat minder :-D
29 graden.
En dat terwijl we in januari ramen hebben gekregen die de warmte buiten zou moeten houden.
Nou helpt het natuurlijk ook niet, dat we een warmte-terugwin-unit hebben die constant buitenlucht aanzuigt en die aanpast aan de temperatuur in huis.
Dit zal in de winter vast fantastisch werken maar nu dus absoluut niet.
Woonkamer 28
Zolder wil ik niet weten, maar ruim boven de 30, kom daar voorlopig even niet ook al is het mijn slaapkamer
Werk 26
29,5 graad in de woonkamer.
32,5 graad in de slaapkamer (1ste verdieping)
Helaas zal het boven nog wel even doorstijgen. Zolder waag ik me niet.
Gelukkig hebben we een paar goede, stille ventilatoren (dat merk ;-D) waarmee ik ook kan slapen. Anders is het niet te doen, drijf ik bijna letterlijk m’n bed uit.
30.5 in de woonkamer.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Helaas is het inmiddels 32 graden in de woonkamer. Wil niet weten hoe warm het is in de slaapkamers en zolder.
Echt balen dat mijn airco pas eind volgende week gerepareerd gaat worden. Heb inmiddels wel 2 ventilatoren die overuren draaien.
Woonkamer (op de eerste verdieping) is 27,5. Boven geen idee. Ik heb de airco aan op 20 graden met de deur open in de hoop dat het hele huis er een beetje aan heeft. Denk dat dat wel klopt. Vroeger was het hier wel 30 graden binnen met dit soort buitentemperaturen. Vannacht gaat de slaapkamerdeur dicht en ik verheug me wel op m’n ijspaleisje dan.
Vanmorgen binnen na hele nacht koelen (ramen open) woonkamer 26 en keuken 24. Nu binnen woonkamer 30,5 en keuken 29.

Maar op mijn werk nog veel erger rond de 30-38 graden afhankelijk op welke kamer van welke bewoner ik dan ben. Medelijden met mijn bewoners die daar de hele dag in zitten.
Boven durf ik niet te zeggen maar niet uit te houden vooral op zolder.
Pannekoekje79 schreef:
25-06-2026 19:06
Vanmorgen binnen na hele nacht koelen (ramen open) woonkamer 26 en keuken 24. Nu binnen woonkamer 30,5 en keuken 29.

Maar op mijn werk nog veel erger rond de 30-38 graden afhankelijk op welke kamer van welke bewoner ik dan ben. Medelijden met mijn bewoners die daar de hele dag in zitten.
Worden die bewoners overdag niet gewoon hun kamer uitgesleept naar een leefruimte die iets koeler is?

Ik snap dat je ze moeilijk te slapen kunt leggen in de leefruimte.
Maar als het ook maar enigszins past in het tijdsschema zou ik ze toch echt allemaal uit een kamer van 38 graden halen / rijden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
26 graden beneden. We hebben iets van een koelsysteem (geen airco), maar ook veel ramen.
Boven geen koelsysteem, schuin dak én hele dunne gordijnen. Dus zal wel 30+ zijn. Warm, maar kan gelukkig prima slapen.

Ik heb niet zo'n problemen met deze temperatuur. Het plakkerige gevoel nadat je buiten hebt gefietst en dan binnen gaat zitten vind ik het vervelendst.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
23 in de woonkamer, 27 op zolder. Oud huis, geen airco, in de stad in het Midden van het land.
31,3 beneden, boven kom ik voorlopig niet. Ik ga morgen de mobiele airco neerzetten maar dan zal die de hele dag aan moeten. Ik weet niet of ik dat wel wil, kost ook veel stroom natuurlijk.
Straks als de zon achter weg is zet ik alles open.
Hoekhuis.
Niemand is onmisbaar
Uurtje terug 26 graden in de woonkamer. Valt mij mee aangezien ik in Limburg woon en aan de buitenkant nergens zonwering heb.
22 graden met airco.
Wel ook buiten altijd ‘s ochtends meteen alle screens naar beneden.
Chrissiefur schreef:
25-06-2026 15:47
Hier vandaag en morgen vriendelijk verzocht thuis te werken, vanwege geen airco op het werk. Het wordt daar met gemak 30 graden binnen. Thuis heb ik airco. Man wilde het in het hele huis, ik vond dat niet nodig. Ik ben nu heel blij dat hij z'n zin doorgedrukt heeft 🥰
Hier hetzelfde haha. Heel lang vond ik een airco nog niet nodig. Toen toch bedacht dat airco boven wel fijn zou zijn. Man heeft ook zn zin doorgedrukt voor airco beneden. Hoevaak ik deze weel gezegd heb dat ik blij ben met de airco's zijn niet meer op twee handen te tellen.
Binnen nu 24.5, best lekker. In de tuin wordt het zelfs een beetje te fris voor blote armen, de wind is koel. Het weer is geweldig, en je kunt je hier in het noorden amper voorstellen dat het morgen zó warm zal zijn.
De hitte komt natuurlijk ook deze kant weer op. Als ik ga werken morgen gaat de hond naar vrienden, ik durf hem niet alleen in huis te laten.
Gisteren 33,5 volgens de thermostaat. Vanochtend was het afgekoeld naar 28 graden.

Ik ben vandaag naar mijn werk gevlucht, ging daar de airco kapot. Maar we kregen wel een ijsje :@@:
Woonkamer en keuken 27,6. Boven (slaapkamers) 32,5.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
24

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven