Temperatuur in huis

25-06-2026 12:35 223 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:O Wat raar dat dit topic er nog niet is!

Edit: Laat ook gerust weten wat de temperatuur op je werk is natuurlijk.
edda wijzigde dit bericht op 25-06-2026 12:37
47.44% gewijzigd
hvm schreef:
26-06-2026 11:53
Maar als het straks dan 39°C is buiten? Zet je de airco dan op 33°C?
Ik zet 's ochtends vroeg als het buiten nog niet zo heet is alle airco's in huis op 22°C op de zachtste stand. Dan is het nog niet warm in huis.

Nee , het blijft nu zo staan. Maar ik ga vanmiddag ook niet meer naar buiten.
De airco staat al een paar dagen non-stop aan op deze stand. Hopelijk hoeft ie dan niet té hard te werken en blijft de temperatuur in huis gewoon stabiel.
Trust me... Nobody cares.
Solomio schreef:
26-06-2026 11:37
Advies is om binnen- en buitentemperatuur niet meer dan een graad of 5 te laten verschillen. Anders is de klap voor je lijf elke keer enorm.
Dat trotseer ik liever dan de hele dag gaar koken op de bank. Buiten is het nu 35 dan zou 30 binnen geadviseerd worden? Daar bedank ik vriendelijk voor. Ik zorg er gewoon voor dat ik niet al te veel buiten hoef te zijn deze dagen.
OhMellie schreef:
26-06-2026 12:52
Dat trotseer ik liever dan de hele dag gaar koken op de bank. Buiten is het nu 35 dan zou 30 binnen geadviseerd worden? Daar bedank ik vriendelijk voor. Ik zorg er gewoon voor dat ik niet al te veel buiten hoef te zijn deze dagen.
Nou, dit idd. Ik moet er niet aan denken dat het binnnen hoger dan 30 graden zou moeten zijn. Daar heb ik het ding niet voor. Maar hij staat hier heel zachtjes aan vanaf het moment dat het nog niet zo warm is. Dan hoeft er steeds maar een beetje bijgekoeld te worden. En ik zit de tijd wel uit.
OhMellie schreef:
26-06-2026 12:52
Dan ga je een beetje in het midden zitten.

Maar goed, ik probeer mijn comfort een beetje af te stemmen op bijv het milieu.

Simpel gezegd: die keihard werkende airco's zorgen mede dat het klimaat nog verder opwarmt.
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
Maar ondertussen geven ze groen licht voor energieslurpende datacenters. Ik weiger daar comfort voor in te leveren. Sinds de overgang kan ik mijn temperatuur niet meer goed reguleren dus een jaar of 7 geleden tijdens een hittegolf heb ik besloten nooit meer en sindsdien zit ik lekker koel.
Solomio schreef:
26-06-2026 13:38
Dan ga je een beetje in het midden zitten.

Maar goed, ik probeer mijn comfort een beetje af te stemmen op bijv het milieu.

Simpel gezegd: die keihard werkende airco's zorgen mede dat het klimaat nog verder opwarmt.

Ja die vind ik ook lastig.

Blij dat ze nu onze eigen opgewekte stroom gebruiken maar buiten zo'n bizar hete periode als nu gebruiken we de airco nauwelijks en ook nu op de eco-stand en zeker niet op standje vries.
Trust me... Nobody cares.
OhMellie schreef:
26-06-2026 13:43
Maar ondertussen geven ze groen licht voor energieslurpende datacenters. Ik weiger daar comfort voor in te leveren. Sinds de overgang kan ik mijn temperatuur niet meer goed reguleren dus een jaar of 7 geleden tijdens een hittegolf heb ik besloten nooit meer en sindsdien zit ik lekker koel.
Lekker puh.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
OhMellie schreef:
Maar ondertussen geven ze groen licht voor energieslurpende datacenters. Ik weiger daar comfort voor in te leveren.
Wat een rare redenering. Er is geen direct verband, hoor. Of hebben "ze" gezegd:"OhMellie, we geven groen licht voor de datacenters, het spijt ons, maar nu moet jij comfort inleveren."
Isabellaa schreef:
26-06-2026 13:45
Ja die vind ik ook lastig.

Blij dat ze nu onze eigen opgewekte stroom gebruiken maar buiten zo'n bizar hete periode als nu gebruiken we de airco nauwelijks en ook nu op de eco-stand en zeker niet op standje vries.
Hier ook altijd de ecostand
29 graden in mijn woonkamer. Plat dak, grote ramen aan 3 kanten. Valt me nog mee, eigenlijk. Ik heb mijn ventilatortje aan en het is prima te doen zo.
Het is hier 26 graden in de woonkamer met de ventilator aan. Prima te doen, vind ik.
29,5 graden in huiskamer. Groot voordeel is dat ik al om 20.00 de boel kan opengooien om te luchten, omdat het dan volgens buienradar 27 graden is. Lekker koel :thunder:
Buiten 37. Woonkamer 29. Boven 25.
Ik zit nu voor een ventilator met een handdoek die ik net uit de vriezer heb gehaald over mijn benen
Nieuwbouw hier met vloerkoeling en keramische tegels daarop, gehele woning.

Binnen 23
Buiten 38

Beste investering ooit.
Intussen 38 (gevoel 41) buiten en 29,9 binnen
Hopelijk kunnen we volgend jaar investeren in airconditioning en verduurzaming van onze woning
ik heb gezegd
Binnen nu 27 graden, mijn eigen thermometer meet buiten 41 graden op het moment. Ik kijk echt uit naar die beloofde onweersbui morgenavond.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
31 binnen, 36 buiten op dit moment.. Pfff...
Gelukkig is het over een paar uurtjes "koeler" dan 31 buiten, dan kan er weer wat open.
30gr zowel in de slaapkamers als beneden. Ik ga steeds poosje naar buiten dan is het binnen lekker. Voor boven wel een mobiele airco maar die haalt alleen de ergste hitte eruit.
Ik kan er goed tegen gelukkig.
Terug van weggeweest
Zomeravond schreef:
26-06-2026 16:25
31 binnen, 36 buiten op dit moment.. Pfff...
Gelukkig is het over een paar uurtjes "koeler" dan 31 buiten, dan kan er weer wat open.
Op dat heuglijke feit moeten wij nog 7,5 uurtjes wachten.
18,3 km ten NW van Zelhem (hemelsbreed)
Ik merk trouwens wel een groot verschil in warmte van de ‘stenen’ muren sinds ik een grote klimplant heb geplaatst twee jaar terug. Dat was vorig jaar nog een jonkie maar dit jaar toch al aardig uitgebulkt.

Ik zit al te kijken naar mogelijke klimmers voor tegen de voorgevel. Daar was het vannacht niet af te koelen dankzij al die hitte van de stoep en straat die gelijk naar binnen kwam toen ik het raam opende. Helpt ook niet dat wij de enige groene voortuin hebben in een zee van split en steen. Gelukkig wel bomen langs de straat maar die zijn pas tien jaar oud dus dat duurt nog even voordat die echt gaan helpen afkoelen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
OhMellie schreef:
Ah ja, whataboutisme.
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
LemoosGaatDoor schreef:
26-06-2026 16:20
Binnen nu 27 graden, mijn eigen thermometer meet buiten 41 graden op het moment. Ik kijk echt uit naar die beloofde onweersbui morgenavond.
41 buiten, 27 binnen, dat is best een goede score. Ik heb 38 buiten, 28 binnen, ben ik ook best tevreden mee.
23 en het zal nog wel opwarmen met de hitte. Vanmorgen was het 21, morgen zal ik dat wel niet gaan halen, ik denk 22/23.

Poeh wat een temperaturen komen er voorbij zeg. Ik zit nu al met een koelvest aan voor de ventilator.
Friezin71 schreef:
26-06-2026 15:49
29,5 graden in huiskamer. Groot voordeel is dat ik al om 20.00 de boel kan opengooien om te luchten, omdat het dan volgens buienradar 27 graden is. Lekker koel :thunder:
Ik zag zelfs een voorspelling voor hagel.
Ik vind de 29 hier binnen inmiddels niet meer heel leuk, maar ik lees hier nog hogere temperaturen dus ik zal verder maar niet zeuren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven