Gezondheid alle pijlers

Baarmoederslijmvliesverwijdering

28-07-2009 07:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Heeft er iemand wel eens gehoord van een baarmoederslijmvliesverwijdering? Of het zelf ondergaan? Hoe ging het, werkte het? Ik bedoel niet een currtage, maar door middel van electrogolven permanent verwijderen.

Ik ben zo vreselijk ongesteld (lees 8 - 10 dagen, met vier dagen lang ieder uur tampon en een incontinentieverband doorweekt) dat ik naar de gynaecoloog ben gegaan. Die stelde dat voor. Het zou de menstruatie heel veel verminderen en vaak zelf helemaal stoppen. Je kunt daarna alleen moeilijk zwanger worden en als je het wel wordt, is dat een risico. Maar ik ben al voorzien qua kinderen, dus dat is voor mij geen probleem.

Ik had er nog nooit van gehoord, dus vroeg me af of er hier ervaringsdeskundigen rondlopen.

p.s. Er wordt eerst gekeken of het vreselijk ongesteld zijn niet door iets als een vleesboom of iets dergelijks komt. Als dat niet zo is, dan kan het slijmvlies verwijderd worden.
Ik ga mee volgen! Ik heb ook 'n bloedhekel aan ongesteld worden en ik kan 't bij mij alleen in toom houden door het slikken van de pil, maar als je met zo'n behandeling niet/nauwelijks meer ongesteld wordt, dan wil ik daar natuurlijk alles van weten! Kinderen moet ik toch niet, dus dat is voor mij al helemaal geen issue!
Elninjoo, het is helaas alleen te verkrijgen bij extreem ongesteld zijn. Vriendin vond het ook al een heel goed idee. Al heb ik begrepen dat er ook privéklinieken zijn die de behandeling kunnen uitvoeren. het kost een minuutje of vijf en kan poliklinisch. Hallelujah, eindelijk van die zooi af!
ik heb twee jaar gelden een soortgelijke behandeling ondergaan.

Bij mij gebruikte ze een O graden sonde en schilde als het ware het endometrium weg. Ik was verdoofd met een ruggenprik en had daarbij een roesje kunnen krijgen , maar dat hoefde voor mij niet (algehele narcose mocht ook). Drie uur 's middags was ik weer thuis en heb nauwelijks ergens last van gehad. de menstruaties waren anderhalf jaar lang ongeveer nog de helft. Toen barstte helaas de hel weer los in de overtreffende trap en werd mijn baarmoeder er accuut uitgehaald. Wat een opluchting (wel drie prachtige zonen en 46 jaar dus kinderwens vervuld).Ik weet niet precies wat technsch gezien de jouwe is, maar mij veel deze 1oo % mee.
quote:HotCherryPoptart schreef op 28 juli 2009 @ 08:07:

Elninjoo, het is helaas alleen te verkrijgen bij extreem ongesteld zijn. Vriendin vond het ook al een heel goed idee. Al heb ik begrepen dat er ook privéklinieken zijn die de behandeling kunnen uitvoeren. het kost een minuutje of vijf en kan poliklinisch. Hallelujah, eindelijk van die zooi af!Als ik 'n paar maanden stop met pil slikken dan wordt het vanzelf weer 'n pijnlijke bloederige zooi (inclusief kotsen en aan de schijt) dus als het moet om het gratis te krijgen van de verzekering, dan heb ik er dat wel 'n paar keer voor over.
quote:tjuny schreef op 28 juli 2009 @ 08:54:

de menstruaties waren anderhalf jaar lang ongeveer nog de helft. Toen barstte helaas de hel weer los in de overtreffende trap en werd mijn baarmoeder er accuut uitgehaald. ohw, het is dus geen permanente oplossing, dan kunnen ze beter gelijk de baarmoeder eruit halen als ik dat zo lees...
Tjuny, was dat met die NovaSure methode? Dat schijnt een electrische puls te geven waardoor het slijmvlies zou verdwijnen en niet meer terug komen. (Volgens de gyn is het nieuw.)
Ik overweeg het ook. Ik ben tussen de 8 en tien dagen ongesteld en moet de eerste paar dagen ook elk uur verwisselen.

Ik heb wat zitten googlen naar ervaringen en het valt mij op dat het bij best veel vrouwen geen permanente oplossing is. In het begin wel maar dan later niet meer. Ook staan er van die horrorverhalen over geperforeerde baarmoederwanden. Ik ben er dus nog niet helemaal over uit.

Ik heb vorige maand bij de gyn een poliepenonderzoek gehad maar die heb ik niet. Poliepenonderzoek valt best mee; ze brengen met een catheter water in je baarmoeder en dan maken ze een inwendige echo. Daar op zou dan makkelijk te zien zijn of je poliepen hebt.

Google anders maar eens op NovaSure. Op een of ander PMSforum staan veel reacties.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Volgens mijn gyn zou deze methode de risico's op een perforatie enzo juist verkleinen, terwijl het beter zou werken. Mijn baarmoeder eruit laten halen vind ik weer zo een grote stap als dit zou kunnen werken. Ik ga eens kijken op het PMSforum (wist niet dat het bestond, hihi).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven