VIVA komt terug!

23-06-2026 08:31 226 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve leden van het forum,

Groot nieuws: VIVA komt terug! Nadat in 2019 werd gestopt met print, en de site in 2021 offline werd gehaald, bleef het forum natuurlijk bestaan. En nog altijd praten jullie dagelijks mee over alle denkbare onderwerpen!

Aanstaande september komt de site van VIVA terug. We hopen jullie daar dagelijks te gaan voorzien van alles wat jullie willen weten, met herkenbare en mooie verhalen, handige en bruikbare tips en carrièreadvies.

Natuurlijk blijft het forum daar een groot onderdeel van. We zijn jullie enorm dankbaar hoe jullie al deze jaren hier een hechte community van hebben weten te maken! En we zijn dan ook heel benieuwd: wat zouden jullie graag terugzien op de nieuwe VIVA? Wat vonden jullie vroeger de leukste rubrieken? Of hebben jullie vragen over de terugkeer? Stel ze vooral hier!

En volg ons vooral op de socials om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen en niets te missen!
Instagram
Facebook

TikTok

Met lieve groet,
Wieke Veenboer, hoofdredacteur VIVA

---------

Het persbericht over de terugkeer van VIVA:

Iconisch mediamerk VIVA keert terug in nieuw, modern jasje

Het bekende mediamerk VIVA keert dit najaar terug bij Kompas Publishing. Het merk werd in 2021 offline gehaald door DPG Media, nadat in 2019 werd gestopt met print. In 2024 nam de Haarlemse uitgeverij de titel over, met de intentie het merk te moderniseren en nieuw leven in te blazen. De vernieuwde VIVA wordt in september 2026 online gelanceerd.

VIVA stond decennialang bekend als een plek waar alles bespreekbaar was. Die kern blijft behouden, zegt hoofdredacteur Wieke Veenboer, die voorheen bij LINDA. en PilotStudio werkte: “VIVA stond vroeger voor: niets is onbespreekbaar. Dat blijft het uitgangspunt.”

Community als fundament

Sinds 1972 was VIVA een platform voor verhalen, uitgesproken meningen en gesprekken over onderwerpen die vrouwen bezighouden. Van relaties, werk en mentale gezondheid tot identiteit, geld, seks en populaire cultuur. Die openheid blijft centraal staan, met extra aandacht voor de community rondom het merk.

Een belangrijke rol daarin speelt het VIVA Forum, dat ook na het offline halen van de website actief is gebleven en nog altijd dagelijks door tienduizenden gebruikers wordt bezocht. Volgens Veenboer laat dat zien dat de behoefte aan verbinding en herkenning groot is.

Het vernieuwde platform richt zich op vrouwen vanaf 28 jaar, maar ziet binnen de bestaande community een brede variatie in leeftijden en interesses. Op het forum komen uiteenlopende onderwerpen voorbij: van reistips en relaties tot beauty en mode, persoonlijke ervaringen, carrière en verlies.

Meer dan een website

Naast dagelijkse journalistieke content en verhalen uit de community werkt VIVA aan nieuwe formats die aansluiten op hedendaags mediagebruik. Daarbij wordt gedacht aan series, columns, podcasts, video, communityprojecten en evenementen waarbij online en offline elkaar versterken.

De ambitie is om VIVA opnieuw een plek te maken waar lezers zichzelf herkennen, ervaringen delen en nieuwe perspectieven ontdekken.

De nieuwe VIVA is vanaf september online te bezoeken via viva.nl. Ook verdere uitbreidingen worden onderzocht. Denk daarbij aan print of de mogelijke terugkeer van de iconische VIVA400 Awards.
Ja ik ook. En ik hou echt helemaal niet van roze dus dat wil wat zeggen. Het past gewoon goed.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Calamitycat schreef:
26-06-2026 14:02
Ja ik ook. En ik hou echt helemaal niet van roze dus dat wil wat zeggen. Het past gewoon goed.
Precies. Dat meisjesachtige zoete eraf, gewoon volwassen.
Everything is possible for the one who believes.
Ik lees nu steeds vulva. Maar dat kan ook zeker aan mij liggen. :$
Frizz schreef:
26-06-2026 14:38
Absoluut :rofl:
:HA:
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Calamitycat schreef:
26-06-2026 12:49
Ik vind jou leuk :$
:heart:

Leuk om de reacties op het logo te zien ook! Wel even een kleine disclaimer, spoiler... Dit is maar deels het nieuwe logo! Het oude 'V!' staat er nog, zoals jullie natuurlijk zien. Het tweede deel is het nieuwe logo... En heel snel maken we het volledige nieuwe logo bekend!

Ik vind 'm zelf (het volledige logo) echt heel mooi geworden, dus heel benieuwd hoe jullie 'm gaan vinden straks. To be continued (heel snel!)
WiekeV schreef:
26-06-2026 15:20
:heart:

Leuk om de reacties op het logo te zien ook! Wel even een kleine disclaimer, spoiler... Dit is maar deels het nieuwe logo! Het oude 'V!' staat er nog, zoals jullie natuurlijk zien. Het tweede deel is het nieuwe logo... En heel snel maken we het volledige nieuwe logo bekend!

Ik vind 'm zelf (het volledige logo) echt heel mooi geworden, dus heel benieuwd hoe jullie 'm gaan vinden straks. To be continued (heel snel!)
Ah oké. Bij nader inzien blijkt het logo inderdaad niet ‘af’.
53 km van Zelhem, in NO richting
Yasmijn schreef:
26-06-2026 15:23
Ah oké. Bij nader inzien blijkt het logo inderdaad niet ‘af’.
Jaa, dat snap ik volledig. Eerste deel van de overgang van het oude naar het nieuwe logo is in werking gezet, haha. Heel leuk om de reacties te lezen -- je gaat natuurlijk nooit iedereen tevreden houden, iedereen heeft zo z'n voorkeuren -- en moest lachen om het telkens lezen van 'vulva'. Hopelijk gaat dat met het hele nieuwe logo weg en wordt het gewoon weer VIVA, haha.
Ik vrees dat ‘vulva’ bij mij komt door dat krulletje in die laatste A. Alsof het woord en een soort vulva-tekeningetje door elkaar lopen, zoals je soms hebt met logo’s.

Maar gelukkig ben ik vooralsnog de enige. :D
Ik vind het ook mooi, maar kleuren en stijl van het forum passen er op dit moment niet meer bij.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
26-06-2026 15:47
Ik vind het ook mooi, maar kleuren en stijl van het forum passen er op dit moment niet meer bij.
Nee, de vormgever heeft nog het een en ander te doen.
Wordt het forum idd ook nog gepimpt?
Heb je straks een gelikte website met een antiek forum, ook een beetje raar :proud:
Yasmijn schreef:
26-06-2026 15:48
Nee, de vormgever heeft nog het een en ander te doen.
Dat snap ik (vandaar dat ik ook 'op dit moment' zei), maar mijn brein heeft daar wel moeite mee.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Logo op de mobiele site vind ik mooier van kleur dan die op mijn laptop. Die laatste heeft een nogal fluorescerende kleur roze die vloekt met de rest, die op mobiel sluit wat meer aan.

Ik hoop dat we een beetje weggaan van het roze.
Tjezus, wat vals
Frizz schreef:
26-06-2026 15:36
Ik vrees dat ‘vulva’ bij mij komt door dat krulletje in die laatste A. Alsof het woord en een soort vulva-tekeningetje door elkaar lopen, zoals je soms hebt met logo’s.

Maar gelukkig ben ik vooralsnog de enige. :D

Ik heb die associatie ook, vooral als ik op mobiel het logo in mijn ooghoeken zie.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 26-06-2026 16:03
1.48% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Lilith schreef:
26-06-2026 15:55
Heb je straks een gelikte website met een antiek forum, ook een beetje raar :proud:
Met natuurlijk de overrijpe antiekelingen, die houden niet van veranderingen ;-D
MevrouwJack schreef:
26-06-2026 16:02
Logo op de mobiele site vind ik mooier van kleur dan die op mijn laptop. Die laatste heeft een nogal fluorescerende kleur roze die vloekt met de rest, die op mobiel sluit wat meer aan.

Ik hoop dat we een beetje weggaan van het roze.
Oh goed dat je het zegt, dit ga ik even doorgeven!
Lilith schreef:
26-06-2026 15:55
Ja zijn zeker van plan om ook met het forum aan de slag te gaan. We zijn al best ver met de nieuwe website dus dat is echt heel leuk, en wil over niet al te lang even een topic openen wat jullie missen in het forum en/of graag zouden willen zien. Niet alles is mogelijk natuurlijk, maar een upgrade qua looks is denk ik wel long overdue ;-).
Moiren schreef:
26-06-2026 14:04
Precies. Dat meisjesachtige zoete eraf, gewoon volwassen.
Ja, dat is wel zo.
Minder schreeuwerig ook.
Frizz schreef:
26-06-2026 14:38
Top. Bedankt.
Nu zie ik het ook. :nut:
Avocadeau schreef:
26-06-2026 17:42
Top. Bedankt.
Nu zie ik het ook. :nut:
Yay, weer één!

;-D
Tjezus, wat vals
Misschien deed de vormgever het expres. Vulva’s zijn toch wel de doelgroep. Althans, mensen met een vulva. Of misschien ook mensen die van vulva’s houden?
Frizz schreef:
26-06-2026 17:54
Misschien deed de vormgever het expres. Vulva’s zijn toch wel de doelgroep. Althans, mensen met een vulva. Of misschien ook mensen die van vulva’s houden?
Of misschien heeft de vormgever er gewoon een A van gemaakt ;)
Nou was ik niet zo gehecht aan het oude logo en de nieuwe kleur wel mooier, dus benieuwd naar wat er volgt, maar ik vind de vormgeving een rare vibe hebben. Ik las er geen vulva in, maar eens je het ziet...

Wat ik mis in modereportages in bladen: dan lijkt er een leuke blouse op de foto te staan maar dan is max een halve mouw goed zien, want de rest van de foto bestaat uit een hippe tas of een sfeerplaatje met uitzicht op zee. Details, meerdere foto's van een kledingstuk, dat lijkt me leuk.

En ik zou het fijn vinden als modekatern inclusief is qua figuur, gewoon alle maten en vormen en dan zonder nare tips over hoe je je buik kunt verhullen o.i.d.
Ik lees ook steeds vulva
Sowieso, normale vrouwen graag.
Alle kleuren, maten, vormen, imperfecties, niet gladgestreken of gefotoshopt
Eerlijk. Echt. Incl litteken, striae, ongelijke borsten, blubber billen, of juist asymmetrisch gespierd door beroep of hobby. Met een beperking, opvallend of juist totaal kameleon.

Dat lijkt me fijn, zie je ook eens hoe kleren staan bij kleine dikke vrouwen, dames met hele kleine borst of wat wat dan ook..

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven