Durf te vragen.

04-06-2026 21:21 764 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121

vorige post:

Topic is vol!
Open jij de nieuwe?

Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)

Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
Ja! Serum, dag/nachtcreme, olie, bodylotion of aftersun. Heerrrrr-lak, lekker smeren!!

Hoe laat ga jij doordeweeks naar bed?
In de zomer rond 23 a 23.30 uur, in de winter tussen 21.30 en 22 uur.

Welk liedje brengt jou terug naar je tienertijd?
The Final Countdown van Europe. Dat werd gedraaid op schoolfeesten.

Welke dranken (water, thee, koffie, fris, sap, alcohol, etc) drink jij allemaal op een dag?
Water, koffie en limonade doordeweeks. In de winter meer thee ook.
In het weekend speciaal bier en cola of sinas.
Omdat Dolfje de vraag is vergeten, beantwoord ik de vorige nog een keer: 2 koffie, 1 glas optimel, veel water en Earl Grey thee, 1 glas cola zero. In het weekend 2 glazen prosecco. (,en als ik doordeweeks uit eten ga ook).

Kun jij goed tegen alcohol en drunk je het?
Ik drink weinig alcohol en ik kan er ook niet goed tegen

Controleer je vaak je bankrekening?
Zo af en toe rond data dat ik weet dat er bij of afgeschreven wordt. Vrij voorspelbaar hier.
Heb jij spaarpotjes binnen je rekeningen aangemaakt, zo ja waarvoor.
Nee, ik heb 1 spaarrekening waar alles op staat.

Rekken jouw gaatjes in je oren ook uit in de loop van de jaren?
Nee? Is dat een ding? Daar had ik nog nooit van gehoord Gryla!

Is het in jouw gezin of op jouw werk extra druk in deze periode? Dingen die afgerond moeten zijn voor de zomervakantie, kinderen die 184 eindejaarsactiviteiten per week hebben, etc.?
Nee, juist ook omdat ik daar expliciet voor waak. De schoolvakantie begint hier vandaag. De schoonmaak voor de vakantie is gedaan en kind heeft alleen nog school (tussen 10.15-13.30) en daar doen ze niks meer. Zelf ook gezorgd alles wat ik belangrijk vind om af te hebben af heb. Ik heb er wel van geleerd dat elke zomervakantie de eerste week al op ging aan het bijkomen van alle gedoe in de week/weken ervoor. Hier is het vandaag om 14.00 (na het afscheid van school, want groep 8) gewoon echt vakantie. En begin ik al met pakken voor onze "roadtrip" over anderhalve week zodat dat ook geen stressexercitie wordt.

Hoelang zit er tussen het moment dat jij vakantie hebt (klaar met werk/verplichtingen) en het moment dat je op vakantie gaat (de deur van je huis achter je dicht trekt)?
VR26 schreef:
02-07-2026 06:52
Nee? Is dat een ding? Daar had ik nog nooit van gehoord Gryla!

Bij mij niet, maar ik zie het wel eens bij vrouwen die jaaaaren zware oorbellen hebben gedragen. Logisch ook wel dat het dan uitrekt.
Grasgevoerd schreef:
02-07-2026 07:33
Hoelang zit er tussen het moment dat jij vakantie hebt (klaar met werk/verplichtingen) en het moment dat je op vakantie gaat (de deur van je huis achter je dicht trekt)?
2/3 dagen, heerlijk op je gemak inpakken. En, ik heb geen kinderen, dat scheelt schoolafronding/inpakstress.

En als je thuis komt: hoe lang wil jij acclimatiseren of schuif je na ‘s avonds thuiskomst de volgende ochtend vrolijk aan op je werk?
Ik heb liever bij thuiskomst een dag extra vrij nog dan voor vertrek. Zodat de eerste werkweek wat korter is.

Ben jij een last minute pakker of begin je al dagen /week van te voren?
Ik spreid. Ik begin ruim van te voren met plannen en het maken van een paklijst. Wat al in de koffer kan, teken ik dan af. Hardstikke relaxed.

Wil jij een eventuele fobie (bijvoorbeeld voor pindakaas, clowns of spinnen) hier delen als je die hebt?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven