Leuke activiteit Utrecht
dinsdag 7 juli 2026 om 14:29
Ik wil met man een dagje naar Utrecht binnenkort en ben op zoek naar een leuke activiteit.
Ik heb natuurlijk al gespeurd online maar heb gemerkt dat er hier vaak leuke maar minder bekende tips worden gegeven.
Dus, wat zou jij gaan doen als uitje voor 2 personen in Utrecht moest plannen? Ik heb voor het eten al een idee maar wil er nog iets bij.
We zijn niet echt shoppers.
Ik heb natuurlijk al gespeurd online maar heb gemerkt dat er hier vaak leuke maar minder bekende tips worden gegeven.
Dus, wat zou jij gaan doen als uitje voor 2 personen in Utrecht moest plannen? Ik heb voor het eten al een idee maar wil er nog iets bij.
We zijn niet echt shoppers.
You can only succeed when there is room to fail.
dinsdag 7 juli 2026 om 16:10
Kano huren kan ook, dan kun je een mooie tocht maken door de grachten en singels, en door naar natuurgebied Rhijnauwen.
De Domtoren beklimmen is ook leuk om te doen. Fietsen zou ik in Utrecht niet doen, tenzij je gewend bent aan enorm drukke fietspaden (vooral in het centrum), waar alles en iedereen kriskras door elkaar fietst.
Slenteren langs de grachten is ook altijd erg fijn.
De Domtoren beklimmen is ook leuk om te doen. Fietsen zou ik in Utrecht niet doen, tenzij je gewend bent aan enorm drukke fietspaden (vooral in het centrum), waar alles en iedereen kriskras door elkaar fietst.
Slenteren langs de grachten is ook altijd erg fijn.
Delulu
dinsdag 7 juli 2026 om 18:24
Houden jullie van musea? Er zijn in Utrecht wel een paar leuke (Centraal Museum, Rietveldhuis, Speelklok). En Het Utrechts Archief. Klinkt saai, maar ze hebben leuke dingen om de geschiedenis van de stad te leren kennen en regelmatig wisselende tentoonstellingen.
Sfeer proeven in de stad en op een terrasje aan de werf is altijd goed.
dinsdag 7 juli 2026 om 18:30
dinsdag 7 juli 2026 om 20:33
We zijn toevallig al een keer naar de versie in Brabant geweest. Maar omdat je er los per persoon in moet weet ik nog even niet of ik dat leuk vind voor dit uitje.Irregular_Choice schreef: ↑07-07-2026 14:37Wij willen graag nog naar Doloris anoma maze in Utrecht. Weet niet of het iets voor jullie is![]()
mangogogo wijzigde dit bericht op 07-07-2026 20:36
1.71% gewijzigd
dinsdag 7 juli 2026 om 20:34
We hebben allebei museumjaarkaart en man is wel van de geschiedenis dus deze neem ik mee als optieLadyGodiva schreef: ↑07-07-2026 18:24Houden jullie van musea? Er zijn in Utrecht wel een paar leuke (Centraal Museum, Rietveldhuis, Speelklok). En Het Utrechts Archief. Klinkt saai, maar ze hebben leuke dingen om de geschiedenis van de stad te leren kennen en regelmatig wisselende tentoonstellingen.
dinsdag 7 juli 2026 om 20:36
Het volksbuurtmuseum is wel leuk: https://volksbuurtmuseum.nl/
nogevendit wijzigde dit bericht op 07-07-2026 20:39
33.77% gewijzigd
dinsdag 7 juli 2026 om 20:38
Dit is denk ik ook leuk: https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/ ... 27-06-2026
dinsdag 7 juli 2026 om 20:44
Het lag niet aan mijn interesse, die was er wel. Maar we stonden eerst een uur (!) op dezelfde plek te luisteren naar verhalen van een gids die met matjes op de vloer heel saai (was een een gepensioneerde docent) uitlegde waar allerlei gebouwen uit de Romeinse tijd hadden gestaan. Daarna kwam eindelijk het interactieve gedeelte. Daar hadden we ons echt wat van voorgesteld, maar we mochten inhet donker met lampjes op qr-codes schijnen om vervolgens via een koptelefoon weer te moeten luisteren naar verhalen over opgravingen die je verder niet te zien kreeg. Ik heb heel wat leuke activiteiten gedaan, maar dit was er niet een van. Helaas. Wat vond jij er dan leuk aan?
dinsdag 7 juli 2026 om 21:03
Rietveldhuis vind ik heel leuk en Speelklok vond ik ook leuk. Centraal Museum ben ik nooit zo fan van.LadyGodiva schreef: ↑07-07-2026 18:24Houden jullie van musea? Er zijn in Utrecht wel een paar leuke (Centraal Museum, Rietveldhuis, Speelklok). En Het Utrechts Archief.
dinsdag 7 juli 2026 om 21:12
Eten op de Neude? Mwoah. Ik vind de Neude leuk om een drankje te doen, meer niet. Als je "van buiten" komt gaat er niets boven eten aan de gracht (hoewel de kwaliteit bij veel tenten matig is, maar dat is bijna overal zo in Utrecht).
Delulu
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in