Leuke activiteit Utrecht

07-07-2026 14:29 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil met man een dagje naar Utrecht binnenkort en ben op zoek naar een leuke activiteit.

Ik heb natuurlijk al gespeurd online maar heb gemerkt dat er hier vaak leuke maar minder bekende tips worden gegeven.

Dus, wat zou jij gaan doen als uitje voor 2 personen in Utrecht moest plannen? Ik heb voor het eten al een idee maar wil er nog iets bij.

We zijn niet echt shoppers.
You can only succeed when there is room to fail.
Wij willen graag nog naar Doloris anoma maze in Utrecht. Weet niet of het iets voor jullie is 😊
meegaan met een bayabikes fietstoer met gids. Reuze interessant!
Wij hebben een tijd terug met bezoek uit het buitenland door de grachten gewaterfietst. We vonden het verrassend leuk en mooi.
Boottocht in Utrecht is heel leuk! Niet alleen op de grachten, maar ook daarbuiten.
Kano huren kan ook, dan kun je een mooie tocht maken door de grachten en singels, en door naar natuurgebied Rhijnauwen.

De Domtoren beklimmen is ook leuk om te doen. Fietsen zou ik in Utrecht niet doen, tenzij je gewend bent aan enorm drukke fietspaden (vooral in het centrum), waar alles en iedereen kriskras door elkaar fietst.

Slenteren langs de grachten is ook altijd erg fijn.
Delulu
Wandeling langs de grachten, kanoën of anderszins bootje varen, Domtoren beklimmen.

Elke zomer is er ook de Parade in Utrecht, nu eind augustus zie ik.
Suppen in de grachten!
Ik kan wel een activiteit afraden: Dom-under. Mega saaaaaaaaai!
Houden jullie van musea? Er zijn in Utrecht wel een paar leuke (Centraal Museum, Rietveldhuis, Speelklok). En Het Utrechts Archief. Klinkt saai, maar ze hebben leuke dingen om de geschiedenis van de stad te leren kennen en regelmatig wisselende tentoonstellingen.
Sfeer proeven in de stad en op een terrasje aan de werf is altijd goed.
MaggieMae schreef:
07-07-2026 17:36
Ik kan wel een activiteit afraden: Dom-under. Mega saaaaaaaaai!
Net waar je interesse ligt. Ik vond het heel leuk!
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Doloris doolhof, een wandeltocht met een dakloze, enorm leuk is dat, of de Titanic expositie
Water fietsen in Utrecht, Dom beklimmen, eten op Oud Kerkhof of op het Neude.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Irregular_Choice schreef:
07-07-2026 14:37
Wij willen graag nog naar Doloris anoma maze in Utrecht. Weet niet of het iets voor jullie is 😊
We zijn toevallig al een keer naar de versie in Brabant geweest. Maar omdat je er los per persoon in moet weet ik nog even niet of ik dat leuk vind voor dit uitje.
mangogogo wijzigde dit bericht op 07-07-2026 20:36
1.71% gewijzigd
LadyGodiva schreef:
07-07-2026 18:24
Houden jullie van musea? Er zijn in Utrecht wel een paar leuke (Centraal Museum, Rietveldhuis, Speelklok). En Het Utrechts Archief. Klinkt saai, maar ze hebben leuke dingen om de geschiedenis van de stad te leren kennen en regelmatig wisselende tentoonstellingen.
Sfeer proeven in de stad en op een terrasje aan de werf is altijd goed.
We hebben allebei museumjaarkaart en man is wel van de geschiedenis dus deze neem ik mee als optie
Het volksbuurtmuseum is wel leuk: https://volksbuurtmuseum.nl/
nogevendit wijzigde dit bericht op 07-07-2026 20:39
33.77% gewijzigd
Waar ik het liefst alles op de fiets doe, heeft man een hekel aan fietsen en geen fiets.

Ik ga de andere opties eens even opzoeken.

Voor het eten gaan we wandelend een eetroute afleggen.
Dit is denk ik ook leuk: https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/ ... 27-06-2026
Sfinx schreef:
07-07-2026 18:30
Net waar je interesse ligt. Ik vond het heel leuk!
Het lag niet aan mijn interesse, die was er wel. Maar we stonden eerst een uur (!) op dezelfde plek te luisteren naar verhalen van een gids die met matjes op de vloer heel saai (was een een gepensioneerde docent) uitlegde waar allerlei gebouwen uit de Romeinse tijd hadden gestaan. Daarna kwam eindelijk het interactieve gedeelte. Daar hadden we ons echt wat van voorgesteld, maar we mochten inhet donker met lampjes op qr-codes schijnen om vervolgens via een koptelefoon weer te moeten luisteren naar verhalen over opgravingen die je verder niet te zien kreeg. Ik heb heel wat leuke activiteiten gedaan, maar dit was er niet een van. Helaas. Wat vond jij er dan leuk aan?
LadyGodiva schreef:
07-07-2026 18:24
Houden jullie van musea? Er zijn in Utrecht wel een paar leuke (Centraal Museum, Rietveldhuis, Speelklok). En Het Utrechts Archief.
Rietveldhuis vind ik heel leuk en Speelklok vond ik ook leuk. Centraal Museum ben ik nooit zo fan van.
Baggal schreef:
07-07-2026 19:45
Water fietsen in Utrecht, Dom beklimmen, eten op Oud Kerkhof of op het Neude.

Eten op de Neude? Mwoah. Ik vind de Neude leuk om een drankje te doen, meer niet. Als je "van buiten" komt gaat er niets boven eten aan de gracht (hoewel de kwaliteit bij veel tenten matig is, maar dat is bijna overal zo in Utrecht).
Delulu
Ik heb 100 jaar geleden met mijn Spaanse vakantieliefde gewaterfietst (is dat een woord?) in de Utrechtse grachten. Geen idee of dat nog steeds kan. Wel pittig en ik was als de dood voor aanvaringen met rondvaartboten O_O

Fietsen met Baja bikes is geweldig.
https://opvallendutrecht.nl/wandeling-l ... n-utrecht/

Hofjeswandeling Utrecht
Mangogogo schreef:
07-07-2026 20:34
We hebben allebei museumjaarkaart en man is wel van de geschiedenis dus deze neem ik mee als optie
Ik vind het Catherijneconvent een mooi en interessant museum. Het universiteitsmuseum schijnt interessant te zijn, maar daar ben ik nooit geweest.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
MaggieMae schreef:
07-07-2026 20:44
Het lag niet aan mijn interesse, die was er wel. Maar we stonden eerst een uur (!) op dezelfde plek te luisteren naar verhalen van een gids die met matjes op de vloer heel saai (was een een gepensioneerde docent) uitlegde waar allerlei gebouwen uit de Romeinse tijd hadden gestaan. Daarna kwam eindelijk het interactieve gedeelte. Daar hadden we ons echt wat van voorgesteld, maar we mochten inhet donker met lampjes op qr-codes schijnen om vervolgens via een koptelefoon weer te moeten luisteren naar verhalen over opgravingen die je verder niet te zien kreeg. Ik heb heel wat leuke activiteiten gedaan, maar dit was er niet een van. Helaas. Wat vond jij er dan leuk aan?
Dit was mijn ervaring ook.

Heb er wel wat interessante feitjes gehoord, maar niet dat ik het echt dacht: wat een leuke activiteit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven