Texel

10-07-2026 09:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij al zeker zo'n 15jr geleden dat ik daar ben geweest.
Man is nog nooit op de eilanden geweest.
Komend weekend zijn we een paar dagen op texel.
Man heeft dat als verrassing geregeld, we wilden al lange tijd even eruit samen en hebben nu "even" samen de kans.

Dit terzijde.
We verblijven in De Koog.
Nu graag de To Do's op Texel.
Welke stranden zijn een aanrader, restaurantjes, of "gewoon" een pizza halen en opeten aan/op het strand.
Natuur en duinen, welk dorpje is leuk.
Ik herinner mij alleen Den Burg nog en vaag ook De Koog.
En wat juist niet te doen.
Het zal druk zijn ivm vakantie, maar so be it.
Ik weet niet of dat nu nog kan, maar ik vond het lammetjes knuffelen en de grote schapenboerderij heel leuk.
Huts!
In de Cocksdorp over de waddendijk aan het eind van de Dorpsstraat. Prachtig, rustig, heel erg Waddenbeleving.
Den Burg is erg leuk om te winkelen.
De Sluftervallei is prachtig in de zomer, net als het strand bij de vuurtoren, beiden bij eb bezoeken.
Maritiem en Juttersmuseum in de Koog.
Er zit een aantal hele leuke ateliers op Texel, zoals Galerie Posthuys.
Pier 53 is de leukste souvenir winkel van Nederland.
De haven van Oudeschild bezoeken en lekker vis eten.
Ik vond Cocksdorp lekker relaxed. Wandelen in de duinen bij de vuurtoren bij zonsopkomst. 20 Jaar geleden liepen daar heel veel konijnen. Geen idee of die daar nu nog zijn.

Als je durft kun je een duosprong gaan doen op het vliegveld. Maar alleen al daar op terras zitten kijken is ook al leuk.
Mijn favoriete strandtent blijft Kaap Noord, helemaal bovenin zeg maar bij De Cocksdorp. Ik weet niet of de Worsteltent nog zo heet want heeft een nieuwe eigenaar maar dat is ook lekker eten en drinken en gezellig zitten. Persoonlijk geen fan van De Koog, weinig authentiek allemaal. Den Burg is wel leuk, ook gewoon om doorheen te banjeren. Oudeschild ook leuk om even te kijken.
Heerlijk eten in De Koog bij Brasserie Quinty's. Simpel maar lekker eten bij Sjans.
Drankjes op terras van Oranjerie 't Vogelhuis in De Koog.
De Slufter voor wandeling. Of lopen door de duinen van De Koog naar de Slufter en over het strand terug. Den Burg voor de winkels. Visje eten in Oudeschild.
Escape tour doen (met de auto). www.escapetours.com Zorg dat je telefoon vol is als je deze gaat doen.
Kom er al heel lang en vind het echt vakantie als je daar bent. Veel plezier.
De Koog is ook leuk!
Gezellig vind ik zelf.

Kind gaat volgende week weer op TX kitebuggyen in de Cocksdorp bij/op het strand bij de vuurtoren.
Pieremachochel
Wij zijn vorige maand geweest voor alweer zeker de tiende keer.

Huren altijd elektrische fietsen en gaan dan altijd via de Muy en Slufter naar De vuurtoren. Daar even wandelen en koffie drinken bij de strandtent daar, Faro oid of een stukje verder door bij Kaap Noord.
Dan wandelen we door De Cocksdorp. Daarna via het fietspad op de Waddendijk naar Oudeschild.
We gaan altijd naar de brouwerij van Texels en naar die van Tesselaar. Beide leuk om te zitten en bier te proeven ( de rondleidingen hebben we jaren geleden al gedaan).

We eten zowat bijna elk jaar in de Koog bij Pollo.
Nu een keer niet, zijn nu oa bij Burgers beers en blues geweest.
Qua pizza /Italiaanse eten we regelmatig bij Isola bella.
Maar er zit daar genoeg. Zou wel ff reserveren. Want druk nu, op de bonnefooi uit eten is vaak lastig daar merken wij de laatste jaren. Zeker in het weekend.

Het mooiste stukje vind ik De Hoge berg. Tussen de brouwerij en Wezenspyk de kaasboer.
Met de bus naar Den Burg gaan, ergens eten en terug lopen via de duinen. Andersom kan ook, dat je op de heenweg loopt, maar een wandeling in de schemering is zo fijn. Lampje mee!
Wat een leuke reacties.
Ik heb alles genoteerd wat we kunnen gaan doen.
Ik denk tijd te kort, zijn er maar 3 dagen.
Dat geeft niet, wellicht dat het ons gaat bevallen en dan na de zomer nog eens gaan.

Dank jullie wel..
Dubbel..
Veel plezier in elk geval. Ik vind het er heerlijk!
Helemaal eens met de tip over Quinty’s, echt lekker eten daar en inderdaad de brouwerij-proeverij doen! Oh en een ijsje halen bij ijsboederij Labora, vooral de aardbeienknoert is fantastisch!
Museum Kaap Skil is zeker ook een aanrader.

Met het bijzondere verhaal van het Palmhoutwrak met de rode jurk.

Daar vlakbij ligt De Oude Vismarkt, een lekkers. visrestaurant. Voor een visje of een haring maar ook voor lunch of diner.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven