= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
yeaaaah Quintie gefeliciteerd!! Natuurlijk ook voor je man en zoontje!

Hier nog niks hoor! Ik heb gehoord dat je de binnen kant van je enkels heel stevig moet masseren om de weeen op te wekken.

Alleen mijn voeten en enkels zijn zooooo dik dat ik echt geen zenuw of wat dan ook raak.

Voelt alleen maar rottig aan.

Op mijn lijstje stond al infacol.
Allebei de hekkensluiters dus nog online! Kom op, meiden!
Ik denk dat ik hem heb, de naam van Pippa haar zoon ...50 eurocent toch gevallen???

Ik vind nu opeens weer onze eerste naam leuk. Maar dat komt omdat deze veel minder vaak voor komt dan de 2e.....

De 2e vind ik leuker maar minder uniek. Zal ik de 1e eens op hyves zetten? kijken wat jullie er van vinden?

Hoe gaat het Meis, al actie??? hahaha

Aangezien dat boenen ook maar niet schijnt te helpen, ga ik er ook maar niet aan beginnen!

Maria, dat draaien van je zoon lijkt al geen toeval meer.

Nou die van mij draait ook vooral met zijn billen volgens mij, van mij mag hij nu die kunstjes wel eens buiten komen laten zien.....
Inderdaad, Watever, tijd om de kunstjes eens zichtbaar te maken!
ja aan de binnekant van je enkels zit inderdaad wel dat drukpunt Watever...ben benieuwd hoe dat dan precies gestimuleerd moet worden want het schijnt ook nog wel tricky te zijn... ben nog nergens aan toegekomen want nog steeds online (gebept met vriendin uit zuidafrika die zich afvraagt warom ik me in vredesnaam nog niet in het ziekenhuis gemeld heb en een keizersnee geeist heb, schijnt daar zeer gebruikelijk te zijn)

Ga snel even kijken op hyves naar je naam...
quote:jojon schreef op 28 juli 2009 @ 08:37:

Ik durf écht nog niet te juichen hoor over die infacol, maar er wordt hier druk en hard geboerd na de voeding en sinds gistermiddag pas een keer gespuugd. En gisterenavond géén krampjes.... wordt vervolgd hoor, hou jullie op de hoogte.

Hier precies net zo. Ze boert in ieder geval flink nu, en daar deed ik het voor. Verder laat ze een hoop windjes.

Quintie, gefeliciteerd!!!
Hoera Quintie!! Je hebt het hem weer feflikt meid! Van harte gefeliciteerd en geniet lekker!!

We mogen vandaag naar buiten, heerlijk! Eerst een rondje park vanmorgen en zometeen naar de speeltuin. Thijs moet nodig zijn energie kwijt!

Fijne dag allemaal!
Lekker Randy. Geniet ervan en ik hoop dat het droog blijft.
En nog steeds rustig...al een uur gewandeld, nu maar eens een beetje huishouden en dan nog een paar boodschappen halen (misschien wel wandelend?) en kreeg net telefoon dat de voetreflexmevrouw vanavond komt! Het zal mij benieuwen, je hoort en leest er veel goede verhalen over in elk geval...
Quint, van harte!!

Hier een lekker dagje. Gisteren wilde mevrouwtje weer vaak drinken. Vandaag gaat het beter en leg ik haar ook gewoon wat vaker weg. Ze brult dan wel even, maar valt daarna wel in diepe slaap.

Vannacht wel een recordje, van 22 uur tot 6 uur, alleen wel tussendoor een klein piepje.

Geniet van het mooie weer!

En meis, succes vanavond!
quintie: gefeliciteerd! nog maar 2 te gaan? of is er inmiddels iets gebeurd daar?? zou zomaar kunnen natuurlijk!

hier wel lekker dagje, vandaag de wandeling gedaan die ik gisteren had willen doen. lekker broodje gegeten daarna. hummel blijft vooralsnog tamelijk ideale baby die vooral veel slaapt. ligt nu ook alweer een hele tijd te maffen in haar bakkie (voor de wandelwagen). hebben het verder extreem rustig omdat de oudsten aan het logeren zijn. wel een beetje kaal ook. morgen komen ze weer terug, ook wel weer gezellig.

morgen cb op bezoek. even kijken of ze kunnen wegen. ben benieuwd, mevrouw drinkt flesjes niet helemaal leeg, eens kijken wat ze is aangekomen.. (ze verspilt ook weinig energie door al dat slapen natuurlijk!)

ok, wellicht tot later vandaag, anders tot morgen. fijne avond allemaal! (het begint hier lekker op te klaren, misschien nog lekker met wijntje in de tuin zo!)
Quinty gefeliciteerd met jullie meisje! Wat zul je blij zijn dat de voor jou zo zware laatste loodjes eindelijk voorbij zijn! Hopelijk kan het grote genieten nu beginnen. Ik ben ook erg benieuwd hoe haar grote broer op de verandering reageert!

Eh...hoe zit het ook weer met huilen? Als je nou net gevoed en verschoond hebt en ze heeft geboerd...wat kan er dan nog aan de hand zijn? Hoe deed ik dat met de eerste ook weer, liet ik die wel eens gewoon huilen? Jemig, af en toe heb ik echt het gevoel of wij ons eerste kindje gekregen hebben!

Ze komt vandaag ongeveer eens per 2 uur om een voeding en da's wel veel vaker dan de laatste dagen, zou dat een regeldagje zijn?! Ook daar heb ik geen ervaring mee

Huisarts is vandaag weer even langsgeweest en vindt dat ons meisje goed groeit. Ze zit nu 110 gram boven haar geboortegewicht.

MissyMB: lekker he dat ze af en toe zo'n lange ruk doorslapen! Hadden wij ook 2 nachten achter elkaar. Maar vannacht kwam ze weer om 4.15 uur dus moest ik weer even halfslapend aan de bak...

Waar ik trouwens ook enorm aan moet wennen is dat ik ineens weer aan huis gekluisterd lijk te zijn. Met twee kindjes ben je ineens een stuk minder mobiel voor m'n gevoel. Vriend en ik lossen elkaar nu af thuis, de ene keer gaat hij in z'n eentje of met Lucia op pad en de andere keer ikke. Ik moet er af en toe echt even tussen uit maar durf nog niet te lang omdat de voedingen nog onregelmatig zijn. Mijn haar moet nodig weer bijgekleurd worden en m'n wenkbrauwen geëpileerd, maar 't zal nog even moeten wachten ben ik bang!
Wyfke, kan van alles zijn... Aandacht, krampjes, moeheid... Lastig soms, om te begrijpen welk huiltje bij welke emotie hoort. Ik heb er al een aantal ontcijferd. Monotoon, zeurend huilen op niet al te hard niveau is honger (gecombineerd met 'zoeken' en 'happen'). Snerpend huilen met af en toe een hoge en harde gil is kramp (gecombineerd met trappelen en de rug hol maken). Jammeren, gecombineerd met sabbelen op de duim is moeheid. (Deze duurt altijd maar heel even en is om in slaap te vallen.) Keihard huilen is pijn. (Jaja, deze ontaarde moeder heeft haar dochter al een keer verwond met de nagelschaar... Ik wilde even snel een haaltje weg knippen. Maar pakte een stukje vel mee. Zielig! Daarom adviseren ze dus een vijl in het begin!!!)

Dus... Het zou soms handig zijn als je er een gebruiksaanwijzing bij kreeg he?
Haha Wyfke, maar ieder kindje is toch ook anders. Je komt er vast en zeker snel weer in.

Succes vanavond Meis! Hopelijk vind ik morgen hier weer babynieuws. Spannend hoor, nog maar 2 baby's te gaan.

Ring, ben je nog terug geweest voor je jurk?

Hier was het de hele dag droog. Heerlijk naar een grote speeltuin gewandeld. Best nog wel een stuk, maar het ging goed. Thijs op de fiets. Daar lekker op het bankje gezeten en Thijs kon z'n energie kwijt. Nica een flesje gegeven, ze heeft geen kik gegeven. Vriend kwam ook nog even langs, hij was de hele dag weg geweest en z'n kids gemist. (misschien mij ook een beetje ) Kortom, mijn eerste dag alleen met 2 kids was heerlijk!!

Tot morgen!
leuk he, RIng: hoe je na 3 weken al een erg ervaren moeder bent! al die maanden wachten en geen idee hebben en nu weet je al niet meer beter! heel grappig om te merken. Erg goed ook: het geeft aan dat het je goed afgaat blijkbaar! erg belangrijk dat je al zo op jezelf durft te vertrouwen! Een belangrijke reden waarom ik niet zo vaak adviezen geef, is dat ik vind dat iedereen zelf het beste weet wat goed is voor zijn/haar kind. je moet alleen durven vertrouwen op je eigen gevoel. JIj doet dat blijkbaar al erg goed, fantastisch hoor!

net weer eens een lekker biefstukje gegeten. op de bank! dat doen we ook nooit meer met de kinderen, maar als we met zijn twee eten (jongste zoon al in bed, oudste twee aan het logeren, hummel in de box) kan dat ineens wel weer. op de

bank, voor de tv!

nou, ga nu lekker kopje thee drinken en op tijd naar bed. hummel doet het best goed 'snachts, maar blijft toch vermoeiend allemaal!
Hier ook even een Van harte voor Quintie, ben super benieuwd naar de naam (en die van Pippa heb ik ook nog niet) en hoop dat alles goed gaat. \

Meis en Watever zet hem op hoor, het is nog best een aantal dagen juli

Vandaag naar dierenpark amersfoort geweest. We waren er al om 0900 en zijn er geweest tot ongeveer 12:00 toen terug voor middag slaapje van Saar en mij :-) Is een leuk park dus voor herhaling vatbaar. Het lopen ging ook wel goed, mijn bekken worden met de dag beter.

En ik heb het uitgevonden. Sara wilde elke keer niet in de wandelwagenbak slapen. Wel bij mij en bij vriend in de armen en in de draagdoek maar niet in haar bedje. Nu heb ik haar met haar beentjes helemaal tegen de onderkant gelegd en de bak een beetje schuin omhoog (kussen eronder) en misschien is het toeval maar ineens slaapt ze wel.

Ik weet niet meer wie het vroeg over de wipper maar ik heb hem ook al gebruikt hoor. Inderdaad in de ligstand en niet langer dan een half uurtje maar ze vind het heerlijk en mama heeft even haar handen vrij. Volgens mij kan het geen kwaad. De box daarentegen heb ik nog niet in gebruik. Hebben jullie dat allemaal wel gedaan vanaf het begin?????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Pippa & Quintie: gefeliciteerd!!!!!!!!!
Hier al vanaf zaterdag 3 kids. Zo, dat is even wennen!

Ze vragen alledrie evenveel aandacht, en ik merk ook dat ik nog niet helemaal goed tegen alle herrie kan..

Alles went, maar voor nu ben ik 's avonds helemaal af.

Petje af voor Miss BR!

Verder vanaf afgelopen vrijdag nieuwe voeding voor mannetje gekregen. En hij veranderd langzaamaan in een heel tevreden ventje! Dat moest ook wel, want wij zaten er allebei redelijk doorheen! Medicijnen en dikkere voeding zorgen voor minder zuur, en veel nieuwe tips uit ziekenhuis meegekregen.

Zaterdag voor het eerst met vriendinnetje heerlijk wezen uit eten.. Dat doet een mens goed. Zondag de hele dag bij vrienden op een camping geweest, dus het weekend was helemaal ok. Meiden heerlijk gezwommen en zich goed vermaakt, heerlijk gebbqt einde van de dag dus hier een heerlijk weekend gehad.

Hier in de box alle cadeau's. Nog niet in gebruik..

en wipstoel kan volgens het ziekenhuis helemaal geen kwaad. Hier ligt mannetje er vaak in, omdat het voor hem erg fijn is dat het wat hoger ligt. Was geen enkel probeem!

Stoer hoor Chica, naar het dierenpark.. en Randy heerlijk naar de speeltuin. ik vind het heerlijk om met alle kids op pad te zijn naar al die tijd in huis te hebben gezeten.

Biefstuk eten we hier ook elke week, heerlijk!

Quint, welkom thuis! Hoe ging het vandaag?

Ik ga lekker slapen.. truste allemaal.
Hier weer een snelle meld. Even onder de douche en dan weer voor controle naar de VK.

Tot later
nou, zijn we al wakker? ben ik dan echt de eerste die zich meldt vandaag???

Helaas heeft de voetreflexmassage nog niet het gewenste resultaat gehad, ik voelde wel wat krampjes maar dat mag geen naam hebben, blijkbaar was meneer er toch echt nog niet aan toe...we wachten gewoon weer af...

Watever, al wakker? Of druk met andere dingen???

Jullie zijn gewoon al zover dat je met de nieuwbakken babies overal naartoe gaat, stoer!!! En superleuk natuurlijk...ik troost me maar met de gedachte dat ik nu in elk geval geen discussie meer heb met mijn baas over wanneer ik weer aan de slag ga na mijn verlof. Als ik op tijd zou zijn bevallen dan moest ik 1 week voor de herfstvakantie weer aan de bak, maar daar had ik niet zo'n trek in en heb nog zat vakantie staan dus heb aangegeven dat ik in dat geval 2 weken vakantie erachteraan wilde plakken zodat ik na de herfstvakantie weer kon beginnen. Dat vond ie niet zo'n goed plan mede omdat mijn duo-collega dan ook al met zwangerschapsverlof is en onze vervangster niet fulltime wil werken...tja... en nu moeten ze maar zien hoe ze het oplossen, verlof is verlof, toch? Maak ik die vakantie volgend jaar er wel bij op, ha!
toen ik begon was ik nog de eerste...maar ook bij jou dus nog geen baby uit de buik Watever!
ja, dierenpark amersfoort is leuk he? wij hebben abonnement, gaan vaak eventjes met de mannen naar de speeltuin en de olifanten. lekker om in de buurt te hebben voor een verveeldag!

dus chica: mischien kom ik je nog wle eens tegen!

haha, randy: ik moet wel lachen om de naam van je dochter, denk steeds dta je het over die van mij hebt!

petje af voo mij? ach ja, weet je: ik kan er soms ook niet tegen, tegen al die herrie (zeker in het begin, net na de geboorte), maar ik geniet ook hle erg van ze en nu de oudste twee er niet zijn (en het dus erg rustig is), vind ik het zoooo stil!

ok, krijg zo het consultatiebureau op bezoek en vanmiddag nog een vriendin. het zou mooi weer worden, maar vooralsnog is het regenachtig en bewolkt, jammer.

fijne dag allemaal!
Sas, fijn om te horen dat het beter gaat met je zoontje!

Wyfke, klinkt bekend, mijn dochtertje had dat een paar dagen geleden. Erg vermoeiend en ik begon erg te balen van borstvoeding. Nu leg ik haar weer vaker echt weg en laat haar ook gewoon even huilen. Dat deed ik bij zoontje automatisch meer geloof ik.

Meis, watever... kom op dames! En inderdaad, elk nadeel heb zijn voordeel en in elk geval lekker lang verlof nu!

Randy, jouw eerste dag met 2 klinkt erg geslaagd! Ik mag morgen aan de bak, alleen helaas is weersvoorspelling erg slecht.
quote:MissBR schreef op 28 juli 2009 @ 20:50:

leuk he, RIng: hoe je na 3 weken (ssst, het is 5 weken...) al een erg ervaren moeder bent! al die maanden wachten en geen idee hebben en nu weet je al niet meer beter! heel grappig om te merken. Erg goed ook: het geeft aan dat het je goed afgaat blijkbaar! erg belangrijk dat je al zo op jezelf durft te vertrouwen! Een belangrijke reden waarom ik niet zo vaak adviezen geef, is dat ik vind dat iedereen zelf het beste weet wat goed is voor zijn/haar kind. je moet alleen durven vertrouwen op je eigen gevoel. JIj doet dat blijkbaar al erg goed, fantastisch hoor!

Dank je, ik ga er spontaan van blozen...

Hoe is het met onze laatste twee zwangeren? Zullen we jullie maar virtueel gaan vertroetelen? Zeg maar wat ik moet doen. Rugmassage? Kopje thee? Kussen in je rug? Flying Docters opzetten? Alles om de allerlaatste loodjes wat minder zwaar te maken.

Meis, elk nadeel 'heb' z'n voordeel. Nu zoeken ze het maar uit op je werk, toch? (En... Jeetje. Met de herfstvakantie ben ik alweer even aan het werk! Nog acht weken...)

Miep heeft vandaag voor het eerst een jurkje aan. Zo koddig!
Zo weer terug. Voor vrijdag heb ik een afspraak in het ziekenhuis, dan wordt alles even nagekeken. Het waterpeil gecontroleerd zeg maar. Hoe zijn motor loopt etc etc....

Misschien houden ze me daar en misschien niet.....

Anders voor volgende week vrijdag zeker inleiden, maar dat lijkt mij logisch!!!

Ik wil een juli baby!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven