Pakketleed

13-07-2026 21:20 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een specifiek probleem nu met een leeg pakket voor de deur, maar vind het wel een topic waard geloof ik om je grieven te delen omtrent bezorging van je bestelde spul. Want het gaat er soms bijzonder aan toe.

Dus, vertel.
Pakketten gaan bij mij altijd via een pakketpunt, dan gaat hij bijna altijd goed. Een enkele keer dat het toch naar een ander punt gaat, maar dat is gelukkig zelden en die is ook goed bereikbaar.
Pakjes van Aliexpress gingen altijd naar 1 bepaald punt, die gingen nooit naar de dichtsbijzijnde...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Onze nieuwe bezorger had bedacht dat het handig was om, zodra hij de wijk in kwam met de bus, alle pakketten als bezorgd aan te vinken. Maar dan kon het dus zomaar nog een half uur duren voordat het pakket er was. Het duurde een tijdje voordat we doorhadden wat nu precies het probleem was, wij maar zoeken naar het pakken, want: afgeleverd volgens postNL, maar niet te vinden. Inmiddels doet hii dat niet meer.

En 1x melding gehad dat het pakket bezorgd was, wij zoeken...maar nee hoor. Gelukkig hebben we een camera en konden we daarop zien dat de bezorger het pakketje diep in de olijfboom had verstopt😆
Ik heb een tijd een bezorger gehad die alleen maar door het raam keek of hij iemand zag, zo niet, dan ging hij naar de buren en gaf daar het pakje af. Ik was iedere keer gewoon thuis, maar stond niet altijd achter het raam tot wachten tot hij kwam, heel gek natuurlijk. De buurvrouw heeft op gegeven moment gevraagd of ie niet gewoon aan kon bellen om te kijken of ik echt niet thuis was.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
Mijn buren hebben een pakketkastje. De eerste week vond de DHL-man dat wel makkelijk in kon de hele straat zijn pakket daar ophalen. Daarvan hebben ze gelukkig duidelijk kunnen maken dat dat geen goed plan was. Die man heeft mij ook wel eens in de maling genomen. Of ik een pakketje kon aannemen voor de buren en vervolgens vijf dozen met een complete tuinset in mijn halletje zetten.
De keren dat ik voor niets heb zitten wachten zijn inmiddels niet meer op vijf handen te tellen, maar dat zal voor iedereen gelden. Het is natuurlijk ook wel een pittige baan, ik zie ze soms ‘s morgens vroeg en dan laat in de middag nog steeds rondrijden.
KamilleT schreef:
14-07-2026 09:49
Mijn buren hebben een pakketkastje. De eerste week vond de DHL-man dat wel makkelijk in kon de hele straat zijn pakket daar ophalen. Daarvan hebben ze gelukkig duidelijk kunnen maken dat dat geen goed plan was. Die man heeft mij ook wel eens in de maling genomen. Of ik een pakketje kon aannemen voor de buren en vervolgens vijf dozen met een complete tuinset in mijn halletje zetten.
De keren dat ik voor niets heb zitten wachten zijn inmiddels niet meer op vijf handen te tellen, maar dat zal voor iedereen gelden. Het is natuurlijk ook wel een pittige baan, ik zie ze soms ‘s morgens vroeg en dan laat in de middag nog steeds rondrijden.
:rofl:

Ik heb over het algemeen weinig pakketleed verder, behalve dan dat ik nu op een pakketje zit te wachten dat in de app nog steeds op 'niet ontvangen of verwerkt' staat. Maar daar kan de bezorger niks aan doen natuurlijk.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
Hier hebben ze weleens een pakket in de grijze/ papier container geplaatst en ik heb geen neerzet toestemming gegeven. Je zal maar op vakantie zijn en de buren hebben gevraagd je container bij de weg te zetten.
O en iemand die een pakket van € 200 bij de overburen voor de voordeur neerzetten en ik was gewoon thuis. Ik heb wel gelijk een klacht gemaild maar nooit een reactie gehad.
joppie wijzigde dit bericht op 14-07-2026 11:03
Reden: Foutje
0.52% gewijzigd
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
dianaf schreef:
14-07-2026 09:35
Pakketten gaan bij mij altijd via een pakketpunt, dan gaat hij bijna altijd goed. Een enkele keer dat het toch naar een ander punt gaat, maar dat is gelukkig zelden en die is ook goed bereikbaar.
Ik kies ook altijd voor een pakketpunt, als dat kan. Geen gedoe met thuisblijven / op tijd thuis zijn, zitten wachten etc.

Ik heb wel een tijdje geen Mondial Relay gebruikt, omdat die er een handje van hadden om als het punt dat ik had uitgekozen niet kon (vol / tijdelijk gesloten) dan zelf een ander punt te kiezen. 10 kilometer verderop! Terwijl er bij mij heel veel andere pakketpunten zijn veel dichterbij.
Maar ze hebben hun leven gebeterd! Laatst was het pakketpunt dat ik wilde niet beschikbaar en ik kreeg een keurig mailtje waarin ik zelf kon kiezen uit andere punten.

Maar UPS was laatst nog beter. Die kwam het pakje thuis afleveren, omdat het pakketpunt vol was. :)

Allemaal off topic dit.

Maar ik heb nu wel ander pakketleed: niet gekregen wat ik had besteld. Ik had een speciale versie van een kunstboek gekocht, maar kreeg de normale (en veel goedkopere) versie. Heb al gemaild (afgelopen vrijdag), maar nog geen reactie...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Calamitycat schreef:
13-07-2026 22:56

Ik heb ooit 4 parasols gekregen terwijl ik er 1 had besteld. Ik vond de postbezorger al zo overdreven doen, alsof de doos loodzwaar was, wat ik niet snapte want het was immers maar 1 parasol. Dus er gaat weleens wat mis natuurlijk.
Al heb ik zelf gelukkig eigenlijk nooit pakketleed want mijn bezorgers zijn echt top.
Het kan nog gekker; we kregen een keer 7 laptops bezorgd in plaats van 1. Bol was hartstikke lblij dat we het gemeld hebben en regelden zelfs dat het pakket bij ons thuis opgehaald werd.
Onze buren gaan heel vaak op vakantie maar de pakketjes komen dan juist op dat moment. Ze geven voorkeursdag aan maar komt dan toch op een andere dag. Die pakketjes worden voor de deur gezet terwijl ze geen voortuin hebben, dus het staat op de stoep.
We hebben al regelmatig pakketjes binnen gehaald omdat ze niet thuis zijn.
dolfje schreef:
13-07-2026 23:16
Hier werd regelmatig iets voor de voordeur gezet als we er niet zijn zonder toestemming . Het is wel binnen in de gezamenlijke hal maar ook voor de deur naar de trap waar iedereen langs kan komen van 6 verdiepingen boven ons.
Dan doet er dus een van onze buren de buitendeur open denk ik.
Een tijdje terug een of ander duur onderdeel van werk van man waar hij ook nog eens voor had moeten tekenen.
Nu gaan mijn pakketjes standaard naar het pakketpunt.
Dat gebeurt hier ook regelmatig, maar daar maak ik me verder geen zorgen om omdat ik daar geen toestemming voor heb gegeven: dan ligt het risico echt bij degene die het daar neerzet.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mijn pakket is toch teruggestuurd. Wat klant- en milieuonvriendelijk dat de bezorger niet gewoon zelf even het pakket aan het pakketpunt kan koppelen als hij er toch is. Nu heeft hij zeker 7 keer met mijn pakket rondgereden en moet het alsnog weer verstuurd worden.
Ik heb een grote kast in de tuin. Laatst komt een buurman aanbellen: "Jij hebt mijn pakketje.", ik wist van niks, maar die bleek dus in mijn kast te zitten. Daar vind ik wel wat van. Maar goed, de bezorgers in mijn straat weten dat ik (als ze het vragen) altijd pakketjes voor alle buren aanneem, dus misschien dacht deze dat het wel kon.
Als ik een bezorger onverrichter zake naar zijn bus zie lopen roep ik ook altijd even dat hij het aan mij mag geven. Scheel voor de bezorger en de buren gedoe.

We hadden helaas een tijdje een andere van PostNL, die man zag er altijd onder invloed uit en begon eens tegen mij te schreeuwen Daarna deed ik niet meer open en gebaarde telkens telkens hij het mocht neerzetten. En dan bleef die lul toch de hele tijd staan tot ik de deur opendeed, dus na een tijdje reageerde ik gewoon niet als hij aanbelde. Toen onze oude bezorger terugkwam kon ik hem wel zoenen.

Ik laat bij de bezorgers waar dat kan regelmatig online een complimentje achter. :)
Gelukkig je oude bezorger terug Frizz.
Ik laat ook een compliment achter op de app en voorzie van ijsjes en drinken. Ijsjes willen ze hier niet altijd vanwege te druk om even te pauzeren en kliedert dan te veel denk ik.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Kuzu schreef:
14-07-2026 06:20
Een tijd geleden zat ik te wachten op een groot pakket met een waarde van 800 euro waar een handtekening voor nodig was.
Ik woon in een flat.

Ik was bewust thuis.
Op een gegeven moment kreeg ik een appje van mijn man die vroeg of ik het pakket in de berging had gezet (zodat hij had 'savonds naar boven kon tillen).
Hij had een bezorgbevestiging per mail gehad.
Er was ook getekend.

Er was niet aangebeld, dat ding stond volledig onbeheerd buiten en de bezorger had zelf getekend.
Ik heb een klacht uitgezet bij PostNL en later ook de bezorger aangesproken.

Sindsdien ben ik geloof ik de enige in de wijk die normale levering krijgt want hij is nu zo zorgvuldig.
Dit heb ik ook gehad. Een pakket waarvoor getekend moest worden en de handtekening was écht niet van mij.
Klacht ingediend, maar dan krijg je het bericht dat je daar verder geen terugkoppeling over krijgt. Die gaat dus volgens mij direct de prullenbak in.
Ik had een bezorger die de spullen in de achtertuin zette als ik er niet was. En als de poort op slot was, het in een zak over de schutting hing (over volgens mij er ook wel eens overheen 'gooide'). Klacht ingediend en ze is er toen ook op aangesproken. Ze kwam nog haar excuses aanbieden. Dat was ook niet nodig. Dit was wel 14 jaar geleden of zo, toen het hele pakketgebeuren nog iets anders was.

Ijsjes lijken mij ook onhandig, omdat ze veel de wagen in- en uit moeten. Dan zit je met dan ding. Naast inderdaad te veel knoeien en soms ook erg zoet...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Aneliz schreef:
14-07-2026 11:45
Onze buren gaan heel vaak op vakantie maar de pakketjes komen dan juist op dat moment. Ze geven voorkeursdag aan maar komt dan toch op een andere dag. Die pakketjes worden voor de deur gezet terwijl ze geen voortuin hebben, dus het staat op de stoep.
We hebben al regelmatig pakketjes binnen gehaald omdat ze niet thuis zijn.
Hier vorig jaar de schoolboeken van zoon zo aangetroffen. Ze hadden het pakket (waarvan wij niet wisten wanneer het bezorgd zou worden, want ging via school, dus ik heb nooit een melding gekregen) midden in de vakantie een beetje achter een grote plant in ons voortuintje (5 bij 1 meter) gezet. een paar weken later kwamen wij thuis en waren alle boeken compleet verregend... Heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad om nieuwe boeken te krijgen, zoon heeft weken zonder gezeten, heel vervelend!

Hier dus ook regelmatig pakjes voor de deur, in de papierbak, op een random plaats achter een plant. Nooit toestemming voor gegeven, maar gaat vaak wel goed.

Ook wel eens bewest hoge bezorgkosten betaald om een zwaar pakket aan huis te laten bezorgen (naar pakketpunt was gratis). Dus bewust thuis, was mooi weer, ik zat in de voortuin. Ineens een bericht in de app, we hebben u niet thuis aangetroffen en het pakket gaat naar het pakketpunt! Zo vervelend. Ik had geen vervoer en kon het onmogelijk op de fiets meekrijgen.
maar klacht e.d. had geen enkele zin, werd niet eens in behandeling genomen.
Gelukkig hebben we onze vaste bezorger van Post NL weer terug, die is fantastisch.
Ik kan me ook melden... Vorige week dinsdag iets online besteld. DHL zou het bezorgen. Steeds opnieuw kreeg ik via de app bericht dat 'de bezorging was verhinderd'. Vandaag eindelijk komt de bezorger met het brievenbuspakketje. Helemaal open, met bijna de volledige inhoud eruit verdwenen.

Nu heb ik mij gemeld bij de verkoper en krijg ik alleen AI antwoorden. Ik vind dit echt heel frustrerend.
DPD heeft ooit een complete gevulde koffer bij mij afgeleverd die niet van mij was. Er zat wel een sticker met mijn gegevens op, kennelijk van een andere bestelling (die ik al had gekregen) en voor ik uberhaupt kon protesteren was de bezorger al vertrokken.
Vervolgens ben ik 2 weken beziggeweest om DPD zo ver te krijgen dat ze m weer kwamen ophalen. Zonder succes. Er zat gelukkig onder "mijn" sticker nog een andere, waar een naam opstond. Want aangezien het erop leek dat iemands hele hebben en houwen in de koffer zat (ik had m even open gemaakt om te checken hoe en wat) wilde ik m niet weggooien.

Enfin, vrouw uiteindelijk opgespoord via Facebook, bleek een Poolse uitwisselingsstudente die dacht slim te zijn en al haar spullen met DPD terug naar huis te sturen zodat zij niet hoefde te sjouwen. En zij heeft toen een bekende de koffer bij mij laten ophalen, want hij moest toch met de auto naar Polen.

Zij was dolblij, dus happy end, maar wat een ellende is dat DPD. Je hebt er niks aan.
Wij wonen in een appartementencomplex en laten pakjes als dat mogelijk is bij een pakketpunt afleveren want hier is het een drama. Pakketjes worden in de hal of in de lift gedumpt of er wordt gemeld dat het bij de buren is afgeleverd waarbij je het hele gebouw kunt gaan afzoeken want iedereen kan hier “buren” zijn.
Vorig jaar, vlak voor kerst, deed mijn man toevallig beneden de deur open, de pakketbezorger kwam net aanlopen, beladen met pakketjes voor het halve complex maar niet voor ons. Hij kreeg de hele hoop in zijn handen geduwd en met een “bedankt hè!” stapte hij weer in zijn bus en reed weg.
Een andere legde de pakketjes onder de kerstboom die in de hal stond, daar kon ik nog wel om lachen.
Sinneljocht schreef:
14-07-2026 11:14
Het kan nog gekker; we kregen een keer 7 laptops bezorgd in plaats van 1. Bol was hartstikke lblij dat we het gemeld hebben en regelden zelfs dat het pakket bij ons thuis opgehaald werd.
:O
Kan me helemaal voorstellen dat Bol erg blij met jullie was.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Breek me de bek niet los over DPD. Eén keer hebben we die gasten iets laten bezorgen: een JBL boxje waar mijn toen nog pubertje zelf zijn zakgeld voor had opgespaard. Toen de grote dag der bezorging daar was was het boxje nergens te bekennen. Er lag wel een briefje op de tuintafel: 'Uw Paketje licht naast de velniszak'. Onnodig te zeggen dat de velniszak verdwenen was en het Paketje ook. Pubertje was ontroostbaar, dus ik diende een klacht in en de volgende dag had ik de DPD-bezorger op de stoep: of ik even heel gauw die klacht in wilde trekken anders zouden ik en mijn verre nageslacht er van lusten. Dus toen heb ik nog maar een klacht ingediend tegen de brave borst en bij BCC een nieuw JBL-boxje gekocht voor pubertje.

Moraal van het verhaal: leve de pakketpunten!
18,3 km ten NW van Zelhem (hemelsbreed)
Sinds die vervalste handtekening kies ik ook liever voor een pakketpunt. Alleen wanneer pakketten onhandig groot of zwaar zijn, is de optie om het thuis te laten bezorgen toch wel heel verleidelijk.
Vandaag was ik wel blij met de DHL-bezorger, die heeft keurig aangebeld en bezorgd.
Moiren schreef:
13-07-2026 22:11
Staat de bezorgfoto niet in je app?
Ik denk dat ze dat niet overal doen. Ik heb al vaak pakjes onder de carport laten bezorgen, maar ik heb nog nooit een foto in de app gehad. Ik ben best bekend met Postnl en DHL, maar dit doen ze hier blijkbaar niet, want ik ken het niet.
happyapple schreef:
13-07-2026 22:53

Dhl heeft het ook wel eens zonder toestemming neergezet trouwens en PostNL heeft er een handje van om zelf het pakketpunt te wijzigen. Dan laat je 2 pakketjes naar punt A brengen omdat je zelf niet thuis bent en dan gaat er lekker 1 naar A en 1 naar B. Geen idee waarom ze dat doen???
Hier heb ik allebei ervaring mee.

Verder had ik laatst twee dingen besteld bij Zalando, maar omdat zij meestal bij het kopen geen exacte leverdatum kunnen geven, laat ik dat liever bij een pakketautomaat leveren. Helaas kwamen de twee dingen ook in 2 pakketten, wat ik wel wist bij het kopen. Pakketautomaat geselecteerd. Is één pakket zoals beloofd in de automaat geleverd, en het andere bij een afhaalpunt. Van die laatste had ik ook geen melding van Postnl gekregen, ik kon alleen in mijn account van de winkel zien waar het bezorgd was.
Maar omdat ik geen streepjescode had, zei de mevrouw bij het afhaalpunt dat het daar toch echt niet lag. Ik vroeg haar of ze even in de kast wilde kijken. Maar nee, dat wilde ze niet want het lag daar volgens de computer niet. Toen een andere medewerker om een andere reden de kast openmaakte, zag ik mijn pakje meteen staan. Ik heb het uiteindelijk mee gekregen, maar poepoe, moeilijk hoor. Vooral ook nog even extra laten weten hoe lastig het was dat ze geen streepjescode had.... Van sommige mensen vraag je je toch af waarom ze een dienstverlenend beroep hebben gekozen....
Hier ook alleen pakketpunt.
Als ik die keuze niet heb, bestel ik niet bij betreffende webshop.

Zelfs dan gaat het nog soms mis. DHL zou bezorgen bij pakketpunt, die waren dicht. Toen is het alsnog bezorgd in mijn brievenbus. Klopt, brievenbus stond open en was leeg. Leeggehaald aan de buitenkant. Vandaar dat pakketpunt.
Er wordt hier gejat uit brievenbussen..

Soms lees ik dat mensen de nieuwste iPhone aan huis laten bezorgen.
Hoe dan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven