Pakketleed

13-07-2026 21:20 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een specifiek probleem nu met een leeg pakket voor de deur, maar vind het wel een topic waard geloof ik om je grieven te delen omtrent bezorging van je bestelde spul. Want het gaat er soms bijzonder aan toe.

Dus, vertel.
S-Groot schreef:
16-07-2026 10:32
Ik ga toch echt niet dagelijks in de struiken van de buren kijken voor het geval er een pakket ligt waarvan de buren zelf niet weten dat het bezorgd zal worden. Bijzonder dat je en jouw buren dat wel doen, ik zie het al voor me dat iedereen bij elkaar de struiken aan het uitkammen is :proud: .
oh, om er op die manier naar te kijken vind ik wel uhm bijzonder denk ik.

natuurlijk loopt niemand in elkaars tuin te zoeken de hele dag, maar als je weet dat buren op vakantie zijn kijk je toch even die kant op als je met de hond langskomt of aan/wegfietst of in/uit de auto stapt? en als je dan een doos ziet staan dan zorg je daarvoor?

er meteen een private investigator kruipend door de tuinen van te maken vind ik erg vreemd, maar dat zal aan de woonomgeving-referentiekaders liggen verwacht ik...
Eberesche schreef:
16-07-2026 10:21
buiten dat het achterlijk is dat zo te bezorgen; heb je dan geen buren die weten dat je weg bent en de doos binnenhalen en jou even appen dat ze dat gedaan hebben? zo zou dat hier gaan gok ik
Als de doos achter een struik staat kan je deze waarschijnlijk helemaal niet zien vanaf de weg. Dus buren zien het niet.

Hier ook een bezorger die het altijd voor de achterdeur neerzet, in de regen. Drie meter verder is een overkapping waar het droog staat, maar kennelijk te ver lopen. Ook op de deur een briefje met verzoek pakket onder de overkapping te zetten. Bij die bezorger werkt het niet. Als je hem er dan op aanspreekt zegt hij dat hij het altijd onder de overkapping zet.....
Eberesche schreef:
16-07-2026 10:38
er meteen een private investigator kruipend door de tuinen van te maken vind ik erg vreemd, maar dat zal aan de woonomgeving-referentiekaders liggen verwacht ik...

Nee hoor, dat ligt aan jou, niet aan je referentiekader :proud: .
S-Groot schreef:
16-07-2026 10:41
Nee hoor, dat ligt aan jou, niet aan je referentiekader :proud: .
insgelijks. heel vreemd gesprek dit over een pakketje
MajadeB schreef:
13-07-2026 21:26
Mijn specifieke probleem:
Mijn pakketje stond voor de deur, maar bleek leeg. Heel netjes de doos opengemaakt en de binnendoos eruit gehaald.
Door wie? En moet ik nu mijn verlies nemen omdat ik heb ingestemd met 'voor de deur zetten' of toch bij Bol.com of Post.nl dit melden?
Heb dit nog nooit meegemaakt. Jullie?
Update:
Ik had dus een mail naar Bol gestuurd met foto's van het lege pakketje en het verstuurde en ontvangen gewicht (hetzelfde) en kreeg vandaag bericht dat het bedrag wordt teruggestort :yes:
Wat fijn!
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Calamitycat schreef:
16-07-2026 21:20
Wat fijn!
Zeker!

Ik heb wel ander pakketleed (gehad vandaag en nog steeds over weer een ander pakket) :
Ik kreeg vanmorgen mail dat een pakketje was bezorgd, via Gofo. Fotootjes erbij van het pakketje bij mijn voordeur, maar er lag niks. Ik bellen met Gofo en de beste man zei dat het idd was afgegeven op een ander huisnummer in mijn straat. Maar daar bleek niks te zijn afgegeven. Ik had intussen ook een mail gestuurd en kreeg als antwoord de coördinaten, en dat het dicht bij mijn huis moest zijn. Aan die coördinaten had ik geen ruk want volgens google maps was dat ergens in België. Verder moest ik goed in de buurt zoeken bij gezamelijke brievenbussen en pakketpunten of andere plekken waar pakketjes wel worden neergezet....? :rofl:
Gelukkig kwam er uiteindelijk een buur uit de straat het pakketje brengen. All good!
Gofo krijgt niet zulke goede reviews op trustpilot zie ik. 28% geeft 1 ster. Ze zijn helemaal technology driven. Tja. Helaas heb je het als klant nuet voor het kiezen.
Ik zie net in de app een bedankje voor het de afgelopen 20x thuis zijn bij het bezorgen. Grappig.
Everything is possible for the one who believes.
Gofo is verschrikkelijk. Hier is er zelfs eens eentje op een oude Thomos met alles in een blauwe IKEA tas langsgekomen.
Fijn als je wat kwetsbaars hebt besteld.
Everything is possible for the one who believes.
Ik kreeg gisteren ook een pakketje via Gofo. Kwam via Etsy uit de VS. Ik was gewoon thuis en hield de T&T in de gaten maar daar bleek dus niets van te kloppen want ineens zag ik de bezorger weglopen (had niet aangebeld) en lag het pakketje bij mijn voordeur. Volgend item via Etsy komt met GLS, ben benieuwd...
Met DHL, Post.nl en DPD heb ik gelukkig alleen maar goede ervaringen.
calamitycat wijzigde dit bericht op 16-07-2026 21:38
0.13% gewijzigd
Moiren schreef:
16-07-2026 21:31
Gofo is verschrikkelijk. Hier is er zelfs eens eentje op een oude Thomos met alles in een blauwe IKEA tas langsgekomen.
Dat is echt absurd! :O
Mijn andere leed is met een groot/zwaar pakket dat ik wil retourneren. Het betreft een tapijt (24 kg) dat ik gratis kon retourneren volgens de webshop. Ja, gratis is superfijn alleen moet ik het dus wel zelf bij een postNl punt zien te krijgen. En ik heb geen auto. Het is niet heel ver, een km ongeveer, maar lukt toch niet heb ik gemerkt, door het pakket op de fiets te zetten en daarheen te lopen.
En online een afspraak maken bij de ophaalservice van postNl is niet makkelijk.
Ik ben al dagen aan het proberen maar hoe simpel het ook lijkt, steeds lukt het niet. Wat zit die site kut in elkaar zeg. Ik ga morgen maar bellen en anders iemand regelen met een auto om het tapijt te vervoeren. Wat een gedoe.
Moiren schreef:
16-07-2026 21:31
o_o bijna grappig. Bijna.
MajadeB schreef:
16-07-2026 21:40
Mijn andere leed is met een groot/zwaar pakket dat ik wil retourneren. Het betreft een tapijt (24 kg) dat ik gratis kon retourneren volgens de webshop. Ja, gratis is superfijn alleen moet ik het dus wel zelf bij een postNl punt zien te krijgen. En ik heb geen auto. Het is niet heel ver, een km ongeveer, maar lukt toch niet heb ik gemerkt, door het pakket op de fiets te zetten en daarheen te lopen.
En online een afspraak maken bij de ophaalservice van postNl is niet makkelijk.
Ik ben al dagen aan het proberen maar hoe simpel het ook lijkt, steeds lukt het niet. Wat zit die site kut in elkaar zeg. Ik ga morgen maar bellen en anders iemand regelen met een auto om het tapijt te vervoeren. Wat een gedoe.
Oei, dat is een zwaar tapijt. Lukt het niet om het over je stuur, dan over je zadel en dan op je bagagedrager te laten rusten, in de lengte dus en ernaast te gaan lopen?
Calamitycat schreef:
16-07-2026 21:37
Ik kreeg gisteren ook een pakketje via Gofo. Kwam via Etsy uit de VS. Ik was gewoon thuis en hield de T&T in de gaten maar daar bleek dus niets van te kloppen want ineens zag ik de bezorger weglopen (had niet aangebeld) en lag het pakketje bij mijn voordeur. Volgend item via Etsy komt met GLS, ben benieuwd...
Met DHL, Post.nl en DPD heb ik gelukkig alleen maar goede ervaringen.
Ook niet fijn maar liever voor mijn deur neerzetten dan de hele wijk af moeten struinen.
MajadeB schreef:
16-07-2026 21:45
Ook niet fijn maar liever voor mijn deur neerzetten dan de hele wijk af moeten struinen.
Dat zeker maar ik heb helemaal geen neerzettoestemming gegeven want ik was gewoon thuis.
Vandaar ook dat ik ervan uitging dat hij gewoon aan zou bellen.
Calamitycat schreef:
16-07-2026 21:45
Oei, dat is een zwaar tapijt. Lukt het niet om het over je stuur, dan over je zadel en dan op je bagagedrager te laten rusten, in de lengte dus en ernaast te gaan lopen?
Dat was mijn idee idd, maar het zit in een hele grote vierkante doos, en dat blijft niet zo stabiel liggen. Ga het morgen nog een keer proberen idd. Vandaag gaf ik snel op ;-)
Calamitycat schreef:
16-07-2026 21:47
Dat zeker maar ik heb helemaal geen neerzettoestemming gegeven want ik was gewoon thuis.
Vandaar ook dat ik ervan uitging dat hij gewoon aan zou bellen.
Ja, dat niet bellen is echt stom!
In een vierkante doos?? @( Why?
Snap dat je het vandaag even hebt opgegeven, het is ook gewoon te warm voor gedoe.
Hopelijk morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Calamitycat schreef:
16-07-2026 21:50
In een vierkante doos?? @( Why?
Snap dat je het vandaag even hebt opgegeven, het is ook gewoon te warm voor gedoe.
Hopelijk morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Precies. :) ik heb nog 3 weken, het zal lukken dat ding uit mijn huis te krijgen. grrrr.
MajadeB schreef:
16-07-2026 20:53
Update:
Ik had dus een mail naar Bol gestuurd met foto's van het lege pakketje en het verstuurde en ontvangen gewicht (hetzelfde) en kreeg vandaag bericht dat het bedrag wordt teruggestort :yes:
Wat fijn!
Gofo ken ik trouwens niet. En gelukkig maar zo te lezen dan

Succes met je tapijt @majadeb
MajadeB schreef:
16-07-2026 22:15
Precies. :) ik heb nog 3 weken, het zal lukken dat ding uit mijn huis te krijgen. grrrr.
Mompelt iets over een vliegend tapijt... :P
Phlox24 schreef:
16-07-2026 10:39
Als de doos achter een struik staat kan je deze waarschijnlijk helemaal niet zien vanaf de weg. Dus buren zien het niet.

Hier ook een bezorger die het altijd voor de achterdeur neerzet, in de regen. Drie meter verder is een overkapping waar het droog staat, maar kennelijk te ver lopen. Ook op de deur een briefje met verzoek pakket onder de overkapping te zetten. Bij die bezorger werkt het niet. Als je hem er dan op aanspreekt zegt hij dat hij het altijd onder de overkapping zet.....
Je kan het toch gewoon in de app zetten? Wij hebben ook een standaardplek naast het huis waar de pakketten worden neergezet.
Ook leuk: iets besteld wat ruim op tijd voor onze vakantie bezorgd zou worden. Helaas gebeurde dat niet en geen mogelijkheid de bezorging aan te passen.
We zijn op vakantie, de deurbel gaat (Ring deurbel) en ik kijk toch even wie het is: de bezorger met ons pakket. Zie hoe hij het pakket in de papierbak legt.

De papierbak die de volgende ochtend aan de weg gezet zou worden door de buurvrouw (waar wij geen telefoonnummer van hebben) :byee:
venusss wijzigde dit bericht op 16-07-2026 22:48
1.83% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven