Durf te vragen.

04-06-2026 21:21 1141 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121

vorige post:

Topic is vol!
Open jij de nieuwe?

Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)

Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
Ik heb een vaste waslijn, achter om de hoek van mijn tuin. Dus uit het zicht en vlak bij de wasmachine in een schuurtje. Ik heb geen droger meer en hier ook echt overbodig. Buiten droogt sneller.
Was jij sommige kledingstukken nog op de hand.
Zwemkleding gaat hier meestal op de hand en na een vakantie dan een keer in de wasmachine.

Welke was gaat bij jou in de droger?
Alleen in de herfst en winter gebruik ik de droger. Voor beddengoed en soms spijkerbroeken (als het anders twee dagen duurt voor het droog is op een klein wasrekje)

Sinds wanneer zit jij al op het forum?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Sinds ergens in 2004

Kijk je altijd het journaal?
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Vrijwel dagelijks het Jeugdjournaal met de kinderen.

Lees jij een krant? Zo ja, papier of online?
Online, vind papieren kant helemaal niets (meer).
Man heeft t net andersom.

Wat is er leuk aan jou dorp/stad
Pieremachochel
Ik heb geen krantabonnement. Wel gehad op zaterdag, maar die werd te duur. Ik lees eea aan nieuws online.

Heb jij wel eens ouderdomsvlekken laten weghalen/branden?
Leuk aan mijn stad; gezellige, mooie binnenstad, leuke winkels.

Ouderdomsvlekken: nee nog nooit ik heb geen ouderdomsvlekken.

Krijg jij op plekken waar verwacht wordt dat je je netjes gedraagt ook wel eens de neiging om hele lelijke dingen te roepen? Dat je dan in je hoofd een stem krijgt die zegt; wat zou er nu gebeuren als ik ineens heel hard ……….. roep?
Ja zeker wel.

Heb jij soms ook dat je gewoon ff niemand wil zien en spreken buiten je partner /gezin?
All the time.

Vandaag was ik in Bergen Belsen. Dat was erg indrukwekkend. Ben er nog steeds veel mee bezig. Het laat me nog niet echt los. Wat is het laatste waar jij bent geweest waar je in zelfde soort gevoel hebt gehad? Hoeft niet verdrietig te zijn. Maar gewoon iets wat zo’n indruk op je heeft gemaakt, dat het onder je huid kroop.
Vandaag in Normandië. Op de begraafplaats van oorlogsslachtoffers. Geallieerden en Duitsers, beiden. Ik weet niet wat er gebeurde maar het raakte me zó. Allemaal jongemannen die hun leven hebben gegeven om te strijden voor de toekomst en vrijheid van anderen. Ik moest denken aan mijn eigen puberzoon, de ontwikkelingen (dreiging) in de wereld en al die duizenden, duizenden moeders van wie hun kind vertrok en nooit meer thuis kwam. Had niet verwacht dat het me zo zou raken.

Je hebt een zakelijke afspraak. Of voor werk, hypotheek, verzekering, whatever. De persoon met wie je de afspraak hebt is van het geslacht waar jij op valt en ook in een “matchende leeftijdscategorie”. Ongeacht of je wel of geen partner hebt; stel jij je tijdens zo’n ontmoeting (bewust of onbewust) de vraag; zou ik het met deze persoon kunnen doen? Of ben je daar totáál niet mee bezig.
Nee, daar ben ik totaal niet mee bezig in zo’n gesprek. Ik vind de criteria die je beschrijft ook iets te ruim. Ik denk het zeker niet bij iedere man van mijn leeftijd/iets ouder die ik tegenkom. Dan heb je het druk in je hoofd zeg :@@:

Waar heb jij het druk mee in je hoofd?
Veel! Met iets van werk, ik moet iets voorbereiden zodat collega's een bepaalde taak kunnen doen de komende weken ( en ik zelf doe die taak ook).
En verder gedoe met mijn moeder. Spreek haar nooit.
En zaterdag zou mijn vader 74 worden. Etc etc veel te veel.

Dus hoe raak ik dat uit mijn hoofd ( en lijf) kwijt?
Oi, ik snap dat die zaken je opvreten vanbinnen @dolfje.

- werktaak: beginnen, focussen en afmaken. Oooh, dat zal een lekker opgeruimd gevoel geven…!

- ouders: schrijf op wat je bezig houdt, dan is het uit je systeem. En wat wil jij, ipv je mss te laten meeslepen met wat anderen willen… jij bent het belangrijkste in deze. Doe zelf iets moois voor je vaders zaterdag. Een kaarsje aan, een liedje draaien, zijn lievelingstaart eten. Het is ook niet raar dat dit zo’n impact heeft, moeders kunnen killing zijn qua gedrag en energie (I know). Zouden een paar gesprekken bij een psych kunnen helpen om je rust te geven?

En dan vanavond lekker dansen of sporten op harde muziek én meezingen: fysiek bezig zijn haalt je uit je hoofd. Bijv met deze op standje 10, is mijn favoriet nu https://open.spotify.com/track/25DgjoTl ... 54fc23f2a5

Welk lied kan jou opbeuren?
Dat ligt helemaal aan de situatie, ik luister vooral muziek als ik lekker in mijn vel zit.

Heb jij een leuk behangetje ergens in je huis? En waar?
Voor iedereen een groene tuin
Ja, wasrek

Ben je ook blij dat het begin volgende week wat koeler is?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven