Durf te vragen.
donderdag 4 juni 2026 om 21:21
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121
vorige post:
Topic is vol!
Open jij de nieuwe?
Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)
Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121
vorige post:
Topic is vol!
Open jij de nieuwe?
Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)
Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
woensdag 15 juli 2026 om 19:12
woensdag 15 juli 2026 om 19:59
woensdag 15 juli 2026 om 22:09
Leuk aan mijn stad; gezellige, mooie binnenstad, leuke winkels.
Ouderdomsvlekken: nee nog nooit ik heb geen ouderdomsvlekken.
Krijg jij op plekken waar verwacht wordt dat je je netjes gedraagt ook wel eens de neiging om hele lelijke dingen te roepen? Dat je dan in je hoofd een stem krijgt die zegt; wat zou er nu gebeuren als ik ineens heel hard ……….. roep?
Ouderdomsvlekken: nee nog nooit ik heb geen ouderdomsvlekken.
Krijg jij op plekken waar verwacht wordt dat je je netjes gedraagt ook wel eens de neiging om hele lelijke dingen te roepen? Dat je dan in je hoofd een stem krijgt die zegt; wat zou er nu gebeuren als ik ineens heel hard ……….. roep?
woensdag 15 juli 2026 om 22:58
All the time.
Vandaag was ik in Bergen Belsen. Dat was erg indrukwekkend. Ben er nog steeds veel mee bezig. Het laat me nog niet echt los. Wat is het laatste waar jij bent geweest waar je in zelfde soort gevoel hebt gehad? Hoeft niet verdrietig te zijn. Maar gewoon iets wat zo’n indruk op je heeft gemaakt, dat het onder je huid kroop.
Vandaag was ik in Bergen Belsen. Dat was erg indrukwekkend. Ben er nog steeds veel mee bezig. Het laat me nog niet echt los. Wat is het laatste waar jij bent geweest waar je in zelfde soort gevoel hebt gehad? Hoeft niet verdrietig te zijn. Maar gewoon iets wat zo’n indruk op je heeft gemaakt, dat het onder je huid kroop.
woensdag 15 juli 2026 om 23:30
Vandaag in Normandië. Op de begraafplaats van oorlogsslachtoffers. Geallieerden en Duitsers, beiden. Ik weet niet wat er gebeurde maar het raakte me zó. Allemaal jongemannen die hun leven hebben gegeven om te strijden voor de toekomst en vrijheid van anderen. Ik moest denken aan mijn eigen puberzoon, de ontwikkelingen (dreiging) in de wereld en al die duizenden, duizenden moeders van wie hun kind vertrok en nooit meer thuis kwam. Had niet verwacht dat het me zo zou raken.
Je hebt een zakelijke afspraak. Of voor werk, hypotheek, verzekering, whatever. De persoon met wie je de afspraak hebt is van het geslacht waar jij op valt en ook in een “matchende leeftijdscategorie”. Ongeacht of je wel of geen partner hebt; stel jij je tijdens zo’n ontmoeting (bewust of onbewust) de vraag; zou ik het met deze persoon kunnen doen? Of ben je daar totáál niet mee bezig.
Je hebt een zakelijke afspraak. Of voor werk, hypotheek, verzekering, whatever. De persoon met wie je de afspraak hebt is van het geslacht waar jij op valt en ook in een “matchende leeftijdscategorie”. Ongeacht of je wel of geen partner hebt; stel jij je tijdens zo’n ontmoeting (bewust of onbewust) de vraag; zou ik het met deze persoon kunnen doen? Of ben je daar totáál niet mee bezig.
donderdag 16 juli 2026 om 09:19
donderdag 16 juli 2026 om 09:22
Veel! Met iets van werk, ik moet iets voorbereiden zodat collega's een bepaalde taak kunnen doen de komende weken ( en ik zelf doe die taak ook).
En verder gedoe met mijn moeder. Spreek haar nooit.
En zaterdag zou mijn vader 74 worden. Etc etc veel te veel.
Dus hoe raak ik dat uit mijn hoofd ( en lijf) kwijt?
En verder gedoe met mijn moeder. Spreek haar nooit.
En zaterdag zou mijn vader 74 worden. Etc etc veel te veel.
Dus hoe raak ik dat uit mijn hoofd ( en lijf) kwijt?
donderdag 16 juli 2026 om 09:31
Oi, ik snap dat die zaken je opvreten vanbinnen @dolfje.
- werktaak: beginnen, focussen en afmaken. Oooh, dat zal een lekker opgeruimd gevoel geven…!
- ouders: schrijf op wat je bezig houdt, dan is het uit je systeem. En wat wil jij, ipv je mss te laten meeslepen met wat anderen willen… jij bent het belangrijkste in deze. Doe zelf iets moois voor je vaders zaterdag. Een kaarsje aan, een liedje draaien, zijn lievelingstaart eten. Het is ook niet raar dat dit zo’n impact heeft, moeders kunnen killing zijn qua gedrag en energie (I know). Zouden een paar gesprekken bij een psych kunnen helpen om je rust te geven?
En dan vanavond lekker dansen of sporten op harde muziek én meezingen: fysiek bezig zijn haalt je uit je hoofd. Bijv met deze op standje 10, is mijn favoriet nu https://open.spotify.com/track/25DgjoTl ... 54fc23f2a5
Welk lied kan jou opbeuren?
- werktaak: beginnen, focussen en afmaken. Oooh, dat zal een lekker opgeruimd gevoel geven…!
- ouders: schrijf op wat je bezig houdt, dan is het uit je systeem. En wat wil jij, ipv je mss te laten meeslepen met wat anderen willen… jij bent het belangrijkste in deze. Doe zelf iets moois voor je vaders zaterdag. Een kaarsje aan, een liedje draaien, zijn lievelingstaart eten. Het is ook niet raar dat dit zo’n impact heeft, moeders kunnen killing zijn qua gedrag en energie (I know). Zouden een paar gesprekken bij een psych kunnen helpen om je rust te geven?
En dan vanavond lekker dansen of sporten op harde muziek én meezingen: fysiek bezig zijn haalt je uit je hoofd. Bijv met deze op standje 10, is mijn favoriet nu https://open.spotify.com/track/25DgjoTl ... 54fc23f2a5
Welk lied kan jou opbeuren?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in