Wakker maken?
donderdag 16 juli 2026 om 23:15
Ik stap in de trein en naast mij ligt een man diep te slapen, telefoon ligt op tafel. Waar ik instap is een groot station en de trein gaat nog 1,5 uur verder rijden (komt ook van 1,5 uur hier vandaan maar gaat dus nog veel verder). Zouden jullie hem wakker maken of laten slapen?
Geen diep dilemma, gewoon nieuwsgierig
Geen diep dilemma, gewoon nieuwsgierig
donderdag 16 juli 2026 om 23:53
vrijdag 17 juli 2026 om 00:11
Hmmmm nu ik het tijdstip van je topic zie zou ik denk ik toch wakker hebben gemaakt. Omdat hij, als hij er wel uit had gemoeten, waarschijnlijk geen trein meer kan pakken en de nacht op het station doorbrengt. En het op dit tijdstip misschien ook wel logisch is dat hij per ongeluk in een diepe slaap is beland (of een paar drankjes op de do-mi-Bo heeft gehad
)
vrijdag 17 juli 2026 om 00:36
vrijdag 17 juli 2026 om 07:01
Ik moet denken aan toen ik echt extreem slaaptekort had door een half jaar niet langer dan 2 uur aaneengesloten kunnen slapen door een baby en toen ik op vakantie een middagdutje deed. EINDELIJK sliep ik lekker.
En toen kwam iemand me wakker maken om iets onzinnigs te vragen, wat achteraf ook nog eens nier nodig was. Ik was zoooooo wanhopig toen, ik had die man echt bijna wat aangedaan. Zo extreem kwaad.
Natuurlijk echt helemaal niet relevant voor dit verhaal en deze situatie. Maar ik ga echt nooit in mn leven meer iemand zomaar wakker maken. De wanhoop die ik toen voelde kan ik me nog zo voor de geest halen
En toen kwam iemand me wakker maken om iets onzinnigs te vragen, wat achteraf ook nog eens nier nodig was. Ik was zoooooo wanhopig toen, ik had die man echt bijna wat aangedaan. Zo extreem kwaad.
Natuurlijk echt helemaal niet relevant voor dit verhaal en deze situatie. Maar ik ga echt nooit in mn leven meer iemand zomaar wakker maken. De wanhoop die ik toen voelde kan ik me nog zo voor de geest halen
vrijdag 17 juli 2026 om 09:59
Oké update: ik had dus geprobeerd hem wakker te maken maar kreeg geen enkele reactie. Vervolgens kwam de conducteur, die kreeg hem in eerste instantie ook niet wakker. Dus ik zei dat ik het ook al had geprobeerd maar zonder succes. Dus de conducteur praatte echt heel luid en ging ook vrij hard duwen, toen werd hij wel wakker. Maar echt volledig van de wereld, totaal onlogische antwoorden (hij was op weg naar het land van de belofte). Uiteindelijk werd duidelijk dat hij wel naar de eindbestemming van de trein moest en daar zelfs nog moest overstappen om nog verder te gaan met de allerlaatste trein daar. Dus de conducteur heeft hem opgedragen een wekker te zetten, en in zijn notities laten zetten naar welk spoor hij moest overstappen enzo, echt alsof hij een kleuter was maar informatie leek absoluut niet binnen te komen. Conducteur heeft hem ook opgedragen de telefoons op te bergen.
Ik moest er veel eerder uit dus hoe het echt afgelopen is, weet ik niet.
Ik moest er veel eerder uit dus hoe het echt afgelopen is, weet ik niet.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in