Televisie weg doen
vrijdag 17 juli 2026 om 08:54
Na 2,5 jaar start mijn tv niet meer op. Helaas valt het net een half jaar buiten de garantie en heb ik de doos niet meer.
De aanschaf was iets minder dan 500 euro, toch nog een heel bedrag maar als daar reparatiekosten bij gaan komen vind ik dat toch wel teveel.
Daarom overweeg ik om hem weg te doen en geen nieuwe meer aan te schaffen.
Een paar jaar geleden heb ik mijn tv abonnement al opgezegd en keek alleen nog free to air zenders.
Heb jij je tv weg gedaan en bevalt het je zonder? Mis je het nog weleens of helemaal niet meer?
Ben benieuwd
De aanschaf was iets minder dan 500 euro, toch nog een heel bedrag maar als daar reparatiekosten bij gaan komen vind ik dat toch wel teveel.
Daarom overweeg ik om hem weg te doen en geen nieuwe meer aan te schaffen.
Een paar jaar geleden heb ik mijn tv abonnement al opgezegd en keek alleen nog free to air zenders.
Heb jij je tv weg gedaan en bevalt het je zonder? Mis je het nog weleens of helemaal niet meer?
Ben benieuwd
vrijdag 17 juli 2026 om 09:12
Wij hadden laatst een paar weken geen tv omdat die van ons gerepareerd werd. Wij hebben het even aangekeken hoe het zou bevallen, maar vanwege de kids toch een leentoestel opgehaald. Ik had prima zonder gekund maar lees en hobby veel in de avond. Toch vond ik het ook wel stil na een tijdje.
Anders haal je nu eerst gewoon geen nieuwe en kijk je het een tijdje aan, als je hem dan alsnog gaat missen heb je er zo weer 1 opgehaald
Anders haal je nu eerst gewoon geen nieuwe en kijk je het een tijdje aan, als je hem dan alsnog gaat missen heb je er zo weer 1 opgehaald
vrijdag 17 juli 2026 om 09:28
Een half jaar buiten de garantie, er is ook nog zoiets als verwachte levensduur. Je zou nog iets kunnen proberen bij de verkoper.
https://consument.acm.nl/garantie-repar ... -niet-waar
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
vrijdag 17 juli 2026 om 09:29
vrijdag 17 juli 2026 om 09:35
Ik heb geen tv(scherm) en mis het niet.
Soms kijk ik iets van een film nog wel op mijn laptop. Maar ik ben niet zo'n tv/filmkijker.
Valt me op dat als ik bij mijn partner thuis ben (die heeft wel een tv) dat de aandacht veel meer op dat scherm gericht is en als we bij mij thuis zijn is de aandacht veel meer op elkaar gericht
Je kunt het toch altijd even een paar weken zonder proberen en als het niet bevalt is een andere zo gekocht?
Soms kijk ik iets van een film nog wel op mijn laptop. Maar ik ben niet zo'n tv/filmkijker.
Valt me op dat als ik bij mijn partner thuis ben (die heeft wel een tv) dat de aandacht veel meer op dat scherm gericht is en als we bij mij thuis zijn is de aandacht veel meer op elkaar gericht
Je kunt het toch altijd even een paar weken zonder proberen en als het niet bevalt is een andere zo gekocht?
vrijdag 17 juli 2026 om 09:37
Ik heb er ook eens aan gedacht om geen nieuwe te kopen toen de mijne kapot ging maar ik begon me toch te ergeren aan het kleinere scherm, niet lekker kunnen zitten of liggen (niet dat mijn bureaustoel vreselijk zit) en niet meer gewoon kunnen zappen. Na een maand of 2-3 dus toch weer een nieuwe gekocht, gewoon een domme tv van philips die in de aanbieding was want ouder model. Toen waren de smarttv's net nieuw dus kreeg ik ook nog naar m'n hoofd dat ik dom was om nog een domme tv te kopen. Ik mis die smart functies nog steeds niet...
Ik zou toch de winkel benaderen waar je hem gekocht hebt. 2,5 jaar voor een tv is wel heel erg kort. De mijne was ook zo duur tig jaar geleden en doet het nog steeds.
Ik zou toch de winkel benaderen waar je hem gekocht hebt. 2,5 jaar voor een tv is wel heel erg kort. De mijne was ook zo duur tig jaar geleden en doet het nog steeds.
vrijdag 17 juli 2026 om 09:44
Al sinds 2010 geen TV. Ik mis zo'n lelijk scherm in mijn woonkamer niet. Films en series kijk ik via mijn laptop op het scherm dat ik ook gebruik voor mijn werk. Dat kan makkelijk achter de bank.
Het moet je niet veel interesseren hoe groot het scherm is, want dan is zo'n verandering waarschijnlijk te groot
Het moet je niet veel interesseren hoe groot het scherm is, want dan is zo'n verandering waarschijnlijk te groot
vrijdag 17 juli 2026 om 09:47
De smart functies zijn juist de enige reden dat ik nog een tv heb. Youtube en Netflix, meer gebruik ik niet.Graze schreef: ↑17-07-2026 09:37Ik heb er ook eens aan gedacht om geen nieuwe te kopen toen de mijne kapot ging maar ik begon me toch te ergeren aan het kleinere scherm, niet lekker kunnen zitten of liggen (niet dat mijn bureaustoel vreselijk zit) en niet meer gewoon kunnen zappen. Na een maand of 2-3 dus toch weer een nieuwe gekocht, gewoon een domme tv van philips die in de aanbieding was want ouder model. Toen waren de smarttv's net nieuw dus kreeg ik ook nog naar m'n hoofd dat ik dom was om nog een domme tv te kopen. Ik mis die smart functies nog steeds niet...
vrijdag 17 juli 2026 om 09:51
Achter de bank?eve_jobs schreef: ↑17-07-2026 09:44Al sinds 2010 geen TV. Ik mis zo'n lelijk scherm in mijn woonkamer niet. Films en series kijk ik via mijn laptop op het scherm dat ik ook gebruik voor mijn werk. Dat kan makkelijk achter de bank.
Jankerd
vrijdag 17 juli 2026 om 09:52
Ja het is maar net wat je gewend bent.. Ik heb nu ziggo en op de next mini staan ook de apps voor netflix, youtube etc dus ik gebruik die, voor de apps die er niet op staan en ik toch wil streamen heb ik nog een chromecast of HDMI kabel. Het kastje van de KPN werkte ook als een chromecast. Mijn volgende tv wordt wel een smarttv want geen idee of er nog domme tv's verkocht worden.
vrijdag 17 juli 2026 om 10:02
Ja, dit. Je mag verwachten dat een tv langer meegaat. Wij hebben ook dat aan de hand gehad, wel met een ander apparaat en dat is toen gratis gemaakt.Joppie schreef: ↑17-07-2026 09:28Een half jaar buiten de garantie, er is ook nog zoiets als verwachte levensduur. Je zou nog iets kunnen proberen bij de verkoper.
Heel veel mensen zijn hier niet van op de hoogte.
vrijdag 17 juli 2026 om 10:20
Dit is de reden waarom wij nog een TV hebben, vinden een laptopscherm gewoon veels te klein om naar te kijken.Carola_456 schreef: ↑17-07-2026 09:53Stekker eruit en 24 uur stroomloos al geprobeerd?
Ik kijk weinig t.v. maar wel veel naar series/films van streamingdiensten. Die wil ik wel zien op een groot scherm, niet op een klein laptopscherm.
vrijdag 17 juli 2026 om 10:30
Ik heb ooit op aanraden van anderen een tv gekocht (ik bleek kanker te hebben en volgens anderen wil je dan echt tv/netflix kunnen kijken tijdens behandelingen). Die tv heb ik inmiddels 11 jaar, ik heb voor de 3e keer kanker en kijk nog altijd hooguit 1x per maand iets via NL ZIET of Netflix (beide accounts deel ik met anderen). Ik zou dus prima zonder kunnen. Helaas wil mijn partner dat ding niet kwijt.
vrijdag 17 juli 2026 om 10:33
vrijdag 17 juli 2026 om 10:35
Hier ook zo wat betreft het eerste deel.Taskmaster schreef: ↑17-07-2026 09:29Ik kan niet zonder mijn tv. Maar ik kijk dan ook erg graag series en vind het fijn om voor de tv te eten.
Het interesseert me dan weer niet hoe ' goed' hij is. Ik heb nog nooit in m'n leven een nieuwe tv gekocht. Altijd overgenomen van familie.
Voor het tweede deel heb ik een man die van dat soort dingen het nieuwe etc wil hebben. Dus om de paar jaar een nieuwe uitzoekt en mij dan de specificaties gaat uitleggen. Dat boeit me niet en val me er niet mee lastig. Mijn enige eis is dat het niet groter mag dan wat we nu hebben. En dat is gigantisch.
vrijdag 17 juli 2026 om 10:41
Dank voor jullie reacties.
Ik denk dat ik het maar een aantal weken zonder probeer en daarna besluit of ik 'm laat maken.
Op de laptop kun je idd ook fta programma's kijken die je perse wil zien.
Ergens staat het idee me ook wel aan om 's avonds niet automatisch die tv aan te drukken en daardoor meer rust te creëren.
Momenteel ervaar ik op mijn werk nogal veel stress dus wellicht wel gezond om dat zo te doen.
Ik denk dat ik het maar een aantal weken zonder probeer en daarna besluit of ik 'm laat maken.
Op de laptop kun je idd ook fta programma's kijken die je perse wil zien.
Ergens staat het idee me ook wel aan om 's avonds niet automatisch die tv aan te drukken en daardoor meer rust te creëren.
Momenteel ervaar ik op mijn werk nogal veel stress dus wellicht wel gezond om dat zo te doen.
vrijdag 17 juli 2026 om 10:59
Ik ben dol op technische apparaten, dus ik vind zo'n scherm mooi.eve_jobs schreef: ↑17-07-2026 09:44Al sinds 2010 geen TV. Ik mis zo'n lelijk scherm in mijn woonkamer niet. Films en series kijk ik via mijn laptop op het scherm dat ik ook gebruik voor mijn werk. Dat kan makkelijk achter de bank.
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 17 juli 2026 om 11:00
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in