Televisie weg doen

17-07-2026 08:54 65 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 2,5 jaar start mijn tv niet meer op. Helaas valt het net een half jaar buiten de garantie en heb ik de doos niet meer.
De aanschaf was iets minder dan 500 euro, toch nog een heel bedrag maar als daar reparatiekosten bij gaan komen vind ik dat toch wel teveel.
Daarom overweeg ik om hem weg te doen en geen nieuwe meer aan te schaffen.
Een paar jaar geleden heb ik mijn tv abonnement al opgezegd en keek alleen nog free to air zenders.
Heb jij je tv weg gedaan en bevalt het je zonder? Mis je het nog weleens of helemaal niet meer?
Ben benieuwd :-)
Solomio schreef:
17-07-2026 11:00
Ik lees het als dat ze daar dat scherm makkelijk kwijt kan als ze niet kijkt. ?
Ooooh zo :facepalm: :proud:
Jankerd
Solomio schreef:
17-07-2026 10:59
Ik ben dol op technische apparaten, dus ik vind zo'n scherm mooi.
Die schilderijschermen zijn echt heel mooi.
Everything is possible for the one who believes.
Ik zou NOOIT zonder tv kunnen en willen. Ik ben een echte huismus en kan enorm genieten van een avondje voor de tv (zeg maar gerust iedere avond)
Mijn schoonfamilie is van de kerk en hebben geen tv, zo ontzettend saai lijkt me dat. Wat moet je dan in godsnaam iedere avond doen. (Als je verder een huismus bent zoals mij en niet echt hobby’s hebt)
Zelf hou ik wel van een grote flatscreen aan de muur, hoe groter hoe beter. Niet alleen om tv te kijken maar ik vind het ook echt oprecht mooi.
Ik vind tv gewoon fijner kijken, zo op afstand in plaats van op een klein beeld op schoot. Het voelt rustiger.
Zo’n scherm op schoot belemmerd ook nog eens mijn bewegings- en ligmogelijkheden ;-D
Ik denk dat jij beter zonder kunt dan ik, dus dan kun je dat best overwegen!

Ik kijk anime, maar ook wel regelmatig andere series of tv, een documentaire, NPO programma's zoals Keuringsdienst van Waarde, Vroege Vogels, satire als Lubach, Dit Was het Nieuws, Even tot Hier, muziek, als het er weer is nieuw seizoen Say Yes Benelux, sport (voetbal en kunstrijden, soms atletiek, Olympische Spelen). Man heel soms het nieuws.
Kortom, je leest het, het zou een aderlating worden voor ons ;).
Als hij het toch niet doet kan je het altijd uittesten. Ik heb jaren geen tv gehad en we zijn nu op vakantie zonder tv en kijken ‘s avonds op de iPad. De kinderen ook. Thuis vind ik het wel fijn om een tv te hebben.

Als je het toch mist zou een beamer eventueel wat kunnen zijn? Vrienden hebben er 1 en je hebt het niet door als hij ingeklapt is.
Nogevendit schreef:
17-07-2026 10:41
Dank voor jullie reacties.
Ik denk dat ik het maar een aantal weken zonder probeer en daarna besluit of ik 'm laat maken.
Op de laptop kun je idd ook fta programma's kijken die je perse wil zien.
Ergens staat het idee me ook wel aan om 's avonds niet automatisch die tv aan te drukken en daardoor meer rust te creëren.
Momenteel ervaar ik op mijn werk nogal veel stress dus wellicht wel gezond om dat zo te doen.
Word je onrustig van de tv?

Het ligt aan de persoon maar ik krijg juist rust van de tv. Als ik een drukke dag en avond heb gehad dan werkt 15 minuten kijken al om rustiger in m’n hoofd te worden. Als ik direct naar bed ga kan ik daarentegen niet slapen.
Moiren schreef:
17-07-2026 11:35
The Frame van Samsung vind ik mooi en zijn zo te zien niet altijd meer belachelijk duur. Afhankelijk van het formaat natuurlijk.
Graze schreef:
17-07-2026 12:26
The Frame van Samsung vind ik mooi en zijn zo te zien niet altijd meer belachelijk duur. Afhankelijk van het formaat natuurlijk.
Ja ze zijn heel mooi, zeker met zo’n lijst eromheen. Maar of ze goed zijn qua kwaliteit is wel twijfelachtig. Die van ons is 3 jaar oud en het scherm/paneel is kapotgegaan. Werd wel vervangen want we hadden een aanvullende garantie bijgekocht, maar vond ik wel slecht voor zo’n dure tv.

Maar wij hebben ook die dunne draad weggewerkt achter de muur (onzichtbare kabelgoot) en het is wel echt een plaatje.
ik denk dat een tv langer dan 2,5 jaar mee hoort te gaan en dat je dus een claim doen doen op garantie, zelfs alsze roepen dat je garantieperiode voorbij is.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
De televisie hier is 10 jaar oud. De laatste weken viel op eens de tv uit, of het beeld viel weg maar wel geluid. Wel stekker losgehaald, dan deed de tv het weer even of alleen geluid, tekst van de tv zender en teletekst.

Ik zat al te kijken voor een nieuwe tv.

Op een moment dat wel tekst zichtbaar was, naar de settings gegaan en een fabrieksreset gedaan. Sindsdien werkt de tv weer goed.

Een nieuwe tv van een redelijk formaat is niet zo duur. Geprutst op een computerschermpje vind ik niets.

Ik kijk beperkt tv. Ik mag het nieuws wel graag zien. Maar er is wel veel rommel op tv. Netflix of zo ben ik op een gegeven moment ook wel zat.
Wij hebben al zo'n 15 jaar geen tv meer en ik kijk ook geen tv-programma's op een ander scherm. Ik mis het totaal niet. Bij vrienden staat de tv echt altijd aan en ik vind dat zo storend als ze de hele tijd opzij kijken of ze niks missen en die kleuren en het getetter op de achtergrond steeds.
Ik verwacht dat TO recht heeft op de wettelijke garantie. Terug naar verkoper dus TO!

https://consument.acm.nl/garantie-repar ... g/garantie
Jankerd
TV hoef je natuurlijk niet altijd aan te zetten en kan uit als er visite is. Wij kijken vaak naar rustige series, maar zeker niet elke avond. Zonder TV zou ik niet willen, kijken op een klein laptopscherm vind ik gewoon niets.
Toen ik alleen woonde, heb ik de tv weggedaan en nooit gemist. Ik heb niet echt de neiging om tv te kijken en als ik een film écht wil zien, en dat is zelden, ga ik wel naar de bios. Maar sinds ik een kind heb wel weer tv. met Netflix etc. erop. Ik kijk zelf nog steeds zelden tot nooit.
It-is-joysjuhhh schreef:
17-07-2026 11:57
Ik denk dat jij beter zonder kunt dan ik, dus dan kun je dat best overwegen!

Ik kijk anime, maar ook wel regelmatig andere series of tv, een documentaire, NPO programma's zoals Keuringsdienst van Waarde, Vroege Vogels, satire als Lubach, Dit Was het Nieuws, Even tot Hier, muziek, als het er weer is nieuw seizoen Say Yes Benelux, sport (voetbal en kunstrijden, soms atletiek, Olympische Spelen). Man heel soms het nieuws.
Kortom, je leest het, het zou een aderlating worden voor ons ;).
Dat hoef je niet op een tv te kijken natuurlijk.
Kijken op telefoon of ipad is prima voor tijdens sport en in vliegtuig en op vakantie. Thuis wil ik gewoon een mooi scherm en goed geluid.
Wij kijken ook veel series samen dan vinden we dat gewoon fijner ook.
Oh, nee. Ik zou dat echt niet kunnen. Ben dol op series en films. Tv kan mij ook niet groot genoeg. Lekker op de bank. Dan is voor mij een schermpje van de telefoon of tablet echt te klein. Groot scherm, scherp beeld en alles via Sonos graag aan geluid.
Moiren schreef:
17-07-2026 11:35

Jaaaaaa zo eentje wil ik!
Frizz schreef:
17-07-2026 16:31
Jaaaaaa zo eentje wil ik!
Ik ook! Je hebt er ook waar je eigen foto’s in kan doen, geen idee of dat bij die Samsung ook kan, maar dat is zo leuk.
Moiren schreef:
17-07-2026 16:32
Ik ook! Je hebt er ook waar je eigen foto’s in kan doen, geen idee of dat bij die Samsung ook kan, maar dat is zo leuk.

Vind ik ook. En lekker geen zwart aan je muur.
Maar ja, ik vind het dan zonde om te kopen zolang de huidige (oude) het nog doet. De afstandsbediening is al deels stuk maar de tv houdt nog vol. :'(
Frizz schreef:
17-07-2026 16:33
Vind ik ook. En lekker geen zwart aan je muur.
Maar ja, ik vind het dan zonde om te kopen zolang de huidige (oude) het nog doet. De afstandsbediening is al deels stuk maar de tv houdt nog vol. :'(
Ik ook. Dus zit ik nog steeds met een zeker 10 jaar oude, ooit gekregen tv :hihi:
De onze is 'heel klein', aldus de buurkinderen. Die vinden dat wel zielig voor ons. :D
:lol: Die van ons ook, al valt het hier niet zo op ivm kleine zithoek-afstand tv.
Ik zou niet zonder tv willen. Heerlijk zo'n groot scherm en ik vind het ook niet lelijk.
Series die ik alleen kijk, kan ik ook prima op een iPad kijken. Maar we kijken ook dingen gezamenlijk, dan vind ik een tv toch handiger. En veel dingen kijken veel makkelijk op een groot scherm. Sportwedstrijden bijvoorbeeld. En je hebt veel meer bewegingsvrijheid tijdens het kijken. En ik kan multitasken. Tijdens sommige programma's zit ik ook tegelijkertijd op mijn iPad of telefoon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven