Geld & Recht alle pijlers

Fooi voor de bezorger

14-07-2026 09:56 156 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geven jullie een fooi aan bezorgers van grote, zware artikelen, zoals bijv een wasmachine? Gisteren werd onze complete keuken bezorgd. Die mannen zijn drie uur bezig geweest om (met verhuislift) 50+ zware pakketten naar de eerste verdieping te sjouwen. Hoeveel fooi zou je dan geven per persoon? Of niets, omdat het hun werk is?
(TO gaat nog aftrappen, maar dat komt later).
kamillet wijzigde dit bericht op 14-07-2026 10:05
0.94% gewijzigd
Ik heb even voor je gekeken en de bezorgkosten zijn hier 1,95.
Volgens mij was er bij afhalen wel 50% korting per pizza toen ik bestelde en bij bezorgen 'maar' 50% korting per elke 2e pizza (en ik had er 3 nodig ipv 2 of 4) en dan zijn de bezorgpizza's standaard nog wat duurder per stuk. Maar ik betaalde nu 18 euro en bezorgen was dus 38 euro geweest.
Ik geef echt nooit fooi aan bezorgers. Niet omdat ik gierig ben maar ik zou me ongemakkelijk voelen. De enigste die fooi krijgt is de plaatselijke frietboer die friet bezorgt als extra service.
Maar pakketbezorgers niet hoor, meestal lopen ze ook al weer weg nog voor ze het hebben neergezet of afgegeven.
Ik denk dat iedereen die nooit fooi geeft aan bezorgers daar voor zichzelf een goede reden voor heeft en dat niemand zegt "tja ik ben gierig".
Lila-Linda schreef:
17-07-2026 08:14
er is een enorm verschil tussen de normaal-betaalde bezorgers van AH en Coolblue en de vaak erg jonge Thuisbezorgd-bezorgers. Die laatsten hebben echt wel een fooi verdiend.
Toch geef ik meestal geen fooi als ik bezorgkosten moet betalen. Is ergens krom, want daar krijgt die bezorger niks van.
Summertje schreef:
17-07-2026 13:20
Toch geef ik meestal geen fooi als ik bezorgkosten moet betalen. Is ergens krom, want daar krijgt die bezorger niks van.
Je kunt de thuisbezorger een 2 euromunt geven
happyapple schreef:
17-07-2026 08:58
Dat kan, maar de prijzen per pizza liggen hier ook hoger bij bezorgen. Ik overdreef echt niet.
Klopt, als je online bestelt, gelden er andere prijzen voor de pizza's bij afhalen dan voor dezelfde pizza's bij bezorgen.
En sommige acties gelden dan ok nog eens alleen bij afhalen. Maar er zijn ook acties die weer alleen voor bezorgen gelden.

Een pizza die bijvoorbeeld bij bezorgen 14.99 kost, kost bij afhalen 12,49. Dus dan betaal je bij 4 pizza's dus al 10,00 bezorgkosten. Nog los van de acties.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven