Televisie weg doen
vrijdag 17 juli 2026 om 08:54
Na 2,5 jaar start mijn tv niet meer op. Helaas valt het net een half jaar buiten de garantie en heb ik de doos niet meer.
De aanschaf was iets minder dan 500 euro, toch nog een heel bedrag maar als daar reparatiekosten bij gaan komen vind ik dat toch wel teveel.
Daarom overweeg ik om hem weg te doen en geen nieuwe meer aan te schaffen.
Een paar jaar geleden heb ik mijn tv abonnement al opgezegd en keek alleen nog free to air zenders.
Heb jij je tv weg gedaan en bevalt het je zonder? Mis je het nog weleens of helemaal niet meer?
Ben benieuwd
De aanschaf was iets minder dan 500 euro, toch nog een heel bedrag maar als daar reparatiekosten bij gaan komen vind ik dat toch wel teveel.
Daarom overweeg ik om hem weg te doen en geen nieuwe meer aan te schaffen.
Een paar jaar geleden heb ik mijn tv abonnement al opgezegd en keek alleen nog free to air zenders.
Heb jij je tv weg gedaan en bevalt het je zonder? Mis je het nog weleens of helemaal niet meer?
Ben benieuwd
vrijdag 17 juli 2026 om 16:44
Ik kijk letterlijk nooit tv. Als ik een keer echt iets wil zien dan kijk ik het online, meestal onderweg in de trein of wachtend op vliegveld ofzo.
Man hangt zijn computer er weleens aan als hij op groter scherm wil Netflixen oid.
De tv wordt vooral door de kinderen gebruikt als gaming beeldscherm. En 3x per jaar kijken ze een film ofzo. Verder ook alles online.
Als hij kapot zou gaan geloof ik niet dat iemand hem zou missen.
Je kunt de kapotte toch gewoon wegdoen en kijken hoe het gaat, als je hem heel erg mist kun je alsnog een nieuwe kopen.
Maar zo net buiten de garantie zou ik toch proberen dat te claimen, is niet normaal dat een tv na 2,5 jaar helemaal defect is.
Man hangt zijn computer er weleens aan als hij op groter scherm wil Netflixen oid.
De tv wordt vooral door de kinderen gebruikt als gaming beeldscherm. En 3x per jaar kijken ze een film ofzo. Verder ook alles online.
Als hij kapot zou gaan geloof ik niet dat iemand hem zou missen.
Je kunt de kapotte toch gewoon wegdoen en kijken hoe het gaat, als je hem heel erg mist kun je alsnog een nieuwe kopen.
Maar zo net buiten de garantie zou ik toch proberen dat te claimen, is niet normaal dat een tv na 2,5 jaar helemaal defect is.
vrijdag 17 juli 2026 om 16:46
Ik kijk alleen films series via Netflix en B&B vol liefde. Soms zet ik cat-tv via youtube aan voor de poezebeesten, dan zijn ze even een paar uurtjes rustig 
. Ik heb de kleinste Philips Ambilight, die kleurtjes vind ik zo gezellig. Verder kan ik heel goed zonder tv, luister vaak muziek of ben aan het lezen.
vrijdag 17 juli 2026 om 17:04
Mijn tv is ook klein, 32 inch geloof ik. Groot zat voor mij en de afstand van waar ik zit of lig. Ik zie bij sommige echt een joekel van een TV hangen aan de muur en dan zit er maar 2, hooguit 3 meter vanaf. Dat kijkt toch niet fijn?
Mijn ouders hebben sinds kort een 48 inch nu geloof ik want dat wilde mijn vader heel graag, vind dat al een joekel van een ding maar als ik dan bij anderen kijk is zelfs die vrij klein.
Mijn ouders hebben sinds kort een 48 inch nu geloof ik want dat wilde mijn vader heel graag, vind dat al een joekel van een ding maar als ik dan bij anderen kijk is zelfs die vrij klein.
vrijdag 17 juli 2026 om 17:12
vrijdag 17 juli 2026 om 18:58
Nee, dat valt wel mee. (Afgezien van alle reclame waar ik me kapot aan erger).
Het is meer dat ik dan nergens anders aan toe kom en ik al snel te laat naar bed ga omdat ik dan nog iets af wil kijken.
Als ik ga slapen dan zet ik juist radio 1 aan omdat ze daar veel praten. Wel grappig dat ik soms 's ochtends wakker word en er een interessant item wordt besproken.
vrijdag 17 juli 2026 om 19:31
Dit jaTaskmaster schreef: ↑17-07-2026 09:29Ik kan niet zonder mijn tv. Maar ik kijk dan ook erg graag series en vind het fijn om voor de tv te eten.
The ocean healed my soul
vrijdag 17 juli 2026 om 19:35
vrijdag 17 juli 2026 om 19:36
Ik heb helemaal geen grote tv maar zonder? Nooit! Kan me echt geen leven zonder tv voorstellen, daarvoor vind ik tv kijken veel te leuk. Heb er een in de woonkamer en de slaapkamer, die in de slaapkamer gebruik ik om in slaap te vallen. Voor zo'n 300-350 euro heb je er een die gewoon prima voldoet als je niet een al te groot scherm wil.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
vrijdag 17 juli 2026 om 19:57
Ik neem alles op wat ik wil zien.Nogevendit schreef: ↑17-07-2026 18:58Nee, dat valt wel mee. (Afgezien van alle reclame waar ik me kapot aan erger).
Het is meer dat ik dan nergens anders aan toe kom en ik al snel te laat naar bed ga omdat ik dan nog iets af wil kijken.
Als ik ga slapen dan zet ik juist radio 1 aan omdat ze daar veel praten. Wel grappig dat ik soms 's ochtends wakker word en er een interessant item wordt besproken.
Kan ik de reclame doorspoelen en het gewoon kijken op een tijd die mij uitkomt.
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 17 juli 2026 om 20:20
Tv-scherm is minder slecht voor je ogen. Het is niet heel goed om zoveel op korte afstand te kijken, dat doen de meeste mensen al voor hun werk (laptop of telefoon).
zaterdag 18 juli 2026 om 06:33
zaterdag 18 juli 2026 om 12:55
Laat jij de hele nacht die radio 1 aan staan dan?Nogevendit schreef: ↑17-07-2026 18:58Nee, dat valt wel mee. (Afgezien van alle reclame waar ik me kapot aan erger).
zaterdag 18 juli 2026 om 13:27
Ik kijk ook geen tv met reclame. Vind het helemaal niks dus kijk alleen Netflix. Maar dat snel te laat naar bed gaan heb ik ookNogevendit schreef: ↑17-07-2026 18:58Nee, dat valt wel mee. (Afgezien van alle reclame waar ik me kapot aan erger).
Interessant dat je met radio aan juist goed kan slapen! Ik heb dat juist niet maar als het werkt dan werkt het
zaterdag 18 juli 2026 om 13:39
Ik verbaas me over de aversie die sommigen hier tegen de tv hebben. Als je geen tv wil kijken laat je hem toch gewoon uit. En anders zet je hem aan. Heb je toch helemaal zelf in de hand?
Ik zelf zou niet zonder willen. Ik heb een vrij grote, 50 inch, in de woonkamer en in de slaapkamer een iets kleinere. Series, films of wat dan ook op een laptop of iets kijken vind ik echt strontvervelend. Ik stoor me ook niet aan die zwarte vlek aan de muur.
Ik zelf zou niet zonder willen. Ik heb een vrij grote, 50 inch, in de woonkamer en in de slaapkamer een iets kleinere. Series, films of wat dan ook op een laptop of iets kijken vind ik echt strontvervelend. Ik stoor me ook niet aan die zwarte vlek aan de muur.
Jankerd
zaterdag 18 juli 2026 om 14:03
Ik vraag me ook af wat je dan de hele avond doet iedere avond, of op andere momenten waarbij veel mensen de tv aanzetten, als je geen TV hebt. Ik kijk niet iedere avond tv. Ik lees ook wel eens een boek, doe een spelletje of wat dan ook. Maar als ik even niks wil en gewoon wil ontspannen dan vind ik de tv wel handig. Verstand op nul en kijken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in