Verzwaringsknuffel
dinsdag 28 juli 2026 om 16:49
Ik heb drie Lotgenootjes in totaal: de kat, de koala en het schaap. Ik vind het zelf erg fijn. Het gewicht tegen me aan maakt me rustig, en over het hoofdje en rug wrijven kalmeert me ook. Met name de kat heeft me in ontelbare huilbuien getroost, simpelweg door het gewicht tegen me aan. Voor mij is het een enorme hulp!
dinsdag 28 juli 2026 om 16:59
Ik ben groot fan! Ik slaap veel beter met een lotgenootje dan zonder.
Ik heb er nu 5 zelfs. Gewoonweg omdat iedere knuffel weer net wat anders voelt en ik weet nu ook welke op welk moment het beste is.
Ik heb nu ook de nieuwste de luiaard die vind ik niet fijn slapen maar wel fijn ontspannen op bv de bank bij spanning/vermoeidheid/verdriet.
Doordat ze 2 kilo (luiaard zelfs 2,5) wegen heb je echt een rustgevend gevoel.
Natuurlijk voelt het soms raar hoor als ruim volwassen vrouw van half 40 slapen of op de bank zitten met een knuffel maar ik kamp met veel psychische klachten en heel veel nachtmerries en die zijn echt minder als ik met een lotgenootje slaap dus ik zie het echt als instrument.
Dat ze onwijs schattig en goed afgewerkt zijn is dan een bonus
Ik heb mijn verzwaringsdeken in ieder geval weggedaan want dit vind ik veel prettiger.
En je mag ze 30 dagen proberen (degene die ze terugkrijgen worden niet verkocht maar schoongemaakt en aan een goed doel gegeven) en als het niet oplevert wat je hoop kan je hem weer terugsturen.
Ik heb er nu 5 zelfs. Gewoonweg omdat iedere knuffel weer net wat anders voelt en ik weet nu ook welke op welk moment het beste is.
Ik heb nu ook de nieuwste de luiaard die vind ik niet fijn slapen maar wel fijn ontspannen op bv de bank bij spanning/vermoeidheid/verdriet.
Doordat ze 2 kilo (luiaard zelfs 2,5) wegen heb je echt een rustgevend gevoel.
Natuurlijk voelt het soms raar hoor als ruim volwassen vrouw van half 40 slapen of op de bank zitten met een knuffel maar ik kamp met veel psychische klachten en heel veel nachtmerries en die zijn echt minder als ik met een lotgenootje slaap dus ik zie het echt als instrument.
Dat ze onwijs schattig en goed afgewerkt zijn is dan een bonus
Ik heb mijn verzwaringsdeken in ieder geval weggedaan want dit vind ik veel prettiger.
En je mag ze 30 dagen proberen (degene die ze terugkrijgen worden niet verkocht maar schoongemaakt en aan een goed doel gegeven) en als het niet oplevert wat je hoop kan je hem weer terugsturen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 28 juli 2026 om 17:12
Iblopviva, daar had ik geen idee van dat iedere knuffel een andere troost geeft. Mijn idee is om een hond te bestellen, met de gedachte omdat ik vroeger 15 jaar een hond heb gehad. Maar het zou kunnen dat de hond misschien met andere emoties wat minder aanvoelt? Er is nu een aanbieding voor 2e halve prijs, misschien dat ik er dan 2 ga bestellen. In ieder geval fijn om te lezen dat het jouw geeft wat je op dat moment nodig hebt!
dinsdag 28 juli 2026 om 19:04
dinsdag 28 juli 2026 om 19:53
dinsdag 28 juli 2026 om 21:06
Op de website van Lotgenootje worden de kleertjes meer gebracht om het Lotgenootje schoon te houden, de kleertjes zijn beter wasbaar dan de knuffel zelf. Ik vind ze gewoon schattig staan en trek ze graag een pakje aan. Gewoon eentje voor elk seizoen. Er zal wel iets verzorgends vanuit gaan, maar dat is niet het hoofddoel (denk ik).
dinsdag 28 juli 2026 om 21:30
De knuffels zijn in zijn geheel verzwaard hoewel sommige specifieke punten extra zwaar zijn juist om de druk goed te voelen.
Ik doe de mijne gewoon baby kleding aan voornamelijk omdat je de knuffels zelf niet echt kan wassen en dat vind ik niet zo fris.
Zijn ook zat mensen die dat niet fijn of kinderachtig vinden (snap ik ook) die wassen de knuffels dan wekelijks ofzo met een net niet nat doekje dat kan dus ook.
Leuk dat je besteld hebt TO erg benieuwd naar hoe je ze gaat vinden in de praktijk.
Ow ja ik ben een zijslaper en klem ze echt tussen schouders en borst en verrassend vaak liggen ze zo nog in de ochtend terwijl ik best wat kan woelen.
Ik doe de mijne gewoon baby kleding aan voornamelijk omdat je de knuffels zelf niet echt kan wassen en dat vind ik niet zo fris.
Zijn ook zat mensen die dat niet fijn of kinderachtig vinden (snap ik ook) die wassen de knuffels dan wekelijks ofzo met een net niet nat doekje dat kan dus ook.
Leuk dat je besteld hebt TO erg benieuwd naar hoe je ze gaat vinden in de praktijk.
Ow ja ik ben een zijslaper en klem ze echt tussen schouders en borst en verrassend vaak liggen ze zo nog in de ochtend terwijl ik best wat kan woelen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
woensdag 29 juli 2026 om 16:36
woensdag 29 juli 2026 om 20:04
woensdag 29 juli 2026 om 20:30
Goed topic dit! Moet het nog nauwkeurig lezen. Misschien ook een idee als ik weer overprikkeld of angstig ben (ASS en ADHD hier) en voor mijn vriend (waarschijnlijk ook ASS) ook een optie. Fijne ervaringen lees ik hier. Fijn dat je knuffels vandaag ontvangen hebt Marcha!
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
woensdag 29 juli 2026 om 20:36
Ik had ook zo'n ervaring toen ik voor het eerst mijn Lotgenootje kat in mijn armen hield; ik voelde onmiddellijk rust en kalmte over me heen komen. En nog steeds, als ik hem weer vasthou, komt dat gevoel weer naar boven. Ik heb het iets minder met de koala en het schaapje, maar ik denk dat dat komt omdat de kat echt de eerste 'klap' heeft opgevangen (ik ging door een intense rouwperiode) en dat mijn brein er blijkbaar een verbinding mee heeft gelegd met 'Kat = troost, wordt maar rustig'. Uiteraard ben ik net zo dol op mijn koala en schaapje, en ik heb ze ook graag op de bank
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in