Vrouwenhart
vrijdag 31 juli 2026 om 12:29
Ik heb spasmen van de kleine aders van het hart. Dit geeft pijn op de borst met uitstraling naar kaak, keel schouderbladen. Op een ECG of andere onderzoeken zien ze dit niet. Gelukkig heb ik een goede cardioloog die dacht aan MVD (microvasculaire dysfunctie). He hoort hier nog weinig over, zijn hier op het vivaforum ook vrouwen die dit hebben? En mijn vraag hoe gaan jullie hier mee om?
zaterdag 1 augustus 2026 om 16:34
Ikzelf heb dit niet maar er werd wel wat onregelmatigs gevonden bij een ecg filmpje waardoor ik doorverwezen werd naar een hartkliniek.
Die gaven aan dat ik terecht ben doorverwezen want hun zagen hetzelfde.
Blijkbaar slaat mijn hart om de zoveel slagen een keertje over.
De cardioloog daar vertelde mij dat ze vandaag de dag weten dat een x procent van de vrouwen dit heeft en kwamen dan ook tot de conclusie: “je hebt een vrouwenhart”.
Dat van mij kan dus helemaal geen kwaad maar is wel goed om te weten mocht er weer eens aanleiding zijn om een hartfilmpje te maken.
De kennis van de verschillen tussen mannen harten en die van vrouwen wordt gelukkig steeds beter.
Die gaven aan dat ik terecht ben doorverwezen want hun zagen hetzelfde.
Blijkbaar slaat mijn hart om de zoveel slagen een keertje over.
De cardioloog daar vertelde mij dat ze vandaag de dag weten dat een x procent van de vrouwen dit heeft en kwamen dan ook tot de conclusie: “je hebt een vrouwenhart”.
Dat van mij kan dus helemaal geen kwaad maar is wel goed om te weten mocht er weer eens aanleiding zijn om een hartfilmpje te maken.
De kennis van de verschillen tussen mannen harten en die van vrouwen wordt gelukkig steeds beter.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in