Het nieuwe bugtopic
donderdag 14 november 2024 om 11:30
Beste forummers,
Zoals jullie weten, is het Vivaforum sinds anderhalve maand overgegaan naar Kompas en om te zorgen dat de nieuwe ict-ers door een heel topic moeten worstelen om enigszins overzicht te krijgen, hebben we besloten om een nieuw bugtopic te openen.
Jullie hebben op het Centraal moderatortopic al even kennis kunnen maken met Gerco, maar zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, heeft hij niet te tijd om een heel topic bij te houden. Ik zal daarom als tussenpersoon gaan fungeren.
Acute problemen geven we uiteraard gelijk door, de rest maken we lijstje en wordt er door de technische dienst bekeken wat er als eerste opgepakt gaat worden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
ps. Het oude topic gaat op slot, maar blijft wel bewaard. Wie weet is er ooit de tijd om alles op te lossen.
Er zijn al een paar dingen verbeterd zoals niet iedere keer opnieuw in moeten loggen en we zijn inmiddels weer een stuk beter vindbaar via Google!
. Vermeld bij het doorgeven van een probleem om welk device het gaat, besturingssysteem en browser.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Zoals jullie weten, is het Vivaforum sinds anderhalve maand overgegaan naar Kompas en om te zorgen dat de nieuwe ict-ers door een heel topic moeten worstelen om enigszins overzicht te krijgen, hebben we besloten om een nieuw bugtopic te openen.
Jullie hebben op het Centraal moderatortopic al even kennis kunnen maken met Gerco, maar zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, heeft hij niet te tijd om een heel topic bij te houden. Ik zal daarom als tussenpersoon gaan fungeren.
Acute problemen geven we uiteraard gelijk door, de rest maken we lijstje en wordt er door de technische dienst bekeken wat er als eerste opgepakt gaat worden.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
ps. Het oude topic gaat op slot, maar blijft wel bewaard. Wie weet is er ooit de tijd om alles op te lossen.
Er zijn al een paar dingen verbeterd zoals niet iedere keer opnieuw in moeten loggen en we zijn inmiddels weer een stuk beter vindbaar via Google!
. Vermeld bij het doorgeven van een probleem om welk device het gaat, besturingssysteem en browser.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 3 augustus 2026 om 12:03
Zit er verschil tussen beide opties in wat er met je gegevens gebeurt richting die 400+ partners?
Tjezus, wat vals
maandag 3 augustus 2026 om 13:57
Ik ook. Waarom?vivapimpelmees schreef: ↑03-08-2026 11:59En ik moet nu om de haverklap akkoord gaan met de advertenties.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 3 augustus 2026 om 14:05
Dat is raar, en zou niet zo horen. Welke browser gebruiken je / jullie en welk apparaat, en hebben jullie op 'Akkoord' geklikt of op iets anders?
maandag 3 augustus 2026 om 14:28
Elke keer weer. Safari, iPhone 16 en je kunt niet anders dan op ‘Akkoord’ klikken, anders kom je er niet in.
Op mijn werk pc idem.
Ik ben mij er eentje
maandag 3 augustus 2026 om 14:42
Ik forum op een pc en gebruik Google Chrome. Kreeg daarstraks ook weer de keus tussen betalen of persoonlijke advertenties accepteren. Erboven stond een tekst met in kleine lettertjes dat jullie samenwerken met maar liefst 450 partners. Daarop klikken geeft het overzicht van die partners en die heb ik afgeklikt, waarna onderaan de pagina de optie 'opslaan' verscheen. Dan zou je denken dat als je daarop klikt het klaar is, maar nee .. daarna kom je wéér op die pagina met keus tussen betalen of advertenties. Na nogmaals alle partners afwijzen én klikken op 'opslaan' kwam ik wéér op de keus betalen of advertenties. Dus wat anderen zeggen .. je kunt niet anders dan akkoord geven. Viva kan zich dus de moeite van een hele pagina tekst + opsomming van 450 partners besparen, want je kunt er tóch niks mee.
weedbee wijzigde dit bericht op 03-08-2026 14:44
Reden: Verkeerde bericht gequote
Reden: Verkeerde bericht gequote
11.94% gewijzigd
maandag 3 augustus 2026 om 15:06
Dank voor je uitgebreide uitleg / bericht! Dit klopt dat je dan de pop-up blijft zien. We hebben de optie om er akkoord mee te gaan en het forum (en straks de website) te bezoeken met advertenties, of per maand € 1,99. We zijn momenteel bezig om het aantal partners naar beneden te schalen.Weedbee schreef: ↑03-08-2026 14:42Ik forum op een pc en gebruik Google Chrome. Kreeg daarstraks ook weer de keus tussen betalen of persoonlijke advertenties accepteren. Erboven stond een tekst met in kleine lettertjes dat jullie samenwerken met maar liefst 450 partners. Daarop klikken geeft het overzicht van die partners en die heb ik afgeklikt, waarna onderaan de pagina de optie 'opslaan' verscheen. Dan zou je denken dat als je daarop klikt het klaar is, maar nee .. daarna kom je wéér op die pagina met keus tussen betalen of advertenties. Na nogmaals alle partners afwijzen én klikken op 'opslaan' kwam ik wéér op de keus betalen of advertenties. Dus wat anderen zeggen .. je kunt niet anders dan akkoord geven. Viva kan zich dus de moeite van een hele pagina tekst + opsomming van 450 partners besparen, want je kunt er tóch niks mee.
Qua de teksten: we zijn verplicht om dit zichtbaar te maken, dus daar hebben we geen keuze in.
maandag 3 augustus 2026 om 16:04
WiekeV schreef: ↑03-08-2026 15:06Dank voor je uitgebreide uitleg / bericht! Dit klopt dat je dan de pop-up blijft zien. We hebben de optie om er akkoord mee te gaan en het forum (en straks de website) te bezoeken met advertenties, of per maand € 1,99. We zijn momenteel bezig om het aantal partners naar beneden te schalen.
Qua de teksten: we zijn verplicht om dit zichtbaar te maken, dus daar hebben we geen keuze in.
Ik persoonlijk vind het een wassen neus om te 'mogen kiezen' uit 2 dingen (of het nou 1 partner is of 450 maakt me dan geen bal uit), maar uiteindelijk te ontdekken dat het helemaal geen keus IS, maar een verplichting van 'slikken of stikken'. En dat jullie de verplichting hebben voor de gebruiker zichtbaar te maken om hoeveel partners het gaat houdt voor mij niét in dat het alsnog een keus is. Kan aan mijn leeftijd liggen hoor (ik ben letterlijk een fossiel .. om maar in Viva-termen te blijven), maar ik ben wat allergisch voor dingen die een zog. 'vrijheid' suggereren, maar gewoon een verplichting zijn. Geef die keus dan NIET (want het IS geen keus!).
maandag 3 augustus 2026 om 16:16
Android-telefoon, ecosia. Ik moet kiezen tussen twee opties.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 3 augustus 2026 om 16:19
Ik ook.vivapimpelmees schreef: ↑03-08-2026 11:59En ik moet nu om de haverklap akkoord gaan met de advertenties.
Everything is possible for the one who believes.
maandag 3 augustus 2026 om 16:44
WiekeV schreef: ↑03-08-2026 15:06Dank voor je uitgebreide uitleg / bericht! Dit klopt dat je dan de pop-up blijft zien. We hebben de optie om er akkoord mee te gaan en het forum (en straks de website) te bezoeken met advertenties, of per maand € 1,99. We zijn momenteel bezig om het aantal partners naar beneden te schalen.
Dus zelfs als je betaalt krijgen de partners dezelfde informatie?
Tjezus, wat vals
dinsdag 4 augustus 2026 om 10:00
Nee, als je betaalt worden de anonieme gegevens niet doorgegeven aan de partners.MevrouwJack schreef: ↑03-08-2026 16:44Dus zelfs als je betaalt krijgen de partners dezelfde informatie?
dinsdag 4 augustus 2026 om 10:12
dinsdag 4 augustus 2026 om 10:51
Doorgegeven, thanks!Calamitycat schreef: ↑04-08-2026 10:08Wieke, het forum was gisterenavond rond 22.00 uur ineens weer supertraag en er kwamen errors (404, deze pagina is niet bereikbaar etc.).
dinsdag 4 augustus 2026 om 18:20
Zijn jullie ermee bekend dat de Autoriteit Persoonsgegevens zo’n ‘consent or pay-model’ onwenselijk vindt? Met als reden dat mensen met weinig geld bij het model waar jullie nu voor kiezen eerder geneigd zijn om in te stemmen met het delen van hun gegevens met partners terwijl ze dat eigenlijk niet willen? Privacybescherming wordt dan in plaats van een grondrecht, een luxe en dat is niet oké. Willen jullie daar echt aan bijdragen? Het is niet verboden, maar wel erg weinig inclusief of sociaal.
https://www.autoriteitpersoonsgegevens ... ent-or-pay
dinsdag 4 augustus 2026 om 18:50
dinsdag 4 augustus 2026 om 19:15
Piratenkoningin schreef: ↑04-08-2026 18:20Zijn jullie ermee bekend dat de Autoriteit Persoonsgegevens zo’n ‘consent or pay-model’ onwenselijk vindt? Met als reden dat mensen met weinig geld bij het model waar jullie nu voor kiezen eerder geneigd zijn om in te stemmen met het delen van hun gegevens met partners terwijl ze dat eigenlijk niet willen? Privacybescherming wordt dan in plaats van een grondrecht, een luxe en dat is niet oké. Willen jullie daar echt aan bijdragen? Het is niet verboden, maar wel erg weinig inclusief of sociaal.
https://www.autoriteitpersoonsgegevens ... ent-or-pay
Waardevolle info!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in