Geld & Recht alle pijlers

Koopzegels Albert Heijn

04-08-2026 13:12 171 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadat eerst het aantal Airmiles naar beneden werd geschroefd de volgende "verbetering":

Vanaf 7 september 2026 verandert de manier waarop je kunt sparen voor Koopzegels. Je ontvangt voortaan één Koopzegel per €2 aan boodschappen, waar dat nu één Koopzegel per €1 is.

Je bent dus twee keer zo lang bezig om een boekje vol te krijgen. Ik stop met deze zegels.
Ik heb nooit wat in koopzegels gezien. Vond ze hoogstens irritant toen ik (vakantiewerk op mijn 17e ) achter de kassa werkte :P
Voor iedereen een groene tuin
Waar heb je dat gelezen? Ik kan het zo snel niet vinden.
GroenTuintje schreef:
04-08-2026 13:14
Ik heb nooit wat in koopzegels gezien. Vond ze hoogstens irritant toen ik (vakantiewerk op mijn 17e ) achter de kassa werkte :P
Haha ja, ik vond die toen ook irritant.

Maar nu spaar je ze digitaal. Ik vind het systeem wel handig, spaar ze het hele jaar door en dan rond de vakantietijd neem ik ze in een keer allemaal op voor de leuke uitjes en boodschappen.

Heb ik toch nog het idee dat ik ergens voor spaar in mn leven :)
Klara schreef:
04-08-2026 13:36
Er is net een mailtje binnen gekomen.
Nou ja zeg. Daar baal ik van. :(
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Klara schreef:
04-08-2026 13:36

Ik heb net even gezocht in de app maar het staat er helaas echt. (Wel redelijk verstopt.)
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
En dubbel sparen bij premium? Nog geen mail gehad, dus ben benieuwd of er daar iets over in staat.
Nou, dat is balen zeg. Ben benieuwd hoe het zit bij Premium sparen inderdaad. Wij doen daar 2x per jaar al onze vakantie uitjes en boodschappen van
Rente op AH koopzegels is 6%, meer dan dat ik op mijn spaarrekening krijg. Boekje vol, direct inwisselen (boodschappen betalen)
Star⁴ schreef:
04-08-2026 13:45
En dubbel sparen bij premium? Nog geen mail gehad, dus ben benieuwd of er daar iets over in staat.
Bij een vol digitaal spaarboekje met 490 zegels (€49) krijg je nog steeds €52 en blijf je dus 6% rente ontvangen.
Je kan een vol spaarboekje nog steeds eenvoudig verzilveren met je (online) boodschappen of laten uitbetalen in de winkel.​
Wil je even niet sparen? Zet het sparen makkelijk op pauze in de Mijn AH App. ​
Met een Premium abonnement kan je nog steeds 2x zo snel sparen. Ook voor je Koopzegels.
WaterGirl schreef:
04-08-2026 13:47
Rente op AH koopzegels is 6%, meer dan dat ik op mijn spaarrekening krijg. Boekje vol, direct inwisselen (boodschappen betalen)
Ik vind het een raar systeem. Eerst betalen en dan weer geld terugkrijgen. Liever bespaar ik meteen op boodschappen, door naar verschillende winkels te gaan, de aanbiedingen goed in de gaten te houden. En voor sluitingstijd boodschappen doen wil ook veel schelen, bij AH vaak tot 70% korting.
Voor iedereen een groene tuin
Trien31 schreef:
04-08-2026 13:51
Bij een vol digitaal spaarboekje met 490 zegels (€49) krijg je nog steeds €52 en blijf je dus 6% rente ontvangen.
Je kan een vol spaarboekje nog steeds eenvoudig verzilveren met je (online) boodschappen of laten uitbetalen in de winkel.​
Wil je even niet sparen? Zet het sparen makkelijk op pauze in de Mijn AH App. ​
Met een Premium abonnement kan je nog steeds 2x zo snel sparen. Ook voor je Koopzegels.
Dank je!
Ik heb de mail ook ontvangen. Ik deed niet mee met de koopzegels maar heb nog wel AH premium. Wat ze volgens mij nu doen is dat je plots voor iets moet gaan betalen wat eerst vanzelfsprekend was. Om op het oude tempo van 1 zegel per 1 euro te kunnen blijven sparen "móét" je AH Premium aanschaffen. Ik kan me voorstellen dat hoewel deelname aan het koopzegelspaarprogramma natuurlijk vrijwillig is consumenten zich wel een beetje bekocht voelen.
ik laat het lekker aan staan. wij doen geen grote boodschappen bij AH, maar wel alle tussendoor dingetjes. waren toch 2,5 boekje die we stiekem bij elkaar gespaard hadden afgelopen jaar. leuk vakantiegeld extraatje.

dat zal dan nu de helft worden, maar dat is ook prima.
aardbei35 schreef:
04-08-2026 14:21
Ik heb de mail ook ontvangen. Ik deed niet mee met de koopzegels maar heb nog wel AH premium. Wat ze volgens mij nu doen is dat je plots voor iets moet gaan betalen wat eerst vanzelfsprekend was. Om op het oude tempo van 1 zegel per 1 euro te kunnen blijven sparen "móét" je AH Premium aanschaffen. Ik kan me voorstellen dat hoewel deelname aan het koopzegelspaarprogramma natuurlijk vrijwillig is consumenten zich wel een beetje bekocht voelen.

Bekocht is niet echt de juiste term, dat zou het wel zijn als je een langere periode vast zou zitten aan het koopsparen en de AH en het sparen nu dus ineens veel minder snel kan. Maar dat is niet het geval: is je huidige boekje vol dan kun je weer opnieuw de keuze maken met de huidige regels, wel/niet blijven sparen en wel/niet naar AH blijven gaan.

Het zal wel te duur geworden zijn voor AH, met de huidige prijzen sparen mensen natuurlijk een stuk sneller een boekje vol dus in die zin valt het wel te snappen.
S-Groot schreef:
04-08-2026 14:31
Bekocht is niet echt de juiste term, dat zou het wel zijn als je een langere periode vast zou zitten aan het koopsparen en de AH en het sparen nu dus ineens veel minder snel kan. Maar dat is niet het geval: is je huidige boekje vol dan kun je weer opnieuw de keuze maken met de huidige regels, wel/niet blijven sparen en wel/niet naar AH blijven gaan.

Het zal wel te duur geworden zijn voor AH, met de huidige prijzen sparen mensen natuurlijk een stuk sneller een boekje vol dus in die zin valt het wel te snappen.
Ik denk dat dit de reden zou kunnen zijn dat AH deze wijziging doorvoert. Ik heb het vroeger ook bij Menzis met het SamenGezond spaarprogramma gezien. Dat stierf een stille dood nadat het behoorlijk uitgekleed werd en de reden om het ooit te starten ook verdween.
S-Groot schreef:
04-08-2026 14:31
Zal zeker een rol spelen. Zelf neem ik soms dingen mee bij AH die ik net zo goed (prijs is gelijk) bij de Jumbo kan halen. Koopzegels sparen was dan de reden om het bij AH mee te nemen. En als het sparen traag gaat dan is de lol er voor mij vanaf.
GroenTuintje schreef:
04-08-2026 14:04
Ik vind het een raar systeem. Eerst betalen en dan weer geld terugkrijgen. Liever bespaar ik meteen op boodschappen, door naar verschillende winkels te gaan, de aanbiedingen goed in de gaten te houden. En voor sluitingstijd boodschappen doen wil ook veel schelen, bij AH vaak tot 70% korting.

Koopzegels zijn geen korting. Je kunt alsnog alles in de aanbieding kopen én koopzegels sparen. Het is gewoon gratis geld (de rente dan). Ik vind het wel jammer dat het nu langzamer gaat, want ik spaar ermee voor Nieuw-Zeeland. En ik ben al maar alleen dus zo heel veel geld geef ik er ook niet uit.
margreetder schreef:
04-08-2026 14:43
Zal zeker een rol spelen. Zelf neem ik soms dingen mee bij AH die ik net zo goed (prijs is gelijk) bij de Jumbo kan halen. Koopzegels sparen was dan de reden om het bij AH mee te nemen. En als het sparen traag gaat dan is de lol er voor mij vanaf.
De rente is nog steeds denk ik zeker goed; E3,00. Niet gek maar als er weer iets wordt bedacht om de oplopende kosten van zo'n spaarprogramma te drukken kan ik me voorstellen dat de lol er voor de spaarder er snel af gaat. Iets wat eerder vanzelfsprekend was wordt nu verschoven naar achter een betaalmuur in de vorm van AH Premium.

Je kunt ook 10% van je supermarktuitgave per keer naar je spaarrekening verplaatsen. Dan doe je nog steeds hetzelfde met de koopzegels, maar mis je dus 6% rente. Je houdt dan wel weer controle over het sparen en bent niet gebonden aan de regels van het loyaliteitsprogramma van de supermarkt.
Wat raar, ik heb nog geen mail ontvangen. Zal wel in batches verstuurd worden.
Sparen voor uitjes

De supermarktketen wil het spaarprogramma behouden, maar meer nadruk leggen op sparen voor korting op uitjes en producten. Zo kunnen mensen besparen op een dagje Drievliet, de Elysium-spa of de Apenheul. Of dit aanbod wordt uitgebreid nu de koopzegels duurder worden, is niet bekend. „We kiezen niet voor een exclusieve focus, maar een combinatie van verschillende manieren”, aldus een woordvoerder na vragen van deze site.
https://www.ad.nl/binnenland/koopzegels ... ~aec2d6dc/
Ik spaar niet op deze manier omdat ik niet aan zo'n partij vast wil zitten. Wat ik wel doe, is elke pin transactie die ik doe automatisch dubbel laten sparen tot een rond bedrag. Dus als ik 9,70 moet betalen, gaat er automatisch 2× 0,30 naar een potje. Dat gaat best hard.
De AH zomeractie met dat rad is ook al niks. Ik krijg alleen maar korting 50%-70% op dingen die ik nooit koop en nu dit weer. Ze zijn duidelijk aan het besparen op acties die het voor klanten leuk/aantrekkelijk maakt om bij ze te winkelen. Lijkt me een hele goede zet AH, maar niet heus. Ik ga niet stoppen met koopzegels, dat kan prima ongemerkt aan blijven staan. Maar ik heb wel premium opgezegd, dat is het voor mij nu niet meer waard.
Dat rad is echt prut.
Ik baal wel echt van de Airmiles. Koopzegels deed ik niet, maar kan me voorstellen dat als je die wel spaarde je flink baalt.
Everything is possible for the one who believes.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven