Man vapet stiekem

07-08-2026 18:34 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt wel alsof ik een topic open over mijn puberzoon ipv man, maar oké, daar gaan we.
Een paar maanden geleden kwam ik erachter dat mijn man stiekem vapet. Ik zocht iets in een jaszak en kwam daar al het spul tegen.
Ik vond dit echt niet leuk. Het vapen zelf niet, maar vooral dat stiekeme gedoe vind ik vreselijk. En het liegen. Elke keer dat hij lekker een rondje ging wandelen ging hij dus lekker een rondje vapen.
Hij was er toen niet aan toe om te stoppen, maar ging dat over een tijdje (destijds) proberen. Helemaal prima.
Hij was inmiddels al maandenlang gestopt. Dat weet ik zeker. Geen wandelingetjes meer.

Sinds een paar dagen of een/twee weken (ik houd het niet bij) opeens weer wandelingetjes.
Ik had al gezegd van: ik merk dat je weer begonnen bent met wandelen, ik ben dan toch bang dat je weer gaat vapen. Maar als je het doet, zeg het me alsjeblieft, want zoals ik de vorige keer zei, het gaat me niet om het vapen, het gaat me om dat stiekeme en liegen.
Hij beweerde dat hij niet vapet.
Net ging hij weer wandelen en daarna verdween hij in de berging. Ik net zoeken, jahoor, vape aan de lader.

Wat zouden jullie hiermee doen? Ik wil hem dus absoluut niet als een klein kind toespreken dat ie moet stoppen oid. Maar hij moet wél stoppen met liegen (vind ik).
Waarom vapet hij niet gewoon thuis dan? Hoeft hij er ook niet over te liegen.
Lol echt? Welke volwassen man doet dit nou zo. Ik zou hem keihard uitlachen geloof ik.

Het voordeel van vapen is wel dat je alleen je eigen gezondheid naar zijn grootje helpt. Dus dat moet hij dan maar zelf weten. Ik zou er dus (idealiter, als me dat zou lukken) geen groot ding van maken, ook het liegen niet, hij doet maar.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Star⁴ schreef:
07-08-2026 18:41
Dit. "Wandelen" om te kunnen paffen deed ik toen ik 14 was.
Star⁴ schreef:
Ik denk dat hij denkt dat ik dat niet wil hebben.
Sfinx schreef:
Lol echt? Welke volwassen man doet dit nou zo. Ik zou hem keihard uitlachen geloof ik.

Het voordeel van vapen is wel dat je alleen je eigen gezondheid naar zijn grootje helpt. Dus dat moet hij dan maar zelf weten. Ik zou er dus (idealiter, als me dat zou lukken) geen groot ding van maken, ook het liegen niet, hij doet maar.
Misschien moet ik dan maar zeggen van: take it away, ga gewoon vapen in mijn zicht?
Het liegen lukt me niet om me bij neer te leggen, het vapen wel.
Star⁴ schreef:
Omdat hij geen zin heeft in gezeik.
ldp schreef:
07-08-2026 18:46
Omdat hij geen zin heeft in gezeik.
Welk gezeik precies?
Dat is op zich ook wel zo handig toch, niet binnenshuis. Ik kan me zo voorstellen dat er toch nog wel iets aan schadelijke stoffen vrijkomt. Die mierzoete lucht ruik je ook dus wat komt er nog meer uit?
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Sfinx schreef:
07-08-2026 18:47
Dat is op zich ook wel zo handig toch, niet binnenshuis. Ik kan me zo voorstellen dat er toch nog wel iets aan schadelijke stoffen vrijkomt. Die mierzoete lucht ruik je ook dus wat komt er nog meer uit?
Oh ik google nu dat vape damp inderdaad schadelijk is. Dit had ik verder niet uitgezocht, omdat het dus niet aan de hand is.
Nouja dan komt het maar goed uit dat hij het niet in het zicht wil doen.
Edit: maar in de tuin kan natuurlijk wel.
Karrota schreef:
07-08-2026 18:46
Welk gezeik precies?
Dat weet ik toch niet? Star vraagt waarom hij dat doet. Ik denk dat dit de reden is.

Of jij een zeikert bent (als je dat bedoelt) weet ik niet.
Hij schaamt zich waarschijnlijk.
Maar je behandelt hem ook als een kind.
Blijkbaar mag hij van jou niet vapen.
Mag hij daar niet zelf over beslissen?
Maar heeft hij dan vroeger gerookt? Ik snap niet waarom je als volwassene ineens zou gaan vapen.
DeeDee76 schreef:
07-08-2026 18:54
Maar je behandelt hem ook als een kind.
Blijkbaar mag hij van jou niet vapen.
Mag hij daar niet zelf over beslissen?
Waar haal je dat nou weer vandaan? Hij hoeft van mij helemaal niet te stoppen.
Edda schreef:
07-08-2026 18:56
Maar heeft hij dan vroeger gerookt? Ik snap niet waarom je als volwassene ineens zou gaan vapen.
Ja, maar al wel 10+ jaar geleden.

Hij zal zich inderdaad schamen.
Maar waar doe ik nu het beste aan om wel/niet te doen/zeggen? Daar gaat het me op dit moment om.

Hem uitlachen staat in ieder geval niet op mijn to do list. Denk niet dat ook maar iemand daar mee geholpen is en relaties daar leuker van worden.
Karrota schreef:
07-08-2026 18:57
Waar haal je dat nou weer vandaan? Hij hoeft van mij helemaal niet te stoppen.
Dan zou ik dat gewoon zeggen. Joh Jeroen, doe niet zo triest met dat stiekeme vapen, maar doe het gewoon in de tuin/balkon.
Edda schreef:
ja ik vind dit echt heel vreemd kan niet anders dan een oude verslaving herleven. Ik zou die vape volgens mij, opgeladen en al, neerleggen bij zijn krant/koffiekop enz zodat je duidelijk maakt dat hij het weet en het verder laten rusten voor nu.
of gewoon zeggen joh je vape zal wel vol zijn de volgende keer kan die gewoon in de woonkamer leggen.
Op een ander moment wel erop terugkomen maar dan meer om te kijken of jullie nog op 1 lijn liggen wat betreft aan elkaar vertellen wat je bezig houdt. Kijken of die behoefte en verwachting nog aansluiten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
07-08-2026 19:03
ja ik vind dit echt heel vreemd kan niet anders dan een oude verslaving herleven. Ik zou die vape volgens mij, opgeladen en al, neerleggen bij zijn krant/koffiekop enz zodat je duidelijk maakt dat hij het weet en het verder laten rusten voor nu.
Op een ander moment wel erop terugkomen maar dan meer om te kijken of jullie nog op 1 lijn liggen wat betreft aan elkaar vertellen wat je bezig houdt. Kijken of die behoefte en verwachting nog aansluiten.
Of je praat gewoon als volwassenen met elkaar.
Enig idee waarom hij liegt ?
Aan mij had ie de verkeerde, want ik zou mij zo stilaan beginnen afvragen waar ie dan nog allemaal over liegt of wat ie nog allemaal poogt te verzwijgen.

Veel kans dat ik het ding dus gewoon tijdens het eten onder zijn neus leg en het hier héél stevig stormt.
Waarbij ie mag bewijzen dat hij "maar vapet" en niet ook nog vreemdgaat met de buurvrouw (of buurman) tijdens zijn rondje wandelen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Star⁴ schreef:
07-08-2026 19:04
Of je praat gewoon als volwassenen met elkaar.
ik had hem al aangevuld. Maar aan de andere kant dat gesprek is er al 2 maal geweest dus ik zou het gesprek op dit moment niet weer aan gaan.
Vandaar het tweede deel in mijn posting. Later het gesprek aangaan over wensen en verwachtingen binnen de relatie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Schat, ik weet dat je vaped, dus je hoeft niet zo moeilijk te doen.

Klaar.
Ik snap het stiekem wel trouwens. Het is best gênant om te roken/vapen en helemaal als je er voor uit moet komen dat je weer begonnen bent.
Edda schreef:
Ik denk dat vapen minder ongezond is dan sigaretten roken. De hier verkochte vapes met tabakssmaak zijn ultiem smerig, maar die met een smaakje zijn best lekker. Ik koop ze dus ook, nadat ik ben gestopt met sigaretten roken. En ik heb het ook een tijdje stiekem gedaan, tot ik werd betrapt :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven