Geen internet met eigen sim na vakantie

08-08-2026 12:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen hebben op vakantie een eSim gebruikt. Terug thuis de sim van Hollandsnieuwe weer geselecteerd. Helaas... geen internet. Iemand ervaring hiermee? Alle opties van ChatGPT al afgegaan. Helaas is Hollandsnieuwe maandag pas telefonisch te bereiken...
Hebben ze de telefoon al opnieuw opgestart?
Welk toestel gaat het over? Welke opties gaf ChatGPT al aan?
Gaat om Android/Samsung, S-types. Meermaals opnieuw gestart. Roaming uiteraard, mobiele gegevens goed via de sim-kaart, LAN-poort, enz.
Netwerkinstellingen ook al een reset gegeven?
1️⃣ Mobiele data staat nog op de eSIM
Ga naar: Instellingen → Verbindingen → SIM‑kaartbeheer → Mobiele gegevens
→ Zet deze op de Hollandsnieuwe‑SIM.

2️⃣ APN is overschreven
Ga naar: Instellingen → Verbindingen → Mobiele netwerken → Toegangspunten (APN)
→ Kies hollandsnieuwe of maak hem zo aan:

Naam: hollandsnieuwe

APN: internet

APN‑type: default,supl

Rest leeg laten

3️⃣ Roaming staat verkeerd
Ga naar: Instellingen → Verbindingen → Mobiele netwerken
→ Zet Roaming uit (of juist aan, soms pakt hij dan weer data).

4️⃣ Reset netwerkprofiel (werkt vaak na eSIM‑gebruik)
Instellingen → Algemeen beheer → Reset → Netwerkinstellingen resetten

Bron: Co-pilot
Helaas al geprobeerd. APN opnieuw, gereset, opnieuw opstarten, roaming/mobiele gegevens aan/uit, enz. Het is ook bij beide zoons (wel beide Samsung). Zelf KPN. In april na onze vakantie geen problemen... Hoop dat er hier iemand is met Hollandsnieuwe die dit (helaas) herkent...
Mobiel uitzetten, simkaart verwijderen en weer terug plaatsen al geprobeerd?
Carola_456 schreef:
08-08-2026 13:59
Mobiel uitzetten, simkaart verwijderen en weer terug plaatsen al geprobeerd?
Ja, ook gedaan. Hebben nog een fysieke simkaart. Geprobeerd een eSim van Hollandsnieuwe te installeren, maar dat lukte ook niet.

Dank aan iedereen die lief meedenkt. Ik vind dit heel apart, nog nooit eerder gehad.
kunnen ze wel bellen?
En via de app van HN? Is daar een optie te vinden om de boel weer aan de gang te krijgen?
Bij netwerkbeheer/provider de automatische stand uitzetten en dan handmatig hollands nieuwe aanzetten?
Ze zijn nu beide, met mobiel, op pad. Probeer straks jullie tips.
Kunnen ze wel bellen en gebeld worden en SMSjes versturen? Als dat ook niet kan zou ik denken dat die esim toch nog actief is op de telefoon. Heb verder geen verstand van esim maar het kan denk ik wel een hoop verklaren.
Ik ben er waarschijnlijk achter wat er mis is: bij beide staat de bundel op 0. Dit klopt echter niet als ik naar het verbruik van de afgelopen periode kijk. Morgen bellen dus...
Net bij één met 500 mb opgewaardeerd en hij kan weer online. Dit is echt raar! Bij verbruik staat bij hem in de periode 26 juli t/m vandaag 301 mb, maar toch is hij door zijn bundel van 15.000 mb heen. Ze hebben een esim gebruikt, zelf gezien dat het goed was ingeschakeld. Volgens Chatgpt kan er op de achtergrond nog dingen hebben gelopen, maar dit staat dus niet bij het verbruik.
liane77 wijzigde dit bericht op 09-08-2026 18:52
0.26% gewijzigd
Dat is wel heel raar dan. Bij welk verbruik heb je gekeken? Bij de esim of de provider hier? Neem aan dat het verbruik van de esim niet bij het verbruik van je provider hier staat.

Ik zou zeker even de klantenservice bellen want ergens is er iets niet goed gegaan.
In de app en op de website van Hollandsnieuwe. Bij de specificatie staan alleen 26 en 27 juli, de dagen voor onze vakantie, vervolgens van vandaag.

Ik ga morgen zeker contact opnemen. Hopelijk kunnen ze het herstellen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven