De leukste high tea

09-08-2026 21:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben op zoek naar een leuke plek voor een high tea, zowel de locatie als de geserveerde hapjes vind ik belangrijk. Ik ben best kritisch wat de hapjes betreft (kom zelf uit het patisserie wereldje) ben al bij het Waldorf Astoria, Des Indes en het Okura geweest.

Wat vond jij de leukste high tea en waarom?
Hotel New York in Rotterdam. Misschien is het jeugdsentiment, omdat dit mijn allereerste high-tea ooit was met mijn moeder en oma's. Maar ik vind de locatie leuk, de hapjes zijn lekker en de sfeer is fijn.
Amstelhotel. Was sowieso heel mooi binnen, alleen de hal al. Daar word je opgehaald en word je naar de serre begeleidt. Wij zaten toevallig bij het raam en keken mooi uit op de Amstel.
Hightea was echt heel lekker, en bij elke ronde een andere thee met uitleg. Echt een aanrader!
Ook mijn stem gaat naar Hotel New York.

Hoewel mijn lekkerste high tea in Londen was, in een klein tentje tegenover Harrods. Maar da's zeker 35 jaar geleden.
De leukste high tea is met mijn familie/vrienden.
Iedereen maakt een aantal verschillende lekkere hapjes en de gastvrouw/gastheer zorgt voor de thee.
Geen opgeklopte toestanden, gewoon lekker eten in een leuke relaxte omgeving.
En bovenal, het is betaalbaar.
Net ff anders : een high chocolate.
Maar heel erg lekker.

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... vince.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
granny71 schreef:
10-08-2026 00:24
De leukste high tea is met mijn familie/vrienden.
Iedereen maakt een aantal verschillende lekkere hapjes en de gastvrouw/gastheer zorgt voor de thee.
Geen opgeklopte toestanden, gewoon lekker eten in een leuke relaxte omgeving.
En bovenal, het is betaalbaar.
Goede tip, wanneer mag TO komen?
Ik vond Des Indes ook geweldig, ik was daar 30 jaar geleden, ik ben nu 65 geworden en wil weer een keer gaan. In Utrecht zou ik naar de Bakkerswinkel of Ruby Rose gaan. Allebei gezellig, maar heel andere sfeer dan Des Indes. De Bakkerswinkel is in een klein hoekpandje in een kelder, Ruby Rose is vol beschilderd ( ook het plafond ) met grote rozen.
Voor het duurdere segment kan je naar Karel 5 gaan, ( ook in Utrecht) waar de sfeer wat “culinairder” is. In een mooi, groot en oud gebouw ( oude kazerne geloof ik.)
Tea time in Echten (Drenthe) huis op t platteland
De naam zegt het al een Engelse tea troom
Met Engelse inrichting, mooi Engels servies en diensters in uniform.
Winkeltje erbij met engelse spulletjes.
Bij mooi weer kan je in de tuin zitten.
Niet goedkoop, maar dat zullen de eerder genoemde hotels ook niet wezen.
Ligt aan je regio, wil je naar het noorden komen?
Dan heb ik een mooi3 tip voor je.
Ik vind de theefabriek geweldig https://www.theefabriek.nl/
Mousse28 schreef:
09-08-2026 23:15
Amstelhotel. Was sowieso heel mooi binnen, alleen de hal al. Daar word je opgehaald en word je naar de serre begeleidt. Wij zaten toevallig bij het raam en keken mooi uit op de Amstel.
Hightea was echt heel lekker, en bij elke ronde een andere thee met uitleg. Echt een aanrader!

Sodeju zeg, €60,- pp 😳 die mag wel heel lekker zijn dan!

Hotel New York ga ik eens onthouden. Klinkt goed bij een dagje shoppen in Rotterdam. En de prijs is ook prima!
Gerbera schreef:
10-08-2026 07:27
Tea time in Echten (Drenthe) huis op t platteland
De naam zegt het al een Engelse tea troom
Met Engelse inrichting, mooi Engels servies en diensters in uniform.
Winkeltje erbij met engelse spulletjes.
Bij mooi weer kan je in de tuin zitten.
Niet goedkoop, maar dat zullen de eerder genoemde hotels ook niet wezen.
Deze zou ik ook aanraden. Prachtige plek en heerlijke thee.
Wat eten we vanavond?
Krasnapolsky hotel in Amsterdam. Ik vond het echt super.
Theehuis dennenoord in Vasse, kun je ook heel mooi wandelen!
En er zit volgens mij een winkeltje bij, locatie is echt heel mooi!
Een beetje afhankelijk van waar je naar toe wilt reizen:

Spijkenisse: In den Biesenschuur (https://www.indenbiesenschuur.nl)
Super schattig zaakje, niet echt geschikt voor grotere gezelschappen. Ze maken alles zelf en ze hebben veel keus aan thee. Ik laat mij altijd verrassen en vraag of ze passende thee erbij willen kiezen. Ze verkopen ook thee en schrijven op een bordje welke thee je hebt gedronken, zodat je deze makkelijk kunt kopen. Ik/we gaan altijd voor de high tea (33 euro) en die vind ik prima ga afwisselen en wat je krijgt. Je kunt bij het reserveren aangeven of er bijzonderheden zijn.

Oud-Beijerland: Paviljoen de Oude Tol (https://www.deoudetol.nu) Mooie plek aan het water (Spui), je kunt zowel binnen als buiten zitten als het weer er geschikt voor is. Een hele uitgebreide high tea (26,50), misschien iets teveel chocolade naar mijn smaak.

Gouda: Museum Gouda (https://www.museumcafegouda.nl) in het museumcafé. Er zijn verschillende teas, ik heb zelf de High Cheese gedaan, waarbij alles in het teken van kaas staat. :biggrin: Of een kaaskleur heeft. Maar ze hebben meer verschillende teas en als die van dezelfde kwaliteit zijn, is het zeker een aanrader.

Apeldoorn: Apeldoorns Koffiehuys (https://hetapeldoornskoffiehuys.nl/hightea/). Is sinds kort geopend op een nieuwe plek. Maar voorheen altijd hele leuke teas. Qua drinken moest je in het verleden vaak even het personeel vragen omdat je geen grote pot thee kreeg of zo.

Apeldoorn: Guusje (https://guusjeapeldoorn.nl) Staat niet los op de site (of ik kijk scheef), staat wel in de reserveringsmodule. Een erg leuke locatie, je kunt zowel beneden, buiten als boven zitten, midden in Apeldoorn. Ik vind het leuk om dan boven te zitten, zodat je leuk over het plein en de straat kunt kijken én genoeg ruimte hebt voor je tea. De tea is 22,50 en daarvoor krijg je echt wel lekkere dingen. Het aanbod qua theesmaken is wel wat beperkt, maar volgens mij mag je er ook koffie bij nemen en chocolademelk.

Apeldoorn: Martins Brasserie (https://www.martinsbrasserie.nl/arrangementen/high-tea/). Ook in het centrum van Apeldoorn. Een leuke locatie, ook om te lunchen en zo. Het is ook een wijnbar, voor de liefhebbers. De tea is heel gevarieerd en iets chiquer dan een gewone tea, maar erg lekker.

Intratuin: Klinkt suf, maar ik heb nu meerdere teas bij de Intratuin gehad (Rhoon en Apeldoorn) en die waren allemaal erg goed en lekker. De laatste keer kregen we er een glas alcoholvrije bubbels bij. Enige nadeel is dat de theepot erg klein is (wij drinken veel), maar je kreeg er wel losse thee bij en munt/gember.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mousse28 schreef:
09-08-2026 23:15
Ik vond het een beetje tegenvallen. De ambiance is prachtig en de hapjes waren lekker (maar achten, geen tienen) en gek geportioneerd: vier gangen minidingetjes en dan één enorm chocoladeding. Wat wel heel lekker was.

Maar: alle thee was smaakjesthee, geen mooie aparte soorten.

Dus als je een snob bent zou ik ergens anders heengaan.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
10-08-2026 09:37
Ik vond het een beetje tegenvallen. De ambiance is prachtig en de hapjes waren lekker (maar achten, geen tienen) en gek geportioneerd: vier gangen minidingetjes en dan één enorm chocoladeding. Wat wel heel lekker was.

Maar: alle thee was smaakjesthee, geen mooie aparte soorten.

Dus als je een snob bent zou ik ergens anders heengaan.
Als je echt een snob ben vind je niks goed genoeg😀
In Rotterdam: By Ami, ik ben zelf bij de vestiging op Kop van Zuid geweest. Ze hebben ook een vestiging in Den Haag

Als je vooral van zoet houdt: Lof der Zoetheid in Rotterdam
Irregular_Choice schreef:
10-08-2026 08:28
Sodeju zeg, €60,- pp 😳 die mag wel heel lekker zijn dan!

Hotel New York ga ik eens onthouden. Klinkt goed bij een dagje shoppen in Rotterdam. En de prijs is ook prima!
Haha, moet je eens in Londen komen voor een afternoon tea ... dat is hier echt de bodemprijs.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
De lekkerste hightea had ik bijna 40 jaar geleden in het buitenland. Nog echt Britse stijl. Fingersandwiches met komkommer, roomkaas, ei, zalm en versgebakken scones met clotted cream en jam. Anno nu zitten er veel hapjes en smaken bij die niets meer met de authentieke hightea te maken hebben. Hoewel dat ook lekker kan zijn, zou ik best graag nog eens een authentieke willen kunnen eten.
@mousse28, Amstel hotel, daar heb ik vaak koffie gedronken, ga eens kijken naar hun high tea's
@vivapimpelmees, hotel New York, is nieuw voor mij, dank voor de tip
@granny, zelf je hightea maken doe ik i.d.d. ook regelmatig met vriendinnen, ze bakken allen professioneel, (daarom ben ik heel kritisch)
@blijfgewoonBianca, ik zit zelf in de chocola, dus liever patisserie en hartig
@viamensje, karel V daar kom ik al wel eens
@Gerbera, teatime Echten, ga ik even bekijken, dank voor de tip
Het Krasnapolsky voor high tea en dennenoord ga ik ook bekijken
@Diana bedankt voor je tips.

Ik vond de high tea met ijsthee in het Okura wel erg fijn. Die van Des Indes viel me tegen. Macarons en pate de fruit ken ik nu wel (zo kritisch ben ik, maar macarons kan je tegenwoordig overal kopen, zelfs bij de Jumbo zitten ze in het assortiment) Heet Waldorf Astoria vond ik ook heel fijn, dat soort pareltjes zoek ik eigenlijk.
OhMellie schreef:
10-08-2026 11:25
De lekkerste hightea had ik bijna 40 jaar geleden in het buitenland. Nog echt Britse stijl. Fingersandwiches met komkommer, roomkaas, ei, zalm en versgebakken scones met clotted cream en jam. Anno nu zitten er veel hapjes en smaken bij die niets meer met de authentieke hightea te maken hebben. Hoewel dat ook lekker kan zijn, zou ik best graag nog eens een authentieke willen kunnen eten.

De volgende keer dat ik weer naar Londen ga, ga ik zeker ook een high tea doen! In Parijs bezoek ik sowieso altijd tig patisserieën, dat is echt een hobby van me. Ik vind trouwens ook dat veel gerechtjes en combinaties bij een high tea op elkaar lijken. Het lijkt soms wel alsof ze elkaar allemaal een beetje kopiëren. Dat vind ik eigenlijk net zo bij lunch- en dinermenu’s.
Gisselle schreef:
10-08-2026 12:47
De volgende keer dat ik weer naar Londen ga, ga ik zeker ook een high tea doen! In Parijs bezoek ik sowieso altijd tig patisserieën, dat is echt een hobby van me. Ik vind trouwens ook dat veel gerechtjes en combinaties bij een high tea op elkaar lijken. Het lijkt soms wel alsof ze elkaar allemaal een beetje kopiëren. Dat vind ik eigenlijk net zo bij lunch- en dinermenu’s.
Ze gaan natuurlijk wel voor de populaire gerechten om zo zoveel mogelijk mensen aan te spreken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Op mijn lijstje staat al een poosje de theetuin in Millingen. Ben er zelf nog nooit geweest maar iedereen die ik ken en er geweest is vond het fantastisch. Je kunt er niet met de auto komen maar met een mooie wandeling van 2,5 km. https://www.millingertheetuin.nl/

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven