Gezondheid alle pijlers

Ervaring gebroken elleboog

11-08-2026 12:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb eind juni mijn elleboog gebroken door een val met de fiets. Het was zo erg gebroken, stuk bot was verschoven dat ik een week later eraan geopereerd ben. Er zit nu een plaatje en schroeven in. Weet dat ik nog even ben uitgeschakeld en zeker met mijn werk in de thuiszorg, maar zijn hier mensen die dit ook hebben gehad en wat hun ervaringen zijn of hoe zij ermee om zijn gegaan.
Ja hier, ook geopereerd en ijzer in de elleboog geplaatst. Het gekke was dat na een week 3 er een hard puntje uit mijn elleboog kwam, er wilde een stukje ijzer uit. Weer onder het mes en het ijzer is er allemaal weer uitgehaald. Na 6 weken en wat fysio kon ik weer redelijk functioneren.
Ik ben mij er eentje
Yasmijn schreef:
11-08-2026 13:52
Ja hier, ook geopereerd en ijzer in de elleboog geplaatst. Het gekke was dat na een week 3 er een hard puntje uit mijn elleboog kwam, er wilde een stukje ijzer uit. Weer onder het mes en het ijzer is er allemaal weer uitgehaald. Na 6 weken en wat fysio kon ik weer redelijk functioneren.
Ik wilde al in de napraat gaan posten dat je gezocht werd! :D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
OlleGrieze schreef:
11-08-2026 14:00
Ik wilde al in de napraat gaan posten dat je gezocht werd! :D
:lol:
Ik ben mij er eentje
Eind juni ook van mijn fiets gevallen. Niet gebroken, wel gekneusd, elleboog en pols. Ik kan weer fietsen en zwemmen, maar mijn elleboog nog niet strekken.
Friezin71 schreef:
11-08-2026 14:11
Eind juni ook van mijn fiets gevallen. Niet gebroken, wel gekneusd, elleboog en pols. Ik kan weer fietsen en zwemmen, maar mijn elleboog nog niet strekken.
Als in: eenzelfde tijd eroverheen gegaan.
Dat is waar ook, ik krijg de gebroken kant niet meer helemaal recht gestrekt.

Maar dat valt niemand op ;-D
Ik ben mij er eentje
Zoon had zijn elleboog gebroken. Zelfde avond nog (tijdelijke) pennen in gezet.
Na een periode fysiotherapie lijkt hij er nu geen last meer van te hebben en zie je alleen nog de littekens van waar de pennen uit de huid staken.
Ik heb ook ooit mijn elleboog gebroken, weliswaar lang geleden, maar het was een complexe breuk. Gelukkig kom die nog wel gezet worden; op de röntgenfoto leek het meer een breiwerk. Ik heb destijds fysiotherapie gehad en nu kan ik er alles weer mee. Het puntje staat wel een beetje scheef en het doet soms een beetje pijn als ik heel langs iets zwaars til met gestrekte arm.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je hebt onwijs lelijke elleboog breuken en mooie nette breuken. Een elleboog is een complex gewricht Je kan mazzel hebben en nagenoeg geen restklachten overhouden. Maar ook hele dikke pech.

mijn advies; luister naar je behandelaars en zoek een goede fysio voor een revalidatie traject!
Hier een complexe breuk, inderdaad een beetje ijzer in gegaan, 6 weken van pols tot halverwege bovenarm in gips gegaan, toen fysio, nu weinig klachten meer, maar dat niet meer volledig kunnen strekken herken ik ook (bij mij ongeveer 6 jaar geleden) en inderdaad, waar iedereen een normaal bultje heeft op zijn elleboog, heb ik die en er gratis en voor niks nog 1 bij (van het ijzer wat je ziet )
Ooh en als ik me per ongeluk op dat puntje stoot, dan kan ik bij wijze van spreken het Wilhelmus achterstevoren zingen 😇

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven