Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 867 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Baggal schreef:
11-08-2026 22:28
Ik ben enorm druk met de voorbereidingen van de verhuizing en heb 2 mega dozen met Vinted kleding klaarliggen. Twijfelde nog even, maar ik ben heel benieuwd of ik onder mijn huidige account vanuit NL de verkoop kan voortzetten of dat ik opnieuw moet beginnen.
Want je hebt nu een UK account gok ik? Ben ik ook benieuwd naar!

Ik heb iets stoms, een van mijn pakketjes ligt sinds 15-6 bij een afhaal punt in Frankrijk. Ze was te laat met ophalen dus bij aankomst zei de meneer van het punt dat het pakket al weg was. De track en trace locatie staat echter nog steeds bij het pakketpunt.
Ik heb geprobeerd via Vinted een case te starten maar dat kan ik als verkoper schijnbaar niet doen. En de koper reageert niet meer... Raar toch? Je zou zeggen dat het inmiddels vanzelf naar status vermist zou gaan maar nee.
Oh dat is idd raar. Zou de koper dan al geld terug gehad hebben of evt toch het pakketje hebben op de een of andere manier?
Wel flauw dat ze niet meer reageert.
Ik heb zelf ook van 1 pakketje dat kwijt was bij pakketpunt en op die status bleef hangen het geld ( na lang wachten) terug gehad van vinted en volgens de verkoper had zij bericht gehad dat het pakketje retour komt en dat ze het voor me wil reserveren als ze het terug heeft. Nou het lijkt me sterk dat het nog ooit aankomt, maar als ze bijv nog een berichtje stuurt of ik kan bevestigen dat het kwijt was, zal ik echt wel reageren.
happyapple schreef:
12-08-2026 09:11
Oh dat is idd raar. Zou de koper dan al geld terug gehad hebben of evt toch het pakketje hebben op de een of andere manier?
Wel flauw dat ze niet meer reageert.
Ik heb zelf ook van 1 pakketje dat kwijt was bij pakketpunt en op die status bleef hangen het geld ( na lang wachten) terug gehad van vinted en volgens de verkoper had zij bericht gehad dat het pakketje retour komt en dat ze het voor me wil reserveren als ze het terug heeft. Nou het lijkt me sterk dat het nog ooit aankomt, maar als ze bijv nog een berichtje stuurt of ik kan bevestigen dat het kwijt was, zal ik echt wel reageren.
Ze komt ook gewoon online steeds maar niet reageren, heel apart
Flashy schreef:
11-08-2026 14:08
Mijn boek is op de valreep verzonden
Wat fijn!

Mijn verkoopster was op vakantie,en was het vergeten.
Heb toch maar verlengd en ze zou het gisteren opsturen,maar niks verzonden helaas.
Ik had nog gezeg dat ik zelf ook met vakantie ga en dus krap gaat worden.
Nu gaat het helemaal niet meer lukken.
Baggal schreef:
Ik ben enorm druk met de voorbereidingen van de verhuizing en heb 2 mega dozen met Vinted kleding klaarliggen. Twijfelde nog even, maar ik ben heel benieuwd of ik onder mijn huidige account vanuit NL de verkoop kan voortzetten of dat ik opnieuw moet beginnen.
Dat is een hele goede vraag. Wij kunnen in NL geen UK accounts zien.
dus ik denk dat je misschien in je instellingen het eea moet gaan veranderen...
@Baggal, geen idee hoe dat werkt inderdaad! Online ook niks over te vinden?
Elegantic schreef:
12-08-2026 08:43
Want je hebt nu een UK account gok ik? Ben ik ook benieuwd naar!

Ik heb iets stoms, een van mijn pakketjes ligt sinds 15-6 bij een afhaal punt in Frankrijk. Ze was te laat met ophalen dus bij aankomst zei de meneer van het punt dat het pakket al weg was. De track en trace locatie staat echter nog steeds bij het pakketpunt.
Ik heb geprobeerd via Vinted een case te starten maar dat kan ik als verkoper schijnbaar niet doen. En de koper reageert niet meer... Raar toch? Je zou zeggen dat het inmiddels vanzelf naar status vermist zou gaan maar nee.
Nou zeg, das inderdaad vreemd. Ook vervelend dat koper niet meer reageert.. ik heb momenteel 4 pakketjes die ik snel verstuurd heb en die al sinds eergisteren opgehaald kunnen worden, hoop dat dat goed gaat. M'n marktplaats aankoop is nog altijd niet verzonden. Verkoper reageert wel ('het wordt na dit weekend want we zijn een weekend weg, het wordt na komende zaterdag want dan heb ik een doos om het in te doen, het wordt morgen...'). Ben benieuwd. Nog 4 dagen en dan krijg ik een deel van het bedrag terug.
Maevess schreef:
12-08-2026 10:59
ik heb momenteel 4 pakketjes die ik snel verstuurd heb en die al sinds eergisteren opgehaald kunnen worden, hoop dat dat goed gaat.

Waarom? Een koper heeft 5 dagen tot een week om op te halen, afhankelijk van de pakketdienst. Dat jij snel verzendt verplicht de koper niet om snel op te halen. Ik doe dat soort dingen in het weekend, heb namelijk ook een fulltime baan.

Zelf nu iets raars: pakje is gistermiddag verstuurd vanuit Frankrijk en ik zie nu al “gesorteerd voor levering aan afhaalpunt” in de tracking van Vinted. Hopelijk duurt het nog een aantal dagen want ik heb er geen rekening mee gehouden dat het korter dan een week onderweg zou zijn.
Baggal schreef:

Succes met de verhuizing! Dit staat in de Nederlands versie van Vinted:

Je land wijzigen op Vinted
Als je naar het buitenland bent verhuisd en toch gebruik wilt blijven maken van Vinted, kun je de locatie van je account wijzigen:

Ga in je profiel naar Instellingen
Selecteer Profielgegevens
Kies Mijn locatie en voeg je land toe
Houd er rekening mee dat je alleen kunt wisselen naar een land met dezelfde valuta en betalingsprovider. Als dat niet kan, raden we je aan om een nieuw Vinted-account te maken voor je nieuwe land.

Het zal dus niet lukken van GBP naar EUR.

https://share.google/sIgHBurx6dqYaihQB
laiskuri schreef:
12-08-2026 11:15
Waarom? Een koper heeft 5 dagen tot een week om op te halen, afhankelijk van de pakketdienst. Dat jij snel verzendt verplicht de koper niet om snel op te halen. Ik doe dat soort dingen in het weekend, heb namelijk ook een fulltime baan.

Zelf nu iets raars: pakje is gistermiddag verstuurd vanuit Frankrijk en ik zie nu al “gesorteerd voor levering aan afhaalpunt” in de tracking van Vinted. Hopelijk duurt het nog een aantal dagen want ik heb er geen rekening mee gehouden dat het korter dan een week onderweg zou zijn.
Ja dat is natuurlijk ook zo! Ze werden ook wel enorm snel bezorgd (zelfs de vintedgo pakketjes).
Ik heb nu echt dat ik dingen voor jan l*l erop aan het zetten ben, jullie ook? Gewoon alles 0 keer bekeken. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
12-08-2026 12:33
Ik heb nu echt dat ik dingen voor jan l*l erop aan het zetten ben, jullie ook? Gewoon alles 0 keer bekeken. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Ja dat heb ik ook ! Al een paar dagen trouwens.
ik noem dat altijd de vinted gevangenis ;-)

dus dat het net lijkt alsof je in een donker hoekje gestopt bent op vinted waar niemand je kan vinden
fanatic schreef:
12-08-2026 12:40
Ja dat heb ik ook ! Al een paar dagen trouwens.
ik noem dat altijd de vinted gevangenis ;-)

dus dat het net lijkt alsof je in een donker hoekje gestopt bent op vinted waar niemand je kan vinden

Ja precies! Hoe komen we eruit?!
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
12-08-2026 13:07
Ik mopperde hier laatst over tegen vriend. Promt weer verkopen.
Mugske schreef:
12-08-2026 16:35
Ik mopperde hier laatst over tegen vriend. Promt weer verkopen.

Ik ga het proberen :proud:
MarindaH schreef:
12-08-2026 13:07
Elke dag posten, prijzen aanpassen, biedingen uitsturen en bidden om een wonder
fanatic schreef:
12-08-2026 19:14
Elke dag posten, prijzen aanpassen, biedingen uitsturen en bidden om een wonder
Haha ja zoiets he? Lijkt wel een soort schaduwban ofzo?
mano28 schreef:
12-08-2026 10:27
Wat fijn!

Mijn verkoopster was op vakantie,en was het vergeten.
Heb toch maar verlengd en ze zou het gisteren opsturen,maar niks verzonden helaas.
Ik had nog gezeg dat ik zelf ook met vakantie ga en dus krap gaat worden.
Nu gaat het helemaal niet meer lukken.
Balen zeg!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven