Onzinnige ergernissen
zondag 15 maart 2026 om 14:17
Soms erger ik mij ergens aan en meestal betreft dit iets wat ook voor anderen irritant kan zijn. Om maar wat voorbeelden te noemen: arrogant gedrag, achtergelaten troep in een park, keiharde muziek wanneer je probeert te slapen.
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
Maar vandaag realiseerde ik me dat ik soms gruwel van iets wat bij anderen waarschijnlijk geen irritatie oproept. Ik vroeg mij af waaróm ik me erger aan iets totaal onschuldigs en ik krijg het antwoord niet helder.
Vanochtend was ik net thuis na het uitlaten van de hond en ik wurmde mij uit mijn dikke winterjas. Het zag er lenteachtig uit buiten: de zon scheen en het beloofde een mooie dag te worden. Maar jemig....wat was het koud! 3 graden, zag ik op de thermometer.
Voor mijn huis langs wandelde een stel met een kinderwagen en een hondje. De vrouw trok vlak voor mijn raam haar jas uit en knoopte deze met de mouwen vast rond haar middel. Ze had verder alleen een T-shirt met korte mouwen aan.
"Hallo, doe normaal, het is 3 graden..." mompelde ik en het viel mij op dat ik irritatie voelde.
Natuurlijk had ik geen enkele reden om mij te ergeren: als iemand met blote armen in de kou wil wandelen is daar helemaal niets op tegen.
Daarover nadenkend besefte ik dat het mij irriteert wanneer mensen op een frisse dag, zodra de zon begint te schijnen erbij gaan lopen of het hartje zomer is.
Deze wrevel slaat helemaal nergens op en natuurlijk zal ik er nooit een opmerking over maken.
Zijn er meer mensen die dergelijke onzinnige ergernissen ervaren?
lieneke wijzigde dit bericht op 16-03-2026 12:03
1.11% gewijzigd
vrijdag 14 augustus 2026 om 12:10
Ik kan flink geïrriteerd raken bij websites waar je verplicht je geboortedatum moet opgeven (anders mag je niet verder) maar die geboortedatum niet zelf mag typen, maar moet opzoeken in de kalender die begint in deze maand en alleen maar per maand teruggeklikt kan worden met een pijltje. Ja dan kan je heel lang klikken als je niet meer zo jong bent.
vrijdag 14 augustus 2026 om 12:25
Je kan op de dag, maand of jaartal klikken, dan ga je er sneller doorheen.Ushuaia schreef: ↑14-08-2026 12:10Ik kan flink geïrriteerd raken bij websites waar je verplicht je geboortedatum moet opgeven (anders mag je niet verder) maar die geboortedatum niet zelf mag typen, maar moet opzoeken in de kalender die begint in deze maand en alleen maar per maand teruggeklikt kan worden met een pijltje. Ja dan kan je heel lang klikken als je niet meer zo jong bent.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
vrijdag 14 augustus 2026 om 12:30
Nog veel irritanter vind ik het als je bij sommige websites geen optie hebt om je wachtwoord te zien. Dus op het oogje klikken. Dan heb je een wachtwoord met allemaal cijfers, hoofdletters leestekens enzovoort, minimaal 8 tekens en dan kun je niet checken of je het goed ww hebt ingetypt.
Ja er zijn ergere dingen, maar waarom doen sommige websites dat? Het kan dus makkelijk anders.
Ja er zijn ergere dingen, maar waarom doen sommige websites dat? Het kan dus makkelijk anders.
vrijdag 14 augustus 2026 om 13:03
Ja, echt met blote handen, lekker wrijven over die glazen
En dan ook niet eerst de handen wassen waardoor ze niet vet zijn ofzo, maar gewoon lekker het vet en vuil van de handen ook nog op de bril uitsmeren, naast het vet en vuil wat er al op zat. Ik kan het echt niet aanzien
vrijdag 14 augustus 2026 om 13:09
Ushuaia schreef: ↑14-08-2026 12:10Ik kan flink geïrriteerd raken bij websites waar je verplicht je geboortedatum moet opgeven (anders mag je niet verder) maar die geboortedatum niet zelf mag typen, maar moet opzoeken in de kalender die begint in deze maand en alleen maar per maand teruggeklikt kan worden met een pijltje. Ja dan kan je heel lang klikken als je niet meer zo jong bent.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, begint het jaartal dan bij 2026 en moet je dan tig keer klikken voordat je boven de 18 bent?
Mijn echte geboortedatum geef ik nooit op trouwens, qua dag en maand gewoon wat er voorstaat en jaartal net 18 plus ofzo.
vrijdag 14 augustus 2026 om 13:25
Klopt.
Het ging hier om een persoonlijke ov-kaart.
ushuaia wijzigde dit bericht op 14-08-2026 13:28
0.40% gewijzigd
vrijdag 14 augustus 2026 om 18:03
Ik ben het ook wel eens tegengekomen, tegen die tijd dat ik bij augustus 1969 was aanbeland had ik een muisarm. Degene die dat systeem heeft bedacht moet wel een intrinsieke teringhekel hebben aan oude mensen.
Lady*Voldedinges
vrijdag 14 augustus 2026 om 20:29
Fruitvliegjes en zelfs vliegen op groente en fruit in de winkel.
Mensen die voor je komen lopen en dan heel langzaan. Haal dan niet in.
Mensen die bellen via de luidspreker.
De inhoud van producten die slinkt. Vind ik zwaar irritant en gemeen.
Mensen die buiten een rookzone gaan staan paffen. Ik til heel zwaar aan een grens
Geen lichten aan op je vervoersmiddel
Mensen die grof praten. Sowieso is hard/druk praten al een rilling voor mij.
Ai, best lijstje zo
Mensen die buiten een rookzone gaan staan paffen. Ik til heel zwaar aan een grens
Ai, best lijstje zo
vrijdag 14 augustus 2026 om 22:57
Dit zijn toch geen onzinnige ergenissen?Monstrea schreef: ↑14-08-2026 20:29Fruitvliegjes en zelfs vliegen op groente en fruit in de winkel.
Ai, best lijstje zo
zaterdag 15 augustus 2026 om 07:24
Het schrijven van barbecue als “barbeque” (in mijn hoofd “que” op z’n Spaans). Zelfs een hoop barbecue (barbeque) bedrijven hebben dat. Dat vind ik op zichzelf al irritant, want eh, als je nou een bedrijf begint, haal dan even de spellingscheck er overheen voor je dat op die bus plakt. Maar goed, spelfouten gebeuren en dat vind ik normaal niet bijzonder ergerlijk.
Maar het irritante is: als je tegen mensen zegt: ‘t is met een C, weten ze het altijd beter. Altijd met argument: “nee echt niet hoor, het is toch BBQ?” En er dan echt niet aan willen. Bloedirritant
Maar het irritante is: als je tegen mensen zegt: ‘t is met een C, weten ze het altijd beter. Altijd met argument: “nee echt niet hoor, het is toch BBQ?” En er dan echt niet aan willen. Bloedirritant
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:45
Juist door die Q in de afko wordt het verwarrend.Charlie591 schreef: ↑15-08-2026 07:24Het schrijven van barbecue als “barbeque” (in mijn hoofd “que” op z’n Spaans). Zelfs een hoop barbecue (barbeque) bedrijven hebben dat. Dat vind ik op zichzelf al irritant, want eh, als je nou een bedrijf begint, haal dan even de spellingscheck er overheen voor je dat op die bus plakt. Maar goed, spelfouten gebeuren en dat vind ik normaal niet bijzonder ergerlijk.
Maar het irritante is: als je tegen mensen zegt: ‘t is met een C, weten ze het altijd beter. Altijd met argument: “nee echt niet hoor, het is toch BBQ?” En er dan echt niet aan willen. Bloedirritant![]()
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:50