Onzinnige ergernissen 2
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:26
Toevallig zag ik daarnet dat het vorige topic alweer veel te lang was geworden, dus ik open een nieuwe.
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:57
zaterdag 15 augustus 2026 om 10:05
OlleGrieze schreef: ↑15-08-2026 09:57Ik erger me aan mijn bovenburen die elke week hun balkon schrobben/stofzuigen/schoonmaken. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen last van maar ik krijg elke week het gevoel dat ik dat ook hoor te doen.
Oooo, héél herkenbaar! Ik had, toen ik nog in mijn vorige huis woonde, een buurvrouw die áltijd bezig was met allerlei klussen. Elk weekend werd de auto onderhanden genomen en haar twee zonen, pubers, hielpen braaf mee.
Ik maak mijn auto hooguit eens per half jaar schoon, terwijl er ook honden in vervoerd worden. Iedereen die langs mijn auto loopt ziet meteen dat ie niet brandschoon is.
Maar zij maakt iedere week haar brandschone auto nog schoner. Om het over het gehark en gepulk in de tuin maar niet te hebben...
zaterdag 15 augustus 2026 om 10:37
Waarschuwing: ik ga zo boodschappen doen in een wijd shirt zonder mouwen.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 15 augustus 2026 om 10:44
Regent het bij jullie niet?
Ik erger mij aan een vriend die voordat hij zijn maaltijd serveert aan de gasten ALTIJD zegt, serieus, ALTIJD, je kunt er gif op innemen, dat elk ingredient in die hap biologisch is en dat je dat zult proeven.
zaterdag 15 augustus 2026 om 12:43
Oeh, maar dat is ook best gevaarlijk!
Ik kijk nu naar de EK Atletiek op Sporza en daar zijn de zevenkampsters bezig met verspringen. Als ze gesprongen hebben zie je op een balk puntjes op en neer gaan tot bekend is hoever de atleet gesprongen heeft. Soms duurt dat best lang en dan zit ik me, volledig zinloos, te ergeren.
zaterdag 15 augustus 2026 om 14:58
Jaaah! Zo had ik er afgelopen week eentje op de sportschool. Zo'n shirtje waarbij zoveel mogelijk bloot getoond moest worden, je zag nog nét zijn tepels niet. Maar de echte horror was dat hij een soort broekje aan had waarbij hij de zijkanten ook nog eens omhoog opgestroopt had. Het erge is: je kan niet niet kijken. Je ogen worden er naar toe getrokken. Was misschien nog leuk geweest als het een mooie man was, maar dat ik hem ook nog eens onaantrekkelijk vond, maakte het alleen maar erger.
.
zaterdag 15 augustus 2026 om 15:03
Ik krijg altijd een beetje een geïrriteerd gevoel van vrouwen met zo'n slordige knot. Dan denk ik altijd dat dat van die types zijn die lekker relaxed zijn, en alles voor elkaar hebben. En krijg er een beetje een vegan en alles zelf maken gevoel bij. Ik weet niet wat het is maar ik stoor me daar altijd weer aan. Totaal onzinnig natuurlijk en waarschijnlijk helemaal niet waar.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in