Geberit sticks

14-08-2026 18:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben in ons nieuwe huis Geberit wc’s waarin geen normale wc-blokken blijven hangen. Je moet dus voor een frisse geur speciale sticks kopen die het spoelwater blauw kleuren en enigszins een geur hebben. Ik was gewend altijd een lekker afwisselend geurtje in de wc te hebben dus dit vind ik maar saai.
Heeft iemand al eens een zoektocht gewaagd naar compatible alternatieven, bij voorkeur met ook eens een ander kleurtje dan blauw? Hoe beviel dat?
Slecht. Ik kocht op Bol nep-sticks van City Shark. Die vallen steeds uit de houder, wat ik ook doe. En komen niet in het water terecht. €30 uitgegeven voor niets.
Misschien mis ik iets, maar “moet” je per se een wc-blok? Is iets als die plakschijfjes van wc-eend (of merkloze variant van Lidl) geen optie?
Ik gebruik ook gewoon van die ‘plakschijfjes’ die je met zo’n applicator aanbrengt. Andere geur/kleur? Gewoon een ander merk pakken.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Wij hebben wc-eens fresh discs.
Dan doe je een schijfje gelei aanbrengen.
In verschillende geurtjes verkrijgbaar.
Hier ook die discs, dat werkt prima. Wij hebben er ook nog een wc blokje aan hangen maar die dondert af en toe de pot in.
Ik heb helemaal niks in de pot zelf hangen of plakken. Heb geurstokjes staan voor een lekker luchtje.
Hier een fles schuurmiddel staan, daar gooi ik een scheut van in, bij vieze geurtjes. Of van dat wc parfum.
Voor iedereen een groene tuin
Laatst kwam ik online toilet tapes tegen, die zijn ook geschikt voor randloze toiletten.

Helaas kan ik je niet vertellen of ze bevallen, want ik heb ze zelf nog niet besteld.
Gewoon niks. Bevalt prima. Als ik het toilet betreed vlak nadat er iemand heeft gepoept dan ruik ik dat. Maar met een luchtje ruik je dan een mengsel van poeplucht en het luchtje. Verder stinkt het er niet. Bevalt prima en is beter voor het milieu en de afvalwaterzuiveringsinstallatie.
aikidoka schreef:
15-08-2026 09:18
Gewoon niks. Bevalt prima. Als ik het toilet betreed vlak nadat er iemand heeft gepoept dan ruik ik dat. Maar met een luchtje ruik je dan een mengsel van poeplucht en het luchtje. Verder stinkt het er niet. Bevalt prima en is beter voor het milieu en de afvalwaterzuiveringsinstallatie.
Hier hetzelfde eigenlijk. Ik ben ooit met die hangdingen gestopt omdat ik gastouder werd ( en die dingen mochten niet…)
En idd ivm met het milieu ook niet meer met die dingen begonnen daarna.
Ik merk geen verschil in schoonmaken met de wc pot dat hij nu viezer word ofzo.
Ik heb gewoon een fles ( milieuvriendelijke) wc reiniger staan die ik eens per dag ( of zo nodig vaker) gebruik. Tegen de luchtjes heb ik een spray staan ( ook mileuvriendelijk ,spul wat ik zelf moet aanlengen met water) met een geurtje en die de omgevingslucht neutraliseert en dus niet maskeert. Dat werkt goed.
Ik wissel daarin af met geurtjes.

En idd stokjes staan, of van die amberblokjes ( alhoewel ik die de ene keer ruik en sommige helemaal niet) als we visite hebben doe ik vaak een geurkaars aan in de wc

Maar ik moet zeggen zo;n blok in de wc of in het spoelwater die blokken geeft altijd wel een fris gevoel vind ik. Ik vond alleen die houders altijd van die vieze dingen.
Die dingen die je met van die schijfjes in de wc moest doen die rook ik nooit ….welke geur ik ook ooit gekocht heb. Jullie wel ?
Daarom ben ik juist blij met die blokjes voor in het spoelwater, geen plastic houder meer. Veel handiger met schoonmaken ook. En very minor detail, ik vind die verpakkingen altijd zo waardeloos opbergen. Ik had nog niet bedacht dat het saai is, altijd blauw water. Vind het wel een schone aanblik geven.

Maar voor de geur kun je van alles in je toilet zetten toch, van stokjes tot geurkaars. Ik vind zelf lavendel(zakjes) altijd heel lekker ruiken.
Ik ben ongetwijfeld te oud, maar afwisselende geurtjes in de wc omdat het anders saai wordt?
Ik gebruik niets van dat.
Op de wc rollen op de standaard spuit ik wat parfum wat ik kocht maar toch niet fijn vond ruiken.
Wc maak ik schoon met azijn.
Cookie schreef:
15-08-2026 08:36
Laatst kwam ik online toilet tapes tegen, die zijn ook geschikt voor randloze toiletten.

Helaas kan ik je niet vertellen of ze bevallen, want ik heb ze zelf nog niet besteld.
Ik heb een doos gekocht maar de helft weg gegooid. De doos rook lekker maar eenmaal zo'n ding in de wc geplakt kwam er totaal geen geur meer vanaf. Wel bleef er steeds wat van de plakrand op mijn toilet zitten die ik er dan weer af hebben moeten krabben. Slechte aankoop dus.
aikidoka schreef:
15-08-2026 09:18
Dit, ik houd niet van geurtjes. Geen wc-blokken dus, ik heb het nut sowieso nooit begrepen. Juist vies dat er iets in de pot hangt waar mensen dan weer overheen plassen enzo.
Presto schreef:
15-08-2026 12:42
Dit, ik houd niet van geurtjes. Geen wc-blokken dus, ik heb het nut sowieso nooit begrepen. Juist vies dat er iets in de pot hangt waar mensen dan weer overheen plassen enzo.
Dan plas je welkomere een hele bijzondere hoek :lol:
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
15-08-2026 12:44
Dan plas je welkomere een hele bijzondere hoek :lol:
Ik heb mannen in huis, die in de vreemdste hoeken plassen, ook als ze zittend plassen. Ik weet niet wat ze allemaal met dat ding doen.
Ik gebruik blauwe blokjes van Star Blue Disc. Ik zie nu dat ze er ook in groen zijn. Msschien is dat de afwisseling die je zoekt.
Presto schreef:
15-08-2026 12:45
Ik heb mannen in huis, die in de vreemdste hoeken plassen, ook als ze zittend plassen. Ik weet niet wat ze allemaal met dat ding doen.
Ik ook, maar dat gebeurt toch niet echt volgens mij. Daarbij gaat daarna het spoelwater er toch over.
Everything is possible for the one who believes.
Moiren schreef:
15-08-2026 12:52
Ik ook, maar dat gebeurt toch niet echt volgens mij. Daarbij gaat daarna het spoelwater er toch over.
Dat geloof ik direct. Het is gewoon een persoonlijke irritatie. Ik vind zo'n dingen in een wc-pot ook echt smerig. Soms zie je poepspetters op bij mensen. Ik zweer bij een gladde wc-pot zonder frutsels of geurtjes.
PoesMinoes schreef:
15-08-2026 11:56
Ik heb een doos gekocht maar de helft weg gegooid. De doos rook lekker maar eenmaal zo'n ding in de wc geplakt kwam er totaal geen geur meer vanaf. Wel bleef er steeds wat van de plakrand op mijn toilet zitten die ik er dan weer af hebben moeten krabben. Slechte aankoop dus.

Dankjewel, scheelt mij weer een miskoop!
Ik heb nog geen goede andere discs voor in het reservoir gevonden dan de blauwe. En zelfs bij de blauwe zit er verschil in kwaliteit en geur. De duurdere zijn (helaas) de betere. De goedkopere laten “prut” achter in het reservoir en geuren minder.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven