Hypnotherapie

15-08-2026 18:22 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met hypnotherapie?
Ik ben momenteel al met mezelf aan de slag met een psycholoog, maar ik vind het erg moeilijk om over de "lastige onderwerpen " in het leven te praten. Ik heb een trauma vanuit mijn jeugd, maar ik kan lang niet alles herinneren, maar heb wel de spanning en stress in mijn lijf, waardoor gewoon functioneren soms lastig is.
Mijn psycholoog zei dat dit ook een optie zou kunnen zijn, gecombineerd met gewone therapie bij haar.
Heeft iemand ervaring hiermee, hoeveel sessies heb je gehad en heb je er baat bij gehad?
Ik heb hypnotherapie gehad en vond het heel effectief en prettig. Ik ben niet zo’n prater en zwak problemen snel af maar het verdriet en een trauma zat er wel gewoon. Ik kon daar slecht bijkomen. Door hypnotherapie heb ik veel zaken kunnen opruimen. De eerste keer lukte het bij mij niet omdat mijn hoofd zich ermee ging bemoeien. Maar een goede therapeut neemt de tijd en laat je rustig wennen als het nodig is.
Daarna ging het vrij snel iedere keer en kon ik grote stappen maken in het verwerken van dingen die mijn parten speelden. Ik ben volgens mij een jaar in therapie geweest met ongeveer 1 sessie per twee weken of 1 per maand. weet dat niet precies meer.
Ik zou het zo weer doen.
Niet iedereen is (even) gevoelig voor hypnose, dus stel je verwachtingen niet te hoog.

https://www.hypnoserotterdam.nl/welke-m ... r-hypnose/
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Sinneljocht schreef:
15-08-2026 18:45
Ik heb hypnotherapie gehad en vond het heel effectief en prettig. Ik ben niet zo’n prater en zwak problemen snel af maar het verdriet en een trauma zat er wel gewoon. Ik kon daar slecht bijkomen. Door hypnotherapie heb ik veel zaken kunnen opruimen. De eerste keer lukte het bij mij niet omdat mijn hoofd zich ermee ging bemoeien. Maar een goede therapeut neemt de tijd en laat je rustig wennen als het nodig is.
Daarna ging het vrij snel iedere keer en kon ik grote stappen maken in het verwerken van dingen die mijn parten speelden. Ik ben volgens mij een jaar in therapie geweest met ongeveer 1 sessie per twee weken of 1 per maand. weet dat niet precies meer.
Ik zou het zo weer doen.
Mag ik vragen of je hier vergoeding voor kon krijgen vanuit de zorgverzekering? Of heb je het allemaal uit eigen zak moeten betalen?
anoniem1995 schreef:
15-08-2026 19:54
Mag ik vragen of je hier vergoeding voor kon krijgen vanuit de zorgverzekering? Of heb je het allemaal uit eigen zak moeten betalen?

Dat ligt toch aan je eigen verzekering? Welke (aanvullende) pakketten je hebt?
Kijk voor komend jaar (als je zo lang kan wachten) wat de zorgverzekeraars vergoeden.
Misschien valt het onder ‘alternatieve geneeswijzen’ maar dan krijg je waarschijnlijk ook maar een max bedrag vergoed per keer en per kalenderjaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven