Tips citytrip Malaga
zondag 23 augustus 2026 om 06:56
Ik ga over 3 weken op citytrip naar Malaga en ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben voor activiteiten, bezienswaardigheden en restaurants buiten de standaard toeristische trekpleisters die overal getipt worden.
Ik ga alleen, dus tips voor restaurants waar je ook fijn in je eentje kunt eten zijn ook welkom
(Ja, ik weet dat je natuurlijk in ieder restaurant alleen kunt eten haha, maar mijn ervaring is dat je bij het ene restaurant als solo-eter relaxter zit en er meer mensen alleen eten, terwijl je bij het andere bijna het gevoel krijgt dat ze zuchten omdat je in je eentje een tafel ‘bezet houdt’.)
Ik ga alleen, dus tips voor restaurants waar je ook fijn in je eentje kunt eten zijn ook welkom
(Ja, ik weet dat je natuurlijk in ieder restaurant alleen kunt eten haha, maar mijn ervaring is dat je bij het ene restaurant als solo-eter relaxter zit en er meer mensen alleen eten, terwijl je bij het andere bijna het gevoel krijgt dat ze zuchten omdat je in je eentje een tafel ‘bezet houdt’.)
zondag 23 augustus 2026 om 08:30
Het is al een tijdje geleden maar wij hebben er een fietstour gemaakt met Baja bikes. Zoiets vind ik altijd leuk. Je komt langs alle highlights.
De markthal was leuk.
Ik vond Malaga vooral heel druk.
Wat je ook kunt doen is een free walking tour boeken bij Guruwalk, hebben we daar niet gedaan maar wel in Stuttgart en München. Je betaald dan achteraf wat je het waard vind.
Tips voor restaurants heb ik niet omdat wij niet in Malaga zaten maar in Fuengirola.
Ik weet niet hoe lang je gaat maar vanuit daar kun je ook heel makkelijk met de trein naar Cordoba.
De markthal was leuk.
Ik vond Malaga vooral heel druk.
Wat je ook kunt doen is een free walking tour boeken bij Guruwalk, hebben we daar niet gedaan maar wel in Stuttgart en München. Je betaald dan achteraf wat je het waard vind.
Tips voor restaurants heb ik niet omdat wij niet in Malaga zaten maar in Fuengirola.
Ik weet niet hoe lang je gaat maar vanuit daar kun je ook heel makkelijk met de trein naar Cordoba.
zondag 23 augustus 2026 om 11:20
zondag 23 augustus 2026 om 11:45
zondag 23 augustus 2026 om 15:19
Malaga is niet echt fiets vriendelijk. De enige mensen die daar fietsen zijn Nederlanders, je ziet niet 1 Spanjaard fietsen. In het centrum mag je niet komen met de fiets, ook op lange stukken van de boulevard zijn fietsen verboden. Ik dacht ook, omdat er zo veel Nederlandse fietsbedrijfjes zijn, dat het echt een fiets stad was, maar dat viel flink tegen. Ook mag je je huurfiets snachts niet op straat laten staan of mee nemen in je appartement is vaak verboden. Je ziet ook amper fietsen op straat.
Ik was er voor een congres, dus heb weinig van de stad gezien, vond het nog niet heel spectaculair. Misschien als je wat meer langs het strand gaat of echt museum oid gaat bezoeken.
Ik was er voor een congres, dus heb weinig van de stad gezien, vond het nog niet heel spectaculair. Misschien als je wat meer langs het strand gaat of echt museum oid gaat bezoeken.
zondag 23 augustus 2026 om 15:43
De stad is ook prima lopend te zien. Het is niet zo groot.Lieke321 schreef: ↑23-08-2026 11:45De fietstour met Baja Bikes is inderdaad erg leuk. Je ziet dan gelijk de hele stad en kunt vervolgens bedenken waar je nog heen wilt. Ik ben bijv. na de fietstour nog even teruggegaan naar de markthallen. Op het strand kun je verse vis eten wat op bbq’s bereidt wordt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in