Vloerkleed gezocht
dinsdag 25 augustus 2026 om 13:00
Voor de huiskamer ben ik op zoek naar een vloerkleed. Kleed moet combineren met beukenkleurige vloer en donkerblauwe bank. Liefst een kleed die makkelijk schoon te maken is bij eventuele ongelukjes en rechthoekig. Behalve suggesties wat hier bij past ook graag ervaringen welk kleed jullie bevalt of juist niet. Vriendin heeft een mooi en duur kleed maar na nog geen jaar is het mooie er wel al vanaf ondanks dat er niet veel over gelopen wordt. Wil er geen kapitaal aan uitgeven maar als het een mooi en kwalitatief goed kleed is heb ik er wel wat voor over.
dinsdag 25 augustus 2026 om 14:15
Ik zou vooral letten op het materiaal, en dan voor wol of katoen gaan. De meeste kleden bij zaken als Ikea zijn van synthetisch materiaal met microplastics. En die laten los, waardoor je huis er vol mee raakt. Zeker als er ook een klein kind op kruipt/speelt, zou ik daar geen plastics in willen.
Ik heb zelf een aantal jaar geleden een kleed gekocht bij Carpet Avenue. Niet goedkoop, maar ook niet de duurste. Ze hebben een ruime keus trouwens.
Ik heb zelf een aantal jaar geleden een kleed gekocht bij Carpet Avenue. Niet goedkoop, maar ook niet de duurste. Ze hebben een ruime keus trouwens.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
dinsdag 25 augustus 2026 om 22:31
Ik had er een van IKEA. Was spotgoedkoop en bijzonder goed schoon te maken. Deze: https://www.ikea.com/nl/nl/p/onsevig-vl ... -10525026/
Nou dat plaatjes plakken wordt weer niks, dus dan maar zo.
Nou dat plaatjes plakken wordt weer niks, dus dan maar zo.
woensdag 26 augustus 2026 om 00:03
woensdag 26 augustus 2026 om 12:30
Bij Volero mooi kleed gezien. Jammer dat de showrooms niet echt in de buurt zijn.Vakantieisleuk schreef: ↑26-08-2026 00:03Wij hebben bij de showroom bij Volero een kleed gekocht. We hebben een foto gemaakt van onze meubels en toen hebben zij er een verrassend goed passend kleed bij bedacht. Niet heel duur. Weet nog niet veel over de kwaliteit, het ligt er een jaar.
woensdag 26 augustus 2026 om 12:33
Ikea doet veel aan duurzaamheid en heeft juist ook heel veel kleden van katoen en wol en daarnaast ook van natuurlijke vezels zoals jute en sisal. Die laatste zijn dan weer heel lastig schoon te krijgen. Een wollen kleed is overigens lastig schoon te maken, dat moet je echt aan een professioneel bedrijf overlaten.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
woensdag 26 augustus 2026 om 14:34
Calamitycat schreef: ↑26-08-2026 12:33Ikea doet veel aan duurzaamheid en heeft juist ook heel veel kleden van katoen en wol en daarnaast ook van natuurlijke vezels zoals jute en sisal. Die laatste zijn dan weer heel lastig schoon te krijgen. Een wollen kleed is overigens lastig schoon te maken, dat moet je echt aan een professioneel bedrijf overlaten.
Nou wat goed zeg. Toen wij een kleed zochten nog niet. En nu heb ik gekeken en zie ik een kleed dat ik mss wel wil....
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
woensdag 26 augustus 2026 om 15:24
Ik kan Ikea echt aanbevelen. Al best veel kleden daar gekocht en de kwaliteit is prima. Moet ik wel bijzeggen dat ik een Scandinavisch interieur heb en de meeste kleden hier zijn dus van sisal of jute, ik hou erg van die natuurlijke stijl. Met kattenongelukjes niet de meest handige keuze maar met wat lauw water en een klein beetje groene zeep kan ik ze redelijk oplappen. Maar er moet geen glas rode wijn overheen gaan zeg maar.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in