Donny Roelvink

02-09-2026 14:10 126 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een droevige vertoning van die Donny. Als dit de rolmodellen zijn waar (jonge) gasten tegenwoordig tegenop moeten kijken, dan is het wel heel erg gesteld met Nederland.

Voor degene die het niet hebben meegekregen: Donny liep rond te bazuinen dat een vrouw geen mannelijke personal trainer mag hebben en dat je "geen man" bent als je dat toelaat. Natuurlijk slikte hij die woorden tijdens de tv-show weer snel in, maar wat iemand er in eerste instantie uitflapt zegt vaak toch precies hoe zo iemand er werkelijk over denkt.. Dat gedraai achteraf is volgens mij puur schadebeperking.

Tuurlijk, iedereen mag een voorkeur hebben in de liefde, maar ik schrik van die bekrompen, controlerende denkbeelden die tegenwoordig weer overal opduiken. En het ergste is dat dit allang niet meer aan een bepaalde groep is gekoppeld.
Het trekt net zo hard door de oer-Hollandse gelederen. De giftige machocultuur is gewoon keihard terug van weggeweest.

Ben ik de enige die dit zorgwekkend vindt, of kijken we hier met zijn allen naar een wel erg gure wind die de verkeerde kant op waait?
De kop van de bewuste column luidt: "Door de verbale lynchpartij van Donny Roelvink bij Renze lijkt het wel alsof we niet meer van mening mogen verschillen".

Maar dat is zo'n foute framing van het gesprek. Olcay was het niet eens met Donny en had zich duidelijk ingelezen en geluisterd naar zijn podcast. Dat noem je een gedegen voorbereiding maar tegenwoordig heet dat blijkbaar een verbale lynchpartij.

Als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.
Moi!
blijfgewoonbianca schreef:
02-09-2026 16:30
Heb je d’r column gelezen ? Ze vindt echt wel wat van “ dat soort mannetjes “ . Maar dat hij het mag roepen, daar heeft ze toch ook gewoon gelijk in ? Citaat : “ dat mag in dit land. De moskeeën en kerken zitten vol met lieden die precies dezelfde overtuiging hebben . Het wordt pas echt ! eng als we allemaal hetzelfde moeten gaan denken en vinden “ .Verder noemt ze hem ook nog een nono.

Als je nou zo heel verontwaardigd over Angela bent en dan uiteraard ook over Donny ben je dat dan ook over die moskeeën en kerken ? Waarom gaat nu iedereen ineens op zijn achterste benen staan ? Omdat het iemand is die bekeerd is en dus “ beter “ zou moeten weten ? Heel veel mensen die naar een moskee gaan maar hier hun opleiding hebben genoten ; die dan weer niet ?

Eens met dat laatste, ik verbaas me over de "ophef" omtrent deze persoon, tis eigenlijk helemaal geen nieuws. Hoe triest ook.
SirDidymus schreef:
02-09-2026 17:10
Eens met dat laatste, ik verbaas me over de "ophef" omtrent deze persoon, tis eigenlijk helemaal geen nieuws. Hoe triest ook.
Tsja, dat is wat het is in een democratie.

Alles waarin je ander gedachtegoed via regels wil beperken leidt weer tot iets heel anders. Moet je dat willen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik begrijp Donny wel. Hij is ook niet achterlijk. Voordat hij het weet ligt ze met haar personal trainer in bed ipv met hem. ;-)
Groetjes!
Heb je d’r column gelezen ? Ze vindt echt wel wat van “ dat soort mannetjes “ . Maar dat hij het mag roepen, daar heeft ze toch ook gewoon gelijk in ? Citaat : “ dat mag in dit land. De moskeeën en kerken zitten vol met lieden die precies dezelfde overtuiging hebben . Het wordt pas echt ! eng als we allemaal hetzelfde moeten gaan denken en vinden “ .Verder noemt ze hem ook nog een nono.

Als je nou zo heel verontwaardigd over Angela bent en dan uiteraard ook over Donny ben je dat dan ook over die moskeeën en kerken ? Waarom gaat nu iedereen ineens op zijn achterste benen staan ? Omdat het iemand is die bekeerd is en dus “ beter “ zou moeten weten ? Heel veel mensen die naar een moskee gaan maar hier hun opleiding hebben genoten ; die dan weer niet ?
Ik heb die podcast niet geluisterd, maar als Angela zegt dat ze het er niet mee eens is en dat hij het wel mag vinden, prima insteek, maar inhoudelijk niet zo heel spannend. Wat ik wel interessant vind is waarom iemand überhaupt zo een overtuiging heeft en waarom daar tegenwoordig weer zoveel bijval voor lijkt te zijn.

Waar ik echt van ga steigeren, is dat “maar hij mag het toch vinden?” als een stoplap de discussie komt doodslaan. Ja, dat weten we inmiddels wel. Natuurlijk mag hij dat vinden. Net zoals iemand mag vinden dat vrouwen weer lekker achter het aanrecht horen te staan. Je kunt dat recht op vrije meningsuiting prima erkennen en die uitspraak ondertussen volkomen idioot vinden en afkeuren. Voor mij ligt de prioriteit dan toch echt bij dat laatste, in plaats van eindeloos lullen over de open deur dat iemand iets mag roepen..

Want daar zit hem nou precies de zorg. Dit soort controlerende ideeën over vrouwen komen tegenwoordig uit allerlei hoeken en gaten. Donny heeft alleen toevallig een flink bereik onder (jonge) gasten en zet daarmee een behoorlijk giftig macho-ideaal neer. En ja, daar hebben we er tegenwoordig al een hele lading parels van rondlopen.

Zijn bekering maakt het hooguit wat opvallend, maar inhoudelijk verandert het werkelijk geen reet aan mijn mening. Of het nou uit een moskee, een kerk, een podcast of een realityserie komt, als je verkondigt dat een vrouw zich maar naar een man heeft te voegen en dat je 'geen echte man' bent als je haar haar eigen gang laat gaan, dan kun je natuurlijk gewoon tegenwind verwachten.
libe schreef:
02-09-2026 17:21
Ik begrijp Donny wel. Hij is ook niet achterlijk. Voordat hij het weet ligt ze met haar personal trainer in bed ipv met hem. ;-)
maar als ik onze Donny goed begrijp, is dat een vrouw?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
DebbieHerrie schreef:
02-09-2026 16:59
De kop van de bewuste column luidt: "Door de verbale lynchpartij van Donny Roelvink bij Renze lijkt het wel alsof we niet meer van mening mogen verschillen".

Maar dat is zo'n foute framing van het gesprek. Olcay was het niet eens met Donny en had zich duidelijk ingelezen en geluisterd naar zijn podcast. Dat noem je een gedegen voorbereiding maar tegenwoordig heet dat blijkbaar een verbale lynchpartij.

Als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.
Precies!

Volgens mij hoort het gewoon bij elkaar, je mag je mening verkondigen, maar anderen mogen daar vervolgens ook gehakt van maken. Zeker als er een achterliggende, nogal schadelijke denkwijze over vrouwen achter schuilgaat. Dan vind ik het juist belangrijk dat daar stevig tegengas op komt.
Het is een Roelvink, die staan sowieso bekend om de media-aandacht. Dat is hun verdienmodel dus dat hij aandacht krijgt vind ik niet raar. Wat mij betreft was beter geweest als dit helemaal geen aandacht had gekregen.

Donny heeft een mening en anderen zijn het daar niet mee eens. Dat moet dan toch óók kunnen? Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je gevrijwaard bent van kritiek op wat je zegt.
En als het Donny’s persoonlijke keuze is om dat niet te willen is hem dat goed recht maar als hij vervolgens iets loopt te blaten over ‘geen echte’ mannen die het wel goed vinden, dan kan hij daar reacties op verwachten.
02-09-2026 17:16

Alles waarin je ander gedachtegoed via regels wil beperken leidt weer tot iets heel anders. Moet je dat willen ?
Dat gebeurt toch al jaren deels? Het tegemoet komen aan de wensen van sgp en cu? En dat wordt dan ook in regeltjes gegoten en wetten.
Okernoot schreef:
02-09-2026 16:27
Er lopen hele hordes zielige, jaloerse mannen rond die vinden dat vrouwen geen mannelijke personal trainer, sportmaatje, fysiotherapeut of dokter mogen hebben.
En zo lopen er ook genoeg vrouwen rond die geen vrouwelijke pt voor hun man willen etc.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Redhead70* schreef:
02-09-2026 17:46
Dat gebeurt toch al jaren deels? Het tegemoet komen aan de wensen van sgp en cu? En dat wordt dan ook in regeltjes gegoten en wetten.
Heb je concrete voorbeelden?
Dasha schreef:
02-09-2026 17:32
Ik heb die podcast niet geluisterd, maar als Angela zegt dat ze het er niet mee eens is en dat hij het wel mag vinden, prima insteek, maar inhoudelijk niet zo heel spannend. Wat ik wel interessant vind is waarom iemand überhaupt zo een overtuiging heeft en waarom daar tegenwoordig weer zoveel bijval voor lijkt te zijn.

Waar ik echt van ga steigeren, is dat “maar hij mag het toch vinden?” als een stoplap de discussie komt doodslaan. Ja, dat weten we inmiddels wel. Natuurlijk mag hij dat vinden. Net zoals iemand mag vinden dat vrouwen weer lekker achter het aanrecht horen te staan. Je kunt dat recht op vrije meningsuiting prima erkennen en die uitspraak ondertussen volkomen idioot vinden en afkeuren. Voor mij ligt de prioriteit dan toch echt bij dat laatste, in plaats van eindeloos lullen over de open deur dat iemand iets mag roepen..

Want daar zit hem nou precies de zorg. Dit soort controlerende ideeën over vrouwen komen tegenwoordig uit allerlei hoeken en gaten. Donny heeft alleen toevallig een flink bereik onder (jonge) gasten en zet daarmee een behoorlijk giftig macho-ideaal neer. En ja, daar hebben we er tegenwoordig al een hele lading parels van rondlopen.

Zijn bekering maakt het hooguit wat opvallend, maar inhoudelijk verandert het werkelijk geen reet aan mijn mening. Of het nou uit een moskee, een kerk, een podcast of een realityserie komt, als je verkondigt dat een vrouw zich maar naar een man heeft te voegen en dat je 'geen echte man' bent als je haar haar eigen gang laat gaan, dan kun je natuurlijk gewoon tegenwind verwachten.
Ik denk dat sociale media ervoor zorgen dat meer en meer Donny-achtige denkers een enorm podium krijgen; vroeger werden dit soort uitspraken in de voetbalkantine gedaan en kraaide er verder geen haan naar. Nu verspreidt zo’n boodschap zich razendsnel, ook onder mensen die er niet op zitten te wachten maar die er - op sociale media - toch wel iets van willen vinden. En dan is het opeens een maatschappelijk debat. Best een gekke ontwikkeling, omdat de traditionele media steeds minder zichtbaar worden. Verder eens met jouw post.
Ben ik de enige die denkt dat dit gewoon een publiciteitsstunt is? Weer even zijn relevantie opkrikken met een thema dat veel stof doet opwaaien. Aka: volgers, dus extra inkomsten, genereert?
grenada schreef:
02-09-2026 15:26
ik lees in veel commentaren dat het "veel" voorkomt. Ik denk dan : wat is veel? we hebben 17 miljoen inwoners, dus pakembeet 8,5 miljoen mannen. Wat is veel? 1000? 10.000? 25.000? Op 8,5 miljoen. Heeft er iemand een realistische schatting?
Alleen mannen komen met dit soort wereldvreemde vragen in zo'n topic. Als vrouw herken je alles direct, en weet je dat het veel voorkomt.
Het zijn altijd mannen die het willen bagatelliseren en om cijfers en bewijzen komen vragen.
Paradise schreef:
02-09-2026 17:51
Heb je concrete voorbeelden?
Ja is ook prima te Googlen. Belastingvoordeel, embryowet afgezwakt. Kraamzorg etcetera.
Donny vergeet een belangrijk gezegde. Wat je ogen niet zien moet je mond niet praten. Wat zo ongeveer betekent. Als je je niet verdiept hebt houd dan je mond.
Nieuweling93 schreef:
02-09-2026 17:55
Ben ik de enige die denkt dat dit gewoon een publiciteitsstunt is? Weer even zijn relevantie opkrikken met een thema dat veel stof doet opwaaien. Aka: volgers, dus extra inkomsten, genereert?
Ja. Dit ei is echt zo dom.
Redhead70* schreef:
02-09-2026 17:59
Ja is ook prima te Googlen. Belastingvoordeel, embryowet afgezwakt. Kraamzorg etcetera.
Maar dit gaat toch niet over het beperken van gedachtegoed via regels (waar Blijfgewoonbianca het over had)?
Jawel het is morrelen aan de liberale waarden van een overgroot deel van de Nederlanders door een marginale groep.
Nieuweling93 schreef:
02-09-2026 17:55
Ik denk dat die niet overzien heeft wat dit voor zijn tv carrière betekent. Dus als hij dacht er beter van te worden is het wel erg mislukt.
Redhead70* schreef:
02-09-2026 18:07
Jawel het is morrelen aan de liberale waarden van een overgroot deel van de Nederlanders door een marginale groep.
Nee, het heeft niets te maken met het beperken van gedachtegoed via regels. Je mag nog steeds zeggen en denken wat je wilt.

En wat heeft die kraamzorg en die belastingvoordeel precies te maken met morrelen aan liberale waarden?

Overigens is het een fundament van een democratie dat ook een marginale groep wat te zeggen heeft.
02-09-2026 17:16

Het komt altijd neer op de tolerantieparadox van Popper: moet een verdraagzame, tolerante samenleving ook intolerantie verdragen, zelfs wanneer je daarmee het risico loopt dat de samenleving in zijn geheel onverdraagzamer wordt?

Donny Roelvink is een handige aanleiding, maar het onderliggende probleem is groter natuurlijk.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
02-09-2026 18:16
Het komt altijd neer op de tolerantieparadox van Popper: moet een verdraagzame, tolerante samenleving ook intolerantie verdragen, zelfs wanneer je daarmee het risico loopt dat de samenleving in zijn geheel onverdraagzamer wordt?

Donny Roelvink is een handige aanleiding, maar het onderliggende probleem is groter natuurlijk.
Ja; waar ligt de grens en hoe bewaak je die ? Ik vind het lastig.

Wanneer heb jij voor het laatst in een kerk gezeten?! Ik ben gelovig, dus ik kom er regelmatig. Ik ken de parochianen en werkelijk niemand die er zulke ideeën op nahoudt.
calvijn1 schreef:
02-09-2026 17:49
En zo lopen er ook genoeg vrouwen rond die geen vrouwelijke pt voor hun man willen etc.
Ik vind het ook echt nergens op slaan maar zei Donny niet dat hijzelf ook geen vrouwelijke trainer wil?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven