Donny Roelvink

02-09-2026 14:10 94 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een droevige vertoning van die Donny. Als dit de rolmodellen zijn waar (jonge) gasten tegenwoordig tegenop moeten kijken, dan is het wel heel erg gesteld met Nederland.

Voor degene die het niet hebben meegekregen: Donny liep rond te bazuinen dat een vrouw geen mannelijke personal trainer mag hebben en dat je "geen man" bent als je dat toelaat. Natuurlijk slikte hij die woorden tijdens de tv-show weer snel in, maar wat iemand er in eerste instantie uitflapt zegt vaak toch precies hoe zo iemand er werkelijk over denkt.. Dat gedraai achteraf is volgens mij puur schadebeperking.

Tuurlijk, iedereen mag een voorkeur hebben in de liefde, maar ik schrik van die bekrompen, controlerende denkbeelden die tegenwoordig weer overal opduiken. En het ergste is dat dit allang niet meer aan een bepaalde groep is gekoppeld.
Het trekt net zo hard door de oer-Hollandse gelederen. De giftige machocultuur is gewoon keihard terug van weggeweest.

Ben ik de enige die dit zorgwekkend vindt, of kijken we hier met zijn allen naar een wel erg gure wind die de verkeerde kant op waait?
Je ziet dit soort gedachtes inderdaad veel.op socialmedia. Gelukkig zie ik juist ook vrouwen die zelfstandig zijn en dus niet afhankelijk zijn van een man.
Dasha schreef:
02-09-2026 15:04
Juist. En dan is het opeens helemaal niet meer zo verbazend dat Nederland nog steeds ergens in die trieste Europese top 3 bungelt als het gaat om femicide. Het meest weerzinwekkende is inderdaad ook de hordes vrouwen die het voor Donny opnemen, want “hij mag dat toch vinden” en “er gebeurt ook veel in die sportscholen”.
Er zijn indd ook veel vrouwen die het niet raar vinden dat daar jonge vrouwen lastig gevallen en bekeken worden, want ze dragen veel te uitdagende pakjes. Gedrag van mannen is oke, gedrag van vrouwen niet.
Grief is just love with nowhere to go
Er zijn ook veel filmpjes op Tiktok meen ik, "mag jouw vrouw.... " en dan dus zo'n stelling als "alleen boodschappen doen..." of "alleen met zoon naar een mannelijke kapper" of "met vriendinnen een weekendje weg".

Heel veel reacties onder die filmpjes, ik dacht eerst dat het iets van satire was, maar dat is het kennelijk niet.

En dan ook erbij zeggen; "broer, wat jouw vrouw wel of niet mag is iets tussen jullie, maar bij ons denken we hier allebei hetzelfde over".

Ik sta ervan te kijken dat er nu over Roelvink gevallen wordt terwijl je zoveel influencers kunt vinden die er op deze manier over denken, met een zeker zo groot bereik.

En ja, vrijheid van meningsuiting enzo, maar het probleem zit hem in het feit dat deze mannen bekrachtigd worden in hun mening via socials en dat er dus genoeg vrouwen zijn die er hetzelfde over denken. En vaak is dit te vinden in religieuze hoeken (Islam, Christendom of Jodendom maakt niet uit wanneer ze streng in de leer zijn, dan is de vrouw bij alle grote religies ondergeschikt aan de man.) En het groeit ook onder de rechts conservatieve jongeren. En dat laatste begrijp ik dus al helemaal niet? Dat het via een religie en een boek voorgeschreven wordt is nog enigszins te begrijpen (voor mij niet maar soit) maar vanuit een politiek standpunt? Nee dat gaat mijn pet te boven.

Zag laatst ook een filmpje van een Moslima die even haar mening deelde over het dragen van een bikini, dat ze daar helemaal niks van snapte dat vrouwen ervoor kiezen zoveel van hun lichaam te tonen en zelfs hun (jonge) kinderen. Ook weer vele duizenden keren bekeken, commentaren die het er mee eens zijn maar ook mensen die dit soort opvattingen belachelijk vinden.

Het is te gek voor woorden dat we anno 2026 aparte zwemuren moeten invoeren speciaal voor vrouwen, omdat ze zich anders onveilig voelen of omdat ze niet met het andere geslacht mogen of willen zwemmen. Op die manier ga je zulk soort denkbeelden als instantie natuurlijk ook ergens faciliteren. Misschien moeten "we" daar ook eens gewoon mee ophouden. Inclusieve samenleving betekent dus geen gescheiden zaken op basis van geslacht of geloof.
SirDidymus schreef:
02-09-2026 15:12
Er zijn ook veel filmpjes op Tiktok meen ik, "mag jouw vrouw.... " en dan dus zo'n stelling als "alleen boodschappen doen..." of "alleen met zoon naar een mannelijke kapper" of "met vriendinnen een weekendje weg".

Heel veel reacties onder die filmpjes, ik dacht eerst dat het iets van satire was, maar dat is het kennelijk niet.
Die oorspronkelijke gast inderdaad niet, maar gelukkig ook een heleboel wel.
Dasha schreef:
02-09-2026 15:04
Juist. En dan is het opeens helemaal niet meer zo verbazend dat Nederland nog steeds ergens in die trieste Europese top 3 bungelt als het gaat om femicide. Het meest weerzinwekkende is inderdaad ook de hordes vrouwen die het voor Donny opnemen, want “hij mag dat toch vinden” en “er gebeurt ook veel in die sportscholen”.

Ik heb echt het idee dat jonge vrouwen de laatste tijd veel meegaander zijn geworden richting dat soort jaloerse, controlerende types. Pakweg tien jaar geleden lachten we zulke sneue gasten nog gewoon keihard uit.

Dan die bizarre uitslag van die peiling onder jongeren. Het enige verschil met de rest van de maatschappij is dat die jonkies er online tenminste nog eerlijk over durven te zijn. Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat er in Nederland een gigantische lading volwassen kerels rondloopt die er precies zo over denkt, maar die het gewoon veilig achter de voordeur houdt.

En ik heb plaatsvervangende schaamte voor de vader van Donny. Die man wist zich duidelijk geen houding te geven en is het gelukkig ook niet eens met de onzin die zijn zoon uitkraamt.

Klopt.

Mijn nichtje, dochter van een echte feminist, wil ineens tradwife worden omdat zij in zo een logaritme verslingerd is geraakt :-?

Ik krijg door alle negatieve zooi die ik hierover zie op socials echt de neiging om maar voor altijd alleen te blijven. Hoe er wordt gedacht over de plek van een vrouw, abortus en dat als er een probleem over vrouwveiligheid wordt aangekaart het DIRECT gaat over asielzoekers.
SirDidymus schreef:

Deze 2 droeftoeters zijn ermee gestopt toen bekend werd dat 1 van die mannen veroordeeld is in een zaak over huiselijk geweld. Zegt ook wel weer genoeg. De parodieën die er over werd gemaakt vond ik wel heel grappig,.
Jennifer Evenhuis heeft op insta zo’n grappige filmpjes met precies het tegenovergestelde: Mag jouw man ..
Echt heel grappig vinden mijn dochter en ik.. ook de commentaren erbij :-D
SirDidymus schreef:

Het is te gek voor woorden dat we anno 2026 aparte zwemuren moeten invoeren speciaal voor vrouwen, omdat ze zich anders onveilig voelen of omdat ze niet met het andere geslacht mogen of willen zwemmen. Op die manier ga je zulk soort denkbeelden als instantie natuurlijk ook ergens faciliteren. Misschien moeten "we" daar ook eens gewoon mee ophouden. Inclusieve samenleving betekent dus geen gescheiden zaken op basis van geslacht of geloof.
In plaats van degenen te bestraffen waardoor vrouwen zich onveilig voelen.... Dit geeft toch een signaal af dat het inderdaad logischer is om apart te gaan zwemmen. De wereld op zijn kop.
Maleficent schreef:
02-09-2026 15:11
Er zijn indd ook veel vrouwen die het niet raar vinden dat daar jonge vrouwen lastig gevallen en bekeken worden, want ze dragen veel te uitdagende pakjes. Gedrag van mannen is oke, gedrag van vrouwen niet.

Ja bizar he?
Sommigen gaan weer helemaal terug naar de jaren '50.

En eerlijk; dat gedrag van mannen is natuurlijk bizar, maar ik hoor van mijn vrouwelijke leerlingen ook veel en zit soms echt met verbazing te luisteren.

Enorm controlerend gedrag via snapchat bijvoorbeeld, continue locatie van vriendje checken en als die uitstaat gelijk gaan bellen. Of vriendje mag absoluut niet met ander meisje praten op een feestje want hij hoort bij haar...

Een mannelijke leerling ooit over Andrew Tate, die was het compleet eens met het feit dat wanneer een vrouw geld verdient met onlyfans en dat zou dan zijn vriendin zijn, de helft van die inkomsten hem toekomen omdat zij zijn vrouw is. Echt; doe even heel snel normaal! Best wel een discussie met hem over gehad, maar ik kon hem echt doen veranderen van zijn standpunt.

Ik schrik soms echt van hoe jongeren tegen een relatie aankijken, hoe ze elkaar claimen en controleren, hoe jaloers ze zijn. Ik zou het echt verstikkend vinden.
ik lees in veel commentaren dat het "veel" voorkomt. Ik denk dan : wat is veel? we hebben 17 miljoen inwoners, dus pakembeet 8,5 miljoen mannen. Wat is veel? 1000? 10.000? 25.000? Op 8,5 miljoen. Heeft er iemand een realistische schatting?
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Maleficent schreef:
02-09-2026 15:19
In plaats van degenen te bestraffen waardoor vrouwen zich onveilig voelen.... Dit geeft toch een signaal af dat het inderdaad logischer is om apart te gaan zwemmen. De wereld op zijn kop.

Precies! Gelijk eruit knikkeren die gasten en een verbod van x aantal maanden.

En is het op basis van je geloof, dan vind ik echt jammerdebammer. Wij leven in een inclusieve samenleving (althans dat willen we uitdragen en nastreven) dan moet je gewoon accepteren dat veel dingen gemengd zijn, zoals openbare zwembaden of sportscholen. Ik vind het een slechte zaak om hierin mee te gaan.
Tja, Donny...
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Je ziet wel vaker bij mensen die op latere leeftijd bekeren naar de islam dat ze "heel streng in de leer zijn". Ik zie dat mijn Marokkaanse en Turkse vriendinnen, die dus van geboorte af moslima zijn, helemaal niet zo streng zijn als mensen die zich als volwassenen bekeren (en dan die Turkse tanden, wat zijn ze toch gruwelijk lelijk, zien mensen dat zelf niet?).
Mulberry schreef:
02-09-2026 15:30
Tja, Donny...
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
die hele familie is nou niet echt een toonbeeld van intelligentie, dus waar hebben we het over?
Zo hypocriet ook. Als Esmah Lahlah had verkondigd dat zij als wethouder altijd op een drafje naar huis gaat om te gaan koken omdat het al heel mooi is dat ze mag werken van haar man en dan ook nog met mannelijke collega's, dán staan Donnyvolgers wel op hun achterste benen.
Moi!
Adela schreef:
02-09-2026 14:38
En nog zorgwekkender vind ik dat ik heel veel vrouwen hem zie steunen. Als je van social media uitgaat, krijg je de indruk dat een overgrote meerderheid hem hierin steunt. Ik kan het eerlijk gezegd niet meer aanzien, ik ga ook maar van Instagram af want ik krijg zo’n raar beeld van mensen daar.
Ik heb Insta om die reden zo ingesteld dat ik alleen maar feed te zien krijg van degenen die ik volg. Geen andere meuk meer. Geeft een hoop rust.
grenada schreef:
02-09-2026 15:41
die hele familie is nou niet echt een toonbeeld van intelligentie, dus waar hebben we het over?
Over de invloed die hij heeft op onzekere jongeren. Misschien moet je ook wat vaker de Mediacourant lezen :P .
Moi!
DebbieHerrie schreef:
02-09-2026 14:44
Ik zit niet eens op the socials. Dit forum is het hipste wat ik doe. Maar als ik dan weer Angela de Jong lees en de reacties onder haar column...

Waarom lees ik het ook eigenlijk?

Ik weet niet wat ze in haar column schreef, maar ik heb net met kromme tenen op de fiets zitten luisteren naar de AD Mediapodcast. Angela de Jong vindt dat hij mag zeggen wat hij wil, want hij zegt alleen maar dat hij niet wil dat zíj́n vriendin een mannelijke trainer wil. Soms verbaast het me hoe dom ze is voor iemand die zo slim zou moeten zijn.
DebbieHerrie schreef:
02-09-2026 15:49
Over de invloed die hij heeft op onzekere jongeren. Misschien moet je ook wat vaker de Mediacourant lezen :P .
ach, dat zijn ook maar verhalen. Er zullen er gerust een aantal zijn, maar over hoeveel hebben we het? De jongeren die ik ken, en das geen representatieve steekproef, vinden hem allemaal een idioot.
Er lopen hele hordes zielige, jaloerse mannen rond die vinden dat vrouwen geen mannelijke personal trainer, sportmaatje, fysiotherapeut of dokter mogen hebben.
Eirlys schreef:
02-09-2026 15:58
Ik weet niet wat ze in haar column schreef, maar ik heb net met kromme tenen op de fiets zitten luisteren naar de AD Mediapodcast. Angela de Jong vindt dat hij mag zeggen wat hij wil, want hij zegt alleen maar dat hij niet wil dat zíj́n vriendin een mannelijke trainer wil. Soms verbaast het me hoe dom ze is voor iemand die zo slim zou moeten zijn.
Heb je d’r column gelezen ? Ze vindt echt wel wat van “ dat soort mannetjes “ . Maar dat hij het mag roepen, daar heeft ze toch ook gewoon gelijk in ? Citaat : “ dat mag in dit land. De moskeeën en kerken zitten vol met lieden die precies dezelfde overtuiging hebben . Het wordt pas echt ! eng als we allemaal hetzelfde moeten gaan denken en vinden “ .Verder noemt ze hem ook nog een nono.

Als je nou zo heel verontwaardigd over Angela bent en dan uiteraard ook over Donny ben je dat dan ook over die moskeeën en kerken ? Waarom gaat nu iedereen ineens op zijn achterste benen staan ? Omdat het iemand is die bekeerd is en dus “ beter “ zou moeten weten ? Heel veel mensen die naar een moskee gaan maar hier hun opleiding hebben genoten ; die dan weer niet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sterrenstof74 schreef:
02-09-2026 15:45
Ik heb Insta om die reden zo ingesteld dat ik alleen maar feed te zien krijg van degenen die ik volg. Geen andere meuk meer. Geeft een hoop rust.
Ja, ik heb het gevonden en nu ook zo ingesteld. Dank je wel.
grenada schreef:
02-09-2026 16:06
ach, dat zijn ook maar verhalen. Er zullen er gerust een aantal zijn, maar over hoeveel hebben we het? De jongeren die ik ken, en das geen representatieve steekproef, vinden hem allemaal een idioot.
543K followers.

Geen idee hoeveel daarvan er onzeker en beïnvloedbaar zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
grenada schreef:
02-09-2026 15:26
ik lees in veel commentaren dat het "veel" voorkomt. Ik denk dan : wat is veel? we hebben 17 miljoen inwoners, dus pakembeet 8,5 miljoen mannen. Wat is veel? 1000? 10.000? 25.000? Op 8,5 miljoen. Heeft er iemand een realistische schatting?
Goede vraag, geen idee. Ik weet alleen dat FvD nogal flink in de lift zit en dit conservatieve gedachtegoed daar heerst. Die staan momenteel op gemiddeld 13 zetels, wat op ongeveer 900.000 stemmen uitkomt. Verder zijn er ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland, maar er zou nog overlap in die groepen kunnen zitten. En die groepen bestaan uit mannen en vrouwen, al denk ik dat er meer mannen op FvD stemmen dan vrouwen. Ze delen iig wel hetzelfde gedachtegoed en steunen dat. Verder krijgen de grootste schreeuwers de meeste aandacht, maar hoeft dat niet altijd het meest populaire standpunt te zijn. Of de wil van 'het volk' zoals de populisten proberen het te verkopen, iets wat zelden klopt.
blijfgewoonbianca schreef:
02-09-2026 16:30
Heb je d’r column gelezen ? Ze vindt echt wel wat van “ dat soort mannetjes “ . Maar dat hij het mag roepen, daar heeft ze toch ook gewoon gelijk in ? Citaat : “ dat mag in dit land. De moskeeën en kerken zitten vol met lieden die precies dezelfde overtuiging hebben . Het wordt pas echt ! eng als we allemaal hetzelfde moeten gaan denken en vinden “ .Verder noemt ze hem ook nog een nono.

Als je nou zo heel verontwaardigd over Angela bent en dan uiteraard ook over Donny ben je dat dan ook over die moskeeën en kerken ? Waarom gaat nu iedereen ineens op zijn achterste benen staan ? Omdat het iemand is die bekeerd is en dus “ beter “ zou moeten weten ? Heel veel mensen die naar een moskee gaan maar hier hun opleiding hebben genoten ; die dan weer niet ?
Goed punt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven