Vinted topic - 4
zaterdag 2 mei 2026 om 09:12
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
donderdag 3 september 2026 om 13:36
donderdag 3 september 2026 om 14:00
Bah. Ik vraag me precies hetzelfde af...waarom?! Gelukkig was mijn situatie dit keer omgekeerd. Kwam stinkend aan, niet gewoon 'ligt al een tijdje in de kast' maar echt vies stinkendLizzyLee schreef: ↑02-09-2026 14:36Vind Budbee ook wel een goede aanvulling. Zeker omdat VintedGo behoorlijk traag is, de locker altijd vol zit en het pakketpunt ver weg zit.
Pas weer eens wat gekocht van mn verdiende geld. Leuk truitje, rook wel erg muf bij het uitpakken. Gewassen en buiten gehangen, geur ging er niet uit. In de azijn gegooid en gewassen, nog steeds die penetrante geur. Na eerste ronde weken in de baking soda eindelijk verbetering, hangt nu buiten na de tweede ronde. Wel n gedoe zeg, waarom sturen mensen stinkende dingen?? Had al op alles in orde geklikt want dacht er met n wasje wel vanaf te zijn, maar die smerige lucht bleef lang hangen.
Wat jij nog zou kunnen proberen: HG heeft poedertjes tegen 'stinkend wasgoed' of zweetgeur oid, dat werkt vaak goed (maar niet altijd, afhankelijk van de bron). Potje kost wel 7 euro maar je kunt er lang mee doen, mocht je het vaker nodig hebben.
donderdag 3 september 2026 om 15:40
Is er een storing bij Vinted go, vandaag al 3 mensen die vroegen of ik niet Vinted Go verzend omdat die optie er niet bij staat en zojuist zelf ook verschillende items aangeklikt en zie dat als ik die zou kopen ik ook geen VintedGo kan gebruiken.
Is nogal een verschil ook met verzendkosten dus hopelijk snel opgelost.
donderdag 3 september 2026 om 15:49
Dat zal wel weer een poging zijn om de kopers via DHL te sturen. Ik heb zelf gisteren ook via DHL verkocht wat me al verbaasde, maar vervolgens heb ik zelf vanochtend ook iets via DHL gekocht, omdat ik bang was dat iemand anders het voor mijn neus weg zou kapen als ik zou wachten tot vinted go het weer zou doen. Mondial doet het ook nog, maar die zag ik nu wel alleen van / naar het buitenland, trouwens...Zomaar1987 schreef: ↑03-09-2026 15:40Is er een storing bij Vinted go, vandaag al 3 mensen die vroegen of ik niet Vinted Go verzend omdat die optie er niet bij staat en zojuist zelf ook verschillende items aangeklikt en zie dat als ik die zou kopen ik ook geen VintedGo kan gebruiken.
donderdag 3 september 2026 om 15:50
Ja bizar. Volgens mij betekent dat gewoon "gaat er niet meer uit, dus ik probeer het dan zo maar te verkopen"
donderdag 3 september 2026 om 15:51
Haha ook dat is herkenbaar, net als ik bijna op vakantie ga of ben dan zie ik allemaal leuke dingen en is het elke keer weer spannend of het op tijd of juist laat genoeg bezorgd wordt. Tot nu toe ging het altijd net goed, hopelijk bij jou ookEberesche schreef: ↑03-09-2026 13:36ik ben dom geweest. ik heb van de week dingen besteld, toevallig allemaal gisteren verzonden.. maar ga morgen op vakantie. gelukkig niet heel lang, maar hopelijk komt het dan niet morgen ofzo, maar net erna zodat ik eind volgende week nog tijd heb het op te halen....
Fijne vakantie!
donderdag 3 september 2026 om 15:52
Zomaar1987 schreef: ↑03-09-2026 15:40Is er een storing bij Vinted go, vandaag al 3 mensen die vroegen of ik niet Vinted Go verzend omdat die optie er niet bij staat en zojuist zelf ook verschillende items aangeklikt en zie dat als ik die zou kopen ik ook geen VintedGo kan gebruiken.
O ik zou hier juist blij van worden, ik haat VintedGo en heb het ook uitstaan
Al heb ik wel een pakje dat aangekomen zou moeten zijn waar ik geen update meer van krijg...
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 3 september 2026 om 20:56
https://www.vinted.nl/member/3182400872-marielleveendam
Ze zijn weer lekker bezig qua oplichten daar.
Ergens onderin de omschrijving van "haar" producten staat dat je niet het product op de foto ontvangt maar een papiertje met een foto van het product krijgt ..
(Linkje erbij gezet omdat het duidelijk oplichting is en dit al door meerdere mensen gerapporteerd is)
Ergens onderin de omschrijving van "haar" producten staat dat je niet het product op de foto ontvangt maar een papiertje met een foto van het product krijgt ..
(Linkje erbij gezet omdat het duidelijk oplichting is en dit al door meerdere mensen gerapporteerd is)
donderdag 3 september 2026 om 21:10
Ja bizar he. Volgens mij lees ik altijd wel de hele tekst, maar soms ben ik ook wel gehaast met het kopen van iets, als het iets is waarvan ik vermoed dat het snel weg is... En het zijn natuurlijk dan ook vaak zo'n lappen met onzinteksten.. Vind dat echt schandalig dat mensen dit doen.
En wat denken jullie van de action pompoen pannen?

Ik hoef ze niet maar facebook ontploft ermee. Iedereen klaagt dat ze overal op zijn bij de action en voor het driedubbele op vinted staan.
Ik hoef ze niet maar facebook ontploft ermee. Iedereen klaagt dat ze overal op zijn bij de action en voor het driedubbele op vinted staan.
donderdag 3 september 2026 om 21:23
Lemon_Pledge schreef: ↑03-09-2026 20:56https://www.vinted.nl/member/3182400872-marielleveendam
Jemig, wat stom dit! Ik heb alle 3 de advertenties gerapporteerd, ik hoop dat als veel mensen dit doen deze verkoper snel geblokkeerd wordt.
donderdag 3 september 2026 om 21:25
Er staat echt een heel verhaal over hoe geweldig het trainingspak is, makkelijk te combineren, super zachte stof blah blah blah, dan staat er helemaal onderaan een heel stuk met hashtags, en zo'n "particuliere verkoop dus geen recht op ... Blah blah"happyapple schreef: ↑03-09-2026 21:10Ja bizar he. Volgens mij lees ik altijd wel de hele tekst, maar soms ben ik ook wel gehaast met het kopen van iets, als het iets is waarvan ik vermoed dat het snel weg is... En het zijn natuurlijk dan ook vaak zo'n lappen met onzinteksten.. Vind dat echt schandalig dat mensen dit doen.
En dan ergens sneaky daartussen dat je niet het daadwerkelijk product koopt maar een fotokopie van het product, dus alleen een velletje papier
En inderdaad, de Action is overal leeggekocht en Marktplaats en Vinted staan vol. Hoop toch echt dat ze met hun zooi blijven zitten
donderdag 3 september 2026 om 21:29
Volgens mij is het profiel nu geblokkeerd (maar zal van de week vast weer onder een nieuwe naam opduiken).
Ik kreeg net de melding dat het "niet tegen de community normen in ging"
Maar ik denk dat ze door het krijgen van meerdere meldingen toch eens even goed hebben gekeken wat er aan de hand was..
donderdag 3 september 2026 om 23:00
Ik kende de pompoenpannen nog niet dus ben de krochten van Vinted ingedoken.
Om vervolgens te denken: zo dat is lucratief! Dat mensen gewoon het (drie)dubbele willen betalen voor een pan
een lucratief handeltje kan ik zelf wel vergeten overigens, tijdens mijn verbazing kwam ik er achter dat ze bij meer dan 30 verkopen in een jaar een melding doen bij de belastingdienst. Wist ik niet, ook niet spannend want ik heb 48 verkopen gehad de afgelopen 3 weken
maar gelukkig allemaal uit de spel- en kledingkasten van mijzelf en de kinderen. En zo leer je nog eens iets op de vrijdagavond.
Om vervolgens te denken: zo dat is lucratief! Dat mensen gewoon het (drie)dubbele willen betalen voor een pan
vrijdag 4 september 2026 om 00:16
Die melding bij de belastingdienst is geen probleem als je alleen je tweedehands spullen verkoopt en er geen verkampt bedrijfje runt. Een melding is wat het is, je gaat er geen extra belasting over betalen.
Dit geldt trouwens ook voor andere verkoopplatforms zoals bijvoorbeeld marktplaats. Dus niet iets wat Vinted verzonnen heeft.
Dit geldt trouwens ook voor andere verkoopplatforms zoals bijvoorbeeld marktplaats. Dus niet iets wat Vinted verzonnen heeft.
vrijdag 4 september 2026 om 08:01
Appelstroop schreef: ↑03-09-2026 23:00Ik kende de pompoenpannen nog niet dus ben de krochten van Vinted ingedoken.
Om vervolgens te denken: zo dat is lucratief! Dat mensen gewoon het (drie)dubbele willen betalen voor een paneen lucratief handeltje kan ik zelf wel vergeten overigens, tijdens mijn verbazing kwam ik er achter dat ze bij meer dan 30 verkopen in een jaar een melding doen bij de belastingdienst. Wist ik niet, ook niet spannend want ik heb 48 verkopen gehad de afgelopen 3 weken
maar gelukkig allemaal uit de spel- en kledingkasten van mijzelf en de kinderen. En zo leer je nog eens iets op de vrijdagavond.
Nog iets om mee te nemen, doe er je voordeel mee vandaag: het is vanavond pas vrijdagavond
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
vrijdag 4 september 2026 om 09:39
Precies, maar het staat gewoon onder de categorie joggingpak, en als je het verhaal leest gaat het duidelijk om een fysiek product. Ik vind het echt super achterbaks, en schokkend dat Vinted er dus eigenlijk gewoon mee in gaat.happyapple schreef: ↑03-09-2026 22:29Ja ik las al dat Vinted de klagende kopers ongelijk geeft omdat het in de advertentie staat en het dus niet tegen de regels is.![]()
En ja, natuurlijk moet je de tekst lezen, maar het hele Vinted systeem is natuurlijk ook gedeeltelijk gebaseerd op eerlijkheid en vertrouwen.
vrijdag 4 september 2026 om 10:20
Nadat ik de 3 advertenties gerapporteerd had, kreeg ik 3 keer onderstaand bericht van Vinted.
Bedankt voor je melding.
We kunnen geen actie ondernemen tegen de gerapporteerde inhoud van ……….. (naam maar even verwijderd).
Dit kan een van de volgende redenen hebben:
-Er is al actie ondernomen omdat er al een andere melding was.
-Het artikel is verkocht of verwijderd voordat we actie konden ondernemen.
-We zijn nog bezig met het controleren van de gemelde inhoud.
Vervolgens werd uiteindelijk de verkoper geblokkeerd. Vinted zou hier veel beter toezicht op moeten houden, want dit is echt belachelijk. Heel bewust mensen bedriegen, ergens onderaan een mega lange tekst zetten dat het een afbeelding betreft van het item en niet het item zelf, zo stom!
Bedankt voor je melding.
We kunnen geen actie ondernemen tegen de gerapporteerde inhoud van ……….. (naam maar even verwijderd).
Dit kan een van de volgende redenen hebben:
-Er is al actie ondernomen omdat er al een andere melding was.
-Het artikel is verkocht of verwijderd voordat we actie konden ondernemen.
-We zijn nog bezig met het controleren van de gemelde inhoud.
Vervolgens werd uiteindelijk de verkoper geblokkeerd. Vinted zou hier veel beter toezicht op moeten houden, want dit is echt belachelijk. Heel bewust mensen bedriegen, ergens onderaan een mega lange tekst zetten dat het een afbeelding betreft van het item en niet het item zelf, zo stom!
vrijdag 4 september 2026 om 10:23
Echt he!! Wat is de moeite? Ik zie soms ook vlekken bij het fotograferen, waarna ik dingen in de was gooi en de foto's opnieuw maak. Gelukkig is de geur inmiddels uit het shirtje, maar kan me echt niet voorstellen dat iemand dit niet geroken heeft en het zo ongewassen opstuurt. Zo smerig!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in