Veranderd product !

04-09-2026 22:38 133 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vond je altijd heel lekker maar is na " vernieuwd" niet meer je favoriet.

Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.

Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...

Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !

Ik snap er soms helemaal niks van .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
De Garden Gourmet lightly roasted pieces. Die waren altijd lekker knapperig te bakken en nu blijven ze zompig.
Selune schreef:
05-09-2026 08:15
Niet veranderd, maar gewoon weg:
Knorr wereldgerechten beef chimmichurrie. Was hier de absolute favoriet, en zo'n beetje het enige wereldgerecht dat er in kwam, maar wordt niet meer gemaakt.
OMG jaaa deze wou ik ook noemen!!
Toen we doorkregen dat het zou verdwijnen hebben we een serieus aantal ingeslagen. Het aanbreken van het allerlaatste pak was serieus een momentje..

Toen ze even later ook stopten met kip tabouleh was ik echt helemaal klaar met Knorr.
Heb nog niks gevonden wat deze smaken evenaart
Knorr wereldgerechten falafel ook. Er wordt veel geklaagd over de wereldgerechten maar dat was gewoon een heel goeie 😛 moest je zelf de falafel maken van een kruidenmix en een blik kikkererwten en dat werkte écht heel goed, veel lekkerder dan kant en klare falafel uit de supermarkt. Ik mis ‘m nog steeds. Maar verder niet genoeg mensen blijkbaar 😅
Fucupcake schreef:
05-09-2026 08:52
Ze zijn al een jaar of twee veel compacter dan daarvoor.
Tja, jij zegt het. Ik heb niks gemerkt aan de sticks en eet ze al jaren.
Leslie Knobe schreef:
05-09-2026 09:15
De Garden Gourmet lightly roasted pieces. Die waren altijd lekker knapperig te bakken en nu blijven ze zompig.
Oooh ik dacht al dat dat aan mij lag!
Ik dronk vroeger veel Spa Citron, maar dat ging ineens weg, kwam in het Spa Fruit segment ofzo en smaakte helemaal niet meer na het origineel. Heel jammer, want vond het zo lekker op warme dagen.
Irregular_Choice schreef:
05-09-2026 09:27
Het is mij ook nooit opgevallen en ik eet ze ook al jaren, met enige regelmaat.

Bros is wel anders, die eet ik bijna nooit maar toen ik er laatst eentje had viel het me tegen. Ik kon niet zo goed plaatsen waar het dan aan lag, maar het was niet meer zoals vroeger.
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
Irregular_Choice schreef:
05-09-2026 09:27

Nou fijn dat jij ze wel prima vindt.
ldp schreef:
05-09-2026 08:46
Blauwe stimorol mét suiker.

Hoewel dat ook alleen uit nostalgie zou zijn, ik snap tegenwoordig überhaupt de lol van kauwgom niet meer echt, terwijl het als puber een totaal onmisbaar product was.
Als domme puber heb ik daar op een 'goede' dag eens een heel pakje van naar binnen gewerkt om vervolgens de ijskoude wind buiten te trotseren op de fiets,...dat was zó fris dat, naar mijn gevoel, mijn longen wijd open gingen staan en ik niet meer door mijn mond durfde te ademen. Nooit meer, maar ik mis Stimorol met suiker ook wel een beetje, net zoals de BenBits :winkie:
.
Sinterklaas kikkers en muizen. Vroeger zat daar een taaiige noga-achtige vulling in, tegenwoordig harde witte suikervulling die een wat branderig gevoel geeft in je keel.
KamilleT schreef:
05-09-2026 09:52
Sinterklaas kikkers en muizen. Vroeger zat daar een taaiige noga-achtige vulling in, tegenwoordig harde witte suikervulling die een wat branderig gevoel geeft in je keel.
Echt? Ik ken kikkers en muizen niet anders dan met dat witte suikergoed ( typisch Sinterklaaswoord :) ). Kikkers en muizen gebruik ik al jaren als traktatie wanneer ik jarig ben, dus ben er aardig bekend mee :lol:
.
Koningjulian schreef:
05-09-2026 09:15
OMG jaaa deze wou ik ook noemen!!
Toen we doorkregen dat het zou verdwijnen hebben we een serieus aantal ingeslagen. Het aanbreken van het allerlaatste pak was serieus een momentje..
Wij ook! Dat laatste pak hebben we ook echt even uitgesteld, omdat we het zo jammer vonden. De andere wereldgerechten vinden wij ook niet boeiend, maar deze nog steeds een gemis.
Forever is a hell of a long time.
Magnums! Vroeger waren het grote bonken en gemaakt met echt roomijs. Nu zijn ze klein en is het ijs gemaakt van melkpoeder.
Die sneeuwpop-koekjes met kerst. Vroeger zat er nog een suikerlaagje over dat witte spul. Is ook niet meer.
Waitingforthenight schreef:
05-09-2026 09:33
Ik dronk vroeger veel Spa Citron, maar dat ging ineens weg, kwam in het Spa Fruit segment ofzo en smaakte helemaal niet meer na het origineel. Heel jammer, want vond het zo lekker op warme dagen.
Ja dat klopt inderdaad. Die missen wij ook.
De Spa citron en 7up inderdaad ook. Maar eigenlijk verreweg de meeste normale frisdrank. Zelfs de 'gewone' frisdranken hebben tegenwoordig vaak deels zoetstof i.p.v. suiker. Ik proef zoetstof vrijwel altijd en vind het ontzettend vies. Drink ook meestal maar 1 of 2 glazen in het weekend en verder drink ik geen frisdrank, dus als ik het dan drink wil ik graag lekkere zonder zoetstof.
Ik mis dit ook enorm:

Niet veranderd, maar gewoon weg:
Knorr wereldgerechten beef chimmichurrie. Was hier de absolute favoriet, en zo'n beetje het enige wereldgerecht dat er in kwam, maar wordt niet meer gemaakt.

Bij de Makro verkopen ze wel chimmichurrie kruiden die in de buurt komen, maar die rijst die stukjes aardappel erin maakte het toch af!

De shaslicksaus van Calve. Echt zo'n jeugdsentimentje. Bal gehakt met deze saus. Maar smaakt al jaren nergens meer naar helaas.
Chrissiefur schreef:
05-09-2026 10:16
Bij de Makro verkopen ze wel chimmichurrie kruiden die in de buurt komen, maar die rijst die stukjes aardappel erin maakte het toch af
Kruiden voor het vlees lukt inderdaad wel aardig, maar die rijst met aardappel was de grote ster en dat krijg ik zelf toch niet echt lekker voor elkaar.
Charlie591 schreef:
05-09-2026 09:22
Knorr wereldgerechten falafel ook. Er wordt veel geklaagd over de wereldgerechten maar dat was gewoon een heel goeie 😛 moest je zelf de falafel maken van een kruidenmix en een blik kikkererwten en dat werkte écht heel goed, veel lekkerder dan kant en klare falafel uit de supermarkt. Ik mis ‘m nog steeds. Maar verder niet genoeg mensen blijkbaar 😅
Gyros van Wereldgerechten was ook zo lekker, maar deze maak ik na de mysterieuze verdwijning zelf. Satésaus maak ik ook zelf, nog nooit een lekkere kant-en-klare gevonden in de winkel.

Alles met sinaasappelsmaak uit het verleden is weg, zoals de saromatoetjes met sinaasappelsmaak, hagelslagmix met oranje sinaasappel hageltjes, en de kwarktaart met sinaasappelsmaak. Zal wel héél ongezond zijn geweest? :sigh:
.
Selune schreef:
05-09-2026 08:15

De sate marinade van Conimex. Was altijd favoriet bij man, maar sinds een maand of 3 is die vernieuwd en volgens mij (als je de ingredienten bekijkt) hebben ze de oude versie die naar ketjap smaakte en hun hot marinade gecombineerd. Nu kun je dus voor draak studeren als je het spul eet: veel te heet!
Effe tussendoor. Satemarinade is heel makkelijk zelf te maken. 2 eetlepels ketjap manis, 2 eetlepels ketjap asin, 1 eetlepel (rijst-)olie, klein schepje suiker, beetje citroensap, teentje geperste knoflook en zoveel sambal als je lekker vindt.

Satésaus is ook makkelijk te maken. 200ml melk of water, 4 eetlepels pindakaas (met stukjes noot als je dat lekker vindt), 2 eetlepels ketjap en zoveel sambal als je lekker vindt. In die kant en klare zit vaak (veel) suiker en andere toegevoegde zooi. Die vind ik echt niet lekker.
We are in a bit of a pickle here . . .
Sindskort is de verse gnocchi van de AH veranderd van receptuur en nu zitten er opeens gluten in :(
KamilleT schreef:
05-09-2026 09:52
Ja! Eensch! Bah! Was mijn vijftwaalf-favo
Bubble Gum aardbei smaakt ook anders. Zit nu een 'zuurtje' in, vroeger veel zachter en zoeter qua smaak.

Buggles naturel

Cote d'Or

Crackertjes van Lu (zaten vroeger in een rijtje van 15) Nu zó droog
Frankly my dear, I don"t give a damn
El4ra schreef:
05-09-2026 10:01
Echt? Ik ken kikkers en muizen niet anders dan met dat witte suikergoed ( typisch Sinterklaaswoord :) ). Kikkers en muizen gebruik ik al jaren als traktatie wanneer ik jarig ben, dus ben er aardig bekend mee :lol:

Vroegah waren ze wat smeuïger.
Fucupcake schreef:
05-09-2026 10:57
Vroegah waren ze wat smeuïger.
Klopt.
Everything is possible for the one who believes.
Spazzolino schreef:
05-09-2026 10:37
Sindskort is de verse gnocchi van de AH veranderd van receptuur en nu zitten er opeens gluten in :(
Ja :( De assholes.
Everything is possible for the one who believes.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven