Kopenhagen
vrijdag 24 juli 2026 om 13:20
Over een paar weken ga ik met mijn man naar Kopenhagen. Wie heeft er leuke tips voor activiteiten, leuke restaurantjes en wat absoluut te eten, maar ook andere dingen die handig zijn om te weten? We zitten bij Amager strand, vlakbij een metrostation, is het handig om fietsen mee te nemen bijvoorbeeld? Ik zat al te kijken naar Pretpark Tivoli, Frederiksborg Slot, kanovaren, winkels met Deens design (welke zijn aanraders?). We zijn met de auto, dus kunnen ook nog op dagtrip naar andere leuke plekken in de buurt als die er zijn. Kom maar door met die tips!
zondag 26 juli 2026 om 16:33
Thanks!Irregular_Choice schreef: ↑26-07-2026 15:27Voor Tivoli kan je ook een entreeticket inclusief toegang tot de attracties kopen. Bakken werkt ook met vrije entree en daar kan je ook een bandje kopen voor toegang tot alle attracties.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
vrijdag 4 september 2026 om 14:05
We zijn inmiddels weer terug en dankzij jullie tips hebben we veel moois gezien en gedaan.
Nyhaven was schattig maar ook wel erg druk, Amalienborg met wisseling van de wacht was vooral leuk om te zien hoe braaf mensen luisteren naar de agenten, rondwandelen door Kastellet en de beklimming van Vor Frelsers Kirke (de laatste treden zitten aan de buitenkant van de toren, die je voelt bewegen in de wind). Met een vergrootglas de zeemeermin bekeken en nog zoveel meer moois gezien. Echt een mooie oude stad is het, superschoon en gezellig. In de winkelstraat veel moois gezien en lekkere taartjes gegeten en heerlijk op het terras om ons heen gekeken en genoten.
We hebben nog gefietst buiten de stad (net Nederland met veel wind, maar ook gave vikingschip bouwwerken gezien) en gevist (maar niks gevangen haha).
Ik vond de mensen er fantastisch aardig, het eten overal goed en het OV echt super (met een app makkelijk in- en uitchecken en goede verbindingen). Het was wel aan de dure kant, ook bij de Lidl bijvoorbeeld.
Dus voor wie twijfelt: echt gaan, het is prachtig daar/
Nyhaven was schattig maar ook wel erg druk, Amalienborg met wisseling van de wacht was vooral leuk om te zien hoe braaf mensen luisteren naar de agenten, rondwandelen door Kastellet en de beklimming van Vor Frelsers Kirke (de laatste treden zitten aan de buitenkant van de toren, die je voelt bewegen in de wind). Met een vergrootglas de zeemeermin bekeken en nog zoveel meer moois gezien. Echt een mooie oude stad is het, superschoon en gezellig. In de winkelstraat veel moois gezien en lekkere taartjes gegeten en heerlijk op het terras om ons heen gekeken en genoten.
We hebben nog gefietst buiten de stad (net Nederland met veel wind, maar ook gave vikingschip bouwwerken gezien) en gevist (maar niks gevangen haha).
Ik vond de mensen er fantastisch aardig, het eten overal goed en het OV echt super (met een app makkelijk in- en uitchecken en goede verbindingen). Het was wel aan de dure kant, ook bij de Lidl bijvoorbeeld.
zaterdag 5 september 2026 om 20:40
Fijn om te lezen en ik heb echt genoten van je bericht. Ik ben zelf Duits-Deens en in Kolding (Zuid-Denemarken) geboren en in Duitsland opgegroeid. Kopenhagen is echt een superleuke stad. Ik wil ook graag nog een keer heen.Minimalista schreef: ↑04-09-2026 14:05We zijn inmiddels weer terug en dankzij jullie tips hebben we veel moois gezien en gedaan.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in