Hoe is jullie slaapkamer?

05-09-2026 21:45 108 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie een mooie en opgeruimde slaapkamer? Of is het lelijk en een soort opslag?
Aan mijn slaapkamer heb ik nooit iets gedaan. Het is een lelijke ruimte en doet ook dienst als opslag ruimte. Ik vraag mij af hoe dat bij andere is. Binnenkort wordt mijn bovenverdieping verbouwd. Dan krijg ik een grote kast waar alle spullen kunnen liggen. Kan ik erna hopelijk een mooie slaapkamer maken.
Saai. Bed 2 nachtkastjes met een lamp en klein wekkertje. En 2 aquarellen boven het bed. Dat is het. Verder geen afleiding of prullen.
In de basis rustig.
Ruime kledingkast
Ladekast als toilettafel
Kapstok ding voor gedragen kleding.
2 plankjes met boeken, plantje en wat deco boven mn bed.

Muur achter mn bed heeft een donkere kleur. 1 muur met rustig behang (wit en patroontje in die kleur) en rest incl kledingkast en gordijnen zijn wit.

Wel verduisterende gordijnen.

Heb wel nagedacht over hoe ik t wou en hoe ik t rustig kon houden. Al verstoren de bakken op mijn kast dat momenteel een beetje.

Inspiratie:
Afbeelding

Skip de sierkussens. Die zijn alleen maar onhandig. (En t drumstel... :rofl: )
apatura2 wijzigde dit bericht op 05-09-2026 21:58
31.11% gewijzigd
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik woon in een huurwoning met een prachtige benedenverdieping maar de trap naar boven en de vloer boven zelf zijn lelijk blauw tapijt. Ook is er een schuin dak. Mijn slaapkamer is daarom echt een bed onder een schuin dak, een douchecabine, klein kledingkastje en een wasmachine achter een gesloten deurtje.

Ik vind m’n slaapkamer afschuwelijk ongezellig.
Redhead70* schreef: ↑
05-09-2026 21:50
Saai. Bed 2 nachtkastjes met een lamp en klein wekkertje. En 2 aquarellen boven het bed. Dat is het. Verder geen afleiding of prullen.
Dat klinkt voor mij nu heerlijk
Ik heb een zeer minimalistische slaapkamer. De muur achter mijn bed heeft een lila-tint. En er staat een tweepersoons bed (een zwarte auping). Er hangt een zwarte lamp. En aan de muur hangt een Kokopelli. En dat is het.
's Nachts staat er een mandje naast mijn bed met wat spullen die ik mogelijk nodig heb. Een boek, lippenbalsem, mijn bril, een zaklamp, wat medicatie, etc. Dat mandje staat overdag in een kastje in een andere kamer.
Apatura2 schreef: ↑
05-09-2026 21:52
In de basis rustig.
Ruime kledingkast
Ladekast als toilettafel
Kapstok ding voor gedragen kleding.
2 plankjes met boeken, plantje en wat deco boven mn bed.

Muur achter mn bed heeft een donkere kleur. 1 muur met rustig behang (wit en patroontje in die kleur) en rest incl kledingkast en gordijnen zijn wit.

Wel verduisterende gordijnen.

Heb wel nagedacht over hoe ik t wou en hoe ik t rustig kon houden. Al verstoren de bakken op mijn kast dat momenteel een beetje.

Inspiratie:

Dat klinkt gezellig. Die inspiratie foto is mooi.
groene-vingers wijzigde dit bericht op 05-09-2026 22:13
4.42% gewijzigd
In mijn vensterbank staat nu toevallig een crysant, maar als die dood is, wordt hij niet perse vervangen. Wel wil ik ooit nog eens een grote Strelitzia reginae in de hoek van mijn kamer.
Mijn hele huis is een soort opslag, dus ook mijn slaapkamer.
You're one of a kind - and that's already more than enough.
Week 39 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle muren inclusief plafond zijn donkergroen. De wand achter het bed heeft een behang in goud met een bananenbladpatroon. De lamp is in te stellen in alle kleuren van de regenboog. Er staat een grote kast voor kleding en beddengoed..
Grasgevoerd schreef: ↑
05-09-2026 22:12
In mijn vensterbank staat nu toevallig een crysant, maar als die dood is, wordt hij niet perse vervangen. Wel wil ik ooit nog eens een grote Strelitzia reginae in de hoek van mijn kamer.
O ja die heb ik ook, een kentiapalm in de hoek.
(Ikea in een witte pot, ook ikea)
..
apatura2 wijzigde dit bericht op 05-09-2026 22:18
98.85% gewijzigd
..
apatura2 wijzigde dit bericht op 05-09-2026 22:19
Reden: Tripple
98.85% gewijzigd
Een saaie en kolossale PAX hoekkast. Wit hoogglans zodat alles dat je erbij wil zetten erbij past en hij een zo gering mogelijke stempel drukt. Op dit moment zijn de muurschilderingen rood en oranje en de gordijnen ook. Rood schijnt agressief en activerend werken en daarom ongeschikt te zijn voor een slaapkamer. Ik vind het juist heerlijk wakker worden in het zachte licht dat mijn gordijnen maken.

Zachte kleden op de grond en luxe beddengoed. Jammer van het geld maar het verschil is zo groot dat ik dat er toch aan uitgeef. Mijn slaapkamer is de enige plek in huis die alleen van mij is, dus ik vind het heel belangrijk dat ik mezelf daar gepamperd voel.

Oh, en mijn bed is heel hoog omdat ik vaak moeite heb met bewegen. Daardoor is het nu effectief een stapelbed want de ruimte eronder is helemaal ingericht voor mijn kat.

Veel plezier met alle nieuwe ruimte die je straks hebt!
Wij slapen op de kleinste kamer van 14m2 omdat de kinderen meer ruimte nodig hebben en meer op hun kamer zijn.
Onze kamer is heel minimalistisch ingericht. Een grote boxpring met 2 nachtkastjes en daarom een mooie lampjes en een grote kledingkast. Een grote tv aan de muur aan het voeteinde (we kijken soms een serie in bed samen) en achter het hoofdeinde een jungle fotobehang van 4 meter breed van plafond tot vloer. In de hoek een airco. Verder zwarte verduisterende gordijnen van plafond tot vloer.
Naast de kledingkast heb ik 2 kapstokjes in de vorm van een boom (passend bij de jungle fotobehang) waar we kleding of pyjama ophangen.
Verder wil ik geen losse troep of rommel in onze kamer.
Hier is 1 muur taupe en de rest wit. Groot 2 persoons bed en 2 nachtkastjes met gezellige lampjes erop. Tv aan de muur en boven het bed een groot canvas doek met een vakantie foto erop.
En een klein dressoir kastje met daarop mooie bos droogbloemen en mijn sieraden doos.
In het kastje zit beddengoed, persoonlijke spulletjes.
Voor het raam luxaflex en donkergroene verduisterende gordijnen tot aan de grond (vind ik mooier dan van die korte gordijnen)

Kleding hebben we in de een andere kamer.
Heel minimalistisch, ik heb nergens wit in huis behalve de slaapkamer. Grote boxspring, witte kartel nachtkastjes met lampje erop. 1 wand met pax kasten en een make-up tafel met spiegel. Achter ons bed is behang van Cole & Sons woods.
Ik slaap op de vliering, die is zo laag dat ik alleen kruipend in mijn bed kan komen. Maar ik vind het leuk; het heeft iets romantisch en knus, alsof ik in een tent slaap.
Naast mijn lage bed (houten balken met daarop een lattenbodem, door zoon en mezelf in elkaar getimmerd) heb ik nachtkastjes staan: één uit mijn kindertijd en één die van mijn jongste zoon is geweest. Daar staan wat dingetjes op, zoals mijn nachtlampje en een boek.

Op mijn vliering heb ik ook herinneringen verzameld: knuffels van mezelf en de kinderen, foto's, knutseldingen en ook andere spullen die ik niet altijd hoef te gebruiken. Die staan onder het laagste gedeelte van het schuine dak.

Mijn huis is heel klein, maar omdat ik op het zoldertje slaap heb ik beneden een logeerkamer. Die wordt gebruikt door logees en de hond gaat er ook vaak liggen. En als het boven heel warm of koud is slaap ik daar. Het is er heel gezellig, met schilderijen, boeken en beeldjes.

Het lijkt allemaal heel vol als ik het zo beschrijf, maar dat is het niet.
Opgeruimd, alleen dat wat noodzakelijk is (bed, nachtkastjes, kapstok, kledingkast, spiegel), muren en plafond dezelfde kleur en nachtkastjes en spiegel een tint donkerder.
Alleen nog de juiste gordijnen vinden.

Bed maak ik altijd op. Heerlijk om in zo’n prikkelarme slaapkamer te komen :)
Als mijn klerenzooi opgeruimd zou zijn, dan hebben we echt wel een fijne slaapkamer. Wit, taupe, turquoise, donkergrijs en blauw met groene gordijnen met een beetje geel. De schilderijtjes boven het bed hebben de kleuren die passen bij het geheel en er staat een groot blauw, turquoise schilderij op de schoenenkast. Groot kleed op de laminaatvloer, beige, grijs. Veel prullen die het opleuken.

Ik ben begonnen met opruimen dus ik hoop binnenkort een mooie en opgeruimde slaapkamer te hebben. Het oogt dan niet rommelig of druk.
Ook minimalistisch. Maar dit najaar gaat er een make-over plaatsvinden. De muren krijgen een warme, donkere kleur en er moeten nog nieuwe lampen voor op de nachtkastje komen.
Sinds kort heb ik voor mezelf een Uply staan en die is zijn geld echt waard. Ziet er heel mooi uit, en is zeer nuttig.
Een beetje saai want net verhuisd. Caramelkleurig hoogpolig tapijt, kiezelgrijze muren. Er staat een boxspring met twee tafeltjes en een grote kledingkast (2,50 breed). Momenteel wel mijn fleurig groene dekbedovertrek. Nog geen gordijnen want die zijn in bestelling, blauw/groen.
Alle muren taupe. Plafond, deur, kozijnen en plinten wit.
Donkerbruin tweepersoonsbed, donkerbruine nachtkastjes aan beide kanten van bed en donkerbruine ikea Pax-kast. Daarom een groene hangplant die langs de zijkant van de kast naar beneden hangt.
Koperkleurige lamp die gedimd kan worden.
Donkerbruine gordijnen.
Ik heb verschillende dekbedovertrekken, maar ze hebben allemaal groen als basiskleur.
Groene nachtlampjes op de nachtkastjes.
Boven het bed hangt een uitvergrote vakantiefoto.

Geen prullaria of troepjes in het zicht. Alleen als ik ga slapen leg ik een brillenkoker met mijn bril erin op het nachtkastje, zodat ik die direct kan pakken als ik wakker wordt.

Het is minimalistisch, maar heeft een warme hotel-uitstraling. Ik geniet er nog steeds van.
Mijn slaapkamer is ook minimalistisch en ruim, ondanks het schuine dak. Niks aan de muur, een ruime kledingkast tegen een superhoge muur, daarnaast een rieten wieg zonder onderstel en waar ik mijn kleren in mik voordat ik ga slapen. In een andere hoek een grote space-achtige ventilator en voor het raam gordijnen tot de vloer in een warme kleur oranje, paars en geel gestreept.
Geen nachtkastje, ik schuif alles onder het bed.

Ik ben nog op zoek naar een echt grote filmposter, maar die wil ik dan ook ingelijst hebben en beiden zijn niet makkelijk te vinden.
.
Maximalistisch. Tig boeken op boekenplanken en zowat alle knutsels die zoon ooit gemaakt heeft voor moeder- en vaderdag. Zelfgebreide lapjessprei. Mooie stoel, Kartell componibili nachtkastje in mosgroen en een oud jaren ‘30 nachtkastje. Op beiden een verstelbare lamp en aan mijn kant een tray met daarop allerlei crèmes. Een muur met kledingkasten. Een berbertapijt. Een laag gestoffeerd bankje aan het voeteneinde. Een art deco ladenkastje voor al mijn parfumflessen, en bovenop glazen doosjes met sieraden. Muren en plafond in zacht terracotta. Een Moravische glazen ster met messing als hanglamp. Bed heeft geen hoofd- of voeteneinde dus een groot, lang kussen als hoofdeinde en dus een sprei die tot op de vloer komt aan drie kanten. Fijn beddengoed dat mij veel heeft gekost maar elke cent waard is.

Het is echt mijn ‘hol’ waar ik in kan wegkruipen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven