Oppassen net 13
zondag 6 september 2026 om 13:39
zondag 6 september 2026 om 14:22
zondag 6 september 2026 om 14:23
Ik vind het belachelijk jong, maar soit tegelijk moet ze gelukkig niet babysitten op een baby / peuter van 1.5.
Ik zou rekenen op 5 à 6 euro per uur.
Of een totaalprijs per middag / avond afspreken.
Oppassen 's middags als kind wakker is is intensiever dan als kind 's avonds slaapt.
Ik zou rekenen op 5 à 6 euro per uur.
Of een totaalprijs per middag / avond afspreken.
Oppassen 's middags als kind wakker is is intensiever dan als kind 's avonds slaapt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 6 september 2026 om 14:59
Toen mijn oudste 13 was, paste ze wel eens op op jongste van toen 7. Het gaat er vooral om dat het jonge kind geen heel gevaarlijke dingen doet en dat de oudste weet in welke gevallen ze een volwassene moet bellen. Ik zou het minimumloon voor 15+ redelijk vinden, pakweg € 5 per uur. Mijn dochter paste uiteraard voor niets op haar zusje.
zondag 6 september 2026 om 15:06
Is dat erg dan?Lila-Linda schreef: ↑06-09-2026 14:2113 is echt te jong. Dat betekent waarschijnlijk dat jij of je partner continue achtervang bent, maar zij betaald krijgt.
Niet quoten ajb
zondag 6 september 2026 om 15:11
Dat is zeker een mooie prijs! Op die leeftijd is tussen €5 en €6 wel wat gebruikelijker.Irregular_Choice schreef: ↑06-09-2026 13:54Dochter van net 14 heeft een paar keer opgepast op nichtje en die kreeg €8,50 per uur. Vond ik een mooie prijsik was zelf overigens altijd wel stand-by.
Mijn dochter is 18 en vraagt/krijgt nu pas tussen €8 en €9.
zondag 6 september 2026 om 18:02
Wij hielden ook altijd het bedrag aan wat Nibud aangaf, dan zit je sowieso wel goed.
Overigens vind ik 13 jaar niet te jong als het een verantwoordelijk kind is. Zeker als het kind 6 is, kan dat prima.
En als je als ouders dan ook nog back up bent, is dat helemaal fijn.
Wanneer mijn ouders vroeger niet in de buurt waren, hadden we altijd andere volwassen buren als back up afgesproken.
Ik denk dat het goed en leerzaam is dat je dochter dit doet en kan het enkel aanmoedigen!
Overigens vind ik 13 jaar niet te jong als het een verantwoordelijk kind is. Zeker als het kind 6 is, kan dat prima.
En als je als ouders dan ook nog back up bent, is dat helemaal fijn.
Wanneer mijn ouders vroeger niet in de buurt waren, hadden we altijd andere volwassen buren als back up afgesproken.
Ik denk dat het goed en leerzaam is dat je dochter dit doet en kan het enkel aanmoedigen!
zondag 6 september 2026 om 18:05
Nou inderdaad, vijf euro per uur voor iemand aan wie je de verantwoordelijkheid laat voor je liefste bezit. Wat een wereldbedrag zeg.
Ga dan gewoon niet samen uit eten, als vijf euro per uur voor de oppas al te veel is.
Niet quoten ajb
zondag 6 september 2026 om 19:49
Als je de verantwoordelijkheid van je kind in geld uit moet drukken wat zou jij dan geven?Lady*Voldemort schreef: ↑06-09-2026 18:05Nou inderdaad, vijf euro per uur voor iemand aan wie je de verantwoordelijkheid laat voor je liefste bezit. Wat een wereldbedrag zeg.
Ga dan gewoon niet samen uit eten, als vijf euro per uur voor de oppas al te veel is.
zondag 6 september 2026 om 19:58
zondag 6 september 2026 om 20:48
KamilleT schreef: ↑06-09-2026 14:59Toen mijn oudste 13 was, paste ze wel eens op op jongste van toen 7. Het gaat er vooral om dat het jonge kind geen heel gevaarlijke dingen doet en dat de oudste weet in welke gevallen ze een volwassene moet bellen. Ik zou het minimumloon voor 15+ redelijk vinden, pakweg € 5 per uur. Mijn dochter paste uiteraard voor niets op haar zusje.
Klinkt alsof ze nog wat achterstallig loon van je tegoed heeft.
zondag 6 september 2026 om 21:16
4 euro per uur? Waarom niet gewoon afronden naar 5 euro? Klinkt alsof mensen een paar euro willen besparen op een avondje uitgaan.
maandag 7 september 2026 om 00:40
Het zal niet om 1 uur gaan natuurlijk. Een avondje is al snel een uur of 4, rond je het af naar boven, dan heb je toch mooi 20-25 euro voor een avondje met buurmeisje spelen en tv kijken. Dat vind ik een prima ‘leuk’ bedrag voor een 13 jarige.Lady*Voldemort schreef: ↑06-09-2026 19:58Ik zou in ieder geval niet doodvallen op 1,50 per uur. Geef zo'n kind dan gewoon een bedrag waar ze nog wat leuks mee kan doen.
Als het kind niet uitzonderlijk bewerkelijk is (zoals een heel jong kind, of een die slecht luistert/gilt om alles etc), is het allemaal nou ook weer niet zo vreselijk spannend of intensief werk hoor.
(En niet alle oppas-diensten zijn voor een avondje uit dat je ook kunt laten. Soms moeten ouders ook gewoon werken, mantelzorgen, of allerlei andere dingen die zij ook niet per se voor de lol doen)
maandag 7 september 2026 om 05:00
Toen ik 13 was, 20 jaar geleden, kreeg ik ook €3.50 per uur. Dat was toen een normaal bedrag.
Maar we zijn 20 jaar verder en het leven is 20 keer duurder geworden. €5 lijkt me wel het minste. Je vertrouwt toch je dierbaarste bezit aan een ander toe, daar mag was tegenover staan lijkt me.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in