Gezondheid alle pijlers

Buikgriep?

09-09-2026 20:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds zaterdagnacht ik last van minimaal 14x per dag diarree/pijnlijke buikkrampen, verder niet echt ziek, maar zeker niet fit genoeg om te werken. Er blijft weinig binnen, maar ben niet uitgedroogd. Verder in huis is er niemand ziek.

Ik vind het erg lang duren, maar aasisente af vanochtend aan dat het normaal is?! Inmiddels heb ik dus ruim 4 dagen hier last van, maar nog steeds geen verbetering.

Iemand ervaring mee, in mijn familie etc heb ik dit eindelijk nog nooit gezien.
Ja hoor, kan zo een week duren, ik vind het helemaal niet zo gek klinken. Wel vervelend.

Thuisarts is een betrouwbare site, voor als je twijfelt waar je goed aan doet:
https://www.thuisarts.nl/buikgriep/ik-heb-buikgriep
Ja hoor dit kan. Zelf ook vaker buikgriep van een kleine week gehad.
En er heerst wel iets want ik hoor het meer om me heen.
Ja, mijn dochter nu ook. Maar vanochtend imodium en ors ingenomen en nu alleen nog buikpijn maar de diarree is weg. Ik hoor niet anders.
Kak zeker afhankelijk van welk virus/bacterie. Laatste duurt vaak wat langer (en is niet zo besmettelijk, als jij die bacterie als enige binnen hebt gekregen). In principe is het pas nodig om een kweekje te doen als het na 2 weken nog niet over is (of als iemand erg ziek erbij is bijvoorbeeld). Maar je kan natuurlijk even overleggen met je huisarts of dat eerder zou moeten gebeuren.
Medisch advies mag niet op het forum. Je hebt contact gezocht met je huisarts. Die kennen jouw medische dossier. Wij hier niet. Volg het advies van de huisarts en werk aan je gezonde leefstijl en persoonlijke hygiëne.
wolkie schreef:
09-09-2026 21:14
Ja, mijn dochter nu ook. Maar vanochtend imodium en ors ingenomen en nu alleen nog buikpijn maar de diarree is weg. Ik hoor niet anders.
Imodium beter niet doen. Het helpt inderdaad de diarree binnenhouden, maar het lichaam moet juist van de ziekteverwekkers af.
No but yeah but no but yeah but no but yeah but, Oh my god that is so unfair!
evelien2010 schreef:
10-09-2026 11:11
Medisch advies mag niet op het forum. Je hebt contact gezocht met je huisarts. Die kennen jouw medische dossier. Wij hier niet. Volg het advies van de huisarts en werk aan je gezonde leefstijl en persoonlijke hygiëne.
Doe ff normaal joh!
''Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!''
Buikgriep is enorm besmettelijk. Daarom is hygiëne heel erg belangrijk. Eigen toilet en handdoeken gebruiken bijvoorbeeld. Even afstand van anderen. Anders volgt de rest van het huishouden hierna. En diarree remmers of andere medicatie alleen in overleg met je eigen huisarts.
evelien2010 schreef:
10-09-2026 11:48
Buikgriep is enorm besmettelijk. Daarom is hygiëne heel erg belangrijk. Eigen toilet en handdoeken gebruiken bijvoorbeeld. Even afstand van anderen. Anders volgt de rest van het huishouden hierna. En diarree remmers of andere medicatie alleen in overleg met je eigen huisarts.
De rest is niet ziek gelukkig en zal dat ook niet meer worden anders waren ze dat al gewest :). En ik sport 5x per week, eet gezond, gezond gewicht en drink niet dus ik zou niet weten wat ik anders kan doen.
Mijn man heeft het laatst gehad. Uiteindelijk is er een kweek genomen en bleek het een bacterie te zijn waarvoor hij een antibioticum kuur heeft gehad. Heeft al met al wel een dikke week geduurd.
evelien2010 schreef:
:facepalm:
The ocean healed my soul
Charlie591 schreef:
10-09-2026 06:31
Kak zeker afhankelijk van welk virus/bacterie. Laatste duurt vaak wat langer (en is niet zo besmettelijk, als jij die bacterie als enige binnen hebt gekregen). In principe is het pas nodig om een kweekje te doen als het na 2 weken nog niet over is (of als iemand erg ziek erbij is bijvoorbeeld). Maar je kan natuurlijk even overleggen met je huisarts of dat eerder zou moeten gebeuren.
Wel een toepasselijke typefout :)
Hemelsbreed 120 km ten Noordwesten van Zelhem en ca. 8 uur fietsen
AnnaNiem schreef:
10-09-2026 17:05
Wel een toepasselijke typefout :)
🤣
evelien2010 schreef:
Jezus :rofl:
Niet quoten ajb
Dubbel
Ook wel eens gehad. En dan ook nog wanneer het over is je nog een tijdje minder fit voelen

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven