Opruimchallenge
donderdag 3 september 2026 om 18:14
Ik heb jaren geleden al eens een zelfde topic geopend en dat was toen heel leuk maar ik heb nog steeds teveel troep. En nu het september is en niet meer zo blafheet, krijg ik weer zin om op te ruimen.
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
donderdag 10 september 2026 om 20:59
Ik ben op een nare manier uit elkaar gegaan met ex, samen met kind opnieuw begonnen... en toen had ik bijna niks om een huis mee in te richten. Familie en vrienden gaven vanalles en ik heb alles aangepakt omdat ik niets had. Niet alleen meubels, maar ook keukengerei, lampen, waterverf... sommige spullen zijn de berging nooit uitgekomen.
Nu heb ik een lijstje met dingen die ik van mezelf niet meer mag kopen. Dus die challenge hoeft niet telkens opnieuw.
donderdag 10 september 2026 om 22:51
Jee wat naar.. snap dat je dan van alles aanpakt, en jaren later de balans opmaakt.framboise-t schreef: ↑10-09-2026 20:59Ik ben op een nare manier uit elkaar gegaan met ex, samen met kind opnieuw begonnen... en toen had ik bijna niks om een huis mee in te richten. Familie en vrienden gaven vanalles en ik heb alles aangepakt omdat ik niets had. Niet alleen meubels, maar ook keukengerei, lampen, waterverf... sommige spullen zijn de berging nooit uitgekomen.
Nu heb ik een lijstje met dingen die ik van mezelf niet meer mag kopen. Dus die challenge hoeft niet telkens opnieuw.
Woon je nu fijn?
vrijdag 11 september 2026 om 17:41
Zo, na een paar dagen veel werk en erg moe vandaag weer even wat gedaan. Al mijn kleding langsgelopen, incl. schoenen, tassen en sieraden. Een paar dingen gaan de deur uit.
Voor de kringloop: een jurk die ik twee jaar geleden vergeten was terug te sturen, die ik bewaard had omdat ik heb dit jaar misschien wel aantrek maar hij staat me gewoon echt niet. Teva wandelsandalen die ik vorig jaar gekocht heb en die me blaar na blaar opgeleverd hebben. Echt elke keer weer, terwijl ze toch goed lijken te zitten in eerste instantie. Ik krijg ze gewoon niet ingelopen. Als ik dan iets lelijks aan mijn voeten heb, dan moet het op z'n minst functioneel zijn
Verder twee soort van loungebroeken die ik al 5 jaar in de kast heb liggen, ooit nodig gehad toen ik in het ziekenhuis lag dus nauwelijks gedragen. Die mogen een andere eigenaar gaan zoeken.
Verder een paar beha's en onderbroeken weggegooid die ik standaard aantrok met de gedachte "ik hoop dat ik vandaag geen ongeluk krijg want dit kan echt niet meer".
En een ketting die echt mooi is maar ik nooit draag omdat hij niet zo bij me past, die ga ik aan een vriendin geven als ze hem wil hebben.
Van het weekend ook maar even naar mijn beddengoed kijken, dan staat de hele kast in mijn slaapkamer er weer mooi bij. Daar hoeft niks van weg, maar ik wil een systeem om makkelijker lakens e.d. van elkaar te onderscheiden. Alles is wit en lijkt op elkaar.
Wie heeft er nog meer opruimplannen voor het weekend?
Voor de kringloop: een jurk die ik twee jaar geleden vergeten was terug te sturen, die ik bewaard had omdat ik heb dit jaar misschien wel aantrek maar hij staat me gewoon echt niet. Teva wandelsandalen die ik vorig jaar gekocht heb en die me blaar na blaar opgeleverd hebben. Echt elke keer weer, terwijl ze toch goed lijken te zitten in eerste instantie. Ik krijg ze gewoon niet ingelopen. Als ik dan iets lelijks aan mijn voeten heb, dan moet het op z'n minst functioneel zijn
Verder een paar beha's en onderbroeken weggegooid die ik standaard aantrok met de gedachte "ik hoop dat ik vandaag geen ongeluk krijg want dit kan echt niet meer".
En een ketting die echt mooi is maar ik nooit draag omdat hij niet zo bij me past, die ga ik aan een vriendin geven als ze hem wil hebben.
Van het weekend ook maar even naar mijn beddengoed kijken, dan staat de hele kast in mijn slaapkamer er weer mooi bij. Daar hoeft niks van weg, maar ik wil een systeem om makkelijker lakens e.d. van elkaar te onderscheiden. Alles is wit en lijkt op elkaar.
Wie heeft er nog meer opruimplannen voor het weekend?
Tjezus, wat vals
vrijdag 11 september 2026 om 22:32
Ik maak pakketjes van setjes lakens. Een onderlaken, dekbedhoes en 1 kussensloop vouw ik ter grootte van een kussen en dat pakketje gaat in de tweede kussensloop.MevrouwJack schreef: ↑11-09-2026 17:41
Vandaag heb ik de vriezer en koelkast opgeruimd en uitgewassen. Er was niets over datum of te lang ingevroren dus vooral alles weer netjes gestapeld en maaltijden voor de volgende dagen bedacht.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in