Herfstvakantie Engeland

16-09-2026 13:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Omdat ik hier vaak geweldige reistips voorbij zie komen heb ik speciaal een account aangemaakt voor mijn vraag. Wie weet heeft iemand een goed idee. Voor de herfstvakantie (5 dagen) ben ik op zoek naar een mooie omgeving in Engeland. Het liefst zou ik op 1 plek blijven en vanuit daar dagwandelingen maken van zo'n 15-20 km. Een stukje met de bus of trein voor de wandeling is geen probleem. Ik zat zelf te kijken naar de Yorkshire Dales maar ik ben daar niet zo thuis. Een ander gebied mag ook. Liever geen Cotswolds, daar ben ik deze zomer geweest.

Mijn wensen:
Wandelgebied, liefst niet te vlak. Ik hou van heuvels.
Bereikbaar met het OV (ik vlieg naar Engeland en vanuit daar met het OV)
Fijn hotel/B&B (tips zijn welkom) met lekker ontbijt
Geen grote stad

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik reis alleen en het budget is niet zo'n issue.
Ga ergens in de buurt van Brighton zitten. Je kan eindeloos wandelen over de Seven Sisters.
Yorkshire Dales is leuk.

Als je zegt 'niet te vlak' is Lake District echt aanrader. Soort iets lager Italiaans merendistrict lijkt het wel. Prachtig.

Wales: Snowdonia of Pembrokeshire kust. Prachtige kliffen, kasteeltjes.
Town Yetholm of Kirk Yetholm (superschattige dorpjes)! Je kan met de bus naar Morebattle en dan via de St Cuthberts Way terug lopen over Wideopen Hill. De Pennine Way eindigt in Kirk Yetholm en je kan een leuke wandeling maken via de high route naar de Auchope Mountain Refuge Hut en via de low route terug.
Yorkshire Dales is supermooi en heuvels genoeg! Wij hadden daar een ontzettend leuk vakantiehuis met schaapjes in de achtertuin en wandelmogelijkheden in overvloed.
Als je echt wil klimmen dan ju je ook naar Snowdonia in Wales gaan. Geweldig daar ! Maar Lake District is ook mooi om te wandelen.
De Yorkshire Dales zijn prachtig, denk aan James Herriot 😊
Check Settle eens, een klein lief marktstadje, heuvelachtig en je kunt er direct vanuit het dorp mooie wandelingen maken. Settle heeft een station met prima verbindingen.
Je kunt daardoor bijvoorbeeld naar Horton-in-Ribblesdale of Ribblehead dan langere wandeling maken.

Je kunt vliegen op Manchester

Lake district is ook parchtig, doe je dat volgend jaar 😉
Bedankt voor alle tips tot nu toe! Ik ga er dit weekend eens goed naar kijken en hopelijk iets leuks boeken. :-D
Het wordt Settle. Dankjewel voor de goede tip Lila-Linda! Vanmiddag geboekt :-D Ben erg benieuwd!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven