Herfstvakantie Engeland
woensdag 16 september 2026 om 13:21
Dag allemaal,
Omdat ik hier vaak geweldige reistips voorbij zie komen heb ik speciaal een account aangemaakt voor mijn vraag. Wie weet heeft iemand een goed idee. Voor de herfstvakantie (5 dagen) ben ik op zoek naar een mooie omgeving in Engeland. Het liefst zou ik op 1 plek blijven en vanuit daar dagwandelingen maken van zo'n 15-20 km. Een stukje met de bus of trein voor de wandeling is geen probleem. Ik zat zelf te kijken naar de Yorkshire Dales maar ik ben daar niet zo thuis. Een ander gebied mag ook. Liever geen Cotswolds, daar ben ik deze zomer geweest.
Mijn wensen:
Wandelgebied, liefst niet te vlak. Ik hou van heuvels.
Bereikbaar met het OV (ik vlieg naar Engeland en vanuit daar met het OV)
Fijn hotel/B&B (tips zijn welkom) met lekker ontbijt
Geen grote stad
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik reis alleen en het budget is niet zo'n issue.
Omdat ik hier vaak geweldige reistips voorbij zie komen heb ik speciaal een account aangemaakt voor mijn vraag. Wie weet heeft iemand een goed idee. Voor de herfstvakantie (5 dagen) ben ik op zoek naar een mooie omgeving in Engeland. Het liefst zou ik op 1 plek blijven en vanuit daar dagwandelingen maken van zo'n 15-20 km. Een stukje met de bus of trein voor de wandeling is geen probleem. Ik zat zelf te kijken naar de Yorkshire Dales maar ik ben daar niet zo thuis. Een ander gebied mag ook. Liever geen Cotswolds, daar ben ik deze zomer geweest.
Mijn wensen:
Wandelgebied, liefst niet te vlak. Ik hou van heuvels.
Bereikbaar met het OV (ik vlieg naar Engeland en vanuit daar met het OV)
Fijn hotel/B&B (tips zijn welkom) met lekker ontbijt
Geen grote stad
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik reis alleen en het budget is niet zo'n issue.
woensdag 16 september 2026 om 18:00
Town Yetholm of Kirk Yetholm (superschattige dorpjes)! Je kan met de bus naar Morebattle en dan via de St Cuthberts Way terug lopen over Wideopen Hill. De Pennine Way eindigt in Kirk Yetholm en je kan een leuke wandeling maken via de high route naar de Auchope Mountain Refuge Hut en via de low route terug.
donderdag 17 september 2026 om 08:11
De Yorkshire Dales zijn prachtig, denk aan James Herriot 
Check Settle eens, een klein lief marktstadje, heuvelachtig en je kunt er direct vanuit het dorp mooie wandelingen maken. Settle heeft een station met prima verbindingen.
Je kunt daardoor bijvoorbeeld naar Horton-in-Ribblesdale of Ribblehead dan langere wandeling maken.
Je kunt vliegen op Manchester
Lake district is ook parchtig, doe je dat volgend jaar
Check Settle eens, een klein lief marktstadje, heuvelachtig en je kunt er direct vanuit het dorp mooie wandelingen maken. Settle heeft een station met prima verbindingen.
Je kunt daardoor bijvoorbeeld naar Horton-in-Ribblesdale of Ribblehead dan langere wandeling maken.
Je kunt vliegen op Manchester
Lake district is ook parchtig, doe je dat volgend jaar
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in